Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beschikbare stoelen niet naast elkaar
- TerlinguaCreek
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Beschikbare stoelen niet naast elkaar
Voor onze aansluitende vlucht zijn er volgens United geen stoelen beschikbaar die naast elkaar staan.
Nu twijfel ik wat handig is, stoelen vastleggen die niet naast elkaar staan of gewoon niets doen en hopen dat het 'vanzelf' gaat.
Ik denk dat ik bij de tweede optie het meeste kans maak, wat is jullie ervaring?
Nu twijfel ik wat handig is, stoelen vastleggen die niet naast elkaar staan of gewoon niets doen en hopen dat het 'vanzelf' gaat.
Ik denk dat ik bij de tweede optie het meeste kans maak, wat is jullie ervaring?
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
-
lovely_laura
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Beschikbare stoelen niet naast elkaar
Wij hadden tijdens onze eerste keer naar Amerika op de aansluitende vlucht ook geen stoelen naast elkaar. We hebben toen niks vastgelegd en zijn bij de overstap naar de balie gelopen om te vragen of er nog iets te regelen valt. na wat geschuif konden we toch naast elkaar zitten. Na ons waren er nog een paar Nederlanders die ook niet naast elkaar zaten en die hadden pech er kon niks meer geregeld worden. Ik denk dat je dus geluk moet hebben of je moet proberen met de mensen op je vlucht nog te ruilen. Je kan ook even naar United bellen wie weet kunnen ze nu al voor je schuiven. Succes!
Gr. laura
Gr. laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- Nathalie21
- Amerikakenner
Wij hebben het ook meegemaakt (iets te vaak helaas) je zou via social media contact op kunnen nemen en anders direct naar de balie lopen, het is ons tot nu toe gelukkig altijd nog gelukt naast elkaar te zitten. Succes!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Idd, bij de gate direct naar de balie lopen en je probleem voorleggen. In Amerika zijn nog veel No-Shows en werken ze nog veel meer met wachtlijsten. Een beetje handige employee zet jullie dan naast elkaar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- TerlinguaCreek
- Amerikafan
Bedankt voor de reacties, we gaan het proberen!
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Mocht het je niet lukken om het aan de balie te regelen kun je het ook nog aan boord vragen. Het cabinepersoneel wil je vaak wel helpen met verhuizen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ik vloog vorige maand alleen en kreeg na het inchecken nog een andere stoel toegewezen (upgrade
). Dit was ook naar aanleiding van mensen die graag naast elkaar op de vlucht zaten. Op de terugweg zaten er een vader en een dochter gescheiden van elkaar, de stewards hebben toen nog geprobeerd om ze alsnog naast elkaar te laten vliegen, maar dat is helaas voor hun niet gelukt. Het zal dus inderdaad geluk zijn. Maar mijn ervaring is dat ze er wel moeite voor doen!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Op onze eerste reis waren er ook geen stoelen meer naast elkaar. De dame die ons incheckte heeft ons toen plekken gegeven naast mensen die alleen reisden. In het vliegtuig hebben we toen aan hen gevraagd of we van plek konden ruilen en dat lukte.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Hou er wel rekening mee dat mensen die bereid zijn om te ruilen vaak een gelijkwaardige stoel willen (dus gangpad voor gangpad of raam voor raam) of een "upgrade" (middenstoel ruilen voor een raam- of gangpadstoel).
- Nathalie21
- Amerikakenner
Wij hadden op de terugvlucht een overstap en de eerste vlucht van anderhalf uur zat ik eigenlijk bij het raam maar omdat ik sneller uit wilde stappen vroeg ik de dame aan het gangpad of zij wellicht bij het raam wilde zitten, al te graag 
Volgens mij is er altijd wel een oplossing.
Volgens mij is er altijd wel een oplossing.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Ja, dit klopt. Als soloreizigster zijnde krijg ik regelmatig de vraag of ik van stoel wil ruilen, maar dat doe ik alleen als ik een gelijkwaardige stoel of upgrade krijg.Hockey schreef:Hou er wel rekening mee dat mensen die bereid zijn om te ruilen vaak een gelijkwaardige stoel willen.
Vroeger ruilde ik heel makkelijk, maar tegenwoordig ligt het er een beetje aan wat de reden is. Afgelopen december werd er gevraagd of ik wilde ruilen omdat passagiers ruzie hadden gekregen en een daarvan een kindje had geslagen. In zo'n geval vind ik het geen enkel probleem om van plaats te wisselen. Maar als ik maanden van tevoren een mooi plaatsje bij het raam reserveer en er op de dag van vertrek een koppel naast elkaar wil zitten waardoor ik een middenstoel krijg of naast het toilet terecht kom... nee hoor, dan ruil ik echt niet!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat klopt. Daar had de stewardess in ons geval toen ook rekening mee gehouden. Nou viel het ook mee dat er in dat vliegtuig toen geen middenstoelen waren. Het was dus gangpad of raamkant.
Groetjes Inge
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik reis regelmatig solo, en ik kan beamen dat ik alleen ruil als ik een gelijkwaardige stoel terugkrijg ... voor een lange reis is dat: een stoel aan het gangpad ...
sommige mensen zijn wel eens verbaasd als ik niet wil ruilen en dan ergens in het midden ga zitten opdat anderen naast elkaar kunnen zitten ... jammer dan ... moet je maar eerder je stoel vastleggen, denk ik dan ... en anders: je overleeft het heus wel als je een paar uur niet naast elkaar kunt zitten ...
sorry ....
sommige mensen zijn wel eens verbaasd als ik niet wil ruilen en dan ergens in het midden ga zitten opdat anderen naast elkaar kunnen zitten ... jammer dan ... moet je maar eerder je stoel vastleggen, denk ik dan ... en anders: je overleeft het heus wel als je een paar uur niet naast elkaar kunt zitten ...
Ik ben ervan overtuigd dat je tijdens het boeken veel minder stoelen te zien krijgt dan dat er beschikbaar zijn. Wij maken het zelden tot nooit mee dat we met z'n 6-en bij elkaar kunnen zitten. De laatste keer was het helemaal erg, toen zaten we allemaal ergens anders. Mijn jongste was toen pas 6 en ik heb een dochter met hersenbeschadiging en epilepsie, dus ik word daar niet blij van. Ook als we het nog proberen bij het inchecken, of aan de gate, krijgen we vrijwel altijd te horen dat we dat maar in het vliegtuig moeten regelen. Ik snap echt niet waarom dat altijd zo'n gedoe moet zijn. Het is echt niet zo dat wij last-minute boekers zijn. Binnenkort vliegen we weer met de hele family, maar met Southwest dit keer. Die doen niet aan stoelallocatie. Ik koop gewoon voor iedereen een Early bird check-in a 10 dollar pp en we mogen als een van de eersten het vliegtuig in en fijn zelf onze stoelen uitkiezen. Zouden meer maatschappijen moeten doen 
Maar goed, ik denk dat je het met z'n 2-en meestal nog wel geregeld krijgt om naast elkaar te zitten. Daar is geen hele ingewikkelde stoelendans voor nodig.
Maar goed, ik denk dat je het met z'n 2-en meestal nog wel geregeld krijgt om naast elkaar te zitten. Daar is geen hele ingewikkelde stoelendans voor nodig.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
En lukt het wel om vantevoren met je kinderen in te checken?
Bij ons lukte dat toen niet. Daar was ik ook best zenuwachtig over toen ik op Schiphol een megarij voor de incheckbalie zag staan. Toen hadden we de mazzel dat we met de kleine via een andere rij mochten inchecken.
Ik had toen overigens ook vantevoren stoelen laten vastleggen, maar daar was bij het inchecken niks meer van te merken...
Bij ons lukte dat toen niet. Daar was ik ook best zenuwachtig over toen ik op Schiphol een megarij voor de incheckbalie zag staan. Toen hadden we de mazzel dat we met de kleine via een andere rij mochten inchecken.
Ik had toen overigens ook vantevoren stoelen laten vastleggen, maar daar was bij het inchecken niks meer van te merken...
Groetjes Inge
Online inchecken kon/kan bij sommige maatschappijen met een bay niet. Bij KLM kan het tegenwoordig wel, maar wij vlogen laatst hier met GOL, en toen kon het weer niet. Maar dat maakt op zich weinig uit, je kunt altijd al bij het boeken, of minstens een paar maanden voor vertrek, de plaatsen vastleggen. Het is onze ervaring dat je die meestal ook wel houdt (behalve toen ze ons heel behulpzaam hadden omgeboekt naar de bulkhead omdat we met baby reisden
, zo'n hekel aan die plekken!).
Wij hebben ook wel eens een keer zo laat geboekt dat er geen 4 plekken meer bij elkaar beschikbaar waren, toen hebben we voor economy comfort gekozen, daar waren nog plekken zat (uiteindelijk zelfs een vrije stoel naast ons voor de baby).
Meestal zijn ze best behulpzaam aan boord, wij hebben al meeredere keren meegemaakt dat ze echt hun best deden om een mensen zo te verplaatsen dat wij, met baby op schoot, de beschikking hadden over een vrije stoel.
Wij hebben ook wel eens een keer zo laat geboekt dat er geen 4 plekken meer bij elkaar beschikbaar waren, toen hebben we voor economy comfort gekozen, daar waren nog plekken zat (uiteindelijk zelfs een vrije stoel naast ons voor de baby).
Meestal zijn ze best behulpzaam aan boord, wij hebben al meeredere keren meegemaakt dat ze echt hun best deden om een mensen zo te verplaatsen dat wij, met baby op schoot, de beschikking hadden over een vrije stoel.
Terug in Texas!
Op internationale vluchten is online inchecken inderdaad altijd een probleem, maar dat ligt aan ons visum (met of zonder kinderen maakt niet uit). Ik geloof inderdaad dat je kinderen tot 2 jaar, en hun begeleider, vaak niet online kunt inchecken.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Toen de kinderen nog klein waren werden we altijd netjes geroepen... helaas ze zijn niet klein meer 
Laatste vlucht in februari konden we omgeboekt worden op een rechtstreekse vlucht van Houston naar Amsterdam. We zaten niet naast/bij elkaar; ik zat naast jongste, Oudste zat een rij voor ons in het midden, andere dochter zat een rij achter ons en man en zoon zaten een eindje verderop naast elkaar.
De man naast ons had makkelijk kunnen ruilen met onze dochter die recht achter hem zat... maar hij was al dronken bij aanvang van de vlucht en beweerde eerst al dat mijn man op ZIJN stoel zat... niet dus, maar er moest een flightattendent aan te pas komen om hem in een ander stoel te krijgen.
Soms is het niet anders... vliegen is afzien, naast elkaar of niet
Laatste vlucht in februari konden we omgeboekt worden op een rechtstreekse vlucht van Houston naar Amsterdam. We zaten niet naast/bij elkaar; ik zat naast jongste, Oudste zat een rij voor ons in het midden, andere dochter zat een rij achter ons en man en zoon zaten een eindje verderop naast elkaar.
De man naast ons had makkelijk kunnen ruilen met onze dochter die recht achter hem zat... maar hij was al dronken bij aanvang van de vlucht en beweerde eerst al dat mijn man op ZIJN stoel zat... niet dus, maar er moest een flightattendent aan te pas komen om hem in een ander stoel te krijgen.
Soms is het niet anders... vliegen is afzien, naast elkaar of niet
@Hemmie: Mijn ervaringen met babies en peuters zijn ook goed, maar als je kinderen iets groter zijn, is het meestal wel gedaan met de hulpvaardigheid. Mijn oudste van 14 zit schat ik een derde van de keren dat we vliegen ergens in haar uppie. Mijn prioriteit gaat uit naar de genoemde zoon en dochter, daar probeer ik vaak nog wel wat voor te regelen, maar ik voel er weinig voor om iedere keer het hele vliegtuig op zijn kop te zetten om iedereen bij elkaar te krijgen. Ik vind het echt zó slecht geregeld met die stoelreserveringen.
Een tijdje terug hadden we echt een rare situatie: ik zat met mijn jongste in een rijtje van 3 en naast ons zat een mevrouw aan het gangpad. Voor ons zat mijn dochter aan het gangpad. Toen bleek die mevrouw bij die mensen in het rijtje voor ons te horen, dus konden we naar ieder's tevredenheid stoelen wisselen. Hoe gebeuren dat soort dingen toch, vraag je je af...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1716 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties