Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel Ameritania NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Neda
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hotel Ameritania NY

Bericht door Neda »

Volgende maand is het zo ver...we gaan naar NYC.
We verblijven in Ameritania hotel, vier nachten. En omdat we met onze zoon van 10 jaar gaan, willen we graag wat handige tips van mensen die daar ook zijn geweest.
Zoals wat er in de beurt is...waar we kunnen best ontbijten, lunchen...of er een winkel met verse fruit en groenten is. Hoe ver is metro en hop on hop off bus? Moeten we voor alles taxi nemen of zijn er plekken dat niet te ver zijn voor een kind?
Allee informatie is meer dan welkom :)
Alvast bedankt!
Gargie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hotel Ameritania NY

Bericht door Gargie »

http://www.stadsverkenner.com/newyork/kaart
Genoeg te doen maar ik neem aan dat jullie zelf al e.e.a. uitgezocht hebben.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

neem vooral ook de subway, dat is wel zo leuk (mocht je zoon kleiner zijn dan 44 inch, mag hij gratis in de subway en de bus)
op Columbus Circle is een grote supermarkt, onder het Times Warner Centrum
maar er zijn ook genoeg kleinere supermarktjes, die vallen niet zo op, dus daar moet je dan je ogen voor open houden ..
het intrepid is leuk voor een jongen.
Misschien ook het subway museum in Brooklyn
(die 2 worden hier ook genoemd, zie ik:)
http://www.nytimes.com/2013/06/16/trave ... .html?_r=0
en ook:
http://www.nycgo.com/articles/kid-friendly-nyc
http://gothamist.com/2013/08/07/the_bes ... ids_in.php
http://www.timeout.com/new-york-kids

zijn jullie geinteresseerd in de echte Pooh?

Beelden van Tom Otterness zijn vooral te vinden in:
het Rockefeller Park net ten noorden van North Cove (battery park) , leuk!
en;
op de metrohalte 14th Street x 8th Avenue, ook superleuk :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Overigens zit je behoorlijk centraal en heb je diverse subwayhaltes in de buurt, dus je kunt overal vrij makkelijk naar toe
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
patrickx
Amerika-ontdekker

Bericht door patrickx »

Echt een heerlijk hotel! heb hier in 2008 verbleven. Een van onze favorieten in de buurt de Five Guys hamburger tent op 53rd street!
New York-Miami 2009 rondreis
New York-2010
New York-2014
bjf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door bjf »

Ik zit eind mei ook in het Amertania. Staat best goed aangeschreven.
MiekeJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekeJ »

Ga ook zeker met jullie zoon naar de FAO Schwarz! Super grote speelgoed winkel naast Central Park!
Verder zou ik rondom jullie hotel een "rondwandelen" met google maps (street view). Dan krijg je vast een beeld van de omgeving, is fijn voor de orientatie bij aankomst en natuurlijk leuke voorpret! Dan zie je ook gelijk waar de metro haltes zijn. Ook kun je op maps je eigen kaart samen stellen. Vink alles aan wat je wilt zien, dan kun je zien wat waar ligt en een mooie planning of wandelroute uitstippelen!

Heel veel plezier alvast!
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

FAO Schwarz is idd een aanrader.

En voor te ontbijten : Ellen Stardust Dinner :thumbup:
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag, wij waren toen met onze dochters van toen 13 en 15 in NY.
Koop alvast een boekje over NY, of leen een paar bij de bibliotheek, dan krijg je ook een idee van de mogelijkheden. En lees dit forum eens door. Bekijk welke dingen je sowieso wilt doen en zoek dan op googlemaps de ligging op en maak op die manier ene planning zodat je de bezienswaardigheden die dicht bij elkaar liggen op dezelfde dag doet. Maar heen en weer reizen met de metro is ook niet erg.
Het is handig om de plattegrond van Manhattan eens goed te bestuderen, ook samen met je zoon. Als je het systeem begrijpt (en het is heel eenvoudig) kun je niet verdwalen.
Kijk ter plekke waar je kunt ontbijten, er zijn meer dan genoeg gelegenheden.
Neda schreef: Moeten we voor alles taxi nemen of zijn er plekken dat niet te ver zijn voor een kind?
Waarom zou je een taxi nemen? Je kunt grote afstanden met de metro doen, maar ik zou vooral veel wandelen, dan zie je het meest. Bij ons zijn de kinderen altijd minder snel vermoeid dan de ouders, ik zou niet weten waarom er plekken zijn die te ver voor je zoon zouden zijn.

Marianne
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Op Columbus Circle (5 minuten lopen vanaf jullie hotel) zit in de basement van het winkelcentrum een Whole Foods. De beste plek in de directe omgeving voor zowel vers fruit/groente (biologisch) als lekker (Europees) brood, sushi, vlees, kaas etc. Maar tussen het hotel en Whole Foods zul je talloze deli's vinden, waar je voor veel minder geld lekkere rolls (dik belegde broodjes/bollen) bestelt en ook altijd wel een appel of banaan kunt meenemen.

Over vervoer: met onze kleuter (dus een stuk jonger dan jullie zoon) namen we behalve soms van naar/de luchthaven nooit taxi's (en ook geen Hop On/Hop Off), (voor ons) zonde van het geld. We kochten gewoon een unlimited MetroCard. Voor de langere stukken de metro, voor de kortere stukken de stadsbus. En regelmatig ook een stadsbus helemaal van noord naar zuid, gewoon om lekker naar buiten te kunnen kijken (en naar de medepassagiers).

Uiteindelijk is lopen het leukst, of in elk geval voor ons als volwassenen (wij droegen onze kleuter nog veel). Ik kan me voorstellen dat een 10-jarige regelmatig wat incentives nodig heeft om het zoveelste unieke/hippe wijkje te moeten doorkruisen :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Neda
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Neda »

Bedankt voor jullie reacties. Dat zijn allemaal geweldige tips..die we zeker gaan gebruiken.
En inderdaad zijn we al bezig met Google maps....alles beetje bekend maken voor onszelf, deze forum doorlezen en we hebben ook een boek over NY.
Ik denk dat we straks goed voorbereid op het reis gaan.
Het intrepid lijkt ons hartstikke leuk, samen met FAO Schwarz....dat moeten we zeker bezoeken.
Gargie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gargie »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer