Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen in New York 2012

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
texla1965
Amerika-newbie

Re: trouwen in New York 2012

Bericht door texla1965 »

Dat is ok en inderdaad de foto is heel mooi!
We zullen maar eens hier bij de gemeente gaan informeren hoe het hier allemaal gaat en dan hopen we dat het in NY allemaal gaat lukken.
En Benno we laten nog wel weten of we jou als getuige nodig hebben :D
JennyAnn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JennyAnn »

Wij zijn net terug van New York en zijn daar getrouwd. Het enige wat sinds kort is veranderd is dat je voor je Apostile op William Street 123 alleen kan betalen met een Money order van €10 Deze kan je aan de overkant halen bij farmacy Duane Reade, achterin bij de fotodesk. Je betaalt dan extra $1 kosten. Voor vragen hoe, wat en waar kan ik je bijna alle antwoorden geven. Verder was het een geweldige ervaring
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik ben laatst bij een trouwerij van een Nederlands stel geweest. Kostte in totaal, inclusief de foto's, 2 minuten. Ben blij dat ik indertijd toch maar een gebouw van het Humanistisch Verbond heb afgehuurd, inclusief de voorganger. Trouwen in de 'trouwkapel' van de stad New York is natuurlijk heel bijzonder voor mensen die hier niet wonen, maar wat mij betreft niet echt romantisch. Maar ik kan me voorstellen dat het genoeg 'anders' is om het de moeite waard te maken.

Het trouwen zelf is overigens een stuk korter dan al het wachten op de documenten daarna om een apostille te krijgen dat je nodig hebt om het huwelijk in Nederland in te kunnen laten schrijven!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Jolien009
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jolien009 »

Hallo allemaal,

Leuk om dit forum te lezen. Ben benieuwd hoe het is gegaan en of alles naar wens was!
Mijn vriend en ik zijn van plan om in augustus 2014 te gaan trouwen in New York. We zijn bezig met een wereldreis en dit is onze laatste bestemming ;-)
We vragen ons af wat het ongeveer kost? Ik begrijp dat dit natuurlijk erg verschilt met je eigen wensen.
Wij willen het graag simpel houden zonder gasten.
Wel willen we in een kerk trouwen, een goedkope fotograaf inhuren, tweedehands trouwjurk en pak kopen (of huren?) en natuurlijk de ringen!
Heeft iemand van jullie ervaring met het trouwen in een kerk in New York en wat de kosten hiervan zijn?
Hoor graag jullie ervaringen en reacties :D

Groetjes Jolien
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Trouwen in een kerk moet in principe mogelijk zijn. Ik zou eens gaan zoeken op het internet. Makkelijkste is waarschijnlijk dat je een kerk uitzoekt van hetzelfde geloof waarin je in Nederland verkeert. Mogelijk heeft de dominee/domina, priester, rabbi/rabi-in, of voorganger/voortgangster, of wat dan ook (ik ben maar een heiden, ken al die termen niet zo goed) ideetjes daarover. Anders zou ik gewoon zoeken naar 'church new york'. Een kerkleider/ster zou moeten weten welke formulieren je allemaal nodig hebt (niet zoveel, je hoeft hier bijvoorbeeld niet eerst naar het stadhuis).

Kosten weet ik niet, ik heb $750 betaald voor de hele boel, maar dat was meer dan 30 (!) jaar geleden.

En vergeet ook niet dat je om je huwelijk in Nederland officieel in te laten schrijven, je een apostille nodig hebt, uitgegeven door de 'secretary of state new york'. (http://www.dos.ny.gov/corps/apostille.html) Bij het kantoor van de secretary of state in Manhattan kun je wachten op zo'n apostille. (Maar je moet dan eerst naar de kelder van het staatsgerechtshof in downtown).

Ik heb dat al eens eerder beschreven en ben een keer meegelopen met een Nederlands stel dat in NY in het stadhuis getrouwd is. Zoek deze afdeling van het forum door en neem eventueel contact op met een echtpaar dat dit eerder gedaan heeft.

Succes.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Bennogr schreef:Een kerkleider/ster zou moeten weten welke formulieren je allemaal nodig hebt (niet zoveel, je hoeft hier bijvoorbeeld niet eerst naar het stadhuis).
Maar je moet wel ergens (ik weet niet precies waar, kan het nu ook niet zo snel terug vinden) een license halen dat moet 24 uur voor de huwelijksvoltrekking. Al weet ik natuurlijk niet hoe dat met de kerkelijke dienst zit :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Google is je vriend: http://www.cityclerk.nyc.gov/html/marri ... ense.shtml

Je mag met dat papiertje trouwen in het stadhuis, bij een geestelijke, bij een Druid, de leidster van de plaatselijke heksenkring, of een heiden. Mits zij een 'trouwvergunning' hebben (die je zelfs via het internet kunt krijgen). Je mag vrij kiezen.

En je mag de cermonie vrijwel overal houden: in een kerk, op een grasveld in Central Park (mogelijk heb je daar wel toestemming voor nodig van het Parks Department van New York), Times Square (als je het maar snel doet), op het strand van Coney Island, op het wandelpad over de Brooklyn Bridge, als je het verkeer maar niet verstoort. NY is daar vrij makkelijk in.
Jolien009
Amerika-newbie

Bericht door Jolien009 »

Hallo!

Bedankt voor alle snelle reacties, ideaal dit forum :-)
Ik heb het forum doorgespit en kwam op de volgende samenvatting:

1. Paspoorten meenemen
2. Marriage license aanvragen online of ter plekke (http://www.cityclerk.nyc.gov/html/marri ... ense.shtml)
3. Trouwen (na 24 uur wachten)
4. Apostille Huwelijksakte
Persoonlijk gaat dat heel makkelijk: kantoor van de gemeente binnenlopen waar ze dat soort dingen bewaren, in downtown Manhattan. Kopie kostte een tien dollar en ging vlot, daarna moet je naar de kelder van het staatsgerechtshof tegenover dat kantoor en daar $3 betalen voor een handtekening waarmee het gerechtshof bevestigt dat de handtekening op de kopie van je trouwakte echt een goede handtekening is en daarna ga je met alles naar het kantoor van de Secretary of State van New York vlak om de hoek bij Wall Street.Procedure is via deze pagina te vinden: http://www.dos.ny.gov/corps/apostille.html
Als je het zelf doet is het in 1 tot 2 uur rond, via de post kan het een paar maanden duren, zo werd mij verteld, ondanks alle beloften van vlugge afhandeling op de website.

De apostille kan je hier halen:
New York City
New York Department of State
Division of Licensing Services
123 William Street, 19th Floor
New York, NY 10038
Hours 9:00 a.m.-3:30 p.m.
Telephone (212) 417-5747

5. Papieren inschrijven in GBA

Daarnaast hebben we een getuige nodig en iemand die ons wil trouwen. Ik ben idd aan het googlen om een geschikte kerk te vinden. Alleen is het gigantisch duur!
Heeft iemand ervaring met het trouwen in een kerk? Het hoeft totaal niet groot oid te zijn, maar het gaat mij meer om de zegening van het huwelijk. Klein kerkje lijkt me juist ook wel romantisch :-) Begrijp niet waarom het zo duur moet zijn ;-)
Bedankt allemaal :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor zover ik weet, maar ik ben maar een heiden, mag iedere geestlijke je trouwen. Zoals ik al eerder zei: zoek naar een kerk die in je eigen geloof past.

D'r zijn allerlei mogelijkheden. Misschien kun je iemand vinden in de First Dutch Reformed Church of Flatbush (in Brooklyn, Church Avenue, met nog Nederlandse grafstenen op de begraafplaats), mogelijk het 'Voorlezershuisje' in Staten Island (heet echt zo, is een voormalige woning van een Nederlands predikant daar, als ik me goed herinner). Of misschien 1 van de vele heel kleine kerjes overal in de stad, meestal 'heilige rollers', vaak in voormalige winkels, waar mensen over de vloer rollen tijdens het hoogtepunt van de dienst. Of een Nederlandse kerk even ten noorden van Manhattan, een dorpje langs de Hudson. Of mijn voormalige buurman in Prospect Heights in Brooklyn, die een trouwvergunning heeft (en waarschijnlijk een zacht prijsje zal rekenen), of, of, of.

Wees creatief En zoek je een ongeluk op Google/Yahoo.

PS. Bij die afdeling van de New York State secretary of state, hebben ze een portier/ontvanger die je alles precies kan uitleggen over hoe je je apostille haalt. Vooral als je ergens anders vandaan komt, vinden ze altijd interessant.

PPS. Als er inderdaad zoveel belangstelling is voor trouwen in New York, dan ga ik misschien ook eens zo'n trouwvergunning halen!
Jolien009
Amerika-newbie

Bericht door Jolien009 »

Heel erg bedankt voor de tips!! Heb ik zeker wat aan :thumbup:
lysbed
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door lysbed »

Zijn er ondertussen mensen effectief in NY getrouwd?
Hoe ging dit concreet?
Wat had je allemaal nodig, heb je allemaal moeten doen?
Waren er lange wachttijden in de NY City Clerk 'marriage bureau'?
Vind je er makkelijk een getuige?
Welke problemen heb je ondervonden of is alles vlot verlopen?
Wij gaan van 2 tot 7 oktober 2014 naar NY, is dit voldoende tijd om te trouwen en toch volop van de stad te kunnen genieten?

Alvast bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

<ijn ervaring is dat het trouwen zelf ongeveer 2 minuten duurt. De papierwinkel staat hierboven beschreven. Een getuige kun je gewoon van de straat plukken, er lopen ook fotografen rond, die best een foto van het paar willen maken (en bloemen bij zich hebben, zodat het net echt lijkt). Papieren voor een 'apostille' om het huwelijk officieel in Nederland te laten registreren, duurt iets langer, een uurtje of zo.

En als je echt geen getuige kan vinden, wil ik wel even langs wippen en meelopen. Stuur maar een PM.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer