Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Repelsteel: SF-SF 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Repelsteel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Repelsteel: SF-SF 2014

Bericht door Repelsteel »

Weeral bedankt voor de reacties!
-Ik weet dat Zion wat betreft wandelingen er beetje uitspringt maar we gaan ervan uit dat de benen dan nog 'fris' zijn ;)
Is het nog haalbaar om The Narrows te doen als we 's middags aankomen in Springale? Is ook nog een eindje met de shuttlebus tot aan Temple of Sinawava dus tegen dat we echt aan de wandeling kunnen beginnen..
-Wat betreft de Chrysler 200 hoeft het voor ons niet per se dit type wagen te zijn hoor. Het gaat ons eerder over de categorie waartoe hij behoort.
-In GC wordt het na aankomst waarschijnlijk Hermit's Route. Of zijn er meer voorstanders van de Kaibab-route?
-In Yosemite zullen we bij het verlaten van het park nog Glacier Point meepakken voor de Mariposa Grove. Ruw geschat, hoelang blijf je in de Mariposa Grove?

Iemand nog antwoorden/tips op mijn vorige vragen?

Bedankt!
Nele
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je meteen naar Zion rijdt heb je nog wel tijd voor de Narrows denk ik. Als het krap wordt doe je eerst wat kortere wandelingen en de Narrows na Angels Landing.
Hermit's rest is niet te vergelijken met de SKT of de BAT. Beide laatste trails gaan naar beneden, de Hermit's Rest route loopt langs de rim. Zie voor Hermits's Rest en de BAT mijn 2011-verslag, en voor Hermit's rest en de SKT ons 2013-verslag.
Voor de Mariposa Grove heb je een paar uur nodig, is afhankelijk van hoe ver je wilt lopen. zie mijn wandelsite en hier en natuurlijk de NPS-site.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Voor wat betreft the Narrows wandeling: het ligt er maar aan hoe snel je bent. Wij zijn destijds in de loop van de ochtend vertrokken (eerst nog schoenen en stokken in Springdale gehuurd) en het was de bedoeling dat we in de loop van de middg naar Las vegas zouden vertrekken. We hebben niet op de tijd gelet (onze horloges waren niet waterdicht, dus niet meegenomen) en hebben ook totaal onderschat hoelang we bezig zijn geweest. We schrokken dan ook toen we in de shuttlebus terug hoorden dat het al half 5 was! Gelukkig hadden we toen het voordeel dat we door het tijdsverschil een uur wonnen en dus nog op een redelijke tijd in Vegas aankwamen :lol:
Vooral de heenweg door de Narrows hebben we heel traag gedaan. Wat te voorzichtig gelopen en de weg gezocht door het water. Terug ging veel sneller.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inge schreef:Voor wat betreft the Narrows wandeling: het ligt er maar aan hoe snel je bent.
Ja, én hoe ver je gaat. Je kunt net zo ver gaan als je wilt.

Marianne
Repelsteel
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Weer even geleden maar alles is ondertussen geregeld i.v.m. onze reis, behalve de huurauto.
We reizen dus van 20aug - 18sep van Las Vegas naar Los Angeles. Alamo brits is voor ons steeds het goedkoopste geweest en i.v.m. het voorjaar is de huurprijs zelfs iets gedaald. Wat ik bij het boeken nu wel zie (in het voorjaar was dit mij niet opgevallen) is dat er een one-way fee aangerekend wordt van zo'n 145€, inclusief taxen.
Mijn vragen hierbij:
-Ik dacht dat er geen one-way fee was tussen Nevada en Californië? Daarom ook dat we onze route zo gemaakt hebben. Of rekent alamo brits sowieso altijd een fee aan? Op dit schema leidt ik nochtans af dat er geen fee te betalen is: https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf
-Deze one-way fee moet betaald worden aan de counter. Heeft het dan nog zin dat we ons al aanmelden via save-time als we toch naar de counter moeten?
-Als ik zo nog eens bij andere verhuurbedrijven kijk, blijft alamo brits ondanks de one-way fee toch wel nog de goedkoopste (vooral dan omdat de additional driver inbegrepen zit), dus er zal niet veel anders opzitten maar ik wou het toch even checken bij jullie omdat er hier al eerder gezegd was dat er geen drop off kosten waren tussen Las Vegas en LA.

Hopelijk kunnen jullie weer duidelijkheid scheppen :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Heb je ook vergeleken met http://www.rentalcars.com ?

Doorgaan is er tussen Nevada, Californië, Utah en Arizona geen drop-off, maar als zij aangeven van wel dan zal dit ook wel correct zijn.

De fee betaal je zowiezo pas als je de auto inlevert, niet als je die afhaalt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Repelsteel
Amerika-ontdekker

Volgens mij niet; bij alamo.brits kost een Chrysler 200 605€ huur + 145€ drop off, dus totaal van 750€ maar hierin zit extra bestuurder inbegrepen.
Bij rentalcars is huurprijs 650€ en inderdaad geen drop-off, maar volgens mij zit hier geen extra bestuurder in en als ik dit wel wil komt het op 821€.

Als ik het goed doe tenminste...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer