Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Krystel: LA - LA 14 dagen september 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Krystel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Krystel: LA - LA 14 dagen september 2014

Bericht door Krystel »

Hallo allemaal,

Zouden jullie eens een blik willen werpen op onderstaand schema? De dagen in LV staan vast vanwege werk verplichtingen. De dagen eromheen zijn vakantiedagen. Heb zelf wat zitten puzzelen en speuren op het forum.

Ik besef me dat het overal slechts een kwestie van indrukken opdoen zal zijn maar dat moet dan maar een reden zijn voor een langere volgende reis!

Dag 1: AMS - LAX - Laughlin
Dag 2: Laughlin - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Arches
Dag 6: Arches - Bryce
Dag 7: Bryce - LV
Dag 8: LV
Dag 9: LV
Dag 10: LV - Death Valley
Dag 11: Death Valley
Dag 12: Death Valley - LA
Dag 12:LA
Dag 13:LA
Dag 14: LAX - AMS

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door Krystel op 27 mar 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Randy
Amerika-ontdekker

Re: LA -LA 14 dagen september 2014

Bericht door Randy »

Het eerste wat ik mij kan bedenken, teveel tijd voor Death valley ingepland.
Ik zou er hooguit 1 overnachting van maken.
Wij hebben destijds van 1 geplande overnachting zelfs 0 gemaakt....stonden als enige op de campground en het was niet uit te houden.
Krystel
Amerika-newbie

Bericht door Krystel »

Dank! Die dag wellicht besteden in de buurt van Arches / Moab?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als de dagen in LV vast staan kun je niet een dag DV verschuiven naar Moab of begrijp ik het verkeerd?
Meteen naar Laughlin rijden na aankomst lijkt me ver na een lange vlucht.
Als je een nacht Moab er bij kunt doen dan is dat wel een aanrader. Zo niet, dan zou ik het laten vallen want je hebt er nu te weinig tijd voor.
Een mooie route zonder Moab is MV - Page - Bryce -Zion - Las Vegas.
Ligt de vlucht al vast? Een one way zou ook een mogelijkheid zijn. Zie voor een route van 2 weken in september mijn 2011-verslag.

Marianne
Krystel
Amerika-newbie

Re: Reis Krystel: LA - LA 14 dagen september 2014

Bericht door Krystel »

Bedankt Marianne! Ja de dagen lv liggen vast maar dacht dan misschien wat te kunnen schuiven door de route om te draaien. Ticket is geboekt maar kan ik wijzigen. Ik ga je verslag eens lezen! Nogmaals dank!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Indien je je tickets kunt wijzigen kan je ook overwegen vanuit SF terug te vliegen en dan vanuit LV via Death valley en Yosemite naar SF te rijden.

Met deze beperkte tijd zou ik ervoor kiezen Moab eruit te laten en die tijd te besteden aan Page, Bryce en Zion.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Ik zou ook proberen in San Francisco te eindigen en Arches eruit halen en Zion ertussen te zetten.
Dag 5: Monument Valley - Bryce
Dag 6: Bryce - Zion
Dag 7: Zion - LV
Dag 8: LV
Dag 9: LV
Dag 10: LV - Death Valley - Lone Pine
Dag 11: Lone Pine - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco- AMS
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krystel
Amerika-newbie

Bericht door Krystel »

Heel erg bedankt weer!

Aangezien ik een agenten ticket heb kan ik de luchthaven niet wijzigen, data zou eventueel wel kunnen. SF en Yosemite ben ik eerder geweest dus dat is geen must. Denk dat ik inderdaad Page - Bryce - Zion ga proberen!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Hoe laat kom je aan op LAX ? Je moet dan door immigratie - douane - auto ophalen (dit kan tot 2 uur in beslag nemen). Naar Laughlin rijden is dan nog meer dan 4 uur (als er geen file staat). Als je de dag erna dan toch de volledige dag in de GC bent zou ik toch ook niet zover rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Krystel
Amerika-newbie

Re: Reis Krystel: SFO - LA 17 dagen september 2014

Bericht door Krystel »

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar het puzzelen is onverminderd doorgegaan. Het is tegen een meerprijs gelukt mijn ticket om te zetten naar AMS-SFO-LAS-AMS. De dagen LV blijven helaas nog steeds gelijk, daaromheen heb ik nu de volgende route gepland. Death Valley is op jullie advies terug gebracht naar 1 nacht en Moab hebben we geschrapt.

De overnachting tussen de Grand Canyon en LA ben ik nog niet uit.. Heb meerdere mogelijkheden gelezen hier maar waar doen we het beste aan? De meningen over het in één keer doorrijden of overnachten zijn verdeeld.

13 september t/m 29 september.

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 5 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce - Page
Dag 12 Page - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - ??
Dag 14 ?? - Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles Amsterdam

Groetjes,
Krystel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je moet dit laten afhangen van jullie activiteiten in GC. Waarschijnlijk zal je de dag dat je erheen gaat nog activiteiten in Page doen, waardoor je pas in de namiddag in GC toekomt. Beperk je je tot sightseeing op de gekende punten dan kom je die dag nog ver. Wil je ook wandelen, eventueel een stuk afdalen, dan wordt dat een ander verhaal.

Als je de dag erna nog tijd wil doorbrengen in GC dan is de rit in één stuk naar LA te ver. Dat is immers via de interstate een rit van 7 uur.

De beste mogelijkheden zijn te overnachten in Kingman of Needles. Als je kiest voor Needles en de stukken route 66 neemt moet je rekenen op 4 uur 15 rijtijd. (tot Kingman 3 uur)

Vanuit Kingman is het dan nog 4,5 uur naar LA, vanuit Needles 3 uur 45
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad afhankelijk van de tijd die je wilt doorbrengen bij de GC. Ik zou de overnachting open laten. Heb je veel tijd nodig in het park dan kun je de tweede nacht bijvoorbeeld in Williams overnachten. Ben je eerder uitgekeken dan kun je la wat verder rijden. Reserveringen zullen niet nodig zijn op dat stuk maar je moet er wel rekening mee houden dat er op een gegeven moment niet veel plaatsen zijn. Ik zou een aantal opties noteren (plaatsen met motels) en dan ter plekke kijken hoe ver je gaat.
Als je het niet erg vindt om een keer een lange rijdag te maken dan kan het natuurlijk wel in 1 dag vanuit de GC. Heb je al eens naar overnachtingen gekeken? Je kunt altijd voor de zekerheid 2 nachten reserveren en zo nodig de tweede nacht annuleren. Dit kan meestal tot 24 uur van te voren. Zie voor de GC op http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Krystel
Amerika-newbie

Bericht door Krystel »

Bedankt weer voor jullie reacties!

Ik heb nu even zowel Williams als Kingman in optie gezet. Overnachting in de GC zelf ga ik vanavond nog even achteraan. Al neig ik toch meer naar Kingman, we zijn geen echte wandelaars en zullen ons dus voornamelijk op de viewpoints richten + dat ik echt wel tegen de lange rit in één keer opzie.

Nogmaals dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer