@monique&peter, je hoeft niet elk voorgaand bericht te quoten, het is zelfs tegen de forumregels. Moderator Aricon heeft al alle voorgaande quotes weggehaald.
On topic: Ik ben het eens met nieuwenoord, laat je niet leiden door een vaag verhaal van een klant van jouw man. Waar hebben we het nu eenmaal over? Iemand in een taxi die jouw man eenmaal gesproken heeft, waarbij je de persoon niet kent en dus ook niet op waarde kan schatten in hoeverre het een broodje aapverhaal is, of het over iets anders ging.
Ik geef me over,er zijn veel meer verhalen die juist positief zijn.Endaar kijk ik dan naar.
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote van bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. de forumregels!!
Als je reageert op een bovenliggend bericht is het wel duidelijk op wie je reageert. En als je op een ander bericht reageert kun je dat bericht (deels) quoten.
Ik gaf de officiele regels. Omdat ik denk dat ieder kan lezen en tussen de regels door kan lezen.
Dus stel dat je op een B visum gaat, dat je dan over dit aspect van de camperhuur je snavel moet houden.
Dat je er ook niet over begint als je wordt aangehouden om een of andere reden.
Dat je zorgt dat het in alle opzichten een vakantie is.
Dat je niet een gratis camper meeneemt, maar er toch een acceptabel bedrag voor betaalt.
En als een drop-off fee gebruikelijk is voor het achterlaten van een camper niet op het originele vertrekpunt, dat die fee ook op de rekening komt.
Wat een aantal jaar geleden nog ging kan nu niet meer mogelijk zijn. Immigratie autoriteiten zijn strenger geworden in alle opzichten.
De opmerking dat het legen van de ene tank en vullen van de andere ook werk is, is een beetje flauw.
Aan je eigen gehuurde camper geen probleem omdat het er normaal bijhoort.
Maar een hele dag vullen en legen van campers die ergens staan, dat is dus wel verboden.
Overigens Nieuwenoord, als USCIS bepaalt dat het huurcontract niet opdoet aan wat normaal is voor het verhuren van een camper wordt het verplaatsen van een camper wel degelijk een werkopdracht. Zoals ik al in het begin schreef, ik vermoed dat de man in kwestie of een vrij lange periode in de US is geweest, ofwel meerdere campers naar meerdere plaatsen heeft gereden. Het kan ook zijn dat hij een verkeersovertreding maakte, daarom werd gecontroleerd en dat het toen een issue is geworden. Maar zonder het exacte verhal blijft het koffiedik kijken.
Overigens Nieuwenoord, als USCIS bepaalt dat het huurcontract niet opdoet aan wat normaal is voor het verhuren van een camper wordt het verplaatsen van een camper wel degelijk een werkopdracht. Zoals ik al in het begin schreef, ik vermoed dat de man in kwestie of een vrij lange periode in de US is geweest, ofwel meerdere campers naar meerdere plaatsen heeft gereden. Het kan ook zijn dat hij een verkeersovertreding maakte, daarom werd gecontroleerd en dat het toen een issue is geworden. Maar zonder het exacte verhal blijft het koffiedik kijken.
Precies, en daarom denk ik dat huren bij de bekendemverhuurders als Apolla, Road Bear, El Monte, Moturis en Cruise America gewoon goed geregeld is. Zij bieden deze specials aan via de Nederlandse en overige Europeesche touroperators, dus mag je ervan uitgaan dat de contracten aan de wettelijke eisen voldoen.
Daarbij zal er ook nog wel een verschil zijn of je een camper ophaalt bij de fabriek en linea recta in zo kort mogelijke tijd naar de eindbestemming brengt of dat je de camper ophaalt en op het gemak via allerlei omwegen naar de eindbestemming rijdt.
Maar hoe dan ook, je betaalt wel een redelijk bedrag aan huur (tenminste bij genoemde gerenommeerde bedrijven) en het gaat hier niet om een symbolisch bedrag van 1 dollar.
Pfff, één vaag verhaal van een klant in een taxi en alles wat hier al jaren als normaal beschouwd wordt, wordt in twijfel getrokken. Ik heb mijn zegje wel gedaan hoor ...
Heeft iemand ook naar de website gekeken die de topicstarter genoemd heeft?
Daar worden tripjes aangeboden van 3 of 5 dagen, waarin van punt a naar punt b gereden moet worden, en de camperhuur 1 dollar per dag is. Er is dan een verlenging mogelijk van 3 of 5 dagen (dacht ik) De ophaal en inleverpunten staan vast.
Het zou kunnen zijn dat het daarbij een ander verhaal is.
Dat wat de forumbezoekers doen is volgens mij toch wel iets anders. Daar staat alleen de ophaal locatie vast de inleverplaats kun je zelf bepalen en je hebt veel meer tijd om de camper in te leveren. Verder is de huurprijs wel minder, maar er is nog steeds een huur bedrag en een huurcontract. Net als bij de normale huur.
Ja, precies. Deze regeling is wel verdacht. Ik zou dat niet zo snel daar boeken. Daar wordt het ook specifiek relocation genoemd.
Maar zo'n deal als je hier vaker ziet (in het voorjaar een camper van de fabriek naar een verhuurstation brengen) tegen een huurprijs met korting en met een aantal weken de tijd; daar lijkt mij niks mis mee.
Dit systeeem van 1 dollar is ook in een reisprogramma
in nederland geweest, 3op reis,als ik me niet vergis.ook
op google heb ik een nederlands verhaal gelezen die hier
uitstekende ervaring hebben gehad.nadeel is idd dd tijd.maar
voor een klein bedrag kun je vaak extra dagen bij boeken.
@monique&peter, het probleem met de journalisten is dat ze met enige regelmaat of de plank misslaan of niet alles vermelden. Leuk dat 3 op reis het noemt, maar zij hebben een visum gehad om een programma in de VS te maken waarbij dus ook zoiets mochten doen omdat het bij het programma past. Dat voor ons niet tv journalisten andere regels gelden staan ze niet bij stil.
Als ik kijk naar berichten in de Telegraaf hoe makkelijk elke keer weer iemand naar de VS lijkt te kunnen emigreren dan slaat me de schrik om het hart.
Mijn boodschap is dus om je niet blind te staren op een bericht in de pers, tenzij ze ook vermelden hoe het visumtechnisch in zijn werk gaat.
Nieuwenoord: ik zeg niet dat het helemaal niet kan. Ik denk alleen dat het slechts in bepaalde mate kan.
Ik citeer de officiele regelgeving en dan kan ieder voor zich uitmaken in hoeverre een aanbieding nog acceptabel is als camper-huur voor vakantie, of wat eventueel als 'aan het werk zijn' geinterpreteerd zou kunnen worden.
Dit is de US, er zijn hier geen uitzonderingen op regels. En je hebt hier regels sneller overtreden dan je voor mogelijk houdt.
Plus niets aan de hand tot je bij een ongeval ofzo betrokken raakt en je treft net de verkeerde state-trooper op de lokatie.
Grote kans dan dat verzekeringen meteen ook een reden zien niet uit te betalen of stevig te korten.
Een aanbieding kan ook een teaser zijn en eenmaal op weg wil je bijboeken en dat kost dan opeens toch vol tarief.
Zoals USers zeggen: if it sounds to good to be true it probably isn't.
Dat een bedrijf dit aanbiedt ook internationaal zegt niets. USers zijn volslagen ontwetend voor 99% omtrent regelgeving vanuit USCIS.
Mensen ,hartelijk dank voor al jullie reacties.
Wat we ook besluiten ,als jullie willen laat ik het jullie weten als we weer terug zijn.
We zijn in ieder geval weer wat meer op de hoogte met al die informatie.
groetjes Monique en Peter
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.