Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies over auto huren
Advies over auto huren
Goedemorgen! Voor de eerste keer naar West USA en zou heel graag advies hebben of wanneer ik deze auto huur ik dan een compleet plaatje heb. Voornamelijk met verzekeringen.
Ander advies is uiteraard ook welkom.
https://www.alamo.co.uk/RatesAndReserva ... hcar_alamo
Groeten,
Tamara
Ander advies is uiteraard ook welkom.
https://www.alamo.co.uk/RatesAndReserva ... hcar_alamo
Groeten,
Tamara
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Advies over auto huren
Lees onderstaande gedeelte "even" door,
hier staat alle info die je nodig hebt vwb autohuur in de US
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=30
hier staat alle info die je nodig hebt vwb autohuur in de US
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=30
-
JohnDeere
- Amerika-ontdekker
- Partner van: bloodymarie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Altijd de meest complete verzekering nemen die ze hebben zodat als er echt wat zou gebeuren je er zo bij weg kunt lopen. Dit was het advies van mijn neef aan ons en die woont al erg lang in California.
Een auto vooruit huren lees al eerder vastleggen hoeft niet echt. Autos hebben de rental maatschappijen zat. Altijd vragen naar een upgrade/deal voor een grotere auto. Laat het wel even uitrekenen wat het totaal aan kosten is, want het is wat lullig als je niet ingecalculeerde kosten krijgt.
Niels
Een auto vooruit huren lees al eerder vastleggen hoeft niet echt. Autos hebben de rental maatschappijen zat. Altijd vragen naar een upgrade/deal voor een grotere auto. Laat het wel even uitrekenen wat het totaal aan kosten is, want het is wat lullig als je niet ingecalculeerde kosten krijgt.
Niels
Je zal weten wat je betaald als je daar te plaatsen een auto nog moet huren . Je kan beter van hieruit al een auto boeken is veel goedkoper.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Vind ik niet zo'n goed advies. Als je een grotere auto wil, kan je deze m.i. het best direct zo reserveren. Kan goed zijn dat je voor de beste deal (laagste prijs) bij een andere broker/verhuurder uit komt. Thuis kan je alles nog vergelijken; aan de balie niet meer.JohnDeere schreef:Altijd vragen naar een upgrade/deal voor een grotere auto. Laat het wel even uitrekenen wat het totaal aan kosten is, want het is wat lullig als je niet ingecalculeerde kosten krijgt.
Als je ter plekke vraagt om een upgrade, kan je achteraf wel eens voor een onplezierige verrassing komen te staan. Er zijn voorbeelden van "misverstanden" zoals denken dat de genoemde prijs de nieuwe totaalprijs per dag is. Blijkt dan de extra prijs per dag te zijn. Of de extra kosten per dag zijn voor de kale huur, excl verzekeringen.
Ik reserveer vooraf wat ik wil hebben en accepteer alleen complimentary upgrades: op het huurcontract is alles "included" en de te betalen prijs = 0.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Bushmaster
- Amerika-expert
Road site assistance is alleen noodzakleijk als je zelf geen band kan wisselen, vergeet te tanken, of de deur wil gaan dichtgooien met de sleutels er in,Altijd de meest complete verzekering nemen die ze hebben zodat als er echt wat zou gebeuren je er zo bij weg kunt lopen
Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage zou ik ook achterwege laten als je een degelijke reisverzekering hebt.
- bedeve
- Amerika-expert
Een nieuwe thread over autohuur ?
Voegt niets toe aan de kwaliteit van dit forum.
Want als er over een onderwerp hier veel geschreven is....
Iedereen met een nieuwe thread laat weten zonder lezen iets geplaatst te hebben.
Voegt niets toe.
Dan ruis...
Voegt niets toe aan de kwaliteit van dit forum.
Want als er over een onderwerp hier veel geschreven is....
Iedereen met een nieuwe thread laat weten zonder lezen iets geplaatst te hebben.
Voegt niets toe.
Dan ruis...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Je hoeft toch geen reactie te geven als je niet wilt? Ik heb alles gelezen, alleen wil ik voor mijn specifieke vraag graag een antwoord. Als je het onzinnig vindt, dan svp ook geen tijd besteden aan dit soort berichten.
Laatst gewijzigd door Aricon op 12 mar 2014, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Wat is je specifieke vraag dan?
Over verzekeringen?
Hier een recente post van mij in het FAQ Autohuur.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 84#p889984
Huur je via Europa een auto in de VS dan krijg je allemaal hetzelfde pakket. Punt.
Behalve bij http://www.Sunnycars.nl, die hebben een extra aansprakelijkheid van 7,5 miljoen euro. (standaard is dit 1 miljoen) De vraag is of je dit nodig is.
Wanneer?
Nu, bijvoorbeeld. Bij de meeste kun je kosteloos annuleren (tot zoveel uur/dagen voor aanvang) Check het regelmatig, de prijzen kunnen veranderen. Annuleren en weer opnieuw boeken is geen probleem.
Regel je autohuur in ieder geval hier. Niet ter plekke!
Over verzekeringen?
Hier een recente post van mij in het FAQ Autohuur.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 84#p889984
Huur je via Europa een auto in de VS dan krijg je allemaal hetzelfde pakket. Punt.
Behalve bij http://www.Sunnycars.nl, die hebben een extra aansprakelijkheid van 7,5 miljoen euro. (standaard is dit 1 miljoen) De vraag is of je dit nodig is.
Wanneer?
Nu, bijvoorbeeld. Bij de meeste kun je kosteloos annuleren (tot zoveel uur/dagen voor aanvang) Check het regelmatig, de prijzen kunnen veranderen. Annuleren en weer opnieuw boeken is geen probleem.
Regel je autohuur in ieder geval hier. Niet ter plekke!
- bloodymarie
- Amerikafan
- Partner van: JohnDeere
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij bedoelde John Deere een 'specifieke' auto, zoals SUV, Full size, Compact etc. Dus wel vanuit NL alvast reserveren. Als je niet persé een bepaald type auto wilt, kun je voor de goedkoopste optie gaan en ter plekke kijken welk type er bij de verhuurmaatschappij beschikbaar is (upgrade). Heel soms loop je dan wel het risico dat er weinig keus is.Een auto vooruit huren lees al eerder vastleggen hoeft niet echt. Autos hebben de rental maatschappijen zat.

-
Debbie1977
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Voor zover ik kan zien (en ik heb al veel tijd gestoken in het lezen op dit forum en sites vergelijken
)
is het verschil inderdaad: verzekerd zijn voor 1 mljn of 7,5 mljn.
Bij het reisbureau adviseren ze voor Sunnycars te gaan. (uiteraard)
Op de britse site van Alamo kom je ook in een goed verzekerd pakket.
Voor ons is het verschil 100 euro, Sunny Cars is duurder.
Maar dan heb je wel die uitgebreide verzekering en ik heb gekozen voor een volle tank bij afhalen.
Ik dacht namelijk te begrijpen dat dat goedkoper is dan daar een tank afgerekend te krijgen bij het afhalen.
En dat zit er bij Alamo ook niet bij.
Dus in mijn ogen niet heel veel prijsverschil...
Voor zover ik kan zien (en ik heb al veel tijd gestoken in het lezen op dit forum en sites vergelijken
is het verschil inderdaad: verzekerd zijn voor 1 mljn of 7,5 mljn.
Bij het reisbureau adviseren ze voor Sunnycars te gaan. (uiteraard)
Op de britse site van Alamo kom je ook in een goed verzekerd pakket.
Voor ons is het verschil 100 euro, Sunny Cars is duurder.
Maar dan heb je wel die uitgebreide verzekering en ik heb gekozen voor een volle tank bij afhalen.
Ik dacht namelijk te begrijpen dat dat goedkoper is dan daar een tank afgerekend te krijgen bij het afhalen.
En dat zit er bij Alamo ook niet bij.
Dus in mijn ogen niet heel veel prijsverschil...
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Alle voertuigen hebben een volle tank bij het afhalen. Je kan deze tank kopen en dan hoef je de wagen niet vol in te leveren.
Of dit de goedkoopste optie is ? Dat hangt er vanaf in welke mate je de tank leegrijdt voor je de wagen inlevert. Als je er in slaagt op de laatste druppel de parkeerplaats van de verhuurder binnen te rijden dan heb je winst gemaakt. Als je slecht rekent en je hebt nog een halve tank .... dan hebben zij winst gemaakt.
Eigenlijk is de meest economische oplossing om de tank niet te kopen en de wagen gewoon volgetankt in te leveren.
Of dit de goedkoopste optie is ? Dat hangt er vanaf in welke mate je de tank leegrijdt voor je de wagen inlevert. Als je er in slaagt op de laatste druppel de parkeerplaats van de verhuurder binnen te rijden dan heb je winst gemaakt. Als je slecht rekent en je hebt nog een halve tank .... dan hebben zij winst gemaakt.
Eigenlijk is de meest economische oplossing om de tank niet te kopen en de wagen gewoon volgetankt in te leveren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
ik zou een auto niet daar ter plaatse huren, dat hadden we de eerste keer willen doen, was best prijzig! (altijd fijn die onervarenheid en je doet maar wat
)
toen hadden we het geniale idee om dan gewoon via de nederlandse site van alamo een auto te boeken en paar uur later konden we hem alweer ophalen
scheelde aardig in de kosten
en idd die volle tank te kopen, uiteindelijk niet echt een slimme zet geweest...maar zoiets weet je achteraf pas
aankomende reis kopen we die volle tank niet, we leveren hem volgetankt weer in.
toen hadden we het geniale idee om dan gewoon via de nederlandse site van alamo een auto te boeken en paar uur later konden we hem alweer ophalen
en idd die volle tank te kopen, uiteindelijk niet echt een slimme zet geweest...maar zoiets weet je achteraf pas
aankomende reis kopen we die volle tank niet, we leveren hem volgetankt weer in.
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7354 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-