Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite: Panorama Trail of Mist Trail

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Yosemite: Panorama Trail of Mist Trail

Bericht door Mandijtjuh »

Druk bezig met de laatste dingen plannen.. :) Wij zijn op 18 mei een volle dag in Yosemite.
Nu twijfel ik over welke trail we gaan lopen. Ik dacht er eerst zeker van te zijn de Mist Trail te doen.
Maar de Panorama Trail lijkt mij ook erg mooi en loopt over in de Mist Trail.
Nu heb ik geen hele goede conditie.. (misschien zelfs wel een slechte.. Maar ben dr wel mee bezig) Maar heb wel doorzettingsvermogen! :wink:

De Mist Trail is korter maar loop je een groot stuk omhoog en de Panorama Trail is langer maar loop je naar beneden..
Welke vonden jullie het mooist en welke vonden jullie minder moeilijk (conditie gericht)..?
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite: Panorama Trail of Mist Trail

Bericht door Martin & Marianne »

Als je maar 1 volle dag hebt in het park kun je het beste alleen de Mist Trail doen. Deze kun je op elk moment van de dag doen, en dan heb je daarnaast ook nog tijd om andere dingen te doen. Een mogelijk extra reden voor de Mist Trail is dat de kans bestaat dat de weg naar Glacier Point nog niet open is op 18 mei. Hoewel ik wel verwacht dat hij dit jaar vroeg open zal zijn. Voordeel van de Mist trail is ook dat je net zo ver kunt gaan als je wil; vorig jaar zijn wij tot bijna bovenaan de Vernal Fall gelopen (zie hier voor ons verslag). Je hebt dan al prachtige uitzichten. Het is wel mooi om helemaal naar boven te lopen, maar de Nevada Fall hoef je niet te doen als je geen tijd of conditie meer hebt. Ben je boven bij de Vernal Fall dan kun je via de wat makkelijker John Muir Trail terug naar de brug bij de Vernal Fall.
De PT is prachtig, en wij hebben hem ook gelopen terwijl we geen goede conditie maar wel tijd en doorzettingsvermogen hadden. Maar je zult met de bus naar GP moeten, en bij voorkeur met de eerste bus (8u30). Je bent incl de busreis vrijwel een hele dag bezig. Maar je ziet - behalve de Nevada Fall en de Vernal Fall - ook nog de Illilouette Fall en mooie uitzichten op de vallei. En je hoeft niet meer zelf naar GP te rijden. Staat Glacier Point sowieso op je to do-lijstje dan is de PT zeker te overwegen.

De PT is mooier omdat je daar behalve de Mist Trail nog een extra stuk hebt en je hebt geen dubbele stukken. De Mist Trail is naar boven ook wel zwaar, maar is wel weer korter dan de PT en je kunt net zo ver gaan als je wilt. Als je bij de PT moeite hebt met het stuk omhoog halverwege is er geen (makkelijke) weg meer terug. :wink:

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Inderdaad met maar 1 volle dag voor Yosemite is het misschien beter om de Mist Trail te doen.

Hier is een topic over Panorama Trail
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=49566

En hier een over beiden http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=49745

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Had 2 dagen, en heb de Panorama gedaan. Hoogtepunt in de vakantie, fantastische wandeling :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, de Panorama Trail is echt mooi. Ik vermoed dat ik ook al wel eens heb geadviseerd om met slechts 1 dag wel de PT te doen, omdat je op die manier verschillende delen van het park ziet. Ook de busrit is leuk. Het hangt er ook van af wat TS verder nog wil doen in het park en of er de dag ervoor en erna nog tijd is.
Er zijn in de vallei ook nog andere mooie wandelingen of fietstochten te maken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer