Ik ben bezig met mijn Yellowstone-planning, maar kan dus geen Beartooth Highway nemen tot Yellowstone. Ik word volledig omgeleid, omdat die weg nu afgesloten is in de winter. Ik plan graag duidelijk vooraf qua afstand en duur, dus zoek een routeplanner die mij wel toelaat om routekaartjes van Yellowstone te maken. Ik ben hier ff terug een site tegengekomen, maar weet niet meer welke. Bingmaps geeft mij ook geen toegang tot seasonal roads.
Via Michelin werkt wel, maar hier kan ik dan weer geen waypoints ingeven. Als ik dan de route Cody - Yellowstone geef, gaat ie direct rechtdoor ipv mij de mogelijkheid te geven Cody - Red Lodge - Yellowstone.
Nee, dat lukt niet altijd. Althans, bij mij niet.
Bij Mapquest kun je zelf aangeven of hij wel of niet met afgesloten wegen rekening moet houden, dat vind ik wel handig.
Streets & Trips kijkt ook niet naar seizoensluitingen, je krijgt wel een waarschuwing dat de weg mogelijk gesloten is ook geeft S&T aan als er (geplande) wegwerkzaamheden op je gekozen route zitten.
Werk er al jaren mee en wil geen andere routeplanner.
Nadeel je moet hem kopen (trailversie is 3 maand gratis) voordeel je krijgt regelmatig updates
Ik gebruik MapSource (soms Basecamp) met de kaarten van mijn Garmin. Ik kan instellen of er rekening gehouden moet worden met seizoensgebonden wegafsluitingen.
thanks voor de antwoorden gaat sowieso iets bruikbaars tussen zitten het is ook maar als backup nu tot dat google maps me weer toelaat die wegen te gebruiken. dan pas ik het nog even aan in mn roadbook zodat alle maps er hetzelfde uit zien :p
edit: verdorie, zelfs met mapquest geraak ik niet volledig over de beartoothhwy. op een gegeven moment gaat hij zo een stukje wyoming in en van daar weer montana tot wyoming. is misschien een 15tal km maar dat stuk neemt hij er dus niet bij. ik kan men bolletje verzetten tot aan de staatsgrenzen maar niet verder. ik gan u streets en trips is installeren
Via Google Maps laat ook seasonal routes toe :
- Gewenste plaatsen invoeren
- 3 puntjes rechtsboven aanklikken
- Vertrek- of aankomsttijd invullen (nu: zomertijd invullen)
Ik plan de hele reis vooraf met Garmin Basecamp. Heeft (op MacOS) de nodigde bugs, maar ik heb nog geen beter alternatief gevonden. Seasonal closures zijn geen probleem.
Want to estimate your drive time through the park? Yellowstone’s speed limit is 45 mph on the main roads, but slows down to 25-35 mph by the road junctions, in the village area and in a few other dangerous spots. For a rough estimate, double the number of miles on that segment of the road to get the number of minutes the trip will likely take, assuming you don’t make any stops. Example: 136 miles x 2 = 272 minutes or 4.5 hours.
Another thing to keep in mind when estimating travel time is “bison and bear jams,” back-ups in traffic due to animals in the road or next to it. These wildlife-viewing hold-ups are likely to add another 15-45 minutes to the trip.
Je kunt in Google Maps ook een datum in de zomer invoeren en dan laat hij wel de juiste route zien. Het nadeel is dan alleen dat je er geen bestemmingen aan toe kunt voegen, maar misschien helpt het je toch een beetje op weg.
Verder gebruiken wij in die gevallen meestal ook Map Quest, maar dat vind ik toch niet zo prettig in het gebruik.
Ik plan de hele reis vooraf met Garmin Basecamp. Heeft (op MacOS) de nodigde bugs, maar ik heb nog geen beter alternatief gevonden. Seasonal closures zijn geen probleem.
Ik gebruik meestal MapSource, de voorganger van BaseCamp. Deze gratis programma's zijn bedoeld voor gebruikers van Garmin navigatietoestellen. Die hebben ook het benodigde kaartmateriaal. Voor degenen die geen Garmin navigatietoestel hebben kan het gratis kaartmateriaal van Open Street Maps een alternatief zijn. Open Street Maps kent ook topografische kaarten, die kunnen handig zijn voor wandelingen.
MapSource en BaseCamp kunnen off line gebruikt worden. Ik gebruik MapSource al sinds de tijd dat een internetverbinding minder vanzelfsprekend was dan nu en ik ben dat blijven doen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.