Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Toeristenvisum aanvragen of niet?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Toeristenvisum aanvragen of niet?
Wil je rond gaan reizen in de US, of ga je langere tijd op dezelfde plaats verblijven? Waar wil je overal naartoe gaan? Wat voor soort omgeving zoek je om geïnspireerd te geraken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Vraag een (toeristen) visum alleen aan als je zeker weet dat je het zult krijgen, dat je aan alle voorwaarden ruimschoots voldoet.
Inderdaad ziet het US consulaat (momenteel) alle visum aanvragers als potentiele overstayers en illegale werkers.
Sommigen hebben geluk, anderen - in dezelfde omstandigheden - krijgen een weigering.
Ga op VWP en ga niet de totale 90 dagen maar een aantal dagen minder. Boek je een terugvlucht op de 90e dag en heeft het vliegtuig vertraging dan kun je zo al een overstay oplopen.
Ik moet je feliciteren met het feit dat je klaarblijkelijk in je levensonderhoud kunt voorzien door free-lance te schrijven.
Mbt. de US. Je hebt het over inspiratie opdoen, maar ook over kontakten leggen.
Alles wat met tv/film prod. te maken heeft gebeurt op studio-lots en in grote kantoorgebouwen. Overal staat bewaking en als je geen afspraak hebt kom je niet binnen.
Ik herinner me van jaren geleden dat iemand in LA mensen op straat lukraak ging vragen 'hoe het met hun scenario stond ?' Zo ongeveer de helft van de bevraagden ging er serieus op in, was inderdaad met iets bezig.
Scenario's worden meestal alleen geaccepteerd - om naar te kijken - indien ingezonden via een agent.
Ik zag dat de BCC een project is gestart voor het accepteren van unsolicited material:
BBC - Writersroom - Send a Script
Als je geinteresseerd bent in kontakten opbouwen: in NY is evenzo fim/tv prod. En nog meer tv/film produktie vindt plaats in Canada, in Vancouver en Toronto.
En zijn het hele jaar door indie-film-festivals op veel plaatsen in de US.
Inderdaad ziet het US consulaat (momenteel) alle visum aanvragers als potentiele overstayers en illegale werkers.
Sommigen hebben geluk, anderen - in dezelfde omstandigheden - krijgen een weigering.
Ga op VWP en ga niet de totale 90 dagen maar een aantal dagen minder. Boek je een terugvlucht op de 90e dag en heeft het vliegtuig vertraging dan kun je zo al een overstay oplopen.
Ik moet je feliciteren met het feit dat je klaarblijkelijk in je levensonderhoud kunt voorzien door free-lance te schrijven.
Mbt. de US. Je hebt het over inspiratie opdoen, maar ook over kontakten leggen.
Alles wat met tv/film prod. te maken heeft gebeurt op studio-lots en in grote kantoorgebouwen. Overal staat bewaking en als je geen afspraak hebt kom je niet binnen.
Ik herinner me van jaren geleden dat iemand in LA mensen op straat lukraak ging vragen 'hoe het met hun scenario stond ?' Zo ongeveer de helft van de bevraagden ging er serieus op in, was inderdaad met iets bezig.
Scenario's worden meestal alleen geaccepteerd - om naar te kijken - indien ingezonden via een agent.
Ik zag dat de BCC een project is gestart voor het accepteren van unsolicited material:
BBC - Writersroom - Send a Script
Als je geinteresseerd bent in kontakten opbouwen: in NY is evenzo fim/tv prod. En nog meer tv/film produktie vindt plaats in Canada, in Vancouver en Toronto.
En zijn het hele jaar door indie-film-festivals op veel plaatsen in de US.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 mar 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er wordt een beetje te moeilijk gedacht denk ik. Je boekt een vlucht voor drie weken. Niemand die daar moeilijk over doet. Zit je er eenmaal dan bel je de vliegtuigmaatschappij op en verander je je terugvlucht naar een later tijdstip, zolang je maar binnen die 90 dagen blijft. Geen haan (ik bedoel immigratie beambte) die daar naar kraait. Je hebt hooguit wat extra kosten om je terugvlucht te veranderen, maar je hebt ook geen sores.
-
- Amerika-newbie
Ah, als je een beetje talent hebt en het niet erg vindt om een commerciële sell-out te zijn, dan is het wel te doenUSInsider schreef: Ik moet je feliciteren met het feit dat je klaarblijkelijk in je levensonderhoud kunt voorzien door free-lance te schrijven.

Dat geloof ik meteen, maar dat zijn mensen die verwachten in één keer een blockbuster filmscript te kunnen verkopen. Ik heb geen filmscript liggen en ook weinig interesse om er tijd aan te besteden zonder garantie dat er iets mee gebeurt.USInsider schreef: Ik herinner me van jaren geleden dat iemand in LA mensen op straat lukraak ging vragen 'hoe het met hun scenario stond ?' Zo ongeveer de helft van de bevraagden ging er serieus op in, was inderdaad met iets bezig.
Mijn interesse ligt sowieso meer bij tv (series) dus ik zou liever een schrijfteam van welke serie dan ook komen versterken. Maar nogmaals, ik verwacht helemaal niet dat ik daar iets ga bereiken. Het kan echter geen kwaad om de sfeer eens te proeven en wie weet een connectie of twee op te doen.
Dank allen voor de antwoorden! Ik ga geen visum aanvragen en ga op VWP. Dan breng ik de andere maanden die ik nodig heb om mijn geld er doorheen te jagen wel ergens anders door. Ik zat zelf te denken aan een blokhut in Nieuw-Zeeland. Lekker rustig.
-
- Amerika-expert
En vergeet niet dat je Engels wel heel erg goed moet zijn en dat je erg goed op de hoogte moet zijn van wat er in de VS op dit moment rondspeelt. 'Eventjes' aan een serie meeschrijven wil iedereen hier wel. En dat zijn Amerikanen die hun hele leven hier gewoond hebben en moedertaalsprekers zijn.
Velen worden geroepen, maar weinigen worden gekozen.
PS. Ik denk dat mensen een I visum geweigerd wordt als ze hier alleen maar hun eigen programma willen maken. Iemand die gaat bestuderen hoe de Amerikanen werken en daar een reportage over maakt, is volgens mij serieus journalistiek bezig en "verdient" daarom een journalistenvisum. Dat is heel wat anders dan mensen die naar de VS afreizen met een bestaand programma waar mensen allerlei 'leuke' dingen maken en doen en die dat ook eens in de VS willen doen.
Velen worden geroepen, maar weinigen worden gekozen.
PS. Ik denk dat mensen een I visum geweigerd wordt als ze hier alleen maar hun eigen programma willen maken. Iemand die gaat bestuderen hoe de Amerikanen werken en daar een reportage over maakt, is volgens mij serieus journalistiek bezig en "verdient" daarom een journalistenvisum. Dat is heel wat anders dan mensen die naar de VS afreizen met een bestaand programma waar mensen allerlei 'leuke' dingen maken en doen en die dat ook eens in de VS willen doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-newbie
Precies, maar mijn Engels kan nu alleen verbeteren door in een Engelssprekend land te gaan wonen. Tevens is dat de beste manier om te leren wat er speelt in een land. Vandaar ook het plan om er een jaar te zitten 

Een jaar? Das meer dan een paar maanden.
Als je een B2 visum krijgt, mag je maximaal 6 maanden blijven. Je kunt wel een extension of stay aanvragen, maar dan moet je daar wel gegronde redenen voor hebben, en het gaat je ook geld kosten.
Als je een B2 visum krijgt, mag je maximaal 6 maanden blijven. Je kunt wel een extension of stay aanvragen, maar dan moet je daar wel gegronde redenen voor hebben, en het gaat je ook geld kosten.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
Een I (journalisten) visum dus. Hoop dat het lukt, maar verwacht niet dat je echt veel zult verdienen aan journalistiek werk dezer dagen. Immers, je moet concurreren met alle 'kunstenaars' die met hun telefoon filmpjes maken. Die vaak gratis zijn voor TV stations (de 'filmers' geven hun werk (te) vaak voor niets, alleen voor de eer). Daar moet je dus als professional tegenop boksen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan ook een tijd doorbrengen in de UK, of in Canada.HopkinsFBI schreef:Precies, maar mijn Engels kan nu alleen verbeteren door in een Engelssprekend land te gaan wonen. Tevens is dat de beste manier om te leren wat er speelt in een land. Vandaar ook het plan om er een jaar te zitten
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 6755 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-