Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA

Bericht door Arends1989 »

Nee, zonder accu opgeslagen :wink:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Zoals ik hier heb geleerd van een paar RedNecks, als het niet werkt blaas je het op! :lol: Hoop dat GoPro je heeft geholpen in ieder geval!
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 mar 2014, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Nee helaas niet, warranty was toen net 3 maanden verlopen. Kon 20% korting krijgen als ik hem instuurde naar hun HQ in Apeldoorn. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt.
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Op dit moment via de Nederlandse groupon te koop
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

BastiaanB schreef:
Mooie film. Heb jij gemaakt dus Kalaman?
Hoe heb je die quadcopter meegekregen in het vliegtuig?
vermits we vorige week rond de Noordkaap aan het dobberen waren heb ik het forum niet echt gevolgd...
Niet ikzelf maar mijn zoon, Tomas (18) heeft de film gemaakt. Hij werd inderdaad door GoPro verkozen tot "Video of the day" en dit werd opgepikt door de kranten Het Laatste Nieuws en De Morgen. 's Anderendaags werd hij dan opgebeld door de VRT Jongerenzender en hebben die ook een interview geplaatst op hun site.
We wisten overigens niets van die publicaties op de krantenwebsites, maar forumleden hadden er mij op gewezen dat dit 2 weken geleden op hun hoofdsite stond :thumbup: .
Leuk extraatje overigens van GoPro : Tomas werd door hen gecontacteerd om een lijstje op te stellen met zaken die hij nog graag had gehad. Hij had 3 accessoires opgegeven en...2 dagen later werd er al een pakketje afgeleverd door UPS met alles er in wat hij gevraagd had :thumbup: .
Wij hebben overigens heel goede ervaringen met GoPro. In december 2012 zijn we er eens, zonder afspraak, binnengelopen in hun hoofdkantoor in San Francisco. Ze waren toen echter nog maar pas verhuisd en excuseerden zich uitgebreid over het feit dat ze ons niet beter konden ontvangen... Ongelooflijk toch, vermits we er totaal onaangekondigd binnenliepen. Ze vroegen ons toen hen te verwittigen wanneer we nog eens in de regio zouden zijn, en dat was in juni daarop (2013). Toen werden we echt bijzonder goed ontvangen, kregen een volledige rondleiding en mochten zelfs gewoon mee aanschuiven voor het middageten. We vertoefden toen ook een tijdje samen met de persoon die samenwerkte met DJI.
Tomas had toen net een nieuwe GoPro gekocht en op de behuizing was al een klein krasje (net bij de lens). Omdat ze vonden dat "dit niet kon" hebben ze hem meteen een nieuwe gegeven plus nog heel wat goodies (petjes, T-shirts, stickers, enz). Bij ons geen slecht woord dus over GoPro :wink: .

We nemen de quadcopter inderdaad altijd gewoon mee in de handbagage (ook al eens in de gewone bagage trouwens). Wij doen er gewoon de props af en dan gaat de quadcopter in een rugzak die verder opgevuld wordt met de batterijen (die mag je nooit in de gewone bagage doen), de zender en de FPV-bril. Verder gewoon wat opvullen met klein textiel en de rugzak is klaar.

Ondertussen hebben we de Phantom 2 en ook die gaat nu in april terug mee naar het Zuidwesten. Al valt nog af te wachten hoeveel we kunnen vliegen want vorig jaar april was dat meestal zo goed als onmogelijk wegens "windy season" in de regio. Gelukkig werden we in december laatst opnieuw uitgeloot voor The Wave en konden we dit alsnog doen.
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Wat ontzettend leuk om te lezen zeg. En zo enthousiast ook, en dat ze bij GoPro zo hartelijk zijn. Erg leuk om te lezen.

Ik zou er ook wel langs willen gaan als ik in juni in San Fransisco ben.

Maar zo te lezen past deze makkelijk in de handbagage......interessant. Maar wel veel geld on ding....
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

BastiaanB schreef:Maar zo te lezen past deze makkelijk in de handbagage......interessant. Maar wel veel geld on ding....
if you pay peanuts you will get monkeys :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar wel veel geld on ding....
Ik neem aan dat je z'on ding bedoelde :wink:

Ik moet zeggen dat ik die 3+ erg klein vind. Vanaf Donderdag een paar daagjes vrij, dan dat ding eens goed uittesten.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Haha ja klopt maar dat gaf de iPhone even niet aan.

Bedoelde de grote van de quad copter, meende dat de Phantom best groot was en dacht ook dat je dat nooit de grens over kreeg in je handbagage. Maar blijkbaar wel.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Op zoek naar een Gopro vond ik ze voor een leuke prijs bij eGlobal Central; 3+ Silver voor 230 euro en de 3+ Black voor 315. En dat is incl verzendkosten en een extra accu. Ik heb voor een paar euro extra gekozen voor extra snelle verzending. In 5 dagen thuis met DHL, goed verpakt en zonder bijkomende importkosten. Het prijsverschil met de bekende aanbieders was zo groot dat ik wel even gechecked heb naar ervaringen met deze firma (trustpilot) en dat zag er goed uit. Is uiteindelijk dus ook prima verlopen.
No guts, no glory!
Stijno
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijno »

Dan heb je denk ik wel gewoon geluk gehad.......
BTW en importheffingen worden door hen niet betaald, daar ben jij als klant zelf verantwoordelijk voor.
Kan dus maar zo zijn dat DHL er een briefje aan hangt waarom staat dat je nog een aantal zaken mag betalen voordat je het pakketje aan kan nemen.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Geluk gehad? May be.
Uit de gebruikers ervaringen (trustpilot) valt op te maken dat niemand import kosten heeft hoeven betalen… (de verkoper geeft dat ook aan op zijn site).
Maar goed, zelfs in het geval van een rekening van de importkosten zou er nog geen man overboord zijn; zelfs incl. die kosten is de prijs van de 3+ Silver die ik besteld had, nog steeds concurrerend. Dat had ik van te voren al gechecked. Ik ga er namelijk ook niet blindelings van uit dat zo'n zending "er tussendoor slipt"…
No guts, no glory!
NenE
Amerikafan

Bericht door NenE »

Van dat soort aanbieders hebben inderdaad vaak maniertjes om de import kosten te vermijden. Ik heb ook het één en ander uit China gehaald en dat verzonden ze altijd als een "cadeautje" waardoor ze eenvoudig door de douane kwamen. Dat maniertje blijft natuurlijk niet altijd succesvol, want de douanebeambte zijn ook niet stom. Je moet dus inderdaad wel geluk hebben.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

De omschrijving "gift" op het declaratieformulier maakt helemaal niets uit voor het al dan niet moeten betalen van invoerkosten…. Het enigste verschil tussen een commerciële en een niet-commerciële zending (gift) is de voorwaarde dat voor die eerste een officiële factuur bijgevoegd dient te zijn.
Bij beide type zendingen is van af 22 euro gedeclareerde waarde, BTW verschuldigd (en worden door de inklarende instantie "inklaringskosten" in rekening gebracht).
Vanaf 180 euro dient er ook nog eventueel verschuldigde (ligt aan type goederen) invoerrechten voldaan te worden.
De meest gebruikte methode is dan het heel laag opgeven van de waarde van de goederen in combinatie met de aanduiding als "gift". Zo hoeft er geen officiële factuur bij te zitten en wordt het bij controle al iets lastiger om de werkelijke waarde te bepalen (natuurlijk kan zo'n "officiële" factuur ook gemanipuleerd worden…).
Ik heb jarenlang grote zendingen uit het Oosten geïmporteerd en de meeste leveranciers vroegen gewoon hoeveel ze op de formulieren moesten invullen… Ze draaien hun hand er niet voor om, om op een zending van 1000 euro een waarde van $20 dollar te vermelden. Amerikaanse bedrijven doen dit overigens nooit! In de VS geld dat als een ernstig economisch misdrijf en staan er forse straffen op.
Uiteraard is Google ook de beste vriend van de inklarende instanties om de waarde op te zoeken… :mrgreen:
No guts, no glory!
rob1987
Amerika-ontdekker

Bericht door rob1987 »

Ik vind het eerlijk gezegd niet gek dat er geen importheffingen betaald dienen te worden, EGlobal Central importeerd het immers naar europa en verkoopt het vervolgens weer. Dat houd in dat hun officieel aansprakelijk zijn voor importheffingen en belasting. Iets wat vervolgens binnen de EU wordt verkocht is vrijgesteld van importheffingen en belastingen in het kader van "vrij verkeer van goederen".

Q: Why are your items so cheap?
A: Don't worry, all products listed on eglobal central are 100% Brand new and Genuine. We do not sell refurbished items unless it is specifically mentioned in the listing. We source our products from trusted official dealers around the world and then import them to Europe. Therefore we are able to cut most of the middle-man expenses to allow us to offer you low prices, helping you save directly from your pocket! Moreover, our operations are online and as a result have lower costs.
Stijno
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijno »

Toch zal er ergens belasting betaald moeten worden. En dat is normaliter in het land waarin het prod uct of dienst genuttigd zal worden.
In Nederland dus en dat betekent 21% BTW.
De prijzen op de site zijn ook ZONDER VAT, deze moet dus nog worden betaald.
Vaak moet je daar dan ook nog administratieve kosten bij op tellen, handling fee van DHL/UPC. Plus mogelijk de invoerkosten.

Vrij vervoer van personen en goederen is niet dat er geen BTW betaald hoeft te worden. Dat zou wel mooi zijn ;-)
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

We gaan nu wel flink :offtopic: maar dat verhaal van eGlobal gaat mank; ik kreeg mijn pakket rechtstreeks vanuit Hong Kong…. niet vanuit een EU land. Ze ontduiken de taxen door er gewoon een lagere waarde op te vermelden. Op mijn Gopro pakket stond "camera parts" en een waarde van $20…..

@ Stijno; "vrij vervoer van personen en goederen" betekend juist wel dat er geen extra BTW (is al in rekening gebracht bij aankoop)/ invoerrechten etc betaald moeten worden….maar die regel is alleen van toepassing op goederen verkeer tussen landen binnen de EU!
No guts, no glory!
rob1987
Amerika-ontdekker

Bericht door rob1987 »

Ik heb er een mailtje aan gewaagd, pure belasting ontduiking die shop.

Deze reactie vandaag ontvangen:

Dear Rob ,

Thank you for your message.

With regard to your inquiry. Please kindly be informed that we are based in Hong Kong and deliver our orders directly from our warehouse located in Hong Kong and all you will need to pay is the prices on website, no VAT, import fees nor hidden charges involved for the customer on any order. However, in any event that VAT or customs duties is incurred it will be settle by eGlobaL. The price you see on the website is the final price you pay for the product.

Should you have any further enquiries, please feel free to contact us.

Best Regards,
eglobal central (EU)
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

Hoeveel tijd kan je filmen met de kaartjes. Stel dat je de rit zelf wil filmen die een paar uur duurt. Hoe groot moet je kaart dan zijn en hoeveel kan er dan op (eventueel afhankelijk van de kwaliteit van de film).
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
NenE
Amerikafan

Bericht door NenE »

"Recording time will vary according to the resolution setting used and the card capacity. Here are the average recording storage times for a 32GB SD card:

1080p (30 fps): 4h 21m
960p (30 fps): 5h 26m
720p (60 fps): 4h 21
720p (30 fps): 8h 09m
WVGA (60 fps): 8h 09m "

Wij hebben ook een 32GB kaartje en hebben nooit te weinig ruimte gehad. Meer dan vier uur filmen op een dag doe je bijna nooit, en je zou hem tussendoor ook nog kunnen legen op je laptop bijvoorbeeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer