Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale Watching: Beste plaats
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Whale Watching: Beste plaats
Beste allemaal
In de laatste dagen van onze rondreis door West-Amerika rijden we van San Francisco naar Pismo Beach (waar we overnachten). Ergens tussen SF en Pismo willen we graag walvissen kijken... Kunnen jullie me helpen om de beste plaats te vinden om dit te doen? Periode: 10 september 2014
Groeten
Netsrik!
In de laatste dagen van onze rondreis door West-Amerika rijden we van San Francisco naar Pismo Beach (waar we overnachten). Ergens tussen SF en Pismo willen we graag walvissen kijken... Kunnen jullie me helpen om de beste plaats te vinden om dit te doen? Periode: 10 september 2014
Groeten
Netsrik!
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Whale Watching: Beste plaats
Dan denk ik gezien je route als eerste aan Moss Landing.
Niet op de laatste plaats omdat ik er daar voor de kust in januari 5 walvissen bij elkaar heb gezien
Daar is wel een leuk ritje te bedenken.
Vanuit San Francisco naar Pescadero.
Genieten van de prachtige stranden,de mooie CA 1 , de zee.
Een slaapplek op de rotsen boven de zee waar je hier nooit iemand over hoort is deze;
http://www.norcalhostels.org/pigeon/directions/
Langs de zee naar Santa Cruz, dan door naar Watsonville en vervolgens naar Moss Landing.
Ga je vandaar naar Los Angeles of ergens anders heen ?
Niet op de laatste plaats omdat ik er daar voor de kust in januari 5 walvissen bij elkaar heb gezien
Daar is wel een leuk ritje te bedenken.
Vanuit San Francisco naar Pescadero.
Genieten van de prachtige stranden,de mooie CA 1 , de zee.
Een slaapplek op de rotsen boven de zee waar je hier nooit iemand over hoort is deze;
http://www.norcalhostels.org/pigeon/directions/
Langs de zee naar Santa Cruz, dan door naar Watsonville en vervolgens naar Moss Landing.
Ga je vandaar naar Los Angeles of ergens anders heen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wil je ergens onderweg stoppen en dan vanaf de land kijken of je walvissen ziet, of wil je echt de zee op? In geval 2, dat kan in Monterey.
Ik zou overigens eerder stoppen dan Pismo Beach. Bij voorkeur San Simeon.
Ik zou overigens eerder stoppen dan Pismo Beach. Bij voorkeur San Simeon.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Volgens mij gaan de meeste vroege boten uit Monterey om 10.00 en de latere rond 14.00. Doe je de laatste dan is Pismo Beach eigenlijk niet te doen ( of je moet in het donker rijden en de hele kustweg dan missen).
Er gaan er ook vanuit Santa Cruz en Moss landing. Over het algemeen staan deze boten met elkaar in verbinding.
Er gaan er ook vanuit Santa Cruz en Moss landing. Over het algemeen staan deze boten met elkaar in verbinding.
- bedeve
- Amerika-expert
Reden voor mij om Monterey niet te noemen.PSVwally schreef:Volgens mij gaan de meeste vroege boten uit Monterey om 10.00 en de latere rond 14.00. Doe je de laatste dan is Pismo Beach eigenlijk niet te doen ( of je moet in het donker rijden en de hele kustweg dan missen).
Moss Landing is voor mij altijd een soort baken.(in de mist)
Dat er ook vanuit Santa Cruz naar de walvissen gevaren wordt wist ik weer niet.
Moss Landing heeft dan weer als voordeel dat je op weg naar zo'n boot niet ver hoeft te zoeken.
Op een of andere manier vind ik Santa Cruz een lastige stad waar het verkeer vaak vast staat.
Laatst gewijzigd door bedeve op 11 apr 2014, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan deze site. http://traveltips.usatoday.com/time-wha ... 16461.html
Wij gaan in juni naar Moss Landing met Sanctuary Cruises. https://www.sanctuarycruises.com/ Op hun site staat nog wat meer informatie dan alleen de tijden en prijzen van de tours.
Ik heb begrepen dat de Monterey regio het populairst is bij walvissen omdat daar veel te eten valt.
Wij gaan in juni naar Moss Landing met Sanctuary Cruises. https://www.sanctuarycruises.com/ Op hun site staat nog wat meer informatie dan alleen de tijden en prijzen van de tours.
Ik heb begrepen dat de Monterey regio het populairst is bij walvissen omdat daar veel te eten valt.
Wij hebben afgelopen september een tour gedaan vanuit Monterey. Niets dan tevredenheid. Wij hadden om (ik meen) half negen onze tour. Alle boten vertrekken vanuit Fishermans Wharf wat ook een leuke plek is om even over te slenteren.
Er waren iets van 25 man aan boord wat het zeer aangenaam maakte. We hebben echt heel veel walvissen en dolfijnen gezien en er kwam zelfs een blauwe vinvis vlak bij onze boot naar boven!
Wij hebben gekozen voor deze aanbieder: http://www.montereywhalewatching.com/ . Betaalden 40 dollar p.p. geloof ik en waren zo'n kleine 3 uur zoet. Fantastische ervaring!
Je zou dan wel vroeg moeten vertrekken vanuit SF en dan bijv. de 9 of 10 uur tour doen. Als je langs de kustroute alleen een overnachting in Pismo hebt staan dan zou ik niet eens een tour doen, het slokt een behoorlijk deel van je dag op, en er is veel te zien. Maar da's een keuze.
Wij hebben ook walvissen gezien bij Point Lobos. Ze lagen er in een baai en sprongen omhoog. Was heel mooi om te zien (tip: neem een verrekijker mee). Maar hier moet je natuurlijk ook mazzel mee hebben.
Er waren iets van 25 man aan boord wat het zeer aangenaam maakte. We hebben echt heel veel walvissen en dolfijnen gezien en er kwam zelfs een blauwe vinvis vlak bij onze boot naar boven!
Wij hebben gekozen voor deze aanbieder: http://www.montereywhalewatching.com/ . Betaalden 40 dollar p.p. geloof ik en waren zo'n kleine 3 uur zoet. Fantastische ervaring!
Je zou dan wel vroeg moeten vertrekken vanuit SF en dan bijv. de 9 of 10 uur tour doen. Als je langs de kustroute alleen een overnachting in Pismo hebt staan dan zou ik niet eens een tour doen, het slokt een behoorlijk deel van je dag op, en er is veel te zien. Maar da's een keuze.
Wij hebben ook walvissen gezien bij Point Lobos. Ze lagen er in een baai en sprongen omhoog. Was heel mooi om te zien (tip: neem een verrekijker mee). Maar hier moet je natuurlijk ook mazzel mee hebben.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Moss Landing, Sanctuary Tours. Helemaal goed. Klein bootje, enthousiaste kapitein, gids. En vrijwel 100% zekerheid vrij dicht voor de kust. Wij hadden met z'n vieren een private tour. Gewoon midden in de zomer
Fantastische walvissen gezien, humpbacks en een enorme blauwe vinvis. Wel een stuk of 10 humpbacks. Op een gegeven moment wel 3 om de boot "surface feeding". Geweldig.
Trip was voor een dagdeel, maar we waren pas na 6 uur terug. Gewoon omdat wij het zo geweldig vonden en er voor de middag toch niets geboekt was.
Absolute aanrader!!!

Trip was voor een dagdeel, maar we waren pas na 6 uur terug. Gewoon omdat wij het zo geweldig vonden en er voor de middag toch niets geboekt was.
Absolute aanrader!!!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hee Erwinh, dat klinkt goed. Ik krijg er al echt zin in (voor zo ver ik dat nog niet had). Wij hebben voor de middag alleen een stuk rijden op het programma: naar Lodi. Dat is puur om de reis naar Lassen in tweeën te knippen, dus gewoon zitten en rijden. Komt vast goed.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt iedereen! Ik laat het nog even bezinken en bekijk dan wat we doen!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben ook voor Monterey gekozen en dat is ons heel goed bevallen.
Wij kwamen vanuit San Simeon aangereden, waar we overnacht hadden. We zijn daar 's ochtends redelijk vroeg vertrokken, zodat we rond de middag in Monterey waren. We hebben daar dan de namiddagtour genomen en de nacht doorgebracht in Monterey. Daags nadien zijn we doorgereden naar SF.
Succes met plannen!
Wij kwamen vanuit San Simeon aangereden, waar we overnacht hadden. We zijn daar 's ochtends redelijk vroeg vertrokken, zodat we rond de middag in Monterey waren. We hebben daar dan de namiddagtour genomen en de nacht doorgebracht in Monterey. Daags nadien zijn we doorgereden naar SF.
Succes met plannen!
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op 21 juni bij Moss Landing met Sancturary Cruises op whale watch tour geweest. Was geweldig. Het was wel een bewolkte, frisse dag en de zee was best ruig, maar dat mocht (wat mij betreft in elk geval) de pret niet drukken. Kleine boot waar maximaal 39 personen op mogen en wij waren met 34. We hadden het geluk om van zeer dichtbij een moeder humpback met kalf te zien. In eerste instantie was het vrij druk met andere bedrijven om ons heen, maar toen iedereen weg was en wij dus nog alleen over waren begon het mooiste schouwspel. Ik zou morgen zo weer gaan. Inderdaad enthousiaste kapitein en gids Giancarlo was ook top.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1098 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties