Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3,5 bathroom

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dimona
Amerika-expert

Re: 3,5 bathroom

Bericht door dimona »

Het wordt denk ik inderdaad vooral ingegeven door privacy en hygiène. En waarom zou je het met minder doen als het zo ook kan? :D

Overigens zou iemand uit een andere cultuur zich ook af kunnen vragen waarom wij in het westen allemaal een eigen slaapkamer nodig hebben. Dat zijn zo van die dingen die we (inmiddels!) nou eenmaal zo gewend zijn.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

@ dimona: Ik ben nog niet zo lang actief op het forum en ben zo her en der aan het kijken wat er al langsgekomen is. Daar zitten dan soms berichten bij waar ik toch even wat op wil zeggen. :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, als je het gewend bent, is het wel super hoor. Hier hebben we 1 badkamer-en-suite, die ik dan nog wel met manlief deel. Een gastenbadkamer voor de logeerkamer en een vrijstaand gastenverblijf met badkamer. We hebben veel logé's en ik ben erg blij dat ik mijn privacy heb in mijn eigen badkamer. Ik poets met plezier de gastenbadkamers, maar meestal laten de gasten ze al schoon achter.

O ja, we hebben ook nog een toilet bij de buitenkeuken ...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben op dit moment een appartement met 5,5 badkamer en 4 slaapkamers :D , maar 1 badkamer is voor de hulp in huis. Haar kamer (hok) gebruiken wij als berghok, want onze hulp komt 'maar' 2x per week. Ze gebruikt dan wel het toilet in haar badkamer, dus in principe gebruiken we wel elke badkamer. Dit is echt overdreven, iets minder kan best, maar een 2e badkamer zou ik echt missen als we terug zouden gaan naar NL.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb ooit 'nee' gezegd tegen een huis hier met drie slaapkamers en vier badkamers. Ging me toch net te ver.
Veel huizen in de US hebben overigens drie/vier slaapkamers en twee badkamers.

Het hangt helemaal van je situatie af wat je nodig hebt. Aantal kinderen, vaak logees of niet.
In de US zijn de huizen vaak groter dan in Ned. Aangezien de US nogal groot is, is het wel handig als uit-huis kinderen die langskomen met aanhang, of naar-een-andere-staat-verhuisde familieleden op bezoek, kunnen blijven slapen en douchen en naar het toilet gaan.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Hahahaha Hemmie,
daar kan ik me dus echt niks bij voorstellen, al moet ik zeggen dat een tweede badkamer echt niet onhandig zou zijn!
Een werkster die twee keer per week komt is trouwens ook niet onhandig hahahaha. :lol:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

hemmie schreef:Wij hebben op dit moment een appartement met 5,5 badkamer en 4 slaapkamers :D , maar 1 badkamer is voor de hulp in huis. Haar kamer (hok) gebruiken wij als berghok, want onze hulp komt 'maar' 2x per week. Ze gebruikt dan wel het toilet in haar badkamer, dus in principe gebruiken we wel elke badkamer. Dit is echt overdreven, iets minder kan best, maar een 2e badkamer zou ik echt missen als we terug zouden gaan naar NL.
Hoeveel kost het ongeveer om een maid bij je thuis te hebben te wonen in Rio, deze dagen? In Guatemala hadden wij twee, 24/7 bij ons thuis... was wel heel erg comfortable :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb eigenlijk geen idee wat een inwonende maid hier tegenwoordig kost, er is ook een enorm verschil tussen wat de Brazilianen en de expats betalen. Ik betaal per dag (ongeveer 7 uur) omgerekend €40 inclusief reiskosten, en omdat ze maar 2x per week komt hoef ik geen belasting en sociale lasten af te dragen. Op zich krijgt inwonende maid een maandloon en dat is per uur veel minder, maar de wet is onlangs veranderd, en als je je aan de wet wil houden (belasting betalen, sociale lasten, max 8 uur per dag en daarna overuren uitbetalen, maand betaald verlof per jaar) wordt het opeens veel duurder. Hierdoor is zo'n inwonende hulp opeens een stuk minder gangbaar geworden, wat grote gevolgen heeft voor hoe de middenklasse leeft.
Terug in Texas!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ah ok. Ja een maid in Guatemala, inclusief belastingen enz. die krijgt dan 1 dag per week vrij, kost ongeveer $300 per maand.
De beveiliging was wel een stuk duurder, omdat die een stuk meer opleiding kregen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In India betaalden we nog geen €150 per maand voor een uitwonende maid 5 dagen in de week. Kreeg ze nog goed betaald ook!
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer