Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eten in het oosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ingrid1985
Amerika-ontdekker

eten in het oosten

Bericht door ingrid1985 »

Ha allemaal,

Ons rondje noordoosten komt erg dichtbij nu, over 1,5 week vertrekken we :D .
Ik heb toch nog een vraag naar aanleiding van een aantal blogs van medeforummers.

Op een aantal blogs kwamen we tegen dat het vinden van eten langs de weg en in de stad een stuk lastiger is dan in het zuidwesten.
heeft iedereen deze ervaring?
Wij zijn voor de lunch (onderweg) erg fan van de subways, zijn die aanwezig op de wegen rondom boston, washington, philadelphia en NYC?
Raden jullie aan om bij een walmart of andere supermarkt voedsel in te slaan voor onderweg zodat we kunnen lunchen wanneer we willen?

Zoals jullie zien, heb ik nog een aantal vragen. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

groet Ingrid
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: eten in het oosten

Bericht door babarage »

Nog nooit enig probleem gehad bij het vinden van leuke tentjes om te eten in die regio. Als je door de wat kleinere dorpen rijdt kan het voorkomen dat je de ketenrestaurants niet tegenkomt maar er zijn altijd heel charmante lokale tenten te vinden.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Ik volg dit draadje even mee. Ik vraag me nml hetzelfde af. Continu subway word ook saai en duur...
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Aan eettentjes heb ik nog nergens een gebrek gezien. Eten inslaan en ergens picknicken is altijd leuk. Sommige supermarkten hebben ook saladbars of warm eten waar je je lunch kunt halen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ingrid1985 schreef:Op een aantal blogs kwamen we tegen dat het vinden van eten langs de weg en in de stad een stuk lastiger is dan in het zuidwesten.
heeft iedereen deze ervaring?
Ik heb dat ook wel eens gelezen, geen idee waar dat vandaan komt. Het Noordoosten is de dichtstbebouwde regio van de VS, je kunt er letterlijk overal en altijd iets eten. Ik vind het persoonlijk soms wel een probleem als we door het zuidwesten trekken met de camper: in staten als Arizona, New Mexico, Utah en Nevada kom je soms mijlenlang niks tegen, of ben je overgeleverd aan de grillen van de enige taverne in de wijde omtrek.

Ik moet wel zeggen dat er rond de strip in Washington DC niet veel eetgelegenheden te vinden zijn. Ik was er vorig jaar met een vriendin toen alle musea dicht waren, en we hebben toen best wel even moeten zoeken naar een leuk eettentje. Maar in de musea zelf kun je normaal gesproken ook gewoon eten.
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Juist in het Noordoosten van Amerika hebben wij in hele leuke restaurantjes gegeten! Hadden we in andere delen van Amerika soms best moeite om een gezellig restaurant te vinden, hier hebben wij bij leuke knusse restaurantjes gegeten!
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij gaan tegenwoordig liever iets eten in een typische diner of lokala eettent dan in 1 of andere keten en zeker in die regio zou dat zeker geen probleem mogen zijn.
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid1985 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik ben redelijk verslaafd aan de subways, maar om alle dagen daar te lunchen is ook niet leuk. Goed om te horen dat dat ook niet nodig is!
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Koop een koelbox bij de walmart. Daar kan je van alles instoppen.
IJsblokjes in grote zakken te krijgen bij elk pompstation.

Zorg dat je een mes bij je heb. Koop een stokbrood onderweg... zoek een mooi plekje...

En genieten maar!
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:Ik moet wel zeggen dat er rond de strip in Washington DC niet veel eetgelegenheden te vinden zijn. Ik was er vorig jaar met een vriendin toen alle musea dicht waren, en we hebben toen best wel even moeten zoeken naar een leuk eettentje. Maar in de musea zelf kun je normaal gesproken ook gewoon eten.
Voor de volgende keer: De Old Ebbitt Grill :D, daar lunchen we meestal tijdens de rondleidingen. Maar er zijn ook food courts in het Old Post Office Pavillion en Reagan Building. Of anders Paul, de Franse bakker, tegenover de National Archives aan Pennsylvania Ave, of Elephant & Castle ook PA Ave. Er is genoeg, maar je moet het wel even weten te vinden. En heel veel keuze in Penn Quarter of Chinatown, maar dat is een aantal blokken lopen vanaf de Mall.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Samedi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Samedi1 »

Bij een supermarkt kan je natuurlijk altijd iets voor onderweg halen :), is ook wel prettig gezien de afstanden.

als je wil lunchen kan je altijd van de grote weg af naar een dorpje gaan om te lunchen, kom je vaak in de leukste tentjes uit en niet direct bij de grote ketens.
2005 Miami
2010 New York
2012 New York
Juni 2013 New England (NY, Boston, Cape Cod, Vermont, Utica, Niagara watervallen, Pittsburgh, Washington, Philadelphia)
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wij hebben ook totaal geen problemen gehad om een restaurant te vinden in het oosten. Vooral langs de tolwegen vond ik het handig dat je niet een dorp in moest om wat te vinden maar gewoon langs de weg een stop plaats met verschillende restaurants een soort van mini foodcourt.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

girliecathy schreef: Vooral langs de tolwegen vond ik het handig dat je niet een dorp in moest om wat te vinden maar gewoon langs de weg ...
Het is toch niet zo dat wanneer je er even af gaat, je opnieuw tol moet betalen? Of is dat wel het geval? Wij zijn nog nooit van een tolweg af gegaan om er vervolgens weer op te gaan, heb dus geen idee eigenlijk.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Je betaalt tol voor het stuk weg dat je rijdt; je rijdt van A naar D, dan betaal je het bedrag voor dat stuk; je rijdt van A naar B, dan betaal je minder. Ga je de weg weer op bij B naar D dan betaal je voor dat stuk van B naar D :)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ANY, da's ook niet overal zo. Wel op de Massachusetts Turnpike. Maar Rt. 95 in NH en ME betaal je een vaste tol bij toll plazas. Verlaat je de turnpike en kom je weer terug, dan moet je weer een tol betalen die vaak iets lager is ($1 vs. $3 op bepaalde plekken in ME). Dus het kan je wel degelijk een paar dollar extra kosten maar, in mijn mening, als je dat niet kunt betalen dan moet je niet op vakantie gaan. Of niet wilt betalen, dan moet je de turnpike niet rijden. Vind ik.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

O weer wat geleerd.
Samedi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Samedi1 »

Met de tol geen rekening gehouden, viel uiteindelijk meer dan mee wat we moesten betalen.

van Boston, cape cod, vermont, Niagara, pitssburgh, washington kwam het totaal bedrag niet verder dan 40$.

we zijn er ook diverse keren afgegaan om kleinere dorpjes te bekijken, zo kwamen we Amsterdam tegen onderweg.
2005 Miami
2010 New York
2012 New York
Juni 2013 New England (NY, Boston, Cape Cod, Vermont, Utica, Niagara watervallen, Pittsburgh, Washington, Philadelphia)
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

De keer dat wij in het Noord Oosten waren (2003) vonden we het vinden van restaurants onderweg ook wat lastiger. Maar dan moet ik zeggen dat we toen voornamelijk Florida gewend waren en daar heb je dus echt veel. Verder waren we toen nog niet zo ervaren en bekend met verschillende restaurants. We waren voornamelijk op zoek naar Denny's en die zijn er in het Noordoosten gewoon een stuk minder dan in de 2 staten waar er het meest zijn(Californie en Florida). Ook hadden we toen nog geen navigatie dus je was aangewezen op wat je zag vanaf de snelweg.

Als ik nu op Google maps kijk zie ik veel eettentjes op de plekken waar we zijn. Gaat dit jaar dus helemaal goed komen. Cheescake factory, Dennys, Outback, Kobe, Rainforest we komen eraan!!!
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022