Ik weet dat er al verschillende topics zijn waar het gaat over een talenstudie, maar ik zie door de bomen even geen bosjes meer (of ik heb niet goed gezocht )
Ik denk erover een talenstudie engels te gaan doen in Amerika.
Ik heb verschillende websites bekeken en kwam erachter dat het allemaal best prijzig is. Ik ben benieuwd naar ervaringen en of tips van mensen die eerder een talenstudie in USA hebben gedaan. Júist omdat het zo prijzig is, wil ik me goed voorbereiden alvorens te beslissen.
Graag hoor ik van jullie
Alvast bedankt!
Probeer in een kinderkamp te werken. Heb ik ook gedaan, lang geleden. Je leert er onder meer in het Engels schreeuwen, ondanks je fouten in de taal. Kinderen in toom houden is namelijk soms belangrijker dan iedereen je fouten te laten horen.
Plus je doet een hoop kenissen op. Voor de nazorg.
Bennogr schreef:Probeer in een kinderkamp te werken. Heb ik ook gedaan, lang geleden. Je leert er onder meer in het Engels schreeuwen, ondanks je fouten in de taal. Kinderen in toom houden is namelijk soms belangrijker dan iedereen je fouten te laten horen.
Plus je doet een hoop kenissen op. Voor de nazorg.
Helaas (en dan zal ik het netjes zeggen) vind ik kinderen niet zo heel erg leuk
Ik wil graag een cursus english voor business doen.....ik spreek redelijk engels maar wil het zakelijke graag leren...plus dat het een leuke aanvulling is op mijn CV.
Bedankt voor de tip hoor! Ben alleen op zoek naar iets anders
Maar waarom moet je daarvoor naar een instituut ? Onderwijs is ontstellend duur in de US.
Er zijn toch allerhande computerprogramma's om dat soort dingen te leren? Vervolgens kom je een paar weken naar de US en je praat gewoon met iedereen die je hier tegenkomt. Naar ze luisteren werkt ook. En bel lekker veel gratis 800 en 888 nummers.
Plak de onderkant van je tv af en bekijk programma's zonder ondertiteling.
Lees Engelstalige boeken op je vakgebied, met woordenboek erbij.
Verder wordt er momenteel gepodcast bij het leven, de hele wereld kwekt maar raak en dat vooral in het Engels.
Als je wilt bewijzen hoe goed je Engels is voor je CV kun je de TOEFL test afleggen. Het Cito in Woerden kan je daarbij helpen.
Kom naar de US, oefen je Engels en besteed je geld aan de vakantie van je leven !
(Zou mijn advies zijn....)
oortjes schreef:Maar waarom moet je daarvoor naar een instituut ? Onderwijs is ontstellend duur in de US.
Er zijn toch allerhande computerprogramma's om dat soort dingen te leren? Vervolgens kom je een paar weken naar de US en je praat gewoon met iedereen die je hier tegenkomt. Naar ze luisteren werkt ook. En bel lekker veel gratis 800 en 888 nummers.
Plak de onderkant van je tv af en bekijk programma's zonder ondertiteling.
Lees Engelstalige boeken op je vakgebied, met woordenboek erbij.
Verder wordt er momenteel gepodcast bij het leven, de hele wereld kwekt maar raak en dat vooral in het Engels.
Als je wilt bewijzen hoe goed je Engels is voor je CV kun je de TOEFL test afleggen. Het Cito in Woerden kan je daarbij helpen.
Kom naar de US, oefen je Engels en besteed je geld aan de vakantie van je leven !
(Zou mijn advies zijn....)
Ik heb 3 maanden stage gelopen in USA, kijk films vaak zonder ondertiteling en heb veel engelstalige literatuur van school.......maar....... Ik wil graag een tijdje studeren in USA ! Ik wil er even tussenuit, weet niet wat voor baan ik wil en studeer graag, een gehele studie van een paar jaar is te duur en een talencursus lijkt me een geweldige middenweg: ik studeer, ben een tijdje in USA enz.
Oké, het is niet echt goedkoop, maar ik weet dat Yale o.a 'American English for students of Business' heeft en wilde je toch even de link geven.Er zullen vast meer universiteiten zijn die dit aanbieden.
Heb je enig idee waar je graag zou willen studeren?
Ik zou je aanraden om de websites van verschillende universiteiten en community colleges te raadplegen en dan vooral met het oog op hun summer classes. Die zijn meestal niet zo heel erg duur.
Hoe dan ook, veel succes gewenst en laat zeker weten wat je gaat doen!
aspect in Los Angeles is een goede school. het is prijzig maar het is zeker het geld waard. Ik zelf een aantal mensen ondermeer ikzelf die daar naar school gingen . voor meer info kun je me e-mailen.
Je zou net zo goed aan een universiteit in Texas een summerclass voor engels kunnen volgen. Ik maak die opmerking omdat je zo weg bent van Texas en wellicht scheelt het weer in de kosten als je bij je kennissen kunt logeren. Alle beetjes helpen toch!!
Ik weet toevallig, omdat ik die optie ook heb bekeken/overwogen, dat dat ook mogelijk is aan de universiteit in OK waar ik altijd dicht in de buurt zit.
misschien zou je die informatie met ons op het forum willen delen? Voor mensen die in de toekomst een talenstudie willen doen kan dat natuurlijk ook erg informatief zijn.
De bedoeling van een forum is immers om je ervaringen en informatie met meer mensen te delen.
Roos* schreef:Je zou net zo goed aan een universiteit in Texas een summerclass voor engels kunnen volgen. Ik maak die opmerking omdat je zo weg bent van Texas en wellicht scheelt het weer in de kosten als je bij je kennissen kunt logeren. Alle beetjes helpen toch!!
Ik weet toevallig, omdat ik die optie ook heb bekeken/overwogen, dat dat ook mogelijk is aan de universiteit in OK waar ik altijd dicht in de buurt zit.
Whaaaaaaaaaaa, dat zou helemaal geweldig zijn!!!!
Ik was hier nog niet van op de hoogte, maar ik zal eens wat gaan googlen......of heb jij nog tips ? iig bedankt!
Ik weet dat organisatie Weg-Wijs in Den Haag je aan goede talenstudies(evt. in combinatie met keuzevakken) op een college of universiteit kan helpen in de VS en Canada. Ze zoeken een passend programma bij je wensen. Hun site is http://www.weg-wijs.net
Succes.
UStudy schreef:Ik weet dat organisatie Weg-Wijs in Den Haag je aan goede talenstudies(evt. in combinatie met keuzevakken) op een college of universiteit kan helpen in de VS en Canada. Ze zoeken een passend programma bij je wensen. Hun site is http://www.weg-wijs.net
Succes.
Ik heb een jaar geleden 2 maanden een talenstudie in San Francisco gedaan. Dit heb ik via een Nederlandse organisatie (study-travel) geregeld. Zij bieden talenstudies aan voor verschillende periodes en veel verschillende plaatsen. De prijzen zijn vaak inclusief onderdak.. dus dat wordt dan ook voor je geregeld!
Ik heb een jaar geleden 2 maanden een talenstudie in San Francisco gedaan. Dit heb ik via een Nederlandse organisatie (study-travel) geregeld. Zij bieden talenstudies aan voor verschillende periodes en veel verschillende plaatsen. De prijzen zijn vaak inclusief onderdak.. dus dat wordt dan ook voor je geregeld!
Hoi,
Ik vind study stravel persoonlijk wat aan de dure kan in vergelijking met anderen......
Maar ik zoek (en spaar ) gewoon rustig door, het heeft geen haast. Prioriteit nu is dat ik afstudeer en daarna zie ik wel......wil me alleen goed voorbereiden.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar New York en ik ben eens aan het rondneuzen op plaatselijke scholen, dus niet via een organisatie.
Ook heb ik na een leuk gesprek met Yvette wat ideeën opgedaan....
Alles komt goed, hou jullie op de hoogte.
Bedankt allemaal voor de info.....en wie nog wat nuttig weet: POSTEN!!
Roos* schreef:Je zou net zo goed aan een universiteit in Texas een summerclass voor engels kunnen volgen. Ik maak die opmerking omdat je zo weg bent van Texas en wellicht scheelt het weer in de kosten als je bij je kennissen kunt logeren. Alle beetjes helpen toch!!
Weet jij hier toevallig ergens een site van ? In Texas kan ik weinig vinden
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.