Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips Hiking

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
REIS2014
Amerikafan

Tips Hiking

Bericht door REIS2014 »

De meeste onder ons zullen waarschijnlijk een heel aantal trails hiken tijdens hun verlof.

Bij deze dus een topic met tips om de trip tot een goed einde te brengen.

Voor lange hikes neem ik altijd mee:

- een kleine waterfilter
- een kleine EHBO-set
- kleine zaklamp
- gsm met gps op
yarrah
Amerika-expert

Re: Tips Hiking

Bericht door yarrah »

Wij nemen altijd mee:
boterhammen met pindakaas
mueslireep
regenjas
kompas
zitmatje
water of waterfilter (voor hele lange wandelingen)
fototoestel
verrekijker
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Deze tip heb ik jaren geleden van een park ranger gehad: neem een schel fluitje mee. Mocht je verdwalen, het geluid draagt heel ver.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Extra batterijen voor de GPS
Zonnebrandolie
Pet
in echt afgelegen gebieden: satelliettelefoon
Walkie talkies
Zonnebril
Plastic tasjes om het afval mee terug te kunnen nemen (bv appelkroosjes, bananenschil)
Als we mogelijk door het water moeten lopen: sandalen en lichtgewicht handdoek
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ik neem mee:

zonnehoed
zonnecreme
snacks (zout) of banaan
zonnebril
zakmes
fluitje
belletje
magnesiumstick (om vuur te maken)
rugzak + water ( 2 liter) (camelbak)
trailmap indien nodig
ehbo kitje
paspoort
gsm
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Heel belangrijk: een goed passende rugzak. Een te los zittende rugzak of verkeerd hangende rugzak maakt het lopen niet makkelijker.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn al vaker vergelijkbare topics geweest, ik heb er een paar gevonden (ik dacht dat er nog recentere waren, ik zal nog eens verder speuren):

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=40136
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43243
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=17784

Ik kan wel eens een lijstje op mijn wandelsite opnemen en misschien ook in het wandeltopic.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Veel water
Brood/snacks
Wandel Garmin
Lichte inschuifbare wandelstokken
Hoedje of petje
Insect repellent
Regenjasje
Vest
P-mates
Zakmes
Aansteker
Fluitje met kompas
EHBO setje
Fototoestel
Extra batterijen (voor fototoestel en Garmin)
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het hangt er bij ons ook erg vanaf wat voor wandeling we gaan doen. We gaan bv op een stralende zomerdag echt geen regenjas meenemen.
Als we bv maar 6km gaan stappen op een gemakkelijk terrein, gaan we buiten water ook niet veel meenemen.

Op een wat langere wandeling (meer dan 2 uur stappen voor ons), erg veel water (richting 3-4 liter pp), energie (dus misschien een lunch, of anders wat nootjes ofzo), een petje, nog een reservebatterij voor de gps en dat is het eigenlijk wel.

Alleen water durf ik soms te onderschatten bij korte wandelingen. Op onze vorige reis zonder gezeten tijdens een wandeling. We hadden 4 liter mee ofzo voor ons tweetjes, en het was maar 8 km. Maar door de hitte en het toch wat lastig begaanbaar terrein (veel klauteren, mul zand, ...) is dat er sneller doorgegaan dan verwacht. Dus we zijn op een bepaald moment gewoon moeten terugdraaien. Wat toch wel zonde is. Uiteindelijk zonder veel problemen de auto gehaald, maar we hadden geen half uur langer moeten rondlopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hangt er inderdaad helemaal van af waar je loopt en hoe lang je gaat. Meestal hebben we te veel water bij ons, maar we hebben een keer te weinig meegenomen (op weg naar de Wapama falls in Yosemite) en dat was niet fijn.
Behalve bij de Wave hebben we ook nog nooit een gps meegenomen en nog nooit nodig gehad. We schaffen wel vaak een trailmap aan.
Voor de High Sierra Loop die wij de komende zomer gaan lopen zullen we wel veel mee moeten nemen. Naast een lakenzak (we slapen in tenten, waar wel dekens zijn) en extra kleding wordt het volgende aangeraden (bron http://www.yosemitepark.com/High-Sierra ... ation.aspx):

Sunscreen
Sunglasses
Water bottle or hydration system
Mosquito repellent
Small flashlight or headlamp
Chapstick
Mini first-aid kit with moleskin for blisters.
Packable Towel
Each group should also have some kind of navigation system, either a map and compass or GPS unit, and know how to use them.
Hat with a brim or a visor
Bandanna, kerchief or scarf
Two pairs of woolen socks, sock liners
Lightweight hiking shirt
Hiking shorts
Long pants
Swimsuit
Warm shirt – flannel, fleece or wool
Medium-weight sweater or fleece
Hiking gloves or mittens
Light down or pile jacket
Waterproof poncho or rain jacket with hood and pants.
Camera
Binoculars
Fishing pole and lures (California fishing license required)
Giardia-rated water filter or water purification tablets, if you plan on using mountain streams for a water source

En nog de volgende algemene tips:

Packing Your Pack
Large packs are more comfortable than small packs but do not fill them to the top. Pack for comfort, not for style. The High Sierra Camps' dirty trails make all clothes look the same. However, having clean, dry socks can make all the difference, so pack several pairs. Packing some high-energy munchies might be in order as well as a second water bottle. Consuming up to a gallon of water a day is normal.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Marianne, voor jullie tocht komende zomer kan ik je ten zeerste aanraden om een waterfilter aan te schaffen. Wij gebruikten vorig jaar tijdens onze huttentocht deze:
Afbeelding

We hadden zo iedere keer fris water en hoefden dat dus minder mee te sjouwen. Je rugzak zal toch wel zwaar genoeg zijn :wink:

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goede tip Elly! Ik heb me al af zitten vragen wat handig zou zijn. Ik weet ook niet of er bij de High Sierra Camps zelf water te krijgen is. Maar een filter is sowieso wel een goed idee want we zullen inderdaad toch al aardig wat gewicht mee moeten sjouwen.

