Totaal € 4.000 + $ 8.000 is ongeveer € 10.500
Is dat een realistisch budget om vanuit te gaan?
Teveel, te weinig?
Ik vind het zelf een behoorlijk bedrag en vraag me of hoe het kan dat mensen dit jaarlijks doen
Grt,
Paul.
1999 LA - las Vegas
2015 zuid-west USA
2017 Florida - Miami
Hoogseizoen is helaas duur. Wij reizen ook met drie personen (2 volwassenen en tiener). Vliegtickets en autohuur komt wel in de buurt (of je moet geluk hebben met een goedkoop ticket) maar de andere kosten kunnen wel een stuk lager. De meeste parken bezoek je met de America Beautiful Pass die 80 dollar kost. Verder heb je dan alleen persoonlijke excursies, maar 1000 euro is wel erg veel. Wellicht nog Alcatraz en Antelope Canyon. Of je moet een helicoptervlucht willen doen ofzo.
Eten kun je zo duur maken als je wilt en kan wat minder als je ook in je hotel ontbijt. Hotels kunnen ook wel goedkoper, vooral als je ze ruim van te voren al boekt. Tijdens onze twee laatste roadtrips hebben we beide keren veel gereden en ongeveer 425 euro kwijt geweest aan benzine (6000km). Wij gaan wel iedere dag uiteten en houden ook van shoppen in de outlets, maar zijn wel minder kwijt geweest dan de 10.500 euro die jij noemt.
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 16 mar 2014, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Wij gaan met 2 personen en gaan uit van een budget van € 8000 voor 30 dagen in september.
Ik weet niet hoeveel je gaat rijden maar € 400 aan benzine lijkt me wat weinig. Wij hebben daar € 1000 voor gerekend. Berekend op een benzine verbruik van 1:10.
Volgens mij zijn er maar weinig forumleden die ieder jaar gaan , het is inderdaad een flink bedrag.
Wij hebben tickets gekocht voor € 1400 per 2
Autohuur € 720 voor een midsize SUV
Hotels € 100 per nacht ( schatting combi luxe en motels )
Benzine € 1000
Eten/drinken € 2500
Shoppen / parken / overige € 1500
Dat zijn onze schattingen op basis van 2 personen
Laatst gewijzigd door steentjuh op 16 mar 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
1000 euro voor een auto moet minder kunnen, als je de prijzen goed in de gaten houd bij ebookers bijvoorbeeld kun je al een midsize suv voor 600, dat scheelt al 400 euro. Ook te tickets moeten lukken tussen de 700 en 800 pp. Ik ga ik mei 3 weken met mijn vriendin en wij gaan van 3000 pp uit. Moet ik wel zeggen dat we vaak hotels hebben als Motel 6 wat niet echt duur is.
Als jullie met ze 3en op 1 kamer gaan kan het zelfs nog goedkoper worden.
Een aantal van je vragen en ramingen zijn moeilijk te beantwoorden.
Vliegtickets zouden iets goedkoper kunnen lukken.
Huurwagen moet zeker minder kunnen.
Voor brandstof reken ik ongeveer 100 euro per 1000 km met een minivan. Dit moet je dus uitrekenen in functie van je afstand.
Toegangen tot parken en dergelijke is uiteraard ook weer afhankelijk van wat je doet. 1000 lijkt mij toch ook veel.
Hotels hangt af van hoeveel luxe je wil.
Eten hangt af van wat je wil eten. Als je regelmatig eens de winkel binnenstapt en picnic meeneemt scheelt dit veel. Zo heb ik bvb vorig jaar voor een maaltijd met 3 165 euro betaald.
Shoppen is al helemaal niet in te schatten. Ik gaf op 17 dagen tijd 2800 euro uit aan shoppen. Daar zat dan wel een gouden ring en een ipad bij .
steentjuh schreef:Ik weet niet hoeveel je gaat rijden maar € 400 aan benzine lijkt me wat weinig. Wij hebben daar € 1000 voor gerekend. Berekend op een benzine verbruik van 1:10.
Ik ben benieuwd hoe je aan dat geschatte bedrag komt, hoeveel km wil je wel niet gaan rijden?
Wij hebben vorig jaar (mei 2013) een standard SUV gehuurd en hier zo'n 5000 km mee gereden. We waren in totaal rond de €450 kwijt voor benzine.
In plaats van hotels zou je ook kunnen denken over kamperen (tent). Wij reizen al jaren zo, koken vaak zelf (nou ja, koken...lekker vlees op de bbq, broodje en sla erbij) en op deze manier lukt het ons wel om jaarlijks te gaan en nog geld over te houden voor een tweede vakantie binnen Europa.
Kamperen met een tent moet je wel liggen natuurlijk, wij vinden het heerlijk!
Ems2012 schreef:
Ik ben benieuwd hoe je aan dat geschatte bedrag komt, hoeveel km wil je wel niet gaan rijden?
Wij hebben vorig jaar (mei 2013) een standard SUV gehuurd en hier zo'n 5000 km mee gereden. We waren in totaal rond de €450 kwijt voor benzine.
We hebben gerekend op een afstand van 6500 km
Een benzine verbruik van 1:8 a 1:10 ( even uitgaande van 1:8 )
6500 : 8 = 812.5 zeg 800 liter.
Benzineprijs van 1.10 per liter
800 x 1.10 = €880
Gemiddeld 160 dollar voor een overnachting lijkt me wat veel maar het hangt er van afwat voor locaties je zoekt en hoe luxe het moet zijn. Kamperen is een leuke manier om goedkoop in de parken te overnachten.
jdeinum schreef:Ook de tickets moeten lukken tussen de 700 en 800 pp.
In het hoogseizoen? Dan lijkt 1000 euro mij reëler.
Paul, wij zitten op €90/1000 km, dus dat verschil valt wel mee toch?
Weliswaar geen idee waar het verschil 'm in zit. Mijn auto hier in NL zou ook veel zuiniger moeten kunnen volgens het boekje, dus een zuinige rijder ben ik ook niet.
Wij hebben vorig jaar iets meer dan 3900 mijl gereden en in totaal voor 700 dollar getankt. De gemiddelde prijs per gallon was toen 4 dollar.
We reden in een Ford Explorer met een gemiddeld verbruik van 9,5 liter per km.
Misschien ook wel aardig om te weten: onze globale route was volgens de routeplanner ongeveer 3000 mijl (zonder uitstapjes), maar het zijn er 3900 geworden.
En waar o waar zien jullie tickets in het hoogseizoen voor minder dan 1000 euro?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 mar 2014, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kan soms veel schelen op welk vliegveld je land.
Wij wilden graag op denver of slc aankomen maar dit kostte ruim €300 meer per ticket dan aankomst op SF.
Plus wat er dan nog aan one way kosten en hogere autohuur bijkwam.
Op de een of andere manier, komt het toch ook vaak neer op of je bereid bent concessies te doen.
Je kan niet alles willen, want dan heb je inderdaad aan € 10.000,- niet genoeg.
Vlucht en auto heb je nodig. Wij proberen buiten seizoen te gaan. Daar pak je je eerste besparing.
Wij hebben 2 (basis) schoolgaande kinderen. 2 weken mei vakantie, we hoefde nog maar een week
vrij te vragen van school. Je kan evt je werkgever een verklaring laten tekenen dat je geen vakantie in
de schoolvakanties kunt opnemen, dan moet school je volgens mij toestemming geven. Nu zijn ze bij
ons (Noorden) aardig soepel, weet niet hoe dit in de rest van het land gaat.
Auto zou je ook een klasse lager kunnen doen. Ik weet dat iedereen hier minimaal een SUV neemt,
en ja dat is ook wel zo mooi...maar echt nodig....nee. Ben je bereid hier concessies in te doen? Nee,
niet erg....dan maar de hotels.
Je kan uitgaan van € 100,- is momenteel zo'n $ 138.00 Je hebt veel Motel6, Super8, Red Roof Inn, Best Westerns
als voor $ 60.00 en vaak nog minder. ga je in de grote stad zitten, zijn ze duurder. Ben je bereid om iets buiten de
grote stad te gaan zitten....scheelt zomaar $ 15 a $ 20.....concessies....
Je kan elke dag voor $ 100.00 bij restaurants uitgeven, maar je kan ook bij de Walmart terecht voor voorverpakte stokbroden
of gegrilde kip, pizza...noem maar op. Hoef je niet elke dag te doen, net zo min als de fast food ketens....maar af en toe...
je kan inderdaad een helikopter vlucht boven de Grand Canyon nemen, of raften in de Colorado river....maar is je vakantie pas
echt geslaagd als je dat hebt gedaan?
Het gaat ons altijd om het totaalplaatje. Wij weten toch dat we 'ooit' wel weer eens gaan. Wij hadden vaak zat dat we zeiden,
"dat doen we een ander keertje dan wel..." En zo niet? Nou ja, dan heb je toch ook wel een geweldige vakantie gehad zonder die
helikopter...
Zijn in 2005 in New York geweest en toen niet het vrijheidsbeeld gedaan. iedereen verklaarde ons voor gek. Wij hadden zoiets van
dat doen we een andere keer nog wel eens. En dat is dus dit jaar, samen met onze 2 kids van 9 en 7. Dat hadden we in 2005 dus niet
kunnen doen, toen was de oudste nog geen jaar. Hebben dit jaar ook Niagara Falls geschrapt uit de route. Te veel kilometers, te weinig tijd.
We hebben al zoveel van het land gezien, misschien komen we er ooit nog eens, maar zou me niet verbazen als dit niet zo was. Helaas...jammer dan.
Kids hebben er in ieder geval enorm veel zin in, ook zonder Niagara..daar gaat het om.
Zijn al net zo Amerika-gek als wij :-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.