Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis philo: van Las Vegas naar LA in 21 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
philo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis philo: van Las Vegas naar LA in 21 dagen

Bericht door philo »

Hallo,
Mijn vriendin en ik gaan in oktober als huwelijksreis een road trip maken door het zuid-westen en ik had graag even mijn route aan jullie voorgelegd.
Het enige dat momenteel vast ligt zijn onze vliegtickets: we landen 20/10 om 19u30 in Las Vegas en onze terugvlucht is 9/11 om 22u15 in LA.

20/10: om 19u30 landen in Las Vegas
21/10: hele dag Las Vegas
22/10: van Las Vegas naar Grand Canyon
23/10: hele dag Grand Canyon
24/10: van Grand Canyon naar Monument Valley
25/10: van Monument Valley naar Mesa Verde --> of is dit eigenlijk niet de moeite en rijden we best direct naar Moab, zodat we ergens anders een extra dag hebben?
26/10: van Mesa Verde naar Moab
27/10: van Moab naar Capital Reef
28/10: van Capital Reef naar Bryce Canyon
29/10: van Bryce Canyon naar Zion
30/10: van Zion naar Las Vegas
31/10: van Las Vegas naar Death Valley NP
01/11: van Death Valley NP naar Yosemite NP
02/11: hele dag Yosemite NP
03/11: van Yosemite NP naar SF
04/11: hele dag SF
05/11: hele dag SF
06/11: van SF naar San Luis Obispo, of een ander plaatsje ongeveer halfweg tussen SF en LA?
07/11: van San Luis Obispo naar LA
08/11: hele dag LA
09/11: hele dag LA, met terugvlucht om 22u15

Mijn grootste bekommernis is of deze trip een te gehaast tempo heeft? We zitten namelijk bijna elke dag in de wagen, maar meestal wel maar zo'n 3 uur.
Zijn er plaatsen die we beter overslaan om ergens anders een dag extra te vertoeven? Of zijn er plaatsen die er nog zeker bij moeten?
Als we Mesa Verde skippen, hebben we dus nog een extra dag. Om wat rust in te voegen, zou ik dit niet gebruiken om een nieuwe tussenstop in te voegen, maar om op één van de stopplaatsen een dag langer te blijven. Maar waar het beste?
In het midden van de trip komen we weer voorbij Las Vegas, dit omdat we daar anders maar 1 dag geweest zijn en ik ook niet direct een beter alternatief zag.

Alvast bedankt voor jullie input!
Philippe
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis philo: van Las Vegas nr LA in 21 dagen

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

vanaf Moab tot opnieuw las vegas is het inderdaad wat gehaast.
Al dan niet Mesa Verde ? Het is een fantastisch park, het enige denk ik dat gewijd is aan natuur + MENS. Maar zeker in Moab en ook wel Bryce/zion mis je een dag, om het niet te gehaast te maken zou ik toch kiezen.

Misschien ook die hele dag aan de grand canyon omruilen ? de eerste dag grand canyon kan je rustig de west rim bezoeken en zonsondergang, de volgende dag zonsopgang en in alle rust via de east rim richting monument valley rijden. daar moet je toch niet te vroeg aankomen, monument valley is op zijn best vanaf de late namiddag.
dus om minder gehaast te maken : dag grand canyon en mesa verde (spijtig) schrappen, dag moab en zion bijvoegen. dit is één van de mogelijkheden.
dat je halfweg de trip terug in las vegas belandt is tof, even een avondje afwisseling na en voor de natuur.

Jacques
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een beetje teveel van het goede vrees ik.

Vergeet Mesa Verde en blijf een dag langer in Moab.

Eigenlijk heb je voor Zion ook te weinig tijd .

Death Valley naar Yosemite is ook eigenlijk te ver + er is tevens een realistische kans dat de Tioga pass gesloten is en dan moet je onderdoor.

Voor de kustroute zou je eigenlijk ook een dag meer nodig hebben.

Ik denk dat je keuzes moet maken zijnde:

1 Ofwel minder parken (Moab laten vallen bvb)
2 Ofwel SF eruit halen en vanuit Yosemite naar LA gaan via Monterey en de kustroute.
3 Ofwel de kustroute eruit halen en gewoon via de interstate van SF naar LA rijden

Bepaal in eerste instantie misschien je prioriteiten: wat wil je echt gezien hebben ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je SF en Yosemite er uit laat kun je een mooie, rustige reis maken met voldoende tijd voor Mesa Verde, de parken bij Moab, Capitol Reef en Zion. In die tijd van het jaar zal het daar heerlijk zijn. Een paar dagen Page is ook niet verkeerd, voor antelope Canyon en Horseshoe bend. En je zou mee kunnen loten voor de Wave.

Marianne
philo
Amerika-ontdekker

Re: Reis philo: van Las Vegas naar LA in 21 dagen

Bericht door philo »

Bedankt voor jullie opmerkingen, al plaatsen ze mij wel voor moeilijke keuzes :)
Op papier leek het mij eigenlijk een evenwichtig traject, maar ik ken de realiteit ter plaatse natuurlijk niet...

- Die extra dag in de Grand Canyon laten vallen: dat zou ons inderdaad goed uitkomen, maar hebben we dan genoeg tijd om bijv. een helikoptervlucht te doen en naar beneden te wandelen? Want de afstand Las Vegas - Grand Canyon is toch wel vrij lang. -1 dag
- Mesa Verde zal ik laten vallen, dan rijden we dus van Monument Valley direct naar Moab -1 dag
- Ik was Page (met Antelope Canyon en Horseshoe Bend) vergeten invoegen in mijn planning :? Dit lijkt mij wel de moeite om te zien. +1 dag
- Ik dacht er nu aan om Moab over te slaan en van Monument Valley rechtstreeks door te rijden naar Capital Reef. Of mag ik dit toch niet doen want jullie zeggen dat ik er zelfs een dag langer zou moeten blijven? -1 dag
- Ik was vergeten dat de Tioga pas waarschijnlijk gesloten zal zijn... Als ik de langere weg moet nemen, op welke plaats tussen Death Valley en Yosemite NP overnacht ik dan het beste? +1 dag
- in plaats van 2 volle dagen in SF, zou ik er 1 van maken. (Hoewel ik nu wel wat twijfel om SF te skippen om meer tijd te hebben op andere plaatsen) -1 dag
- ik zou het niet erg vinden om via de interstate in 1 keer van SF naar LA te rijden. -1dag

Dan heb ik nog 3 dagen om langer te blijven op bepaalde plaatsen.
Zou ik dan een dag bij doen in Page, Zion en LA (bijv Santa Monica om eens te kunnen ontspannen op het strand)?
philo
Amerika-ontdekker

Bericht door philo »

Ik vond net de data terug waarop de tioga pass de voorbije jaren dicht ging en ik denk dat de kans groot is dat op het moment dat wij er zouden passeren, 1 of 2 november, de route nog open is.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Maar sowieso zou ik wel een back up voorzien voor als het toch al gesloten zou zijn :)

Hebben jullie nog opmerkingen op mijn vorige bericht?

Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je moet dit op de voet volgen. De geafficheerde data zijn de data dat de Tioga pass voor de winter wordt gesloten. In de voorafgaande periode kan de pas soms gedurende 1 of een paar dagen afgesloten worden wanneer het gesneeuwd heeft. Men ruimt de sneeuw en stelt de route terug open. De definitieve sluiting is als het echt winter wordt.

Zie bvb volgende link:

http://www.monolake.org/today/2013/10/0 ... y-tonight/

De pas werd nog een paar keer tijdelijk gesloten maar pas op 18 november definitief. Maar zoals je ziet was hij op 8 oktober gesloten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
philo
Amerika-ontdekker

Bericht door philo »

Hallo,

Ik heb mijn route aangepast.
Mesa Verde, Moab en Capitol Reef heb ik er uit gehaald om wat extra dagen te krijgen.

Dit geeft nu volgende route:

20/10: om 19u30 landen in Las Vegas
21/10: hele dag Las Vegas
22/10: van Las Vegas naar Grand Canyon
23/10: van Grand Canyon naar Monument Valley
24/10: van Monument Valley naar Page
25/10: hele dag Page
26/10: van Page naar Bryce Canyon
27/10: van Bryce Canyon naar Zion
28/10: hele dag Zion
29/10: van Zion naar Las Vegas
30/10: van Las Vegas naar Death Valley NP
31/10: van Death Valley NP naar Ridgecrest ?
01/11: van Ridgecrest ? naar Yosemite
02/11: hele dag Yosemite NP
03/11: van Yosemite NP naar SF
04/11: hele dag SF
05/11: hele dag SF
06/11: van SF naar San Luis Obispo, of een ander plaatsje ongeveer halfweg tussen SF en LA?
08/11: hele dag LA
09/11: hele dag LA, met terugvlucht om 22u15

Wat vinden jullie van deze route? Beter tempo?
Het stuk SF - San Luis Obispo - LA zou ik via de interstate doen omdat dit anders te lang gaat duren.

Ik twijfel nog of ik de 2de hele dag SF zou laten vallen en die zou gebruiken om nog een dag extra op een van de voorgaande plaatsen te verblijven, of om hem te gebruiken om toch naar Capitol Reef te gaan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

philo schreef:Het stuk SF - San Luis Obispo - LA zou ik via de interstate doen omdat dit anders te lang gaat duren.
Als je via de interstate rijdt en dus de kustroute overslaat, waarom dan nog naar San Luis Obispo en niet gelijk via de 5 (of de 101) naar LA? Pak dan een extra dag die je ergens voor kan gebruiken.

Doch als je perse in 2 dagen van SF naar LA wil rijden, doe het dan via de kust en stop in San Simeon of Cambria.
philo
Amerika-ontdekker

Bericht door philo »

Ik dacht een tussenstop te maken tussen SF en LA omdat dat stuk mij nogal lang leek en we zo toch nog een halve dag aan de kust hadden, maar na nog eens op google maps gekeken te hebben, kan ik het inderdaad wel op 1 dag doen om zo 1 dag te winnen.

Ik denk er nu ook aan om van Zion rechtstreeks door te rijden naar Death Valley om zo nog een dag te winnen.

Op die manier hebben we 2 dagen extra en dan zouden we Moab toch nog kunnen doen.
Dat zou dan dit geven:
- 23/10: Grand Canyon naar Page
- 24/10: Page naar Monument Valley
- 25/10: Monument Valley naar Moab
- 26/10: hele dag Moab (oa Arches NP)
- 27/10: Moab naar Bryce Canyon
- 28/10: Bryce Canyon naar Zion

Het stuk Moab – Bryce Canyon zou ik het liefste via de scenic byway 12 doen of gaat dat te lang duren? Ik weet ook niet of het daar die periode al snel donker wordt in de late namiddag. Als dit een weg is die je relaxed kan rijden, heb ik er geen problemen mee om bijna de hele dag in de wagen te zitten.

En dan heb ik nog 2 vragen:
In de huidige planning zijn we 2 hele dagen in SF. Alcatraz bezoeken, zegt ons eigenlijk niet zo heel veel omdat het ons iets heel toeristisch lijkt (het zien liggen vanaf de kust lijkt mij voldoende of zijn we daar fout in?) en ik vraag me dan ook af of er genoeg te doen is in SF om er 2 hele dagen te verblijven en of ik beter ergens anders nog een dag langer blijf?

Er van uitgaand dat de Tiago Pass gesloten is, maken we dus tussen Death Valley en Yosemite een stop in Ridgecrest, maar ik vraag mij af of ik toch niet wat verder zou doorrijden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het erg gehaast om Moab er toch bij te doen. Je kunt het natuurlijk ook ter plekke bekijken. Als je ergens snel uitgekeken bent, of het weer zit niet mee, dan zou je verder kunnen trekken. Maar ik vind het niet aan te raden. Het is echt vroeg donker in oktober, dus je dagen zijn kort. Zoals ik al eerder zei kun je wel Moab doen als je iets anders laat vallen. Moab lijkt me heel prettig in oktober, net als Page en Zion. Neem daar dan de tijd voor, en neem Capitol Reef ook mee, en vergeet Yosemite en SF.
Kijk eens naar ons 2013-verslag. Wij waren er in mei/juni, dus lange dagen, en toch weer overal te weinig tijd. :wink:

Alcatraz toeristisch? Ja, maar dat geldt voor alles wat je bezoekt. Een bezoek is iets heel anders dan het eiland van een afstand zien. Het is echt indrukwekkend. Toen wij er waren (2002) was er nog geen audiotour in het Nederlands en omdat onze kinderen nog te jong waren voor de Engelse versie hebben we dat niet gedaan, maar met die audiotour is het nog indrukwekkender. Ik weet niet hoe het met de tours is in die periode maar als je een avondtour kunt doen gaat het niet echt af van de tijd die je in SF hebt.

Ik zou de overnachting op weg naar Yosemite open laten, waarom niet ter plekke kijken hoe ver je komt? Noteer wat plaatsen waar motels zijn, het zal echt geen probleem zijn om dan iets te vinden.

Marianne
philo
Amerika-ontdekker

Bericht door philo »

Marianne, bedankt voor je advies! Wat we absoluut willen vermijden, is dat we ons te veel moeten haasten, zeker omdat het onze huwelijksreis is :)
Yosemite en SF willen we echter niet laten vallen omdat ons uitgangspunt is dat het na deze reis nog héél lang kan duren vooraleer we nog eens naar het westen van de VS gaan… Dus dan moeten we Moab laten vallen.

Dan denk ik dat ik het dus toch houd bij de route zoals ik hem in mijn post van 10 maart uitschreef, maar met het verschil dat we in 1 keer van SF naar LA rijden en we zo een extra dag kunnen doorbrengen aan de grand canyon.

En Alcatraz zullen we dan toch ook bezoeken want je bent niet de enige die daar heel positief over bent :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- Die extra dag in de Grand Canyon laten vallen: dat zou ons inderdaad goed uitkomen, maar hebben we dan genoeg tijd om bijv. een helikoptervlucht te doen en naar beneden te wandelen? Want de afstand Las Vegas - Grand Canyon is toch wel vrij lang.
Ik weet niet welke wandeling je wilt doen maar helemaal naar beneden en weer terug naar boven in één dag wordt sterk afgeraden. Maar beneden kun je niet zomaar overnachten. Let vooral als je gedurende de dag loopt dat je voldoende water meesjouwt.

De rit van Las Vegas naar Grand Canyon met tussenstop bij de Hoover dam kost je zo'n 4,5u. Dus vroeg vertrekken, misschien de dam alleen vanaf de brug bekijken en doorrijden.
Zorg dat je als je aankomt bij de GC je eerst bij tusayan airport of al vanuit thuis tickets boekt voor een van de eerste vluchten voor de dag erna. Je kunt de rest vd dag al heel veel highlights langs de rim meepakken.
30/10: van Las Vegas naar Death Valley NP
31/10: van Death Valley NP naar Ridgecrest ?
01/11: van Ridgecrest ? naar Yosemite
Je zou hier een keuze kunnen maken. Je zou 30/10 namelijk makkelijk als je op tijd uit Las Vegas vertrekt al naar Ridgecrest kunnen rijden. Gewoon de hele dag death valley doen en dan op het einde van de middag, begin avond naar Ridgecrest. Je zou ook een hotel kunnen boeken dat annuleerbaar is, mocht blijken dat de tioga pass open is, dan zou ik nl die dag naar Lone Pine rijden. Dan 31-10 of van Ridgecrest naar Oakhurst (of naar bv El Portal als je daar overnacht) is te doen. Wij deden het andersom en reden rond de middag boven bij Glacier Point weg en kwamen vroeg in de avond (met een omweg door de bossen via de 155 ipv de snelweg tot bakersfield en daar de 178 naar Lake Isabella) in Ridgecrest aan. Dan heb je 1-11 ook al de hele dag voor Yosemite.
Ik zou voor San Simeon of Morro Bay gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer