er is een vluchttijd van mij verandert wat betekend dat ik ipv 2 uur overstaptijd nu maar 1 uur heb. Dit lijkt me te weinig, maar als ik nu dingen wil wijzigigen bij de reisorganisatie zou het geld kunnen gaan kosten. Ik kan er echter niks aan doen dat de vluchttijd is verandert en ik vraag me of of het uberhaupt mag dat je maar 1 uur hebt om over te stappen? Zijn daar regels voor? Ik heb wel gevonden dat dezelfde dag nog een vlucht gaat in de ochtend dus ik hoop heel erg dat ze ons daar kosteloos bij kunnen boeken, maar daar waren echter ook nog maar weinig stoelen over voor zover ik zag
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is er een minimale overstaptijd?
Is er een minimale overstaptijd?
Hallo allemaal,
er is een vluchttijd van mij verandert wat betekend dat ik ipv 2 uur overstaptijd nu maar 1 uur heb. Dit lijkt me te weinig, maar als ik nu dingen wil wijzigigen bij de reisorganisatie zou het geld kunnen gaan kosten. Ik kan er echter niks aan doen dat de vluchttijd is verandert en ik vraag me of of het uberhaupt mag dat je maar 1 uur hebt om over te stappen? Zijn daar regels voor? Ik heb wel gevonden dat dezelfde dag nog een vlucht gaat in de ochtend dus ik hoop heel erg dat ze ons daar kosteloos bij kunnen boeken, maar daar waren echter ook nog maar weinig stoelen over voor zover ik zag
Dit wordt mijn eerste grote echte verre reis met mijn vriend samen en dit maakt me allemaal een beetje nerveus. Als we overigens een vlucht later zouden nemen bij het overstappen dan komen we 9 uur later aan wat ik toch wel erg zonde zou vinden.
Laatst gewijzigd door bembi op 29 mar 2014, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Re: Is er een minimale overstaptijd?
Het is jammer dat je bepaalde cruciale informatie weglaat. Betreft dit de heenreis of de terugreis? En op welke luchthaven dient de overstap plaats te vinden?
Als je ons eerst nou eens vertelt om welke vluchten het gaat? Toon ons het reisschema.
Een heenreis van Amsterdam naar Seattle en van Seattle naar Honolulu met Delta Airlines.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Dat ligt eraan welk vliegveld je de overstap hebt. Sommige kun je makkelijk doen in een uur, anderen is een uur wel wat krapjes. Dus als je vertelt welk vliegveld kunnen mensen hun ervaring doorgeven op dat vliegveld. Ik geloof trouwens niet dat er regels zijn voor hoeveel tijd ze je moeten geven. Als de vluchten volgens de maatschappij 'connecting' zijn dat zou je de overstap moeten kunnen halen.
Als de overstap in Seattle is en ook op de heenreis dan is 1 uur te kort. Of je moet enorme mazzel hebben. Mocht je het inderdaad niet halen dan zul je op de volgende vlucht geboekt worden.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Op de heenreis is 1 uur zeer kort. Je moet immers van boord gaan, door de immigratie, bagage oppikken, door de douane, bagage afzetten, hoogstwaarschijnlijk veranderen van terminal.
Het is de maatschappij die het vluchtschema bepaald. Zij zijn aldus verantwoordelijk als je dit niet kan halen. Het lijkt mij het beste om de reisorganisatie hierop schriftelijk te wijzen.
Het is de maatschappij die het vluchtschema bepaald. Zij zijn aldus verantwoordelijk als je dit niet kan halen. Het lijkt mij het beste om de reisorganisatie hierop schriftelijk te wijzen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kijk eens bij mytrips op de delta site of daar geen melding staat dat je contact op kan nemen met Delta hierover?
En anders zou ik Delta zelf even bellen om ze hier op attent te maken, ze zitten ook in Amsterdam, dan wordt dat vast geregeld want 1 uur is te kort en elke luchthaven heeft een minimale overstap tijd en die is meestal wel te vinden op internet.
En anders zou ik Delta zelf even bellen om ze hier op attent te maken, ze zitten ook in Amsterdam, dan wordt dat vast geregeld want 1 uur is te kort en elke luchthaven heeft een minimale overstap tijd en die is meestal wel te vinden op internet.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Over het algemeen kun je bij dit soort wijzigingen binnen een bepaald tijdvenster je vluchten gratis veranderen. Je kunt Delta bellen, maar je hebt kans dat zij je verwijzen naar de agent bij wie jij geboekt hebt (daarom boek ik steeds vaker bij een airline zelf).
Dat moet jou geen geld kosten, dit is overmacht (niet hetzelfde als wanneer jij achteraf bedenkt dat je liever smiddags vertrekt ipv smorgens, dat soort wijzigingen kosten wel geld)
Dat moet jou geen geld kosten, dit is overmacht (niet hetzelfde als wanneer jij achteraf bedenkt dat je liever smiddags vertrekt ipv smorgens, dat soort wijzigingen kosten wel geld)
Ik denk dat het voor mij inderdaad weinig nut heeft om delta hier zelf over te bellen. Ik kan alleen wellicht vragen weer hun zelf normaal doen. Ik heb de organisatie gemaild(ze reageren altijd heel snel), maar uiteraard zijn ze maandag pas weer open dus het blijft even spannend.
Ik dacht nog zou het niks te maken hebben met de overgang naar de zomertijd, maar dan zou het verschil 50 minuten zijn. En volgens mij is dat in amerika nog niet ingegaan?
Ik dacht nog zou het niks te maken hebben met de overgang naar de zomertijd, maar dan zou het verschil 50 minuten zijn. En volgens mij is dat in amerika nog niet ingegaan?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gewoon wel eerst delta bellen. Kunnen zij je niet helpen dan word je wel doorverwezen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
die zomertijd heeft geen invloed, anders zouden het een stel sukkels zijn
Bel inderdaad even met Delta, Nee heb je, Ja kun je krijgen tenslotte
Bel inderdaad even met Delta, Nee heb je, Ja kun je krijgen tenslotte
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Delta Airlines zit niet in Amsterdam. Behalve een stationmanager met een klein kantoortje, wordt Delta geheel vertegenwoordigd door KLM. Je kan dus of naar de VS bellen of naar het KLM ticketoffice gaan of bellen. Heb je rechtstreeks bij Delta geboekt of via een ticketbroker? Als je bij een ticketbroker hebt geboekt willen ze je bij de KLM nog wel eens verwijzen naar je broker. Totaal niet nodig, indien nodig kunnen zij je ticket zo wijzigen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Zomertijd in Amerika is 9 maart al ingegaan. Maar zoals al gezegd heeft het daar waarschijnlijk niks mee te maken.bembi schreef:...overgang naar de zomertijd...En volgens mij is dat in amerika nog niet ingegaan?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik dacht mij te herinneren dat ik een website had gevonden waar ik kon zien hoeveel en welke stoelen er nog over waren, maar nu kan ik het nergens meer vinden? Weet iemand een website waarbij je dit kunt zien? Zo kan ik in ieder geval als ik morgen bel aangeven dat ik op internet had gezien dat er nog stoelen voor de eerdere vlucht beschikbaar waren.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je moet met een reserveringscode in kunnen loggen bij "manage my booking" op de site van de luchtvaartmaatschappij.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je geen pnr nr of ticket nr?
Dat kun je gebruiken om in te loggen op de site van Delta, als het verder niet lukt om je vlucht te veranderen moet je zeker bellen, ze hebben er helemaal geen baat bij om je in Seattle over te boeken en als het verder niet lukt een hotel te geven. Maak wat lawaai als ze niet mee willen, dan gaan ze je echt wel helpen.
Dat kun je gebruiken om in te loggen op de site van Delta, als het verder niet lukt om je vlucht te veranderen moet je zeker bellen, ze hebben er helemaal geen baat bij om je in Seattle over te boeken en als het verder niet lukt een hotel te geven. Maak wat lawaai als ze niet mee willen, dan gaan ze je echt wel helpen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een uur is heel erg krap.
Als alles mee zit, zou je de overstap net kunnen halen, maar als ik op zo'n vlucht zit hou ik er al direct rekening mee dat ik op een volgende vlucht terecht kom.
Als je je overstap mist is er weinig aan de hand, behalve wat tijdverlies, want Delta zorgt gewoon dat je op je eindbestemming komt.
Als alles mee zit, zou je de overstap net kunnen halen, maar als ik op zo'n vlucht zit hou ik er al direct rekening mee dat ik op een volgende vlucht terecht kom.
Als je je overstap mist is er weinig aan de hand, behalve wat tijdverlies, want Delta zorgt gewoon dat je op je eindbestemming komt.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 31 mar 2014, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je hoeft je echt niet druk te maken. Het ergste geval is dat je je vlucht mist.. Je word gewoon gratis overgeboekt op een andere vlucht. Ik moest een keer overstappen in Atlanta en ik had ook maar een uur..Dit haalde ik dus nooit..ben gewoon naar de delta balie gegaan en gezegd dat ik mijn vliegtuig heb gemist. Ze hebben mijn gewoon op de volgende vlucht geboekt die over een uur ging.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Maar als we op het eerst volgende vliegtuig worden gezet komen we 9 uur later aan en hebben we dus ook een nacht in het hotel minder
ik ga zo na het werk bellen naar de reisorganisatie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1624 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z