Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vaarwel mijn Brooklyn
-
- Amerika-expert
Vaarwel mijn Brooklyn
verwacht een andere heer, zoals Vondel Gijsbrecht van Amstel zou hebben laten zeggen als er toen al een Breuckelen had bestaan in de Nieuwe Wereld.
Met andere woorden: we zijn nog een keer verhuisd (de zevende keer in 30 jaar), dit keer naar een (hopelijk) definitieve verblijfplaats (condominium) in Westchester County: Hartsdale. Met de trein ongeveer 40 minuten naar Grand Central Station in Manhattan, dus niet al te ver van Manhattan (en Brooklyn). Rustiger, wat meer ruimte en betaalbaarder dan de vijf stadsdelen.
Heb mijn onderschrift aangepast.
Met andere woorden: we zijn nog een keer verhuisd (de zevende keer in 30 jaar), dit keer naar een (hopelijk) definitieve verblijfplaats (condominium) in Westchester County: Hartsdale. Met de trein ongeveer 40 minuten naar Grand Central Station in Manhattan, dus niet al te ver van Manhattan (en Brooklyn). Rustiger, wat meer ruimte en betaalbaarder dan de vijf stadsdelen.
Heb mijn onderschrift aangepast.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vaarwel mijn Brooklyn
Zo! Dat is wel even een andere omgeving, helemaal bovenin het schiereiland (heb even op maps gekeken)! Toont op de plaatjes als een groene omgeving, echt een voorstad. Was dat ook de reden om te verhuizen? Meer groen, ruimte en rust? Ben je niet bang dat je, als stadsmens in hart en nieren, toch de grote stad weer gaat missen of ben je nu gewoon toe aan tuinieren?

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
my heart bleeds for you ...!
aan de andere kan: jij zit slechts 40 mins van Grand Central vandaan en daar ben ik nog steeds een tikkie jaloers op ...
ik hoop dat jullie het naar je zin hebt in jullie nieuwe stekje.
aan de andere kan: jij zit slechts 40 mins van Grand Central vandaan en daar ben ik nog steeds een tikkie jaloers op ...

ik hoop dat jullie het naar je zin hebt in jullie nieuwe stekje.
-
- Amerika-expert
Voornaamste redenen: meer ruimte, toegang tot de buitenlucht (op de vijfde/vierde verdieping met twee kleine balkonnetjes), meer rust (we worden oud), makkelijker leven (parkeerruimte onderin het gebouw), geen tuinieren behalve dan wat kleine potjes (maar dus ook minder onderhoud) en nog wat dingen die mensen-op-leeftijd beginnen te waarderen.
En: betaalbaarder dan onze oude buurt, de huur zou in Ditmaas Park (leuk, maar toch ongeveer even ver van Grand Central) omhoog gaan naar een niveau dat hoger is wat we nu aan hypotheek betalen, zelfs met de betaling voor onderhoud en belastingen. En de huur zou elke twee jaar hoger worden.
Plus er is best wel wat te doen in deze omgeving.
En: betaalbaarder dan onze oude buurt, de huur zou in Ditmaas Park (leuk, maar toch ongeveer even ver van Grand Central) omhoog gaan naar een niveau dat hoger is wat we nu aan hypotheek betalen, zelfs met de betaling voor onderhoud en belastingen. En de huur zou elke twee jaar hoger worden.
Benno,
succes met wennen en veel woonplezier..je zal zien dat t meer dan stenen worden
succes met wennen en veel woonplezier..je zal zien dat t meer dan stenen worden

Grote Amerika fan
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het nieuwe huis!
Veel geluk op de nieuwe plek gewenst… Was er een speciale reden dat de huren de komende tijd zo snel zouden stijgen?
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Heel veel succes gewenst in jullie nieuwe woonst en locatie. Het zal wel snel wennen die rust 

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
heel veel geluk in jullie nieuwe plek!
Gelukkig is NY nog steeds erg dichtbij
Gelukkig is NY nog steeds erg dichtbij
-
- Amerika-expert
De huren stijgen snel in alle delen van New York City. We begonnen drie jaar geleden met een huur van $1800 per maand voor een appartement met twee slaapkamers, we betaalden het afgelopen jaar (bewust 1 jaar contract afgesloten omdat we wisten dat we weg wilden) $1950 en zouden naar bijna $2000 per maand gaan. Volgens mij zullen de nieuwe huurders een $2300 per maand gaan betalen. Da's dus ruim meer dan onze hypotheek plus condokosten plus staatsbelasting.
Ons oude huis, waar we $600 betaalden (in 1984) voor twee verdiepingen plus tuin in een brownstone aan de 'verkeerde' kant van Flatbush, en dat onze huisbazen indertijd kochten voor een $60.000 kost nu bijna $2 miljoen. Dus kun je nagaan. De voorsteden worden dan plotseling een stuk aantrekkelijker.
Ons oude huis, waar we $600 betaalden (in 1984) voor twee verdiepingen plus tuin in een brownstone aan de 'verkeerde' kant van Flatbush, en dat onze huisbazen indertijd kochten voor een $60.000 kost nu bijna $2 miljoen. Dus kun je nagaan. De voorsteden worden dan plotseling een stuk aantrekkelijker.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hey Benno,
Ik wens je veel geluk met je nieuwe woonst en hoop dat je er even gelukkig bent als in Brooklyn.
Als het niet lukt kom je maar naar Antwerpen, de enige andere echte stad
Zoals jij zegt, Brooklyn, al de rest zijn straten en huizen,
Zeggen wij, je hebt Antwerpen, al de rest is parking
Hier gaan veel reacties op komen, denk ik
Ik wens je veel geluk met je nieuwe woonst en hoop dat je er even gelukkig bent als in Brooklyn.
Als het niet lukt kom je maar naar Antwerpen, de enige andere echte stad

Zoals jij zegt, Brooklyn, al de rest zijn straten en huizen,
Zeggen wij, je hebt Antwerpen, al de rest is parking

Hier gaan veel reacties op komen, denk ik

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wens jullie heel veel plezier in jullie nieuwe huis en nieuwe woonomgeving.
Had je niet ooit een plan nog eens (tijdelijk) in Amsterdam of Haarlem te wonen?

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
Amsterdam en Haarlem bewaar ik waarschijnlijk tot een volgend leven.
Dank overigens aan de goede wensen van iedereen.
Dank overigens aan de goede wensen van iedereen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Veel geluk en woonplezier in de toekomst!
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Veel plezier Benno 

http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Er is een erg mooie golfcourseBennogr schreef:Voornaamste redenen: meer ruimte, toegang tot de buitenlucht (op de vijfde/vierde verdieping met twee kleine balkonnetjes), meer rust (we worden oud), makkelijker leven (parkeerruimte onderin het gebouw), geen tuinieren behalve dan wat kleine potjes (maar dus ook minder onderhoud) en nog wat dingen die mensen-op-leeftijd beginnen te waarderen.
Jeetje Benno, weg uit de stad. Succes met de verhuizing en jullie nieuwe stekje 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe stekje
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- cadarora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Gefeliciteerd met je nieuwe stek Benno en hopelijk geniet je er vele vele jaren van.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
http://www.cadarora.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht