Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis NikeMora: rondreis Californië
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis NikeMora: rondreis Californië
Hallo allemaal!
Een tijd geleden had ik al een soort van planning bedacht en deze werd mij door vele leden sterk afgeraden. Na wat nader onderzoek zijn we tot de volgende planning gekomen. Ik ben er nog niet echt zeker van en hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.
We willen reizen met een camper maar bij sommige bestemmingen vraag ik me af of het met een camper te bereiken is.
Zaterdag 14-jun San Fransisco
Zondag 15-jun San Fransisco
Maandag 16-jun San Fransisco
Dinsdag 17-jun Fort Bragg - Redwood National Park
Woensdag 18-jun Redwood National Park
Donderdag 19-jun Lassen Volcanic - Reno (dit ligt op de route, heeft er iemand ervaring met deze stad?)
Vrijdag 20-jun Bodie - Mono Lake - Yosemite
Zaterdag 21-jun Yosemite
Zondag 22-jun Yosemite
Maandag 23-jun Lone Pine
Dinsdag 24-jun Sequoia National Park - Kings Canyon
Woensdag 25-jun Monterey
Donderdag 26-jun San Jose
Vrijdag 27-jun San Fransisco
Redwood en Lassen Volcanic zijn flinke stukken rijden en ik vraag me af of deze parken het waard zijn. Heeft er iemand ervaring met deze parken?
Yosemite camping willen we aanstaande zaterdag boeken. Ik heb al veel gelezen over het reserveren en ik hoop dat het lukt! Anders zullen we buiten het park overnachten. We willen hier een paar dagen blijven. Is het mogelijk om tussendoor met de camper het park te verlaten? Ik kan dit nergens op de website vinden...
Wij zijn enorme wijnliefhebbers! Eigenlijk willen we ook graag een wijnboer bezoeken maar ik kan hier weinig over vinden. Heeft er iemand tips?
Ik hoor graag wat jullie van mijn planning vinden!
Groetjes, Niké
Een tijd geleden had ik al een soort van planning bedacht en deze werd mij door vele leden sterk afgeraden. Na wat nader onderzoek zijn we tot de volgende planning gekomen. Ik ben er nog niet echt zeker van en hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.
We willen reizen met een camper maar bij sommige bestemmingen vraag ik me af of het met een camper te bereiken is.
Zaterdag 14-jun San Fransisco
Zondag 15-jun San Fransisco
Maandag 16-jun San Fransisco
Dinsdag 17-jun Fort Bragg - Redwood National Park
Woensdag 18-jun Redwood National Park
Donderdag 19-jun Lassen Volcanic - Reno (dit ligt op de route, heeft er iemand ervaring met deze stad?)
Vrijdag 20-jun Bodie - Mono Lake - Yosemite
Zaterdag 21-jun Yosemite
Zondag 22-jun Yosemite
Maandag 23-jun Lone Pine
Dinsdag 24-jun Sequoia National Park - Kings Canyon
Woensdag 25-jun Monterey
Donderdag 26-jun San Jose
Vrijdag 27-jun San Fransisco
Redwood en Lassen Volcanic zijn flinke stukken rijden en ik vraag me af of deze parken het waard zijn. Heeft er iemand ervaring met deze parken?
Yosemite camping willen we aanstaande zaterdag boeken. Ik heb al veel gelezen over het reserveren en ik hoop dat het lukt! Anders zullen we buiten het park overnachten. We willen hier een paar dagen blijven. Is het mogelijk om tussendoor met de camper het park te verlaten? Ik kan dit nergens op de website vinden...
Wij zijn enorme wijnliefhebbers! Eigenlijk willen we ook graag een wijnboer bezoeken maar ik kan hier weinig over vinden. Heeft er iemand tips?
Ik hoor graag wat jullie van mijn planning vinden!
Groetjes, Niké
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Californië
Redwood is inderdaad een flink stuk rijden en Lassen ook. Voor Lassen ben je er ook erg vroeg in het jaar, je loopt het risico dat er dan nog veel sneeuw ligt (hadden wij in juli nog, zie ons 2006-verslag). Reno is een prima tussenstop maar verder niet echt interessant vind ik. Wij hebben er in 2008 een nacht doorgebracht.
Van Yosemite naar Lone Pine en dan naar Sequoia is niet handig, dan rij je eerst over de Tioga Pass (die je op 20 juni ook al hebt genomen) en dan helemaal onderlangs naar Sequoia. Ik zou voor Sequoia meer tijd uittrekken of het helemaal laten vallen.
Voor zover ik weet zijn alle bestemmingen met een camper te bereiken. Je kunt altijd de NPS-site voor het betreffende park raadplegen om te zien wat eventuele restricties zijn.
Met maar weinig tijd moet je goed nadenken of een camper handig is; je verliest tijd met het ophalen en wegbrengen en op sommige stukken zal je snelheid ook lager liggen dan met een auto.
Waarom zou je het park niet kunnen verlaten met een camper? Ik zou alleen niet weten waarom je dat wilt doen, in het park zelf is meer dan genoeg te doen. Zie voor Yosemite en Sequoia in juni ons 2013-verslag.
Marianne
Van Yosemite naar Lone Pine en dan naar Sequoia is niet handig, dan rij je eerst over de Tioga Pass (die je op 20 juni ook al hebt genomen) en dan helemaal onderlangs naar Sequoia. Ik zou voor Sequoia meer tijd uittrekken of het helemaal laten vallen.
Voor zover ik weet zijn alle bestemmingen met een camper te bereiken. Je kunt altijd de NPS-site voor het betreffende park raadplegen om te zien wat eventuele restricties zijn.
Met maar weinig tijd moet je goed nadenken of een camper handig is; je verliest tijd met het ophalen en wegbrengen en op sommige stukken zal je snelheid ook lager liggen dan met een auto.
Waarom zou je het park niet kunnen verlaten met een camper? Ik zou alleen niet weten waarom je dat wilt doen, in het park zelf is meer dan genoeg te doen. Zie voor Yosemite en Sequoia in juni ons 2013-verslag.
Marianne
Re: Reis NikeMora: rondreis Californië
Als je wineries wil bezoeken overnacht dan in Napa Valley ipv Fort Bragg.
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
Hallo!
Bedankt voor jullie reacties! Marianne, u geeft aan dat de route van yosemite-lone pine-sequoia niet handig is. Kunt u aangeven want dan handiger is?
Groetjes
Niké
Bedankt voor jullie reacties! Marianne, u geeft aan dat de route van yosemite-lone pine-sequoia niet handig is. Kunt u aangeven want dan handiger is?
Groetjes
Niké
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het probleem is dat Lone Pine aan de andere kant van de bergen zit. Om Sequoia in te rijden moet je uit de central valley komen. (Vanuit Fresno of Bakersfield) Dwz dat je meer dan 4 uur rijtijd hebt en een afstand van 425 km.
Aangezien jullie van Bodie komen en zo naar Yosemite rijden zie ik niet in wat jullie terug in Lone Pine gaan zoeken (tenzij jullie ook Death Valley willen aandoen).
Als je vanuit Yosemite naar Sequoia wil is het vanuit de vallei slechts een 300 km. Dat kan je gerust op een dag doen en in Sequoia overnachten.
Aangezien jullie van Bodie komen en zo naar Yosemite rijden zie ik niet in wat jullie terug in Lone Pine gaan zoeken (tenzij jullie ook Death Valley willen aandoen).
Als je vanuit Yosemite naar Sequoia wil is het vanuit de vallei slechts een 300 km. Dat kan je gerust op een dag doen en in Sequoia overnachten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals jij het nu hebt staan doe je de Tioga Pass 2x, op 20-6 en op 23-6 om naar Lone Pine te rijden. https://goo.gl/maps/NGKFM
Vanuit Lone Pine moet je dan onder Sequoia NP door rijden (via Bakersfield) om in het park te komen (er is geen toegang tot SEKI aan de oostkant van het park)
20-6 Reno - Bodie - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite (US 395 en S 120) https://goo.gl/maps/gPYqf
21-6 Yosemite
22-6 Yosemite
23-6 Yosemite - Sequoia NP (S41 - S180 - S198)
Je wint nu een dag die je zou kunnen gebruiken voor een 2de overnachting in SEKI
of SEKI - Cambria en volgende dag Cambria - Monterey (hier is het mooiste stuk van de kustweg)
Groetjes
Ingrid
Vanuit Lone Pine moet je dan onder Sequoia NP door rijden (via Bakersfield) om in het park te komen (er is geen toegang tot SEKI aan de oostkant van het park)
20-6 Reno - Bodie - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite (US 395 en S 120) https://goo.gl/maps/gPYqf
21-6 Yosemite
22-6 Yosemite
23-6 Yosemite - Sequoia NP (S41 - S180 - S198)
Je wint nu een dag die je zou kunnen gebruiken voor een 2de overnachting in SEKI
of SEKI - Cambria en volgende dag Cambria - Monterey (hier is het mooiste stuk van de kustweg)
Groetjes
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
Hoi!
Ik snap het nu, bedankt voor de uitleg!!
We wilden langs Lone Pine vanwege Alabama Hills en we twijfelen nog of we Death Valley aan moeten doen. We zijn niet bestand tegen extreme hitte en bovendien hebben we maar 13 dagen. Dus dat betekend dat we niet alles kunnen zien helaas...
Ik denk dat we die maar moeten schrappen dan.
Ondertussen is de planning een beetje gewijzigd. We denken dat het beter is om Redwood en Lassen te schrappen. Technisch gezien is het wel haalbaar om het te doen maar dan hebben we overal zo weinig tijd.
San Francisco - Napa Valley - Bodie - Mono Lake - Yosemite - Sequoia/Kings Canyon - Monterey/Carmel - San Jose - San Francisco
Tussen Yosemite en Sequoia komen we langs Fresno. Is dit een bezoekje waard?
Tussen Napa Valley en Bodie komen we langs Sacramento. Is dat een bezoekje waard? Of kennen jullie een andere leuke stop tussen Napa en Bodie?
Er is zoveel te zien en we kunnen eigenlijk gewoon niet kiezen!! 13 dagen is veel te kort voor een rondreis door Californië maar helaas hebben we niet meer tijd. Ik hoop dat er iemand goeie tips heeft! Ontzettend bedankt!
Groetjes
Ik snap het nu, bedankt voor de uitleg!!
We wilden langs Lone Pine vanwege Alabama Hills en we twijfelen nog of we Death Valley aan moeten doen. We zijn niet bestand tegen extreme hitte en bovendien hebben we maar 13 dagen. Dus dat betekend dat we niet alles kunnen zien helaas...
Ik denk dat we die maar moeten schrappen dan.
Ondertussen is de planning een beetje gewijzigd. We denken dat het beter is om Redwood en Lassen te schrappen. Technisch gezien is het wel haalbaar om het te doen maar dan hebben we overal zo weinig tijd.
San Francisco - Napa Valley - Bodie - Mono Lake - Yosemite - Sequoia/Kings Canyon - Monterey/Carmel - San Jose - San Francisco
Tussen Yosemite en Sequoia komen we langs Fresno. Is dit een bezoekje waard?
Tussen Napa Valley en Bodie komen we langs Sacramento. Is dat een bezoekje waard? Of kennen jullie een andere leuke stop tussen Napa en Bodie?
Er is zoveel te zien en we kunnen eigenlijk gewoon niet kiezen!! 13 dagen is veel te kort voor een rondreis door Californië maar helaas hebben we niet meer tijd. Ik hoop dat er iemand goeie tips heeft! Ontzettend bedankt!
Groetjes
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Als je vanuit SF via Napa naar Bodie wil rijd je best door Sacramento en kan je Lake Tahoe aandoen. In South Lake Tahoe zijn overnachtingsmogelijkheden.
Sacramento ben ik zelf nog niet geweest, je vindt er in ieder geval wel de State Capitol building.
Dan kan je de volgende dag Bodie en Mono Lake doen en Yosemite binnenrijden.
Sacramento ben ik zelf nog niet geweest, je vindt er in ieder geval wel de State Capitol building.
Dan kan je de volgende dag Bodie en Mono Lake doen en Yosemite binnenrijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook de Sonora Pass (CA108) nemen tussen Napa en Bodie, die reden wij vorig jaar. Of rij via de CA88 en South Lake Tahoe, zie daarvoor ons 2006-verslag. Je kunt dan een deel van de goudzoekersroute meenemen (CA49). Sonora is een aardige plaats en daar vlakbij heb je het Columbia State Historic Park.
Tussen de 88 en de 104 heb je nog de Ebbetts Pass (CA4). Die hebben we vorig jaar voor een deel gereden. Overnachten kan in South Lak tahoe, of als je de Sonora Pass neemt bijvoorbeeld in Bridgeport of Lee Vining.
Heb je een camping in Yosemite gereserveerd en zo ja voor welke dagen?
Marianne
Tussen de 88 en de 104 heb je nog de Ebbetts Pass (CA4). Die hebben we vorig jaar voor een deel gereden. Overnachten kan in South Lak tahoe, of als je de Sonora Pass neemt bijvoorbeeld in Bridgeport of Lee Vining.
Heb je een camping in Yosemite gereserveerd en zo ja voor welke dagen?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 mar 2014, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
De camping in Yosemite is gereserveerd voor woensdag 18 juni tot en met vrijdag 20 juni.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
NikeMora schreef:Vrijdag 20-jun Bodie - Mono Lake - Yosemite
Zaterdag 21-jun Yosemite
Zondag 22-jun Yosemite
?NikeMora schreef:De camping in Yosemite is gereserveerd voor woensdag 18 juni tot en met vrijdag 20 juni.
Ik kan niet meer volgen.
Kijk het nog eens goed na.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
Ja sorry, verwarrend! Die eerste planning is gemaakt voordat we de camping hebben geboekt. Uiteindelijk hadden we besloten niet in het weekend te gaan omdat het dan veel drukker is. Dan is de kans kleiner dat we een plekje hadden kunnen bemachtigen. Het enige wat nu vast staat in de hele route is tot nu toe Yosemite voor woensdag 18 juni tot en met vrijdag 20 juni.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rekening houdend met de dagen in Yosemite zou je dan zoiets kunnen doen:
14-jun San Francisco - San Francisco
15-jun San Francisco
16-jun San Francisco - Napa Valley
17-jun Napa Valley - Lee Vining
18-jun Lee Vining - Yosemite
19-jun Yosemite
20-jun Yosemite
21-jun Yosemite - Sequoia
22-jun Sequoia
23-jun Sequoia - Cambria
24-jun Cambria - San Jose
25-jun San Jose - San Francisco
26-jun San Francisco
27-jun San Francisco
Ik heb Cambria als stop genomen omdat je dan langs het mooiste deel van de kust rijdt. Je kunt dat ook wat anders indelen natuurlijk.
Je hebt dan wel je bezoek aan SF niet achterelkaar. Je kunt ook eerst de dagen SF doen, maar dan hou je weinig tijd over voor Napa Valley. Maar meer tijd voor sequoia/Kings Canyon of de kustweg.
Marianne
15-jun San Francisco
16-jun San Francisco - Napa Valley
17-jun Napa Valley - Lee Vining
19-jun Yosemite
20-jun Yosemite
22-jun Sequoia
23-jun Sequoia - Cambria
26-jun San Francisco
27-jun San Francisco
Ik heb Cambria als stop genomen omdat je dan langs het mooiste deel van de kust rijdt. Je kunt dat ook wat anders indelen natuurlijk.
Je hebt dan wel je bezoek aan SF niet achterelkaar. Je kunt ook eerst de dagen SF doen, maar dan hou je weinig tijd over voor Napa Valley. Maar meer tijd voor sequoia/Kings Canyon of de kustweg.
Marianne
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Goeie tip, bedankt!! Cambria had ik nog niet eerder over nagedacht. Ik ga er even induiken!
Groetjes
Goeie tip, bedankt!! Cambria had ik nog niet eerder over nagedacht. Ik ga er even induiken!
Groetjes
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Het zou me toch zonde lijken om vanuit Napa Valley naar Lee Vining te rijden en aan Lake Tahoe voorbij te rijden zonder hier even tijd te hebben. ER is die dag dan ook wel een uitgebreid programma met Bodie en Mono Lake, het is toch al een mooie afstand.
Als je aangeeft dat de camping Yosemite geboekt is voor 18 tot en met 20 juni moeten we daaruit begrijpen dat je dan pas de zaterdag weer vertrekt ? Ik zie dit eerder als de vrijdag vertrekken. Afhankelijk van dit antwoord is er een dag meer ruimte.
In ieder geval zou ik vooraan een dag SF laten wegvallen en South Lake Tahoe bijvoegen.
En waarom San Jose en niet Monterey ?
15-jun San Francisco - Napa Valley
16-jun Napa Valley - South Lake Tahoe
17-jun South Lake Tahoe - Lee Vining
19-jun Yosemite
20-jun Yosemite
22-jun Sequoia
23-jun Sequoia - Cambria
26-jun San Francisco
27-jun San Francisco
Als je aangeeft dat de camping Yosemite geboekt is voor 18 tot en met 20 juni moeten we daaruit begrijpen dat je dan pas de zaterdag weer vertrekt ? Ik zie dit eerder als de vrijdag vertrekken. Afhankelijk van dit antwoord is er een dag meer ruimte.
In ieder geval zou ik vooraan een dag SF laten wegvallen en South Lake Tahoe bijvoegen.
En waarom San Jose en niet Monterey ?
15-jun San Francisco - Napa Valley
16-jun Napa Valley - South Lake Tahoe
17-jun South Lake Tahoe - Lee Vining
19-jun Yosemite
20-jun Yosemite
22-jun Sequoia
23-jun Sequoia - Cambria
26-jun San Francisco
27-jun San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn voorstel zou Ik van Napa Valley niet via Lake Tahoe rijden maar via een van de passen die ik genoemd had. Maar Via Lake Tahoe kan ook. Ik heb San Jose genomen omdat Niké zelf San Jose noemde. Monterey in plaats van San Jose of in plaats van Cambria kan natuurlijk ook.
Bodie en Mono Lake kunnen ook op de 18e bezocht worden.
Marianne
Bodie en Mono Lake kunnen ook op de 18e bezocht worden.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 mar 2014, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Met de Sonora pass bedoel je denk ik de 108 ipv de 104.
Als je vanuit Napa Valley via Sacramento gaat lijkt het mij logischer de 50 te volgen en de 88 te nemen. Maar dan kan je evengoed even doorsteken via Lake Tahoe.
In tijd en afstand maken deze allemaal niet zo heel veel verschil.
Als je vanuit Napa Valley via Sacramento gaat lijkt het mij logischer de 50 te volgen en de 88 te nemen. Maar dan kan je evengoed even doorsteken via Lake Tahoe.
In tijd en afstand maken deze allemaal niet zo heel veel verschil.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 108 inderdaad, ik heb het aangepast.
Wij vonden de Sonora Pass erg mooi om te rijden,maar de andere wegen zijn ook mooi.
Marianne
Wij vonden de Sonora Pass erg mooi om te rijden,maar de andere wegen zijn ook mooi.
Marianne
-
NikeMora
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie ideeën! Erg fijn dat jullie meedenken.
Heb nog veel uit te zoeken!
Groetjes Niké
Heb nog veel uit te zoeken!
Groetjes Niké
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1467 Weergaves