Marianne
xpsje
Amerika-ontdekker

Bericht door xpsje »

Weet je wat ook handig is? Een camelback!

Is een rugtas met een waterzak en een slangetje. Kun je tijdens het lopen zo uit drinken.

Gaat meestal 2 tot 3 liter water in en je kan er ook je spullen in doen.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Handige tip Elly, je kan hierbij dus gewoon water uit de creek filteren en drinken?, af en toe het filter vernieuwen natuurlijk.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja inderdaad, je hebt er in de woestijn natuurlijk niks aan :wink: :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien een vreemde vraag, maar wanneer noem je het hiking en waar ligt de grens tussen een wandeling, hiken en survival?

Zaken als eten en drinken, voor sommigen stokken, extra kleding en in sommige gevallen als bv de wave snap ik dat je gps en of satelliet telefoon meeneemt. Vooral als je buiten de gebaande paden of wandelroutes komt. Maar ik zie waterfilters en magnesiumsticks op sommige lijstjes staan? Als je Bear Grylls stijl gaat wandelen of meerdaagse wandeltochten onderneemt is het wat anders, maar voor de wandelingen/hikes die de meesten van ons maken in de parken ga je toch niet zo heel veel mee sjouwen?

Verder laat ik het afhangen waar ik ga lopen en hoe groot de afstand is. In Death Valley nam ik dubbel zo veel water mee als in Zion.

wat me verder opvalt, niemand neemt dus bearspray mee? Ik heb daar zelf overigens mijn twijfels over of ik niet te laat ben als ik zo'n kan moet openmaken en of ik wel raakspuit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die waterfilters zijn in mijn geval voor een meerdaagse wandeling. Voor de bekende wandelingen in de parken heb je inderdaad niet zo veel nodig.
Bearspray zal in Yellowstone en Glacier en in Canada wellicht wel nuttig zijn. Maar ook dan geldt weer of je lange wandelingen gaat maken en of je met meerdere mensen bent denk ik.
In Sequoia hoorden wij dat bear spray niet is toegestaan en ook niet nodig, omdat de beren daar niet agressief zijn. En ja, je moet er wel mee om kunnen gaan.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja inderdaad, bear spray! Die hadden we afgelopen zomer tijdens de langere day hikes (10-25 km) wel bij ons in Yellowstone, Glacier, Waterton en Canada. In Canada zijn we ook grizzlyberen tegengekomen tijdens een hike. Gelukkig de bear spray niet nodig gehad.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

PSVwally schreef:Misschien een vreemde vraag, maar wanneer noem je het hiking en waar ligt de grens tussen een wandeling, hiken en survival?
Ik noem het wandelen wanneer het gaat over een korte, eenvoudige tocht, waar je aan 1 rugzak met wat water en een beetje eten genoeg hebt. Tot 5 km ongeveer, een uurtje wandelen, is mijn persoonlijke grens. ;-)

Van zodra het langere tochten zijn, die meer voorbereiding vragen, twee rugzakken, veel water, verschillende soorten eten, stevige wandelschoenen, allerlei spulletjes "voor in noodgevallen", dan noem ik dat hiken.

Geen idee of dat een correcte indeling is, maar zo doe ik dat zelf. :lol:
Hier in België "wandelen" we meestal, al kunnen dat ook lange tochten zijn. Maar die zijn dan meestal wel van een ander soort dan diezelfde afstanden in het Zuidwesten bijvoorbeeld.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Verder neem ik het volgende mee afhankelijk van de lengte van de trip:

- Extra paar sokken. Wanneer deze nat zijn van het zweten regelmatig wisselen en het andere paar drogen aan de rugzak.
- Bij wandelingen +20km: een lichtgewicht hangmat, handig om de voeten en benen eens te ontlasten. http://www.rei.com/product/754769/eno-s ... st-hammock
- touw (leder of touw zoals bij een tent) en poncho: kan gebruikt worden voor veel doeleinden vb. wanneer de koorden van je schoenen het begeven. Touw en poncho, kan ook gebruikt worden om even schaduw te maken door je poncho op te hangen. De poncho die ik heb kan je volledig uit elkaar halen zodat je een groot zeil bekomt. http://www.active-leisure.net/105/product.html
- Poeder om in het water te doen zodat je een sportdrank krijgt.
- afhankelijk van de temperatuur en de lengte van de wandeling, een brander om water te warmen of gewoon je handen of voeten wanneer deze koud zouden krijgen.
- enkele musketons aan de rugzak en veiligheidsspelden kunnen voor diverse doeleinden gebruikt worden. weegt bijna niets maar kan soms héél handig zijn.
- natuurlijk tal van de tips die reeds vermeld zijn.

greetz Wim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer