Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indeling bezoek Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Indeling bezoek Yosemite
Wij hebben ooit in de lodge overnacht en toen was parkeren daar alleen toegestaan voor gasten van de lodge. Ik heb hier echter wel gelezen dat anderen er zonder problemen geparkeerd hebben. Het kan natuurlijk wel zijn dat het vol is. Dus extra tijd inplannen lijkt me wel verstandig.
Het is normaal gesproken een half uur rijden vanaf El Portal, maar ik zou zeker een half uur extra rekenen voor het parkeren en eventueel oponthoud bij de ingang. En eventueel voor de shuttlebus. En ik las laatst ook dat je je ruim van te voren moet melden bij de bus. Ik raad altijd aan om bij de lodge te gaan ontbijten. Als je te vroeg bent kun je daar wat langer zitten. De foodcourt ligt naast de bushalte.
Marianne
Het is normaal gesproken een half uur rijden vanaf El Portal, maar ik zou zeker een half uur extra rekenen voor het parkeren en eventueel oponthoud bij de ingang. En eventueel voor de shuttlebus. En ik las laatst ook dat je je ruim van te voren moet melden bij de bus. Ik raad altijd aan om bij de lodge te gaan ontbijten. Als je te vroeg bent kun je daar wat langer zitten. De foodcourt ligt naast de bushalte.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb gisteren de bus gereserveerd voor 28 juli 08.30. Toch maar besloten om de panorama trail te gaan doen. De tickets moeten 45 minuten voor vertrek afgehaald worden. Ik vroeg me af of dit ook de dag ervoor al kan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan wel, kijk maar eens in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p718527
Marianne
Marianne
Bedankt voor de tip Marianne! Ontbijten bij de Lodge is idd een perfect plan.
We gaan proberen om de wagen daar te parkeren; lukt of mag het niet dan verkassen we naar een plaatsje wat verder weg.
We gaan proberen om de wagen daar te parkeren; lukt of mag het niet dan verkassen we naar een plaatsje wat verder weg.
Wij waren vorig jaar in augustus in Yosemite en hadden er ook maar 2 nachten. Hebben toen toch de Panorama trail gedaan, als enige echte hike daar.marry139 schreef:I Mijn vraag is zullen we panorama trail doen of is dit zonde omdat je er een hele dag aan kwijt bent. Volgende dag gaan we nl door naar SF voor 3 nachten. Aan de andere kant je hebt wel een mooie indruk als je de panorama trail wel doet. Wat zou nog een alternatief zijn? Misschien met de auto naar glacier point en daar lopen?
Als je de kans hebt: DOEN! Het is ver stappen, soms afzien, maar onvergetelijk en je komt voorbij verschillende stukken van andere trails. Het was een hoogtepunt op onze reis.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben soortgelijke planning:marry139 schreef:Ik heb hierover ook nog een vraag. Wij komen op een zondag aan in curry village en komen van mammoth lakes met bezoek bodie in de planning en stop bij tenaya lake. Dan volgende dag hele dag yosemite. Mijn vraag is zullen we panorama trail doen of is dit zonde omdat je er een hele dag aan kwijt bent. Volgende dag gaan we nl door naar SF voor 3 nachten. Aan de andere kant je hebt wel een mooie indruk als je de panorama trail wel doet. Wat zou nog een alternatief zijn? Misschien met de auto naar glacier point en daar lopen?
zo. 20/10: Bishop -Mammoth Lakes - Mono Lake - Body - Yosemite (Curry Village): Via Tiago Road naar Yosemite en enkele vieuwpoints meepikken?
ma. 21/10: Yosemite: Panorma Trail lopen? Daarna nog enkele vieuwpoints?
di. 22/10: Yosemite (Curry village) - San Francisco: 's morgens Mariposa Grove? rond de middag richting SF?
Weet niet of deze planning haalbaar is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Kristel: De eerste dag is een volle dag. Je bent alleen al aan rijtijd al bijna 5 uur kwijt. Reken voor een bezoek aan Bodie (niet Body) minstens een uur. Ik weet niet wat je in Mammoth Lakes wilt doen, dat zou ik links laten liggen. Neem vanuit Bishop de 120 oost om een kijkje te nemen bij Mono Lake (South Tufa). Dat hoeft niet heel veel tijd te kosten maar je zult toch ook hier wel een half uur moeten rekenen. Zie voor Mono Lake en Bodie ons 2013-verslag.
Langs de Tioga Road kun je ook nog veel doen. Haal op de terugweg van Bodie iets voor de lunch bij Whoa Nelli Deli en zoek - als het mooi weer is - een mooie picknickplaats uit, bijvoorbeeld aan de Dana River (voorbij de Pass links) of langs de Tuolumne River (tegenover het TM visitor center, rechts) of aan het strand bij Tenaya Lake. Verderop zou ik naar het viewpoint bij Olmsted Point lopen, en misschien nog een wandeling maken. Als je nog tijd hebt kun je nog een wandeling maken, bijvoorbeeld naar Soda Springs, rond Tenaya Lake, naar Dog Lake of May Lake. Zie ook ons 2004- en 2006-verslag voor dit stuk. Ik heb geen idee hoe het weer in oktober zal zijn, misschien is niet alles mogelijk. Het zal ook vroeg donker zijn. Zorg ervoor dat je ruim voor zonsondergang in de vallei bent, het is niet handig als je daar in het donker je weg moet zoeken.
De 21e kun je de PT lopen, maar ook hier is het wel handig om eerst te kijken hoe het weer is. Je kunt dan het beste de eerste bus omhoog nemen zodat je zeker voor het donker terug bent in de vallei. Ik zou zelf die dag liever gebruiken voor de vallei en een rit met de auto naar Glacier Point met eventueel een wandeling naar Sentinel dome. In de vallei kun je meerdere wandelingen doen, of kijk in de Yosemite Guide (krijg je bij de ingang) welke activiteiten er zijn.
Marianne
Langs de Tioga Road kun je ook nog veel doen. Haal op de terugweg van Bodie iets voor de lunch bij Whoa Nelli Deli en zoek - als het mooi weer is - een mooie picknickplaats uit, bijvoorbeeld aan de Dana River (voorbij de Pass links) of langs de Tuolumne River (tegenover het TM visitor center, rechts) of aan het strand bij Tenaya Lake. Verderop zou ik naar het viewpoint bij Olmsted Point lopen, en misschien nog een wandeling maken. Als je nog tijd hebt kun je nog een wandeling maken, bijvoorbeeld naar Soda Springs, rond Tenaya Lake, naar Dog Lake of May Lake. Zie ook ons 2004- en 2006-verslag voor dit stuk. Ik heb geen idee hoe het weer in oktober zal zijn, misschien is niet alles mogelijk. Het zal ook vroeg donker zijn. Zorg ervoor dat je ruim voor zonsondergang in de vallei bent, het is niet handig als je daar in het donker je weg moet zoeken.
De 21e kun je de PT lopen, maar ook hier is het wel handig om eerst te kijken hoe het weer is. Je kunt dan het beste de eerste bus omhoog nemen zodat je zeker voor het donker terug bent in de vallei. Ik zou zelf die dag liever gebruiken voor de vallei en een rit met de auto naar Glacier Point met eventueel een wandeling naar Sentinel dome. In de vallei kun je meerdere wandelingen doen, of kijk in de Yosemite Guide (krijg je bij de ingang) welke activiteiten er zijn.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Sodemieters wat veel reizen!!Martin & Marianne schreef:Wij waren in 1988 ook in september in het park, mischein heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne

Ik ga er een aantal van lezen

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Bedankt voor de reactie Marianne! Weeral een beetje wijzer geworden 

-
- Amerika-newbie
Wat fijn dit forum allereerst! Over 1,5 week vertrekken ik en mijn vriend naar Amerika. Alles is al geregeld en voorbereid alleen Yosemite komen we niet uit. Daar heb ik graag jullie hulp bij nodig.
Na het lezen van veel reisverslagen en het forum kom ik erachter dat veel mensen hier twee nachten hebben, wij hebben er maar 1 helaas, dus kom wat tijd te kort en heb wat dilemma's...
Onze planning (alles al geboekt en kan niet gewijzigd worden)
- 17 juni: van Mammoth lakes naar El portal
- 18 juni van El portal naar Sonora
Op 17 juni hoeven we geen stop meer te maken bij Bodie en Mono Lake, dat hebben we dan al gezien, dus we kunnen direct vertrekken naar de Tioga road. Ik dacht zelf aan stops bij Tuolumne meadows, Tenaya lake, Olmsted point. Ik denk verder aan de wandeling May lake of Tenaya lake. Welke wandeling is aan te raden? Of hier niet wandelen en door naar Yosemite?
Hebben we met een wandeling überhaupt nog tijd om wat te doen bij Yosemite, zo ja wat is een optie?
18 juni wil ik heel graag de panoramatrail lopen, de (vroege) bus moet ik nog reserveren, dus hopelijk lukt dit nog. Is er dan nog tijd om iets anders te bekijken? In Sonora hoef ik echt pas rond 7-8 uur aan te komen, niet eerder.
Ik mis zo wat belangrijke zaken als tunnel view, mariposa en bridalveil, etc.
Kunnen jullie me hier nog mee helpen?
Alvast hartelijk bedankt!
Sandra
Na het lezen van veel reisverslagen en het forum kom ik erachter dat veel mensen hier twee nachten hebben, wij hebben er maar 1 helaas, dus kom wat tijd te kort en heb wat dilemma's...
Onze planning (alles al geboekt en kan niet gewijzigd worden)
- 17 juni: van Mammoth lakes naar El portal
- 18 juni van El portal naar Sonora
Op 17 juni hoeven we geen stop meer te maken bij Bodie en Mono Lake, dat hebben we dan al gezien, dus we kunnen direct vertrekken naar de Tioga road. Ik dacht zelf aan stops bij Tuolumne meadows, Tenaya lake, Olmsted point. Ik denk verder aan de wandeling May lake of Tenaya lake. Welke wandeling is aan te raden? Of hier niet wandelen en door naar Yosemite?
Hebben we met een wandeling überhaupt nog tijd om wat te doen bij Yosemite, zo ja wat is een optie?
18 juni wil ik heel graag de panoramatrail lopen, de (vroege) bus moet ik nog reserveren, dus hopelijk lukt dit nog. Is er dan nog tijd om iets anders te bekijken? In Sonora hoef ik echt pas rond 7-8 uur aan te komen, niet eerder.
Ik mis zo wat belangrijke zaken als tunnel view, mariposa en bridalveil, etc.
Kunnen jullie me hier nog mee helpen?
Alvast hartelijk bedankt!
Sandra
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Halo Sandra, welkom op het forum!
Wij deden in 2008 de wandeling naar May Lake, dat is een leuke en rustige wandeling, zie daarvoor ons verslag en mijn wandelsite. De wandeling om Tenaya Lake heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me erg mooi. Je kunt er sowieso even een kijkje nemen, nadat je bijvoorbeeld de korte wandeling naar Soda Springs hebt gedaan, en ter plekke bekijken wat je gaat doen. Zie ook ons 2004- en 2006-verslag voor de route vanaf Mammoth Lakes.
Met mariposa bedoel je de Mariposa Grove. Dat is interessant vanwege de sequoiabomen. Vooral hier geldt dat je goed moet afwegen of je daar naartoe wilt. Het ligt niet op jullie route omdat jullie naar Sonora gaan. Wel zou je een van de andere groves kunnen bezoeken (Merced of Tuolumne Grove), die liggen wel op de route. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onderaan bij park tools) en van de vallei (onder directions).
De PT is een leuke wandeling, maar wel een die veel tijd kost. Je mist dan dingen in de vallei. Dus ook hier weer een kwestie van afwegingen maken.
Je kunt ook vanuit de vallei de Mist Trail lopen. Nadeel is wel dat je dan een flink stuk moet klimmen, zeker als je helemaal naar de Nevada fall zou willen lopen, en dat je ook weer langs hetzelfde pad (of via de John Muir Trail) terug moet. Maar je kunt net zo ver lopen als je wilt (zie ons 2013-verslag op 5 juni voor een deel van de Mist Trail) en je hebt meer tijd voor andere dingen in de vallei (raften, zwemmen, fietsen, rangerprogramma's, etc). Als je de PT loopt, en je hebt de eerste bus naar boven, kun je op z'n vroegst rond een uur of 4 terug zijn in de vallei. Dan heb je nog wel tijd om iets te doen, maar of je nog veel puf hebt is de vraag.
Wat Tunnelview en Bridalveil Fall betreft: die kun je niet missen. Rij er langs op de eerste dag. Het kost niet veel tijd. Zie ook daarvoor ons 2013-verslag (2 juni).
Marianne
Even voor de duidelijkheid: Tenaya Lake, Olmsted Point etc liggen ook in Yosemite, en het is een heel mooi - en relatief rustig - deel van Yosemite, dus geen reden om dit deel snel te doen om naar "Yosemite" te rijden. Kijk gewoon wat je aanspreekt.Of hier niet wandelen en door naar Yosemite?
Wij deden in 2008 de wandeling naar May Lake, dat is een leuke en rustige wandeling, zie daarvoor ons verslag en mijn wandelsite. De wandeling om Tenaya Lake heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me erg mooi. Je kunt er sowieso even een kijkje nemen, nadat je bijvoorbeeld de korte wandeling naar Soda Springs hebt gedaan, en ter plekke bekijken wat je gaat doen. Zie ook ons 2004- en 2006-verslag voor de route vanaf Mammoth Lakes.
Met mariposa bedoel je de Mariposa Grove. Dat is interessant vanwege de sequoiabomen. Vooral hier geldt dat je goed moet afwegen of je daar naartoe wilt. Het ligt niet op jullie route omdat jullie naar Sonora gaan. Wel zou je een van de andere groves kunnen bezoeken (Merced of Tuolumne Grove), die liggen wel op de route. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onderaan bij park tools) en van de vallei (onder directions).
De PT is een leuke wandeling, maar wel een die veel tijd kost. Je mist dan dingen in de vallei. Dus ook hier weer een kwestie van afwegingen maken.

Wat Tunnelview en Bridalveil Fall betreft: die kun je niet missen. Rij er langs op de eerste dag. Het kost niet veel tijd. Zie ook daarvoor ons 2013-verslag (2 juni).
Marianne
-
- Amerika-newbie
Dankjewel Marianne. In de voorbereiding heb ik al jullie reisverslagen al gelezen, er goed voor de inspiratie..
Ik heb ze nu nogmaals gelezen en ga toch voor de Mist trail tot Nevada fall. Makkelijker met plannen en dan hebben we meer tijd voor de vallei en wat andere kleinere wandelingen. Klimmen is geen probleem. Vorig jaar hebben we Noorwegen en Zweden gezien en het went, nooit verwacht een paar jaar geleden dat ik dat ooit zou zeggen
Het is echt enorm leuk om jullie verhalen en tips te lezen. Bedenk me wel steeds dat de reis steeds dichterbij komt en mijn voorbereiding steeds korter. Maar straks alles loslaten en er gewoon van gaan genieten!
Sandra

Ik heb ze nu nogmaals gelezen en ga toch voor de Mist trail tot Nevada fall. Makkelijker met plannen en dan hebben we meer tijd voor de vallei en wat andere kleinere wandelingen. Klimmen is geen probleem. Vorig jaar hebben we Noorwegen en Zweden gezien en het went, nooit verwacht een paar jaar geleden dat ik dat ooit zou zeggen

Het is echt enorm leuk om jullie verhalen en tips te lezen. Bedenk me wel steeds dat de reis steeds dichterbij komt en mijn voorbereiding steeds korter. Maar straks alles loslaten en er gewoon van gaan genieten!
Sandra
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1659 Weergaves
-
Laatste bericht door Nathalie21
-