Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
shuttlebus atlanta airport
-
- Amerika-newbie
shuttlebus atlanta airport
Binnenkort vliegen wij naar Atlanta Hartsfield Jackson Airport.
Nu maak ik uit de informatie op dat je eerst van de intercontinentale terminal naar een andere moet voordat je de luchthaven kunt verlaten. Als ik het goed begrijp kan dit alléén met een onbemand ondergronds treintje. Ook moeten wij onze huurauto ophalen. Daar zou je ook alleen kunnen komen met dit treintje.
Ik moet er niet aan denken om in zo'n treintje te gaan (ga ook nooit met de metro of de lift). Klopt het dat dit de enige manier is? Of zijn er ook busjes of taxi's waarmee je van de ene terminal naar de andere kunt en naar het autoverhuur punt?
Nu maak ik uit de informatie op dat je eerst van de intercontinentale terminal naar een andere moet voordat je de luchthaven kunt verlaten. Als ik het goed begrijp kan dit alléén met een onbemand ondergronds treintje. Ook moeten wij onze huurauto ophalen. Daar zou je ook alleen kunnen komen met dit treintje.
Ik moet er niet aan denken om in zo'n treintje te gaan (ga ook nooit met de metro of de lift). Klopt het dat dit de enige manier is? Of zijn er ook busjes of taxi's waarmee je van de ene terminal naar de andere kunt en naar het autoverhuur punt?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: shuttebus atlanta airport
Vorig jaar gingen er nog busjes, maar deed de trein het niet.
Je kan ook met de taxi, dit moet je dan wel zelf betalen.
Volgens mij was het zo'n 10 minuten met de shuttlebus.
Je kan ook met de taxi, dit moet je dan wel zelf betalen.
Volgens mij was het zo'n 10 minuten met de shuttlebus.
-
- Amerika-newbie
Hallo Marjolijne,
Dank voor je reactie. Als ik het goed begrijp, kun je dus van de ene terminal naar de andere met de shuttlebus of de taxi en ook naar de autoverhuur?
Had jij ook een auto gehuurd? En zo ja, klopt het dat je eerst van de intercontinentale terminal naar een andere terminal moet vóór je naar de autoverhuur gaat?
Dank voor je reactie. Als ik het goed begrijp, kun je dus van de ene terminal naar de andere met de shuttlebus of de taxi en ook naar de autoverhuur?
Had jij ook een auto gehuurd? En zo ja, klopt het dat je eerst van de intercontinentale terminal naar een andere terminal moet vóór je naar de autoverhuur gaat?
-
- Amerikafan
Wij gingen met de bus meteen naar de autoverhuur vanaf het internationale gedeelte.
Misschien dan je met het treintje langs de andere terminal komt om mensen op te halen.
Maar dat weet ik niet.
Misschien dan je met het treintje langs de andere terminal komt om mensen op te halen.
Maar dat weet ik niet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dit is een heeeeel grote maar poepsimpele luchthaven, je hebt een as waar dwars de terminals op staan. Dus je komt aan op een gate, je loopt naar de centrale gang, ( zie exit, transfer to other terminals) , roltrap naar beneden naar het treintje. Die meen je in de richting naar de uitgang, haal je je bagage af, exit en dan loop je recht op een heel groot centrum met autoverhuurders, je steekt de straat over, loopt binnen waar je je auto gehuurt hebt, dan naar de garage en weg ben je. Ik vond dit echt de meest logische luchthaven die ik ken, maar idd wel superdruk en groot. Als je niet zeker bent, kijk een op hun site voor het grondplan, doe ik altijd.
Ga altijd met de ondergrondse. Nooit geweten dat het met taxi kan??? je kan ook gewoon lopen.
rijocaer
-
- Amerika-newbie
Uit de reactie van Harry maak ik op dat je met het treintje naar buiten moet, maar rijocaer schrijft dat je ook gewoon kunt lopen.
Het gaat mij er dus om dat ik niet in dat treintje wil en ook niet in een lift (ben claustrofobisch), dus met de (rol)trap, lopen, met de bus of een taxi, in ieder geval niet in treintje of lift. Kan dat dus?
Het gaat mij er dus om dat ik niet in dat treintje wil en ook niet in een lift (ben claustrofobisch), dus met de (rol)trap, lopen, met de bus of een taxi, in ieder geval niet in treintje of lift. Kan dat dus?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Sorry hoor, je hoeft volgens mij niet met de metro, je kan ook lopen. Dat kan wel een lange wandeling worden maar in jouw geval is dat de enige optie. Ik dacht dat je de beste optie zocht.
Re: shuttlebus atlanta airport
Er zijn op Hartsfield Jackson 2 terminals waar je de luchthaven kunt verlaten, waarschijnlijk komen jullie aan op de internationale terminal. Hier haal je de bagage op en ga je door de douane. Buiten de terminal stap je op een shuttle bus richting rental car center. Dit is ritje van ongeveer 15 minuten. Geen treintje nodig of lange stukken lopen.
Have fun
Have fun
- DixieChick
- Amerika-expert
Zoals Harry het beschrijft lijkt de oude situatie in Atlanta. Vroeger moest je daar, als je van een buitenlandse vlucht afkwam, met het treintje om je bagage op te halen. Tegenwoordig is er een gloednieuwe internationale terminal, waar je in een keer door kan lopen om je bagage op te halen, en je zo buiten staat. Als je naar de andere terminal wilt, zul je wel met dat treintje moeten (ook al kan je ook lopen, wel ondergronds dan). De huurauto's zijn ook nog bij de domestic terminal, en deze kan je via dat treintje bereiken, of met busjes van de betreffende huurmaatschappij die van de internationale terminal naar die huurbedrijven rijden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Dit is niet juist, je kan alleen van de ondergrondse trein gebruik maken als je op de internationale terminal aankomt en op een vervolgvlucht binnen US verder gaat. Indien Atlanta je eindbestemming is kom je op internationale terminal aan en verlaat je de terminal alwaar je een shuttle bus neemt naar het rental car center. Je hebt niets meer van doen op de domestic terminal.DixieChick schreef:Als je naar de andere terminal wilt, zul je wel met dat treintje moeten (ook al kan je ook lopen, wel ondergronds dan). De huurauto's zijn ook nog bij de domestic terminal, en deze kan je via dat treintje bereiken, of met busjes van de betreffende huurmaatschappij die van de internationale terminal naar die huurbedrijven rijden.
-
- Amerikafan
Het klopt idd dat je niet met de treintje gaat.
Vanaf het internationale vliegveld ga je met de shuttlebus naar de autoverhuur.
De trein gaat niet naar het internationale deel (dit was mij vorig jaar verteld, maar klopt niet).
Dus kom je aan in het internationale gedeelte neem je de bus naar de autoverhuur.
Vanaf het internationale vliegveld ga je met de shuttlebus naar de autoverhuur.
De trein gaat niet naar het internationale deel (dit was mij vorig jaar verteld, maar klopt niet).
Dus kom je aan in het internationale gedeelte neem je de bus naar de autoverhuur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1483 Weergaves
-
Laatste bericht door ronenivonne
-
- 5 Reacties