Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015
Routekaartje Vito - Aanvraagdatum 21 mei 2012 - reisdagen 22: klik hier.
Even naar onderen scrollen want ik krijg de link niet gekopieerd. [ * Note mod (Marco): link aangepast. ]
Wij zouden in 2012 deze reis gaan maken. Helaas is dit door onvoorziene omstandigheden op het laatste moment niet doorgegaan.
Nu we net in Florida geweest zijn hebben we het Amerikavirus weer te pakken en willen we bovengenoemde reis mogelijk volgend jaar gaan doen. Vorige keer hadden we dit rondje in juni gepland, maar achteraf gezien was juni mogelijk te heet in het zuidwesten.
Yellowstone en de North Rim van de GC staan echter ook op het programma en dat maakt weer dat je niet te vroeg kunt gaan.
Welke reistijd en welke volgorde zouden jullie aanhouden als je het niet bloedheet wilt hebben?
Ik kreeg ook de indruk dat september duurder is dan het voorseizoen, klopt dit of heb ik dat verkeerd gezien?
Even naar onderen scrollen want ik krijg de link niet gekopieerd. [ * Note mod (Marco): link aangepast. ]
Wij zouden in 2012 deze reis gaan maken. Helaas is dit door onvoorziene omstandigheden op het laatste moment niet doorgegaan.
Nu we net in Florida geweest zijn hebben we het Amerikavirus weer te pakken en willen we bovengenoemde reis mogelijk volgend jaar gaan doen. Vorige keer hadden we dit rondje in juni gepland, maar achteraf gezien was juni mogelijk te heet in het zuidwesten.
Yellowstone en de North Rim van de GC staan echter ook op het programma en dat maakt weer dat je niet te vroeg kunt gaan.
Welke reistijd en welke volgorde zouden jullie aanhouden als je het niet bloedheet wilt hebben?
Ik kreeg ook de indruk dat september duurder is dan het voorseizoen, klopt dit of heb ik dat verkeerd gezien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mei, juni of september?
Klik hier voor de directe link.
Moab kan in mei ook al warm zijn. Het nadeel van mei is dat je wel erg vroeg bent voor Yellowstone. En de North Rim gaat pas 15 mei open. Ik vind juni niet gek. Alles is open, geen last van Memorial Day en lange dagen. Yellowstone op het laatst is dan het beste.
september is ook wel mooi. Je zou dan in SLC kunnen beginnen. Of het dan duurder is dan in het voorseizoen wet ik niet.
Marianne
Moab kan in mei ook al warm zijn. Het nadeel van mei is dat je wel erg vroeg bent voor Yellowstone. En de North Rim gaat pas 15 mei open. Ik vind juni niet gek. Alles is open, geen last van Memorial Day en lange dagen. Yellowstone op het laatst is dan het beste.
september is ook wel mooi. Je zou dan in SLC kunnen beginnen. Of het dan duurder is dan in het voorseizoen wet ik niet.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Vito: mei, juni of september?
Eigenlijk loopt het hoogseizoen voor het zuidwesten tot oktober. Ik weet niet of dit reeds in juni start. In Mei in ieder geval nog niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
Dank jullie alvast voor de directe link
Lange dagen is idd wel waar, Marianne. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Lange dagen is idd wel waar, Marianne. Daar had ik nog niet aan gedacht.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben in 2012 in Mei in het ZW geweest en het was overal rond de 30 grdn ! Accomodatie is in mei vaak wel goedkoper. Vooral als je tijdig boekt rondom Yellowstone en/of Grand Teton. Ook in het ZW was de acc in mei een stuk beter betaalbaar als in het toeristenseizoen.
Yellowstone en GT vond ik in september heel mooi maar vaak sluiten vanaf half sept al diverse winkels/hotels in Yellowstone en GT. Daar zou ik ook rekening mee houden.
Yellowstone en GT vond ik in september heel mooi maar vaak sluiten vanaf half sept al diverse winkels/hotels in Yellowstone en GT. Daar zou ik ook rekening mee houden.
-
- Amerika-expert
In Mei kunnen ze nog gesloten zijn.... Juni is dan toch de betere maand.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Juni lijkt me voor yellowstone en grand teton een prima maand. alles open, en nog net niet de allergrootste drukte alhoewel juni toch ook alsmaar drukker wordt. Ook veel jonge dieren te zien, en door de forellen in de rivieren veel beren daarrond ( hierdoor ook wel sommige trails gesloten). Mei is heel vroeg ( sneeuw, niet alles open).
In ieder geval TIJDIG reserveren, dit jaar was er voor juni 2014 al in november 2013 heel veel bezet.
Jacques
In ieder geval TIJDIG reserveren, dit jaar was er voor juni 2014 al in november 2013 heel veel bezet.
Jacques
-
- Amerika-expert
Dat kun je wel zeggen, maar bij ons op het werk worden de vakanties pas in februari goedgekeurd!
Echt belachelijk laat voor dit soort reizen. Ik overweeg dan ook om de hotels zoveel mogelijk vast te leggen omdat ik van vorige keer nog weet dat de meeste gewoon gratis te annuleren zijn. En dan maar hopen dat de tickets op de dagen dat je wilt vertrekken een beetje voordelig zijn.
Tevens overwegen we om Yellowstone er uit te halen en dan alleen het Zuidwesten te doen en Yellowstone apart. Dan kun je makkelijker in mei en is het nog niet zo heet en ook kunnen we dan per hotel wat langer blijven zodat je wat meer rust inbouwt en minder uit de koffer leeft.
Echt belachelijk laat voor dit soort reizen. Ik overweeg dan ook om de hotels zoveel mogelijk vast te leggen omdat ik van vorige keer nog weet dat de meeste gewoon gratis te annuleren zijn. En dan maar hopen dat de tickets op de dagen dat je wilt vertrekken een beetje voordelig zijn.
Tevens overwegen we om Yellowstone er uit te halen en dan alleen het Zuidwesten te doen en Yellowstone apart. Dan kun je makkelijker in mei en is het nog niet zo heet en ook kunnen we dan per hotel wat langer blijven zodat je wat meer rust inbouwt en minder uit de koffer leeft.
-
- Amerika-expert
We zijn eruit. Omdat we niet teveel en te druk willen doen hebben we een rondje Las Vegas in gedachten.
De eerste opzet van de reis is als volgt:
dinsdag 5-5 AMS - LV
Woensdag 6-5 LV Shoppen
Donderdag 7-5 LV shoppen
Vrijdag 8-5 LV - Valley of fire - Hurricane
Zaterdag 9-5 Hurricane - Zion - Torrey/Hanksville
Zondag 10-5 Torrey/Hanksville - Goblin Valley State Park / Little Wild Horse Canyon - Moab
Maandag 11-5 Moab Canyonlands + Dead Horse State point
Dinsdag 12-5 Moab mountainbike
Woensdag 13-5 Moab Arches
Donderdag 14-5 Moab mountainbike
Vrijdag 15-5 Moab - House on Fire - Valley of Gods - MV
Zaterdag 16-5 MV - Page
Zondag 17-5 Page Upper antilope
Maandag 18-5 Page Horseshoe bend + waterholes Slot Canyon
Dinsdag 19-5 Page - Grand Canyon North Rim
Woensdag 20-5 Grand Canyon North Rim - Kanab
Donderdag 21-5 Kanab white pocket
Vrijdag 22-5 Kanab - Buckskin Gulch - Kanab
Zaterdag 23-5 Kanab - LV
Zondag 24-5 LV
Maandag 25-5 LV
Dinsdag 26-5 LV - AMS
Graag jullie opmerkingen en input. Toch nog teveel als je voor een rustigere reis kiest?
Wij willen graag ook regelmatig bij het zwembad bivakkeren.
Ook vragen wij ons af om of het wel slim is om in LV te verblijven met Memorial Day Weekend. Misschien is het dan handiger om in St. George te zitten of iets buiten LV.
De eerste opzet van de reis is als volgt:
dinsdag 5-5 AMS - LV
Woensdag 6-5 LV Shoppen
Donderdag 7-5 LV shoppen
Vrijdag 8-5 LV - Valley of fire - Hurricane
Zaterdag 9-5 Hurricane - Zion - Torrey/Hanksville
Zondag 10-5 Torrey/Hanksville - Goblin Valley State Park / Little Wild Horse Canyon - Moab
Maandag 11-5 Moab Canyonlands + Dead Horse State point
Dinsdag 12-5 Moab mountainbike
Woensdag 13-5 Moab Arches
Donderdag 14-5 Moab mountainbike
Vrijdag 15-5 Moab - House on Fire - Valley of Gods - MV
Zaterdag 16-5 MV - Page
Zondag 17-5 Page Upper antilope
Maandag 18-5 Page Horseshoe bend + waterholes Slot Canyon
Dinsdag 19-5 Page - Grand Canyon North Rim
Woensdag 20-5 Grand Canyon North Rim - Kanab
Donderdag 21-5 Kanab white pocket
Vrijdag 22-5 Kanab - Buckskin Gulch - Kanab
Zaterdag 23-5 Kanab - LV
Zondag 24-5 LV
Maandag 25-5 LV
Dinsdag 26-5 LV - AMS
Graag jullie opmerkingen en input. Toch nog teveel als je voor een rustigere reis kiest?
Wij willen graag ook regelmatig bij het zwembad bivakkeren.
Ook vragen wij ons af om of het wel slim is om in LV te verblijven met Memorial Day Weekend. Misschien is het dan handiger om in St. George te zitten of iets buiten LV.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015
Ik vind het een heerlijke reis zo! Met voldoende gelegenheid voor rustmomenten - hoewel je natuurlijk ook je dagen helemaal kunt vullen met activiteiten.
Ik neem aan dat jullie bewust weinig tijd voor Zion inplannen?
Het enige wat ik jammer vind is de korte tijd voor de Grand Canyon. Hou er rekening mee dat je vanuit Page een eind moet omrijden (via Kanab of via de 89T naar de 89).
Marianne

Ik neem aan dat jullie bewust weinig tijd voor Zion inplannen?
Het enige wat ik jammer vind is de korte tijd voor de Grand Canyon. Hou er rekening mee dat je vanuit Page een eind moet omrijden (via Kanab of via de 89T naar de 89).
Marianne
-
- Amerika-expert
Marianne, dank alvast.
Ik heb even op google maps gekeken en het zou iets meer dan 3 uur rijden zijn vanaf Page via Lees Ferry. Dus als we om 9 uur 's morgens vertrekken, zou dat betekenen dat we om lunchtijd in de Grand Canyon zijn.
En als we dan de volgende dag rond 14.00 uur vertrekken hebben we toch ruim de tijd voor wat wandelingen, zonsondergang en zonsopkomst? Of denk je dat dat te kort is?
Edit: wij vonden de vorige keer Zion tegenvallen, vandaar de korte tijd. Maar misschien valt het nu mee, het was toen ook verschrikkelijk druk in Memorial Day Weekend.
Ik heb even op google maps gekeken en het zou iets meer dan 3 uur rijden zijn vanaf Page via Lees Ferry. Dus als we om 9 uur 's morgens vertrekken, zou dat betekenen dat we om lunchtijd in de Grand Canyon zijn.
En als we dan de volgende dag rond 14.00 uur vertrekken hebben we toch ruim de tijd voor wat wandelingen, zonsondergang en zonsopkomst? Of denk je dat dat te kort is?
Edit: wij vonden de vorige keer Zion tegenvallen, vandaar de korte tijd. Maar misschien valt het nu mee, het was toen ook verschrikkelijk druk in Memorial Day Weekend.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het zo bekijkt is het wel voldoende, je hebt dan twee halve dagen.
Voor Zion moet je wel wat tijd uittrekken vind ik, met een paar uurtjes heb je te weinig tijd voor de canyon. En ik kan me voorstellen dat het met Memorial Day vreselijk is, maar daar heb je nu geen last van. Er zijn toch erg leuke wandelingen te maken. Zijn jullie daar wel aan toegekomen toen?
Marianne
Voor Zion moet je wel wat tijd uittrekken vind ik, met een paar uurtjes heb je te weinig tijd voor de canyon. En ik kan me voorstellen dat het met Memorial Day vreselijk is, maar daar heb je nu geen last van. Er zijn toch erg leuke wandelingen te maken. Zijn jullie daar wel aan toegekomen toen?
Marianne
-
- Amerika-expert
De Canyon was toen onmogelijk om te bereiken dus we zijn de tunnel doorgegaan en hebben daarna in file een wandeling gemaakt, ik denk de Canyon Overlooktrail. Dus nu zou ik de Canyon nog wel inwillen.
-
- Amerika-expert
Ik zat nog eens te kijken voor mogelijkheden ter plekke om aan de loterij voor de Wave mee te doen, ervan uitgaande dat we die online toch niet winnen. Maar dat lijkt je niet helemaal gunstig, de eerste keer in die buurt kunnen we op zaterdag meeloten en de tweede keer gaan we al richting Memorial Day weekend en dan zal het ook wel druk zijn. Zou ik het nog aanpassen of is de kans dat je wint toch te klein?
-
- Amerika-expert
De kans bestaat altijd dat je wint. Maar het is wel niet voor de dag zelf maar de dag erna. Ik denk zelfs dat procentueel gezien de kans groter is om ter plaatse te winnen. Immers van thuis uit meedoen aan een loting kost geen moeite, naar daar gaan wel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt inderdaad ter plaatse een redelijk grote kans. Ik vermoed niet dat je veel last hebt van Memorial Day; de meeste mensen willen er een weekend op uit, en niet in Kanab afwachten op een loting lijkt me.
Misschien op het laatst wat meer ruimte inplannen, hetzij voor de Wave, hetzij voor Zion.
Marianne
Je kunt dan eigenlijk niet zeggen dat je Zion vond tegenvallen want je hebt nog niets gezien van de canyon. Ik zou dan proberen daar wel wat tijd voor uit te trekken.De Canyon was toen onmogelijk om te bereiken dus we zijn de tunnel doorgegaan en hebben daarna in file een wandeling gemaakt, ik denk de Canyon Overlooktrail. Dus nu zou ik de Canyon nog wel inwillen.
Misschien op het laatst wat meer ruimte inplannen, hetzij voor de Wave, hetzij voor Zion.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 apr 2014, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Volgens mij reden we toen in file door de Vallei, maar dat weet ik ook niet meer zeker, het is best een tijd geleden 
In ieder geval wil ik het nog wel een keer gaan zien.
Nog een vraagje: ik heb nu de upper Antilope erin zitten en waterholes slot Canyon, maar is de lower ook nog de moeite waard of wordt het dan teveel?

In ieder geval wil ik het nog wel een keer gaan zien.
Nog een vraagje: ik heb nu de upper Antilope erin zitten en waterholes slot Canyon, maar is de lower ook nog de moeite waard of wordt het dan teveel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken alleen de Lower, en die is prachtig. Het lijkt me dat alleen de Upper of Lower voldoende is. De Waterhole Slot Canyon is leuk als je het prettig vindt om ergens helemaal alleen te zijn, maar veel minder mooi dan de Lower Antelope Canyon. Wij deden de Waterhole Canyon in 2013, zie daarvoor ons verslag bij 27 mei. Wij hadden waarschijnlijk het tijdstip niet goed gekozen, dat scheelt natuurlijk ook wel.
Als je in file door Zion hebt gereden ben je niet in de canyon zelf geweest want daar mag je niet met de auto komen. Je kunt dat deel alleen maar met de shuttlebus doen.
Marianne
Als je in file door Zion hebt gereden ben je niet in de canyon zelf geweest want daar mag je niet met de auto komen. Je kunt dat deel alleen maar met de shuttlebus doen.
Marianne
-
- Amerika-expert
Toen wij er waren mocht dat nog wel, Marianne. Ik zei al dat het jaren geleden was
. Er was toen nog geen shuttlebus, evenals bij de GC waar je ook gewoon met je auto langs de Rim kon rijden.
Ik ga even je verslag lezen en dan de lower inplannen.

Ik ga even je verslag lezen en dan de lower inplannen.

-
- Amerika-expert
Zo, de eerste overnachtingen zijn geboekt:
Vandaag om 16.00 uur werden de boekingen voor 2015 voor de Grand Canyon North Rim lodge vrijgegeven.
En ik heb 3 overnachtingen in een cabin met Rim view weten te bemachtigen
2 data voor mei en voor de zekerheid toch eentje in juni omdat we toch nog iets twijfelen.
Ik zat net als bij Yosemite om 16.00 uur klaar en het is gelukt. En voor de data die wij wilden zijn alle Western cabins met Rim view nu uitverkocht, dus helemaal super.
Vandaag om 16.00 uur werden de boekingen voor 2015 voor de Grand Canyon North Rim lodge vrijgegeven.
En ik heb 3 overnachtingen in een cabin met Rim view weten te bemachtigen

Ik zat net als bij Yosemite om 16.00 uur klaar en het is gelukt. En voor de data die wij wilden zijn alle Western cabins met Rim view nu uitverkocht, dus helemaal super.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2623 Weergaves
-
Laatste bericht door ThomasVH04
-
- 15 Reacties