Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat meenemen of kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: wat meenemen of kopen?

Bericht door Yoshi »

Is het handiger om een stekkerblok/omvormer vanuit Nederland mee te nemen. Of kan je die daar ook kopen?
Waar in NL verkopen ze deze dingen, in camping winkels oid?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

US-fanboy schreef:De beschermingsfactor geeft aan hoe vaak je moet smeren. Een factor 20 betekent dat je 20 keer zo lang in de zon kan blijven als zonder zonnebrand (en zonder zonnebrand kun je beter niet al te lang in de zon zitten/lopen).
De Amerikaanse beschermingsfactor 20 is volgens mij niet anders dan de Nederlandse beschermingsfactor 20.

2 uur... dat zou beschermingsfactor 10 of 12 moeten zijn. Volgens mij hebben ze in de VS toch ook wel hogere beschermingsfactoren (behalve de door jou genoemde factor 20 bij Amazon) ?
Op alle Amerikaanse zonnebrandcremes staat dat ze hooguit 2 uur bescherming bieden. Dat heeft niet zozeer te maken met de beschermingsfactor, als wel met het feit dat je door zwemmen en zweten zonnebrandcreme kwijtraakt. Wat mij met P20 (niet perse beschermingsfactor 20 trouwens) niet gebeurt.

Het fenomeen beschermingsfactor wordt nogal eens verkeerd uitgelegd trouwens: "For example, when applying an SPF 30 sunscreen correctly, you get the equivalent of 1 minute of UVB rays for each 30 minutes you spend in the sun. So, 1 hour in the sun wearing SPF 30 sunscreen is the same as spending 2 minutes totally unprotected."

bron: http://www.cancer.org/cancer/cancercaus ... protection
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Yoshi schreef:Is het handiger om een stekkerblok/omvormer vanuit Nederland mee te nemen. Of kan je die daar ook kopen?
Lees dit draadje eens:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=53646

Zelf heb ik op Ebay een aantal snoertjes en adapters gekocht met US stekkers. Voor een paar euro (incl verzendkosten!) ben je klaar. Dan bij Home Depot voor een paar dollar een verdeelblok gekocht (zie foto in het draadje van de link boven). Erg klein en licht.

Tenzij je je fohn, stijltang, strijkbout, espressoapparaat, friteuse :D en stofzuiger wil gaan meenemen, heb je geen omvormer nodig: alle adapters/opladers werken ook op 110V.
(en anders kan je voor minder geld dan een omvormer ook een fohn, strijkbout en stijltang bij Walmart kopen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Waarom een koelbox ??? Ik zie dat je meerdere dagen op bepaalde locaties blijft en daar heb je meestal wel een koelkast waar je dingen koud in kan houden. Drinken kost niet de wereld in Florida en je krijgt daar grote bekers en vaak kun je gratis een refill halen en die nemen wij dan altijd mee in de auto voor onderweg. Zelf heb ik in Florida nooit een koelbox gebruikt, wel op de lange routes die we hebben gereden in Arizona, California, Nevada omdat we daar echt lange routes reden.

Mocht je toch een koelbox willen dan heeft de wallmart van die piepschuimen koelboxen die niet duur zijn en die kun je gewoon vullen met ijsklontjes. Die kun je uit de koelkast/vriezer halen of in hotels gewoon bij een automaat die vaak in de gangen staat. Dan vul je daar gewoon een plastic tas en die gooi je over in je box.

En voor wat betreft Shampoo, tandenborstels en zo, ga na je aankomst langs een dollartree daar koop je heel veel voor 1 dollar, daar kun je het niet voor meenemen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

JeroenB schreef:Waarom een koelbox ???
Omdat het hier warm is? Ik heb altijd een klein koelboxje in de auto voor wat water. Vind het toch wel heel prettig om na een bezoek aan de speeltuin ofzo wat koel water te hebben.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ik neem het goed koud mee en laat het in de schaduw in de auto liggen in zo'n koeltas van de supermarkt, dan blijft het lang genoeg koel als ik iets meeneem, maar meestal haal ik het wel ergens langs de route.

Die koelbox is zo'n gesleep op de vakantie.
Laatst gewijzigd door JeroenB op 06 apr 2014, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

LittlePhoenix schreef:Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat megagroot, middelgroot, en klein is? Bij klein stel ik me zo'n koelboxje voor waar je lunch voor 1 of 2 personen in meeneemt. Megagroot is 400 quart, al is 200 quart ook al erg groot. Normaal is 48 quart.
Wij hadden inderdaad 48 quart en dan nog een 1 a 2 persoons-koelbox. Twee keer een kleine gekocht en zelfs meegenomen naar Nederland. Heel handig om kwetsbare soevenirs in te vervoeren en past in onze reistas.

De eerste keer hebben we bij Western wanderer een uitrusting gehuurd ( :offtopic: nooit meer! ) We kregen toen ook een megagrote koelbox mee. Het ding heeft ons onze hele reis in de weg gezeten en je houdt zo'n grote koelbox ook niet goed georganiseerd ( tenminste ik niet :wink: )

groetjes,
Monique
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

dimona schreef: Op alle Amerikaanse zonnebrandcremes staat dat ze hooguit 2 uur bescherming bieden. Dat heeft niet zozeer te maken met de beschermingsfactor, als wel met het feit dat je door zwemmen en zweten zonnebrandcreme kwijtraakt. Wat mij met P20 (niet perse beschermingsfactor 20 trouwens) niet gebeurt.

Het fenomeen beschermingsfactor wordt nogal eens verkeerd uitgelegd trouwens: "For example, when applying an SPF 30 sunscreen correctly, you get the equivalent of 1 minute of UVB rays for each 30 minutes you spend in the sun. So, 1 hour in the sun wearing SPF 30 sunscreen is the same as spending 2 minutes totally unprotected."

bron: http://www.cancer.org/cancer/cancercaus ... protection
Bedankt voor de uitleg.
En ik heb even gegoogled en begrijp nu dat P20 een merk zonnebrand is :thumbup:
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Bedankt voor de tips allemaal.

Stekkerblok met US stekker heb ik al, die tip had ik al een keer gevonden :thumbup: En al diverse opladers uitgezocht, een hoop werken op zowel 110v als op 220v
Koelbox wil ik wel kopen daar, hebben we in ieder geval koud drinken in de auto. en aangezien het de eerste keer voor ons is in de US en ik altijd al een keer een enorme auto heb willen rijden heb ik een full size SUV gereserveerd :D dus geen bagage problemen verwacht.
Bagage in het vliegtuig is al wel duidelijk, heb bij het boeken voor de terug reis 10Kilo pp bijgeboekt aan bagage. De kinderen hebben al lijsten met wat ze willen kopen (schoenen e.d)
De tip van de tandpasta,tandenborstels en shampoo is ook een goeie, maar daar moet ik eerst moeders de vrouw van overtuigen :roll:
Poncho's ga ik straks maar even halen bij de xenos,action e.d.
Theezakjes neem ik ook mee.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Richard033 schreef: Bagage in het vliegtuig is al wel duidelijk, heb bij het boeken voor de terug reis 10Kilo pp bijgeboekt aan bagage. De kinderen hebben al lijsten met wat ze willen kopen (schoenen e.d)
Kon je dat al vooruit bijboeken ? Die optie ben ik nog nooit tegengekomen (nooit naar gezocht overigens). Het is normaal gesproken gewoon mogelijk om bij vertrek te betalen voor "over gewicht" maar ik kan me voorstellen dat dit duurder is dan vooruit al bijboeken. Wat kostten die 10kg extra?
No guts, no glory!
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Jep bij boeken al bijgeboekt, is een stuk goedkoper dan bij het inchecken met overgewicht aankomen. Bij Arkefly kost mij dat 10€ pp. We vliegen wel premium comfort! daar mag je al meer bagage meenemen.
Laatst gewijzigd door Aricon op 07 apr 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. de forumregels.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Richard033 schreef:Jep bij boeken al bijgeboekt, is een stuk goedkoper dan bij het inchecken met overgewicht aankomen. Bij Arkefly kost mij dat 10€ pp. We vliegen wel premium comfort! daar mag je al meer bagage meenemen.
Handig om te weten. Ik zal eens kijken of Delta deze optie ook heeft.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Ik verwacht dat de meeste "normale" operators die optie (nog) niet aanbieden. Zag dat het om Arkefly ging. Die heeft wel een andere bagageregeling dan de meeste andere operators.

Economy / Comfort Premium Comfort Class Star Class
20 kg ruimbagage € 5 p.p per enkele reis Gratis Gratis
30 kg ruimbagage € 15 p.p per enkele reis € 10 p.p per enkele reis Gratis
40 kg ruimbagage € 25 p.p per enkele reis € 20 p.p per enkele reis Gratis

Je moet dus als economy of comfort class passagier voor 20kg 5 euro betalen per enkele reis. Bij de meeste andere maatschappijen is 23 kg gratis.
Zij hebben wel een redelijke regeling bij onverwacht (dus niet vooraf geboekt) overgewicht; dan hanteren ze de normale tarieven (zoals boven) met slechts een 10 euro luchthaven toeslag.
No guts, no glory!
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Frasi schreef:
Yoshi schreef:Is het handiger om een stekkerblok/omvormer vanuit Nederland mee te nemen. Of kan je die daar ook kopen?
Lees dit draadje eens:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=53646
Ik heb net een Wereldstekker in de winkel gekocht en bij thuiskomst geprobeert of ik de stekker van een stekkerblok er in krijg, maar niets pas. En we hebben thuis toch zeker wel verschillende type stekkerblokken liggen. Ik twijfel of het werkt als ik een nieuwe wereldstekker ga kopen. De pinnetjes passen er wel in, maar als je dan bij de kop komt dan lijkt het plastic wel net wat te breed, ik krijg hem er dus niet goed in.

Wat wel wel doen, is een dubbele USB lader meenemen die in de sigarettenaansteker past. Op die manier kunnen we in ieder geval onze smartphones en tablets tijdens het rijden opladen.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Ik heb het vermoeden dat jij een verloopstekker hebt gekocht die alleen geschikt is voor niet-geaarde stekkers. De meeste "wereldstekkers" zijn bedoeld voor niet-geaarde stekkers!
De meeste stekkerblokken in NL zijn voorzien van een geaarde stekker… tja, en dan past dat niet.
Met een beetje handigheid is daar wel een mouw aan te passen; met een dremel of ander gereedschap even de 2 kunststof nokken wegslijpen uit de wereldstekker. Dan past die stekker van het verdeelblok er wel in.
Ik heb even een foto van het net geplukt van zo'n wereldstekker en daar zie je de twee witte nokjes in de stekker die voorkomen dat je er een geaarde stekker in kunt steken.
Afbeelding
No guts, no glory!
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Nu ik het plaatje zie denk ik, ja zo iets had ik moeten kopen.
Ik heb nu nl zn stapelding gekocht. En dat past niet.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Daar had ik ook last van. Heb ze er met een punt tangetje uitgebroken.. :D
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Die stapel dingen hebben wij ook. Inderdaad die lipjes eruit gesloopt. We hebben er ook 1 van de ANWB maar dat is best een groot lomp ding. Vaak zitten stopkontakten verstopt achter een nachtkastje en dan is die verloopstekker van die stapel handiger dan die van de ANWB omdat deze veel groter is.
Soms zit er ook een soort stopkontakt in de voet van een lampje op een nachtkastje dat is helemaal handig.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Yoshi schreef:Nu ik het plaatje zie denk ik, ja zo iets had ik moeten kopen.
Ik heb nu nl zn stapelding gekocht. En dat past niet.
Die "stapeldingen" hebben precies diezelfde lipjes, dus ook die kun je eenvoudig aanpassen!
No guts, no glory!
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Het gaat niet om de lipjes, de kop van de stekker heeft daar wel uitsparingen daar voor.
Het gaat er om dat de kop van de stekkerdoos te dik/breed is, dus dat er niet tussen past.
En ik heb hier in huis misschien wel 8 verschillende type stekkerdozen geprobeerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer