Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Beunhaas: Chicago, Vegas, SF, LA. 28 dagen
Reis Beunhaas: Chicago, Vegas, SF, LA. 28 dagen
Samen met een vriend (23) ga ik (22) voor het eerst naar Amerika voor 28 dagen (7 juni - 5 juli).
We landen in Chicago, en willen met een gehuurde auto route 66 volgen, om vervolgens bij Flagstaff richting noord te gaan richting Las Vegas, en vervolgens naar Los Angeles via San Francisco.
Ik vroeg me af wat jullie van onderstaand reisschema vinden:
Dag 1 - landen in Chicago
Dag 7 - Albuquerque (Breaking Bad filmlocaties langsgaan)
Dag 12 - Las Vegas
Dag 14 - van Las Vegas naar San Francisco
Dag 17 - San Francisco
Dag 19 - van San Francisco naar Los Angeles
Dag 22 - Los Angeles (2 dagen Universal, 1 dag Six Flags Magic Mountain)
Dag 28 - vliegen naar Amsterdam
We willen een flexibel schema houden, en zo min mogelijk van tevoren plannen. Alleen hotels in Las Vegas, LA (laatste dag) en Chicago, en de rest 'on the way' beslissen.
Tussen Albu en LV willen we nog een national park bezoeken, alleen we zijn er nog niet uit welke.
Is dit een beetje te doen, of zijn de afstanden te groot om tussendoor nog dingen te bezoeken? Tips en suggesties zijn welkom!
We landen in Chicago, en willen met een gehuurde auto route 66 volgen, om vervolgens bij Flagstaff richting noord te gaan richting Las Vegas, en vervolgens naar Los Angeles via San Francisco.
Ik vroeg me af wat jullie van onderstaand reisschema vinden:
Dag 1 - landen in Chicago
Dag 7 - Albuquerque (Breaking Bad filmlocaties langsgaan)
Dag 12 - Las Vegas
Dag 14 - van Las Vegas naar San Francisco
Dag 17 - San Francisco
Dag 19 - van San Francisco naar Los Angeles
Dag 22 - Los Angeles (2 dagen Universal, 1 dag Six Flags Magic Mountain)
Dag 28 - vliegen naar Amsterdam
We willen een flexibel schema houden, en zo min mogelijk van tevoren plannen. Alleen hotels in Las Vegas, LA (laatste dag) en Chicago, en de rest 'on the way' beslissen.
Tussen Albu en LV willen we nog een national park bezoeken, alleen we zijn er nog niet uit welke.
Is dit een beetje te doen, of zijn de afstanden te groot om tussendoor nog dingen te bezoeken? Tips en suggesties zijn welkom!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Beunhaas: Chicago, Vegas, SF, LA. 28 dagen
Ik vind het nogal een trip. Zou je het eens per dag uit kunnen schrijven, zodat het precies duidelijk is wat je wilt?
Ik bedoel, Van dag 19 tot 22 wil je van SF naar LA rijden en dan nog 6 dagen LA voor je naar huis gaat?
Even wat anders, maar als je bij Flagstaff naar het noorden gaat kom je bij de Grand Canyon en niet bij Las Vegas uit.
Ik bedoel, Van dag 19 tot 22 wil je van SF naar LA rijden en dan nog 6 dagen LA voor je naar huis gaat?
Even wat anders, maar als je bij Flagstaff naar het noorden gaat kom je bij de Grand Canyon en niet bij Las Vegas uit.
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Mooi reis, maar ik vind dat je erg snel van Chicago naar Albuquerque gaat. Ik neem aan dat je begint met 2 of 3 nachten Chicago om iets van die stad te bekijken.
Wil je langs Route 66 niets bekijken? Er is daar zo veel te zien. Ik ga zelf volgende maand ook het stuk van Chicago naar Albuquerque rijden en daar doe ik 2 weken over.
Wil je langs Route 66 niets bekijken? Er is daar zo veel te zien. Ik ga zelf volgende maand ook het stuk van Chicago naar Albuquerque rijden en daar doe ik 2 weken over.
We willen vanaf Flagstaff via de Grand Canyon naar Las Vegas gaan, en een national park doen (waarschijnlijk Zion of Grand Canyon National Park).
Het plan is inderdaad om in drie dagen van SF naar LA te rijden, en daar dan nog 5 dagen te blijven (laatste dag is auto droppen, naar het vliegveld gaan) waarvan we al 2 dagen Universal Studios willen bezoeken, een dag SFMM, en een dag een shooting range + grote bioscoop.
Omdat de westkust ons het leukste lijkt, willen we hier de meeste dagen aan besteden, en daarom vanaf Chicago naar Albuquerque wat meer doorrijden en minder zien.
De reden dat we weinig ingepland hebben is dat we het daar van dag tot dag aan willen zien, zodat we niet vast zitten aan bepaalde plaatsen waar we moeten zijn, en bijvoorbeeld een dag lang erdoor kunnen rijden.
Wat we willen bezoeken in de stukken tussendoor, zijn we nog aan het uitzoeken. Ik sta open voor tips / suggesties!
Het plan is inderdaad om in drie dagen van SF naar LA te rijden, en daar dan nog 5 dagen te blijven (laatste dag is auto droppen, naar het vliegveld gaan) waarvan we al 2 dagen Universal Studios willen bezoeken, een dag SFMM, en een dag een shooting range + grote bioscoop.
Omdat de westkust ons het leukste lijkt, willen we hier de meeste dagen aan besteden, en daarom vanaf Chicago naar Albuquerque wat meer doorrijden en minder zien.
De reden dat we weinig ingepland hebben is dat we het daar van dag tot dag aan willen zien, zodat we niet vast zitten aan bepaalde plaatsen waar we moeten zijn, en bijvoorbeeld een dag lang erdoor kunnen rijden.
Wat we willen bezoeken in de stukken tussendoor, zijn we nog aan het uitzoeken. Ik sta open voor tips / suggesties!
Gewoon uit interesse; maar waarom willen jullie graag in Chicago starten? Jullie verblijven eigenlijk het grootste gedeelte in het zuidwesten dus waarom je niet alleen tot die regio beperken? Er is daar echt enorm veel te zien. Nu moet je in zes dagen tijd 2200 km van Chicago naar Albuquerque , waarvan je enkele dagen toch ook wilt spenderen in Chicago zelf.
Als je, zoals je zelf aangeeft, vooral het Zuidwesten wilt zien zou ik die 28 dagen daar spenderen en beginnen in Phoenix of Las Vegas (scheelt je ook een berg drop-off kosten
).
Als je, zoals je zelf aangeeft, vooral het Zuidwesten wilt zien zou ik die 28 dagen daar spenderen en beginnen in Phoenix of Las Vegas (scheelt je ook een berg drop-off kosten
Groetjes,
Daniel
Daniel
Wij hebben onze trip naar het Zuid West ook gecombineerd met Chicago. Maar zijn wel van Chicago naar Las Vegas gevlogen daarna.
Voor wat betreft de combi zou ik het iedereen aanraden, want de stad is echt super!
Voor wat betreft de combi zou ik het iedereen aanraden, want de stad is echt super!
Het ging mij ook niet zozeer om Chicago, ben er zelf ook geweest en inderdaad een fijne stad. Maar meer in combinatie met al die uren rijden naar de rest van de bestemming. Was gewoon benieuwd. 
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ons oorspronkelijke idee was route 66 te doen. Met het inplannen van de dagen en het zoeken naar dingen om tijdens onze reis te doen kwamen we erachter dat we toch wel veel in het zuidwesten wilden zien en minder in het eerste stuk. Daarom hebben we maar het beste van beiden genomen: veel in het zuidwesten zien, het eerste stuk wat sneller doorrijden maar toch route 66 volgen (grotendeels).Mrvanilla schreef:Gewoon uit interesse; maar waarom willen jullie graag in Chicago starten? Jullie verblijven eigenlijk het grootste gedeelte in het zuidwesten dus waarom je niet alleen tot die regio beperken? Er is daar echt enorm veel te zien. Nu moet je in zes dagen tijd 2200 km van Chicago naar Albuquerque , waarvan je enkele dagen toch ook wilt spenderen in Chicago zelf.
Als je, zoals je zelf aangeeft, vooral het Zuidwesten wilt zien zou ik die 28 dagen daar spenderen en beginnen in Phoenix of Las Vegas (scheelt je ook een berg drop-off kosten).
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Tja, dit gaat jullie vooral tijd kosten en geld, drop off bvb en brandstof.
En zo legendarisch is die route 66 niet meer, veelal weet je niet eens of je er op zit of niet, laat staan dat ze zelf weten waar ze juist ligt.
En zo legendarisch is die route 66 niet meer, veelal weet je niet eens of je er op zit of niet, laat staan dat ze zelf weten waar ze juist ligt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
In tegenstelling tot wat Marcopstal hierboven beweert, is Route 66 juist prima te volgen en er is ontzettend veel te zien.
Het is jammer dat je daar geen tijd voor neemt, maar ik snap je keuze om meer tijd in het zuidwesten door te brengen. Mijn advies zou zijn om Route 66 te bewaren voor een andere keer en je nu te concentreren op het zuidwesten. Daar kun je je tijd heel goed mee vullen. Bovendien scheelt het je zeker $400,- aan drop off kosten.
Het is jammer dat je daar geen tijd voor neemt, maar ik snap je keuze om meer tijd in het zuidwesten door te brengen. Mijn advies zou zijn om Route 66 te bewaren voor een andere keer en je nu te concentreren op het zuidwesten. Daar kun je je tijd heel goed mee vullen. Bovendien scheelt het je zeker $400,- aan drop off kosten.
ook ik vind de route 66 stevig overroepen, vaak door vervallen industriebuurten en loopt samen met een nieuwe weg die de oude vervangt, er zijn mooiere scenic routes op de route van oost naar west te doen.
vooral een mythische route voor wie nostalgisch is en verlangt naar vroegere tijden of er een film over gezien heeft.
En via grand canyon naar vegas is rare route, dat loopt dus terug over flagstaff, of williams, want er loopt geen weg van de canyon naar vegas
vooral een mythische route voor wie nostalgisch is en verlangt naar vroegere tijden of er een film over gezien heeft.
En via grand canyon naar vegas is rare route, dat loopt dus terug over flagstaff, of williams, want er loopt geen weg van de canyon naar vegas
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Op de route die we nu hebben gaan we bij Flagstaff richting t noorden, om daar of Grand Canyon of Zion NP te doen, en via Page naar St George om de I-15 naar LV te volgen.
Aan de ene kant willen we graag route 66 volgen (dan wel snel er doorheen), aan de andere kant zou het een hoop kosten schelen als we meer in het zuidwesten zouden beginnen. Onze vliegtickets en auto vanuit Chicago hebben we al geboekt.
Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd of iemand een idee heeft of het mogelijk is om beiden om te kunnen boeken (dus vliegticket heen van Chicago naar LA, en de auto op te halen in LA i.p.v. Chicago).
Aan de ene kant willen we graag route 66 volgen (dan wel snel er doorheen), aan de andere kant zou het een hoop kosten schelen als we meer in het zuidwesten zouden beginnen. Onze vliegtickets en auto vanuit Chicago hebben we al geboekt.
Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd of iemand een idee heeft of het mogelijk is om beiden om te kunnen boeken (dus vliegticket heen van Chicago naar LA, en de auto op te halen in LA i.p.v. Chicago).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het niet mogelijk is om je tickets (zonder hoge kosten) om te kunnen boeken, maar meestal is autohuur annuleren/wijzigen geen probleem. Je kunt dat het beste zelf bekijken. Waar heb je geboekt? Heb je beide via een reisorganisatie geboekt? Of heb je alles zelf geboekt? Wat betaal je nu voor de autohuur incl drop off kosten? Je zult waarschijnlijk veel kunnen besparen op autohuur door naar LA te vliegen en daar een auto te huren. Twee tickets Chicago-LA zullen daar wellicht niet tegen opwegen maar je hebt wel mooiere route in dat geval.
Marianne
Marianne
Hmm, ik had nog niet aan een binnenlandse vlucht gedacht.
We hebben alles apart zelf geboekt, auto via Hertz.
We betalen nu rond de 1100 euro voor de auto incl. dropoff kosten volgens mij, maar dit weet ik niet zeker.
We hebben alles apart zelf geboekt, auto via Hertz.
We betalen nu rond de 1100 euro voor de auto incl. dropoff kosten volgens mij, maar dit weet ik niet zeker.
Een binnenlandse vlucht boeken en eerst 1-2 dagen in Chicago blijven lijkt een serieuze optie.
Het scheelt drop-off kosten, en rond de 600 mijl rijden. Daar tegenover staat dat we wel administratiekosten en een binnenlandse vlucht als extra kosten erbij hebben.
Vanavond gaan we alles tegen elkaar afwegen.
Het scheelt drop-off kosten, en rond de 600 mijl rijden. Daar tegenover staat dat we wel administratiekosten en een binnenlandse vlucht als extra kosten erbij hebben.
Vanavond gaan we alles tegen elkaar afwegen.
Dit topic kan gesloten worden, we hebben de reis omgegooid en een nieuw topic aangemaakt omdat we het huidige topic niet konden aanpassen
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Zie hier het nieuwe topic.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Zie hier het nieuwe topic.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 5902 Weergaves