Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New England Juni 2014
New England Juni 2014
Hallo,
Ik heb in het verleden New England bezocht in een kleine tour van NY tot Boston. Dit jaar zou ik noordelijker willen gaan en heb ik volgende tour uitgestippeld:
Dag 1: Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: The Birkshires, Mohawk trail, overnachting in Bennington
Dag 4: Green Moutains, overnachting in Rutland
Dag 4: Montreal
Dag 5: Montreal
Dag 6: Stowe (Franconia Notch State Park, Ben&Jerry's
Dag 7: White Mountains, overnachting in Bretton woods
Dag 8: Bar Harbor (Acadia NP)
Dag 9: Bar Harbor (Acadia NP)
Dag 10: Kennebunkport
Dag 11: Boston
Ik had graag jullie mening, eventuele tips/aanvullingen gehad over deze route. Ik heb zelf een beetje twijfels over dag 3 en 4 (Birskshires, Green Mountains). Ik vind hier niet zo veel informatie over en vraag me af of dit wel een interessante omgeving/route is (zeker in juni zonder herfstkleuren)...
Jullie tips zijn altijd welkom.
Grts,
Carl
Ik heb in het verleden New England bezocht in een kleine tour van NY tot Boston. Dit jaar zou ik noordelijker willen gaan en heb ik volgende tour uitgestippeld:
Dag 1: Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: The Birkshires, Mohawk trail, overnachting in Bennington
Dag 4: Green Moutains, overnachting in Rutland
Dag 4: Montreal
Dag 5: Montreal
Dag 6: Stowe (Franconia Notch State Park, Ben&Jerry's
Dag 7: White Mountains, overnachting in Bretton woods
Dag 8: Bar Harbor (Acadia NP)
Dag 9: Bar Harbor (Acadia NP)
Dag 10: Kennebunkport
Dag 11: Boston
Ik had graag jullie mening, eventuele tips/aanvullingen gehad over deze route. Ik heb zelf een beetje twijfels over dag 3 en 4 (Birskshires, Green Mountains). Ik vind hier niet zo veel informatie over en vraag me af of dit wel een interessante omgeving/route is (zeker in juni zonder herfstkleuren)...
Jullie tips zijn altijd welkom.
Grts,
Carl
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: New England Juni 2014
Hi Carl,
Bar Harbor zal ERG druk zijn rondom die tijd en slechts 1 volle dag in Acadia is ook niet echt veel.
Kennebunkport vind ik een plaatsje van niks, maar dat is misschien persoonlijk. Ik vind Camden dan veel leuker, of anders naar Kitery waar ook nog een enorme Mall zit om je laatste boodschappen te doen voordat je Maine verlaat.
Suc6,
Henk
Bar Harbor zal ERG druk zijn rondom die tijd en slechts 1 volle dag in Acadia is ook niet echt veel.
Kennebunkport vind ik een plaatsje van niks, maar dat is misschien persoonlijk. Ik vind Camden dan veel leuker, of anders naar Kitery waar ook nog een enorme Mall zit om je laatste boodschappen te doen voordat je Maine verlaat.
Suc6,
Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ik vind je route een beetje druk voor die paar dagen. Berkshires en Green Mountains zijn interessant en mooi, en niet zo toeristisch, maar ik zou ze uit deze route laten, net als Montreal. Boston-kust van Maine-White Mountains-Boston. Wil je in die 11 dagen toch meer rijden, dan Boston-kust van Maine-Moosehead Lake-Montreal-White Mountains-Boston of Boston-kust van Maine-White Mountains-stukkie Vermont in-Boston.
De drukte in Bar Harbor valt wel mee in juni, het is het begin van de zomer. Ook ik vind Camden leuker dan Kennebunkport. Kittery moet je van houden, ik heb een bloedje hekel aan winkelen, maar Kittery Trading Post kom ik één keer in de zoveel jaar en dan vooral om hun outdoor sport spulletjes. Maine heeft sales tax, NH niet, dus als je wel van winkelen houdt dan is No. Conway iets goedkoper.
De drukte in Bar Harbor valt wel mee in juni, het is het begin van de zomer. Ook ik vind Camden leuker dan Kennebunkport. Kittery moet je van houden, ik heb een bloedje hekel aan winkelen, maar Kittery Trading Post kom ik één keer in de zoveel jaar en dan vooral om hun outdoor sport spulletjes. Maine heeft sales tax, NH niet, dus als je wel van winkelen houdt dan is No. Conway iets goedkoper.
Wij zijn in de zomer van 2012 in New England geweest (dus geen herfstkleuren). De Berkshires en vooral de Green Mountains waren groen en lieflijk, maar wij waren het meest gecharmeerd van de plaatsjes Camden, Stonington en Lubec aan de kust en verder van het afgelegen Baxter State Park, de omgeving van Moosehead Lake en de White Mountains. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga de green moutains en de Birkshires schrappen om meer tijd te hebben aan de kust van Maine en heb ook Moosehead Lake toegevoegd. Kennbunkport ga ik behouden als overnachtingsplaats omdat me dit qua afstand beter gespreid lijkt tussen Bar Harbor en Boston en ik dan de dag nadien ook nog wat tijd heb voor de outlet in Kittery wat ik zowieso dacht te doen. Van Camden had ik nog niet gehoord, maar ik ga er zeker even stoppen
Wat raden jullie aan tussen Moosehead Lake en de White Mountains?
Grts,
Carl
Ik ga de green moutains en de Birkshires schrappen om meer tijd te hebben aan de kust van Maine en heb ook Moosehead Lake toegevoegd. Kennbunkport ga ik behouden als overnachtingsplaats omdat me dit qua afstand beter gespreid lijkt tussen Bar Harbor en Boston en ik dan de dag nadien ook nog wat tijd heb voor de outlet in Kittery wat ik zowieso dacht te doen. Van Camden had ik nog niet gehoord, maar ik ga er zeker even stoppen
Grts,
Carl
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Moosehead Lake en omgeving is echt prachtig. Wij hebben er een moose safari gedaan. Het duurde even, maar uiteindelijk hebben we een elandkoe met kalf gezien, en later nog een jong mannetje. Zie ook dag 12 van ons reisverslag 2012. De safari was vooral leuk omdat je dan met een jeep over binnendoor weggetjes in de bossen rijdt, waar je anders nooit zou komen. Ook nog even gekanoot (hoe schrijf je dat eigenlijk?). Je kunt ook een boottochtje maken met een hike naar het hoogste punt in de omgeving.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Wij reden de volgende route:carl schreef: Wat raden jullie aan tussen Moosehead Lake en de White Mountains?
Greenville (Moosehead Lake)
Rockwood (Flying Moose Statue, Mount Kineo)
The Forks (Moxie Falls)
Rangeley Lake (Small Falls, The Height of Land, Coos Canyon)
Andover
Grafton Notch State Park
White Mountains.
Niet de meest directe weg, maar wel met een aantal leuke stops onderweg. Route op Google Maps.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1423 Weergaves
-
Laatste bericht door Vosmos
-
- 9 Reacties