Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis glennrani: 1ste keer Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
glennrani
Amerika-ontdekker

Re: Reis glennrani: 1ste keer Amerika

Bericht door glennrani »

Ik heb toch eens gekeken hoeveel km het meer zou zijn moest ik op het laatste vanuit Las vegas naar Death Valley gaan enzo doorrijden naar Yosemite.=> het schilt maar 100 mijl, dus de moeite om het zo te doen denk ik.
de route ziet er dus als volgt uit:

1. Amsterdam- SF
2. SF- SF
3. SF-Santa Cruz (komen in de avond aan)
4. Santa Cruz- Monterey (komen in de avond aan)
5. Monterey- Monterey
6. Monterey- Solvang (komen in de avond aan)
7. Solvang- Santa Monica
8. Santa Monica- Santa Monica
9. Santa Monica- San Diego
10. San Diego- Barstow (komen in de avond aan)
11. Barstow- Grand Canyon (kunnen niet veel meer doen in G.C omdat het bijna 6 uur rijden is )
12. Grand Canyon- Grand Canyon
13. Grand Canyon- Page
14. Page – Springdale(komen in de avond aan)
15. Springdale – Las Vegas
16. Las Vegas- Las Vegas
17. Las Vegas- Death Valley (komen hier aan ronde de middag)
18. Death Valley - yosemite(maken hier daguitstap van via Tioga pass)
19. Yosemite- Yosemite
20. Yosemite- Fresno => vliegtuignemen
21. Aankomst Belgie

2 overnachtingen in Las Vegas niet te weinig aangezien we er maar 1 volledige dag zijn?
2 overnachtingen niet teveel in Grand Canyon?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Deze route ziet er beter uit.

Persoonlijk vind ik 2 nachten LV voldoende (alhoewel er hier op het forum velen niet mee akkoord zullen zijn)
Voor Grand Canyon hangt het ervan af wat je er precies wilt doen.
Wil je een lange tocht doen in de canyon of gewoon de viewpoints aan de rim?
Bij een lange tocht: zeker 2 overnachtingen
Alleen viewpoints: voldoende met 1 overnachting (maar probeer dan wel in het park te overnachten, vb Bright Angel Lodge, dan zit je vlak aan de rim)
glennrani schreef:17. Las Vegas- Death Valley (komen hier aan ronde de middag)
18. Death Valley - yosemite(maken hier daguitstap van via Tioga pass)
Beter is: LV via Death Valley naar Lone Pine en de volgende dag Lone Pine - Yosemite (anders heb je nauwelijks tijd voor de Tioga Pass) (onderweg is ook nog Alabama Hills, Mono Lake en Bodie)

Dag 14 zou ik 's ochtends dadelijk naar Zion rijden zodat je daar de rest van de dag kan doorbrengen.
Ook op dag 15 zou je in de voormiddag nog iets in Zion kunnen doen.

Moest je 1 overnachting wegdoen bij GC dan zou ik toch overwegen om Bryce op te nemen in de route.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is inderdaad beter, maar wil je terugvliegen vanuit Fresno? Waarom niet vanaf SFO? Dat is maar 1,5 uur verder rijden. Ik denk dat je dan meer mogelijkheden hebt qua vluchten.
De opmerking over de daguitstap naar Yosemite begrijp ik niet. Een daguitstapje suggereert dat je heen en weer gaat rijden. Bekijk de route eens op een kaart. Je rijdt via Lone Pine, Lee Vining naar Yosemite Village. Dat laatste deel is de Tioga Road (CA120). Kijk voor die route eens in ons 2004- en 2006-verslag.
Voor de Grand Canyon is een volle dag wel mooi, maar als je alleen maar een paar uitzichtpunten wilt doen zou 1 nacht ook wel kunnen.
Kijk ook eens in mijn 2011-verslag. Ik was er toen ook in september. Wij hadden goed weer maar een paar dagen ervoor waren er hevige regens geweest bij onder andere Zion. Hou er ook rekening mee dat het in september vroeg donker is. Je hebt het een aantal keren over "in de avond anakomen". Ik weet niet hoe laat je dan in gedachte hebt maar ik zou aan willen raden om ervoor te zorgen dat je voor het donker je hotel hebt gevonden. Je mist anders vele van de omgeving (alleen bij Barstow lijkt me dat geen probleem).
We willen graag een zekerheid als we naar Amerika gaan, als dus alles op voorhand wordt geboekt is dit voor ons het beste.

Als je zelf boekt heb je toch ook zekerheid? Zekerheid én flexibiliteit.
Wat als er weer een shutdown komt? Dan kun je met je vastgelegde hotels geen kant op. En wat als je in Santa cruz bedenkt dat je wel erg veel tijd hebt daar en in Monterey (stel dat het regent?), dan zit je toch verplicht daar omdat je alles via een reisbureau hebt vastgelegd.

Marianne
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Dus :

1. Amsterdam- SF
2. SF- SF
3. SF-Santa Cruz (komen in de avond aan)
5. Monterey- Monterey
7. Solvang- Santa Monica
8. Santa Monica- Santa Monica
9. Santa Monica- San Diego
10. San Diego- Barstow (komen in de avond aan)
11. Barstow- Grand Canyon (kunnen niet veel meer doen in G.C omdat het bijna 6 uur rijden is )
12. G.C - Page (net voor het donker wordt aankomen in page)
13. Page- Page
14. Page-springdale (nu kunnen we dan vertrekken in de ochtend)
15.Springdale- Las vegas
16. Las vegas- Las Vegas
17. Las vegas- Lone pine (Death Valley bezoeken)
18.lone pine- Yosemite (via tioga pass ) (mono lake)
19. Yosemite- Yosemite
20.Yosemite- San Francisco airport / Fresno

Ik zal een vragen wat het verschil van prijs/vlucht zal zijn tussen san Francisco Airport en Fresno (dit scheelt wel een dikke 2uur).

Dus je zou een aantal nachten enkele dagen op voorhand boeken en de rest daar, of?

De beste hotels zijn dan meestal wel volzet denk ik, en af en toe hebben we ook graag een beetje luxe.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb nergens gezegd dat je niet van te voren zou moeten boeken maar ik zeg datje niet via een reisbureau moet boeken. Als je via Tioga Tours gaat boeken kun je de accommodatie niet meer aanpassen. Als je zelf boekt kun je meestal nog tot 24 uur van te voren gratis annuleren.

Ik blijf nog even zeuren over die kust :wink: ; wat ga je op dag 4 en 5 allemaal doen? Een van die dagen zou je zo goed in Zion of bij Bryce kunnen gebruiken.

Ik denk niet dat het meer dan 2 uur verschil maakt of je naar Fresno of naar SFO rijdt maar als je een goede vlucht hebt vanaf Fresno kan dat natuurlijk ook.

Marianne
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

We kunnen inderdaad ook Bryce Canyon doen, maar we waren eerst van plan om gewoon Grand Canyon en page te doen.
als je kijkt naar de planning van nu, doen we wel wat meer dan alleen Grand Canyon en page.
Ons eerste gedacht was dus om een beetje natuur te zien, maar niet meer dan de helft van ons verblijf.

Aan de kust zouden we dus :

- Whale spotting
- Cannery Row ontdekken
- Langs West cliff drive rijden en even blijven
- Beach Broad Walk
- Monterey Aquarium Bay
- santa Barbara bezoeken
- Santa monica
- Seaworld
- San Diego Zoo

Hiervoor trekken we graag wat dagen voor uit om dit op een rustig tempo te ontdekken.

Ik vind de planning van nu er heel goed uitzien en mijn vriendin ook, mede dankzij u :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

5. Monterey- Monterey
Dag 4) whalewatch in de ochtend en in de middag het aquarium van Monterey Bezoeken. Die west cliff drive alvast op dag 3 meepakken en op dag 5 de 17-mile drive tussen Monterey en Carmel in de ochtend doen, dan via de kust naar Solvang rijden. Onderweg stoppen bij Big Sur, pak een bakkie koffie bij Nephente, stop onderweg bij een aantal inhammen als je richting Cambria rijd en pak ook de zeeolifanten deze dag al mee.

Je kunt hier echt makkelijk een dag minder over doen. Je zou dit overal bij kunnen plaatsen, maar in deze tijd van het jaar zou ik bij LA of San Diego zetten als je echt Bryce er niet bij wilt zetten.
Ons eerste gedacht was dus om een beetje natuur te zien, maar niet meer dan de helft van ons verblijf.
Mijn 1e keer Zuidwest had ik ook zo'n idee. Ik wilde Los Angeles, San Francisco, Las Vegas en de Grand Canyon gezien hebben. Achteraf gezien zijn die steden stuk voor stuk leuk, maar ben ik echt overweldigd door (diversiteit in) de natuur. En dan op de 2e reis erachter komen dat er nog veel mooiere parken zijn dan bv de Grand Canyon.
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Ik heb de planning eens herzien zoals jij ze geeft, het maakt de planning wel iets drukker maar het is wel een mogelijkheid.

Dus dan zou ik :

Dag 2 :

- Voormiddag Alcatraz
- Dan fiets huren en pier 39, fisherman s wharf en Golden Gate Bridge bezoeken.

Dag 3 :

- Coit Tower bezoeken (is dit de moeite?)
- Huurauto ophalen in downtown/ luchthaven (omdat hier blijkbaar meer keus is aan auto s dan in Downtown)
- Doorrijden naar Santa Cruz, direct West Cliff Drive en Beach Broad Walk doen (hadden dit ook graag met de fiets gedaan, is dat beter dan met de auto?)

Dag 4 :

- whalewatch
- aquarium Bay
- Cannery Row => iets eten ofzo

Dag 5 :

- 17 mile drive tussen Monterey en Carmel
- Dan naar Solvang rijden via Big sur

Is dit haalbaar?

Bedankt voor het voorstel :D
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Je kan dan vm Coit Tower doen (als de stad niet onder een dikke mist ligt, anders zie je daar ook niets). Dan door naar Santa Cruz en via de West Cliff Drive (north) naar het centrum. Stop zeker even bij Natural Bridges State Beach.
Dan de Beach Boardwalk (eventueel ritje op de Giant Dipper, voor alle attracties kan je daar apart een ticket kopen).
Tegen de avond doorrijden naar Monterey (dit kan ook als het al donker wordt, is een goede weg)

Op dag 4 dan vm whale watching vanuit Monterey http://montereywharf.com/index.php?page=whale-watching
En dan verder de planning zoals PSVwally het al schreef.
voor big sur: http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf

Je wint nu een dag (je komt op dag 5 aan in Solvang).
Ik zou deze dag gebruiken op het einde van je reis.
Na je volle dag Yosemite (waar ik dan de vallei zou bezoeken) kan je dan via Glacier Point en Mariposa Grove naar SF rijden.
Op je laatste dag, gewoon het vliegtuig nemen in SF.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Danku voor de vele tips :thumbup:

Nog 1 vraagje, mijn vliegtuigticket kost 715 euro , is dit teveel voor de tijd van het jaar? we vertrekken 11 september.

Groetjes
truuslotg
Amerika-ontdekker

Bericht door truuslotg »

Hoi,

Wij gaan volgend jaar mei-juni voor de 1e keer naar ZuidWest Amerika en hebben alles laten regelen door Tioga Tours.
Ik heb wel eerst zelf veel rondgeneusd op internet en oa dit forum mijn eigen bedachte route voorgelegd.
Ik heb de route zelf samengesteld, oa aan de hand van op-aanmerkingen van mensen via deze site. Daarna heb ik mijn
route voorgelegd bij Tioga Tours met verzoek er accommodaties bij te zoeken. Daarnaast hebben ze ook tickets en auto voor ons geregeld.
Wij hebben veel via email gedaan maar zijn ook een keer bij Tioga zelf langsgeweest. We zijn erg prettig geholpen, ze dachten goed mee.
Ze doen absoluut niet moeilijk om na elke aanpassing van onze kant de offerte aan te passen. We hebben toen de aangeboden accommodaties
op internet gezocht en bekeken en daar waar we niet zeker waren een andere optie gevraagd. Tenslotte is alles door hen geregeld.
Rechtstreekse vlucht van Amsterdam-San Fransisco (wij wilden perse rechtstreeks) voor rond 1550,= (2 pers)
Rondreis van 24 nachten. waarbij we vlakbij of in alle parken een acc. hebben en een 5drs auto.

Wij zijn erg tevreden over Tioga Tours.

Veel plezier bij samenstellen van je reis.
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Hallo,

Wij gaan het toch niet via Tioga Tours doen.
De overnachtingen gaan we zelf boeken en het vliegtuigticket en de huurwagen boeken we via Joker.

Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, hoeveel betaal je voor de 24 nachten pp.
Welke wagen heb je genomen?
Welke route gaan jullie doen?

Groetjes Glenn
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Hallo,

Ik heb de meeste activiteiten die ik per plaats bezoek eens opgeschreven.
Als er mensen zijn die andere suggesties hebben mogen het altijd laten weten.

San Francisco
- Golden Gate Bridge
- Coit Tower
- Pier 39
- Alcatraz

Santa Cruz :
- West Cliff Drive
- Beach Broadwalk

Monterey :
- Whale Spotting
- Kayakken
- Aquarium Bay

(Deze komen we onderweg tegen als we naar Solvang rijden)
- Point Lobos S.R
- Big Sur
- Cambria

Solvang:
/

Santa Monica(LA):
- Santa Monica pier
- Hop on hop off bus(heel de dag) (Third Street, waarnemingscentrum van Grifftih, Walk of Fame, Madam Tussauds,..)

San Diego :
- Seaworld
- Coronada Bride
- Whave House

Barstow:
/

Grand Canyon:
- Helicoptervlucht
- Enkele viewpoints met de auto

Page :
- Monument Valley (van Grand Canyon naar Monument Valley en dan direct door naar Page) OF is Bryce Canyon mooier?
- Antelope Canyon
- Lake Powell
- Horseshoe Bend
- Glen Canyon Dam

Zion :
- Narrow Trail
- The Narrows => Chamberlain Ranch
- Zion s Main Canyon

Las Vegas :
- Strip

Lone Pine :
- Death Valley( vanuit Las Vegas naar Lone Pine)

Yosemite NP :
- National Park

Alvast bedankt :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hop on hop off bus(heel de dag) (Third Street, waarnemingscentrum van Grifftih, Walk of Fame, Madam Tussauds,..)
Ik zou gewoon die bus laten voor wat het is en lekker zelf rijden...je zou wel een tour vanaf hollywood blvd kunnen maken door Hollywood. Duurt zo'n 2,5 uur. Je hebt amper 1.5 dag voor LA, afhankelijk hoelaat je aankomt natuurlijk. Dat maakt het onmogelijk om alles te zien.
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Goedemorgen PSV Wally,

Is het niet lastig om in LA parking te vinden? Duur? Het zal er ook wel druk zijn. We hebben een brochure liggen van die hop on hop off bus en hebben bekeken welke routes we kunnen volgen. Het leek wel haalbaar om die dingen te bezoeken als we de eerste bus op kunnen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Het is niet lastig om een parkeerplek te vinden in LA. De stad is ingesteld op de vele auto's. Naast parkeergarages zijn er ook voldoende mogelijkheden om in parkeerhavens (let weg goed op de voorwaarden) te parkeren. Duur? Ach, ik vond dat wel meevallen. Bij Venice Beach kun je bijvoorbeeld al voor de hele dag staan voor het luttele bedrag van $8.

Kijk eens naar onze volle dag L.A. vorig jaar, dan krijg je een beetje eenindruk wat op een dag realistisch is (of kan zijn).

http://roadtripdanielandkarin.wordpress ... s-angeles/
Groetjes,
Daniel
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Hallo,

Bedankt voor de info.

Ik zal je verslag eens bekijken :D
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Hallo iedereen,

Heb nog een vraagje....

We zijn erover aan het nadenken om Santa Cruz toch weg te laten. Dus we rijden direct van San Francisco naar Monterey.
Nu is de vraag waar we best een nachtje extra blijven.

Misschien nog een nacht in LA (dan blijven we daar 3 nachten)
Misschien San Diego (dat worden er dan 2)
Misschien ipv van San Diego- Barstow- Grand Canyon doen we San Diego- Palm Springs- Kingman- Grand Canyon...

We denken wel geen nacht extra te nemen in de parken omdat we daar genoeg tijd hebben.

Grand Canyon 1 nacht : doen we helicoptervlucht en enkele viewpoint
Page 2 nachten (1 dag een half) + Monument Valley (enkele uurtjes)
Zion 1 nacht (2 halve dagen)
Death Valley (enkele uurtjes)
Yosemite National Park: 2 nachten (2 volle dagen)

Alle advies is welkom :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou geen extra nacht doen tussen San Diego en de GC, dat kan prima met 1 stop. De tijd die je in de steden nodig hebt is afhankelijk van jullie pannen daar.
Je hebt 2 nachten Yosemite, dat zijn geen 2 volle dagen. Je komt van Lone Pine, en onderweg wil je ook nog wel iets zien (Alabama Hills, Mono Lake, Bodie). Dus voor Yosemite blijft er weinig tijd over die dag. En vlieg je de dag erna al, en zo ja hoe laat? En waar overnacht je in Yosemite? Dat maakt ook wat uit voor de tijd die je er effectief hebt.
Zoals ik al eerder zei zou je die dag ook bij Zion kunnen gebruiken of door Bryce toe te voegen. Of doe een overnachting in Monument Valley. Dat zou ik trouwens sowieso doen, las je daar naar toe gaat, het is niet luk om het vanuit Page te doen, een overnachting daar is echt heel veel mooier. Een etxra nacht Zion geeft je de tijd om op weg van Zion naar Las Vegas nog langs Valley of Fire te rijden.
Ik wil je toch ook echt aanraden om wat meer te doen dan alleen wat viewpoints met de auto. Het is echt heel veel leuker als je eens een wandeling maakt, of met een ranger op pad gaat.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je je goed oriënteert, kijk op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden en lees reisverslagen en noteer dan wat je wel en niet aanspreekt. Je zou bijvoorbeeld ook goed een extra dag in SF kunnen doen. Wat heb je daar nu gepland?
Als ik jullie was zou ik ook alvast eens naar de accommodatie kijken, zeker als je in de parken zelf wilt overnachten. Bij de GC is dat erg mooi en best betaalbaar. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Hallo Martin&Marianne,

Alvast bedankt voor de reactie :thumbup:

We blijven 2 nachten in Yosemite en rijden dan door naar SF. In SF overnachten we nog 1 keer en vliegen(13u) dan terug richting Brussel.
Momenteel heb ik 2 nachten geboekt in Mammoth Lakes (Sierra Lodge). Het nadeel is dat we redelijk ver zitten van Internationale luchthaven van SF. Dus moeten we al vroeg vertrekken richting SF aangezien we onze auto om 16u00 moeten inleveren. Misschien kunnen we in/ rondom Sonora overnachten? Dat is dichter bij SF. We zijn in Yosemite dus 1 volledige dag en enkele uurtjes de dag voordien.

In SF komen we op 11 sep aan rond 13u00. Kunnen die dag dus alleen maar wat verkennen.
12 sep gaan we een fiets huren en rijden naar Golden Gate Brigde - Pier 39- Coit Tower.
13 sep bezoeken we Alcatraz en rijden dan door naar Monterey.

In G.C overnachten we in Red Feather Hotel dus zitten vlakbij.

Misschien is een nachtje Monument Valley wel een goed idee.

Andere Suggesties zijn altijd welkom
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer