Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dinh: klassieke Zuid-West met 2 oudere tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dinh
Amerika-ontdekker

Re: Reis dinh: klassieke Zuid-West met 2 oudere tieners.

Bericht door dinh »

Hallo iedereen,
Ik ben weer wat gevorderd met de detailplanning en zit nu met Google Maps in Death Valley.
We overnachten in Furnace Creek en het idee is om 's ochtends naar Zabriskie te rijden voor de zonsopgang.
? Zijn er andere en betere plaatsen voor de zonsopgang in Death Valley?
Daarna rijden we terug nr de junction 190/Badwater road om via de Artists drive nr Artists palette te rijden.
Verder door naar Badwater Basin en op de terugweg Ddevil’s golf course
? Ligt de parkeerplaats hiervoor op de Badwater Road of moet je via de West side road rijden?
Daarna terug nr junction 190 in Furnace Creek en langs Zabriskie point en via de Furnace creek wash road naar Dante’s view
? Kunnen we daarna via de Furnace Creek wash road zonder probleem doorrijden nr Soshone?
Volgens Maps kom je dan via de Jubilee Pass Road, die staat aangegeven als een stippellijn en de Furnace Creek wash road kan ik zelfs niet bekijken ...
? of is het verstandiger om opnieuw een stuk terug te rijden nr de 190 en dan nr Pahrump – Red Rock – overnachten in Las Vegas
? of moet ik de planning hierboven omgooien en als laatste Badwater doen om dan via de Badwater Road naar Pahrump te gaan?
Ik heb de 3 opties in de verslagen teruggevonden, maar ik weet niet zeker welke doenbaar is rond de middaghitte in augustus met een gewone wagen (geen SUV)
(en ik ben geen held in echt dirt road werk!)

Groetjes,
Dinah
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

dinh schreef: We overnachten in Furnace Creek en het idee is om 's ochtends naar Zabriskie te rijden voor de zonsopgang.
? Zijn er andere en betere plaatsen voor de zonsopgang in Death Valley?
Ik vond het prachtig bij Zabriskie Point, is ook goed/snel te bereiken. Ik heb het in 2011 gedaan, zie daarvoor mijn verslag.
dinh schreef: Daarna rijden we terug nr de junction 190/Badwater road om via de Artists drive nr Artists palette te rijden.
Verder door naar Badwater Basin en op de terugweg Ddevil’s golf course
? Ligt de parkeerplaats hiervoor op de Badwater Road of moet je via de West side road rijden?
Je kunt beter eerst Devils Golfcourse doen, dan Badwater en op de terugweg Artist Palette (is eenrichtingverkeer).
Devils Golfcourse doe je vanaf de Badwater road. Je kunt het beste op de kaart op http://www.nps.gov/deva kijken.
dinh schreef: Daarna terug nr junction 190 in Furnace Creek en langs Zabriskie point en via de Furnace creek wash road naar Dante’s view
? Kunnen we daarna via de Furnace Creek wash road zonder probleem doorrijden nr Soshone?
Volgens Maps kom je dan via de Jubilee Pass Road, die staat aangegeven als een stippellijn en de Furnace Creek wash road kan ik zelfs niet bekijken ...
? of is het verstandiger om opnieuw een stuk terug te rijden nr de 190 en dan nr Pahrump – Red Rock – overnachten in Las Vegas
? of moet ik de planning hierboven omgooien en als laatste Badwater doen om dan via de Badwater Road naar Pahrump te gaan?
Als je via Shoshone wilt rijden zou ik eerst naar Dante's View gaan, en dan de bezienswaardigheden langs de Badwater road en dan via de Jubilee Pass road door naar Shoshone, dus je laatste optie. Wij deden dat zo in 2006, in augustus. Je hebt dan geen dirt roads. De FC wash Road voorbij de afslag naar Dante's View is een high clearance road volgens de kaart op de NPS-site.

Marianne
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Bedankt Marianne,
Dan houden we de sunrise er in en draaien we de boel om. (Dat spaart zelfs een stukje heen en weer gerij uit!)
Dom van me ivm dat eenrichtingsverkeer - ik had het er zelfs bij geschreven maar in de verkeerde richting :oops:
En die laatste optie via de Badwater road kwam overigens uit jouw verslag. Ik had er eerder nog niet bij stilgestaan dat je misschien onderlangs kon rijden.
Super dat dit nu kan zonder halsbrekende dirt road!
Bedankt voor de reactie.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De sunset bij Zabriskie is inderdaad heel mooi (voor foto's zie ons verslag). We werden daar wel aangevallen door steekvliegjes dus zodra de zon ook maar een beetje gezakt was zijn we rennend naar de auto gegaan :lol: . Wel nog een coyete gezien bij Zabriskie Point.

De eenrichtingsweg van Artist Palette is een lus die gewoon op dezelfde weg uitkomt als waar je em start dus dat maakt niet zoveel uit. Heel mooi stukje Death Valley vonden wij dat!
Groetjes,
Daniel
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Bedankt Daniel.
Net jouw verslag gelezen. Je hebt wel veel moed om met hoogtevrees Angels Landing en de Horsebend te doen! Respect.

Zoals ik het nu zie, ligt Zabriskie Point zeer dicht bij Furnace Creek en kunnen we daar zowel voor de zonsondergang als de zonsopgang naartoe. Mooi!

Een algemene vraag: ik lees vaak dat je niet moet gaan rijden in het donker.
Waar in ons klassieke rondje zouden we na zonsondergang nog kunnen gaan rijden (buiten de steden SF, LV en LA dan) en wat zou dan nog te doen zijn? Alleen met ons gezin of georganiseerd.
- Mariposa grove 's avonds? (slapen in Oakhurst)
- Tunnel view 's nachts? (ik las dat in een verslag, maar weet niet waarom je dat zou doen ...) of iets anders in Yosemite (slapen in Housekeeping Camp)
- rond Zion (slapen in Springdale)
- rond Bryce (slapen in Ruby's)
- omgeving van Page
- in Grand Canyon (slapen in Bright Angel Lodge)
Dinah
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedoel je dan je verplaatsen? Ik zou dat nergens doen, je mist dan veel vd omgeving.

Als je normaal rijd kun je gewoon overal in het donker rijden. Let wel op dat er veel meer wildlife loopt dan we hier gewend zijn en dat deze vaak veel groter is dan wij hier gewend zijn. In Yosemite en tussen Zion en Bryce zal ik het je niet aanraden. Ook in parken als Yosemite veel bochten en geen verlichting of reflectoren. Volgens mij ook niet in het midden vd weg.
Maar nogmaals, al jij bv ergens wilt dineren in een park en je moet daarna nog terug naar je dorp of hotel aan de rand van een park kun je gewoon rijden.

Ik heb horseshoe bend in het donker gedaan. Het was mooi onbewolkt en we wilden de sterrenhemel fotograferen. Staan we daar trekt het ineens helemaal dicht. Uiteindelijk met een zaklampje het pad gevonden. Maar echt ideaal was het niet.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Thanks, ja dat was even spannend :).

Zabriskie Point ligt erg dicht bij Furnace Creek, een 5 minuten met de auto. Dus als je beide zou willen doen is dat prima mogelijk.

In de steden is rijden in het donker totaal geen probleem. Doe doe je immers Nederland/Belgie ook gewoon. Buiten de steden is het net wat anders. Wij hebben er bewust voor gekozen dat zo min mogelijk te doen. Je mist immers veel van de omgeving en er is veel wildlife die je niet tegen je voorruit wilt hebben geplakt.

Als je bedoelt dat je graag ergens een sunset bekijkt en daarna nog een klein stukje moet rijden naar je hotel lijkt me dat niet zo'n probleem. Zal over het algemeen niet om lange stukken gaan. Zoals Paul aangeeft zijn de wegen niet (en anders heel slecht) verlicht en in bochtige plekken als Yosemite lijkt me dat niet heel prettig.

Succes!
Groetjes,
Daniel
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Oeps, verkeerd uitgedrukt. Neen hoor, wij rijden braaf en bij voorkeur in de namiddag (in de airco!)
We zouden 's avonds een drive-in movie en een baseball wedstrijd willen meepikken, maar die zijn telkens in de steden.
Daarom vroeg ik me af of er zaken zijn in de parken die je bij voorkeur 's avonds kan doen of die de moeite lonen om ze 's avonds te doen.
Ik las bijvoorbeeld ergens iets over Tunnel View, maar ik zou niet weten waarom je dat in het donker zou willen doen ???

DInah
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De Tunnel View in het donker lijkt me oneindig onnozel :). Het gaat juist om de 'Tunnel VIEW' en daar zul je niets van zien als de zon eenmaal weg is.

In Grand Canyon NP kun je bijv. bij Hopi Point prachtig de sunset zien en vervolgens de shuttle terug naar je hotel nemen (lopend kan ook, maar wel ver dan nog).

In Death Valley zijn er verschillende plekken waar je kunt star gazen. Daar is dit park bij uitstek geschikt voor. Wij deden dat gewoon bij Furnace Creek door een stukje van het hotel weg te lopen rond een uur of 11. Was prachtig!

Je krijgt dan dit soort plaatjes: https://www.google.nl/search?q=stargazi ... y&tbm=isch
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tunnel view is mooi aan het eind van de middag als de zon achter je staat. Ik kan me ook niet voorstellen waarom het in het donker aangeraden zou worden. Misschien mooi bij volle maan, dat zou kunnen. Ook wordt wel aangeraden om Glacier Point te bezoeken bij volle maan of bij ondergaande zon. Als je daar de zon onder ziet gaan rij je een stuk in het donker terug.
Er zijn 's avonds ranger programs, zie bijvoorbeeld de Yosemite Guide van vorig jaar juli (blz 8) om een idee te krijgen wat ze bij de avondprogramma's organiseren.

In het algemeen zijn de sterren in de parken goed te zien en zou dat een reden kunnen zijn om er 's nachts op uit te trekken. Er zijn ook mensen die er vooral 's nachts op uittrekken om foto's maken zoals forumlid fraa.

Marianne
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Bedankt aan beiden voor de reactie.
Mooie zonsondergangen en een sterrenhemel zijn ook prima hoor!.
Ik zal alvast de tijdstippen opzoeken voor sunrise, sunset en de volle maan en of de parkshuttles dan nog rijden.
En dan zien we wel wat we daarrond kunnen doen in de parken.

Maar ... mijn foto's zullen wel van een iets lager niveau zijn, vrees ik.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha, tsja, ik ben ook geen fotografische held. Onze foto's van de sterrenhemel lijken compleet nergens op (en we hadden nog wel zon dure spiegelreflex gekocht) dus ik zou aanraden lekker te genieten met de ogen :lol:
Groetjes,
Daniel
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Haha, ja, we zullen zeker met onze ogen genieten en ook met de andere zintuigen.
En later is zo'n minder geslaagde foto van iets memorabel perfect om de herinnering weer op te halen.
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Hallo,
Ik heb al verschillende reisverhalen verslonden en heb daar heel wat informatie en todo's uitgehaald, en één ding heb ik wel gezien, maar niet genoteerd.
Van welke viewpoints in het Grand Canyon National Park South Rim kan je de Colorado zien? (en ik bedoel vanop de begane grond - zonder helicoptervlucht !)
Van Desert View Point en Lipan Point ben ik zeker door prachtige foto's met een duidelijk onderschrift, maar er zijn nog schitterende foto's waar ik niet dadelijk een viewpoint bij zag staan.
Alvast bedankt,
Dinah
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bedoel je aan de oostkant? Dan heb je naast Desert view en Lipan Point ook nog Moran en Navajo Point.
Op de route naar Hermits Rest heb je onder andere Maricopa, Hopi, Mohave en Pima Point met river view.
Verder heb je nog Yavapai Observation Point, die ken ik zelf niet, en Yaki Point (alleen met de shuttlebus bereikbaar). De laatste wordt aangeraden voor de zonsopgang.

Ik ben bezig met het fotoalbum van onze 2013-reis. Ik zal dan ook eens wat meer foto's voor het reisverslag uitzoeken en de namen er bij zetten. In mijn 2011-verslag heb ik wel zo hier en daar de naam van het viewpoint vermeld.

Marianne
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Kan je vanop al die viewpoints echt de Colorado-river zien liggen?
Ik weet dat die soms echt bruin van kleur is en dat ik hem dus makkelijk kan missen, maar toch ...
Het zou leuk zijn natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, de genoemde viewpoints zijn de viewpoints waar je de Colorado ziet liggen. Er zijn nog meer viewpoints maar daar zie je de Colorado niet, of ik ben er niet zeker van.

Marianne
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Bedankt Marianne.
Dat is prachtig. Dan hoef ik daar niet zoveel rekening mee te houden bij het plannen van de stopplaatsen of wandeling(-en).
En ik wacht vol spanning op jouw 2013-foto's. Ik duik nu meteen (opnieuw) in jouw 2011-verslag.
Groetjes,
Dinah
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Heeft er iemand ervaring met de trail naar Soshone Point?
Het lijkt voornamelijk gebruikt te worden voor events en kan afgehuurd worden (permit nodig).
Op de site van NPS staat
"The general public is restricted from the Shoshone Point Road and picnic area, including the actual Shoshone Point rock outcropping, during the times specified on an authorized permit."
Het lijkt er op te wijzen dat je er als hiker wel naartoe mag, tenzij er een event plaatsheeft? Of lees ik dat verkeerd?
En als het zou mogen, is dit dan een alternatief voor de in de zomer toch zeer zonnige en warme South Kaibab Trail omdat je hier blijkbaar voor een stuk door een bos naar het viewpoint kan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ben ik weer. :wink: Ja, wij zijn er vorig jaar jaar toe gelopen. Het is een leuk en zeer rustig uitzichtpunt. Maar de wandeling is niet te vergelijken met de SKT want bij Shoshone Point blijf je boven terwijl je bij de SKT naar beneden loopt. Ik zou gaan voor een deel van de SKT tenzij het heel erg heet is. Met zonsopgang is het goed te doen, en heel mooi!
Zie ons 2013-verslag bij 29 mei voor Shoshone Point en 28 mei voor de SKT.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer