Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Bericht door Hawkery »

We moeten er ook nog wel uitgeraken he :-D
Jammer genoeg ben ik de enige die zal rijden (zij heeft haar rijbewijs nog niet), dus het gaan echt wel zware dagen worden voor mij.
Ik kan wel op mijn tanden bijten, maar rijden onder vermoeidheid is niet echt aan te raden (blijkbaar is het rijden in amerika minder vermoeiend dan hier in europa, maar toch...)
Sowieso gaan we proberen om zonsopgang mee te maken in zabriskie point ;-) en dan zoals jij het verder zei.
Salt Creek ben ik er vergeten tussen te steken, terwijl ik dit ook zeker wou zien! Komt er dus zeker nog bij.
Vraagje over Salt Creek & Devil’s Golf Course, dit zijn onverharde wegen. Mag ik daar dan wel rijden met mijn huurwagen?
Gewoon langs Artist Drive rijden, of ook effectief uitstappen en naar Artist's Palette ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag inderdaad officieel geen dirt roads rijden, maar dit zijn wegen die goed te doen zijn. Wij nemen nooit risico's maar deze wegen hebben we al meerdere keren gereden.
Je opmerking over de lange rijdagen begrijp ik niet helemaal. Ik heb je niets aangeraden wat langere rijdagen oplevert, integendeel, de route via de Tioga Pass is korter dan jullie route. En het valt echt mee hoor, ik rij altijd alles alleen. Als je regelmatig stopt en eens een wandeling maakt is het goed te doen.
En ja, als je toch Artist Drive rijdt, dan zou ik even uitstappen bij Artist Palette. Zie hier voor mijn 2011-verslag voor het stuk van DV naar LA met dezelfde stops.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Dus opzich is het te doen om over deze dirtroads te rijden...
Je hebt idd niet aangeraden wat langere rijdagen oplevert, maar sowieso zijn de afstanden daar al groot.
Hier rij je maximum 2x/jaar 2uur met de wagen? daar gaan we bijna elke dag minstens 3uur in de wagen zitten.
Heb geen idee hoe zwaar dat is ;-) Ik neem je tip sowieso mee om voldoende te stoppen!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ah joh, maak je daar maar geen zorgen over hoor. Je rijd inderdaad meer dan normaal, maar je stopt ook heel vaak, de wegen zijn vaak rustig (behalve in grote steden als L.A.) en je auto is geen Ford Ka dus je vliegt over het asfalt. Ik rij 95% van de tijd en das prima te doen voor een paar uur per dag.
Groetjes,
Daniel
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Gisteren tickets besteld voor alcatraz en antelope canyon
vanacht ene mailtje gekregen van antelope canyon dat de 11.30 am tour op 16 mei volgeboekt is!
dat is 2 maanden op voorhand :o
Heb ik hier echt te lang mee gewacht, of is dit uitzonderlijk?

Heb gevraagd of er een mogelijkheid is om ons toch een plaatsje te geven zodra iemand annuleerd.
Denken jullie dat dit mogelijk is? Denken jullie dat er nog iemand gaat annuleren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Geen idee of er kans is dat iemand annuleert, daar zul je toch geluk mee moeten hebben. Ik zou er niet op rekenen, het is een gewild tijdstip. Waarom wil je naar de Upper en niet naar de Lower? Met de Lower komt het tijdstip niet zo nauwkeurig.
(En ik ben nog steeds voorstander van de Tioga Pass. :wink: Heb je ons 2013-verslag al eens bekeken, met onze wandeling naar de General sherman Tree?)

Marianne
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Hier ook een voorstander van de lower antilope canyon. zie ook http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... -118-page/
dit was 1 van de hoogtepunten van de reis!
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Er zijn meerdere aanbieders voor de Antelope Canyon tours, dus je zou nog een ander bedrijf kunnen proberen.
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Martin & Marianne schreef:Geen idee of er kans is dat iemand annuleert, daar zul je toch geluk mee moeten hebben. Ik zou er niet op rekenen, het is een gewild tijdstip. Waarom wil je naar de Upper en niet naar de Lower? Met de Lower komt het tijdstip niet zo nauwkeurig.
(En ik ben nog steeds voorstander van de Tioga Pass. :wink: Heb je ons 2013-verslag al eens bekeken, met onze wandeling naar de General sherman Tree?)

Marianne
Ik had gelezen dat als je voor de eerste keer gaat, dat je dan toch de upper moet doen.
Tenzij dat iedereen mij nu gaat vertellen dat de lower beter is voor de eerste keer :mrgreen:
De tioga pass blijft een twijfel geval... Dan moeten we weer veranderingen gaan doen in route, andere hotels, andere indeling van dagen... Wij hebben ook nog een hoop van onze trouwdag te plannen hoor :mrgreen:
elleng schreef:Hier ook een voorstander van de lower antilope canyon. zie ook http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... -118-page/
dit was 1 van de hoogtepunten van de reis!
Gelezen, foto's zien er geweldig uit!
Ems2012 schreef:Er zijn meerdere aanbieders voor de Antelope Canyon tours, dus je zou nog een ander bedrijf kunnen proberen.
Verdorie, echt?
Ik dacht dat er maar 1 officiele was zoals bij alcatraz...
Welke zijn er nog ?
Wij hebben bij "Antelope Canyon Tours by Roger Ekis" (http://www.antelopecanyon.com/) voorlopig de 13u30 tour geboekt.

We worden om 13uur verwacht en zouden dan voordien naar horseshoebend gaan
Ik ga er vanuit dat horseshoe bend ook mooi is tussen 11 en 12 :-)
jammer dat de 11u30 tour niet kon, anders hadden we tussen 13u en 14u aan horseshoe bend geweest
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou niet weten waarom de Upper een eerste keer beter zou zijn. Wij hebben verleden jaar de Lower gedaan en waren enorm onder de indruk. Zijn in de ochtend geweest, slechts met 15 andere de canyon in. Toen we eruit kwamen stond er wel een lange rij.

Bij mijn weten is de Upper of Lower niet beter of slechter dan de andere, alleen verschillend.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hawkery schreef: De tioga pass blijft een twijfel geval... Dan moeten we weer veranderingen gaan doen in route, andere hotels, andere indeling van dagen... Wij hebben ook nog een hoop van onze trouwdag te plannen hoor :mrgreen:
Het is slechts een hotel aanpassen, dat is te overzien. :wink:

Marianne
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Hawkery schreef:
Ems2012 schreef:Er zijn meerdere aanbieders voor de Antelope Canyon tours, dus je zou nog een ander bedrijf kunnen proberen.
Verdorie, echt?
Ik dacht dat er maar 1 officiele was zoals bij alcatraz...
Welke zijn er nog ?
Wij hebben bij "Antelope Canyon Tours by Roger Ekis" (http://www.antelopecanyon.com/) voorlopig de 13u30 tour geboekt.
Er zullen er vast nog meer zijn, maar 2 die ik nog weet:
Chief Tsosie - http://www.antelopeslotcanyon.com/
Overland Canyon Tours - http://www.overlandcanyontours.com

Niet de hele lijst doorgekeken, maar op TripAdvisor zie je een lijst met activiteiten in Page, daar zie je ook verschillende aanbieders: http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g ... izona.html
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Goh, de 1.30pm tour is ook zo slecht nog niet, of wel?
als het toch weinig uitmaakt, dan hou ik het wel bij deze :-)

om 10uur gaan we dan naar horseshoe bend, als we onze wagen parkeren, hoe lang is het dan nog stappen tot het bekende plaatje?
20min?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Hangt van de hitte af. Terugweg is iets heftiger omdat je dan een stukje moet klimmen. Maar voor gezonde mensen is het prima te doen. Schat inderdaad een minuut of 20, zelfs wat korter. Zeker in de ochtend lijkt het me geen probleem.
Groetjes,
Daniel
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Nu ben ik weer aan het twijfelen he :mrgreen:
ben wat naar foto's gaan kijken en wat jullie in jullie reisverslagen neerschreven...

We willen 16 mei Horseshoe Bend gaan bekijken (liefst tussen 12 en 14u, want dan is het daar blijkbaar het mooiste)
We willen naar Antelope Canyon (upper of lower is nog een twijfel geval :mrgreen: )
En we willen naar Mexican Hat gaan kijken.
Overnachten doen we in Kayenta, dus lijikt me logisch om Mexican Hat tot het laatste te houden, want dan is het maar een 70km rijden naar onze overnachting.

Hebben jullie een voorstel om dit in te plannen ?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Eigenlijk zeg je het zelf al he :). Als je in de ochtend naar Antelope Canyon gaat kun je daarna naar Horse Shoe Bend en dan richting MV en Mexican Hat. Ik heb wel eens ergens gelezen dat Horseshoe Bend in de middaguren het meest ideaal is (geloof met schaduwen enzo) maar persoonlijk zou ik daar mijn planning niet vanaf laten hangen. Ik weet niet precies hoe laat wij daar waren, maar het zal inderdaad rond het middaguur zijn geweest.

Als je naar Mexican Hat rijdt moet je daarna wel een stukje terug naar Kayenta. Overigens is een vriend van me daar geweest en die vond Kayenta verschrikkelijk. Ik weet niet of dat zijn ervaring was of dat meerdere die mening delen. Anders zou je ook nog in Mexican Hat zelf kunnen overnachten. Daar hebben wij voor komende september een overnachting geboekt als uitvalsbasis voor Monument Valley en Moki Dugway.
Groetjes,
Daniel
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

We rijden de dag erna naar de Grand Canyon, dus als we dan in kayenta verblijven zijn we toch al iets dichter bij GC (minder rijden de dag erna :thumbup: )

zouden jullie dan eerder de lower antelope canyon aanraden dan de upper?

Rond de middag zou Horseshoe bend het mooiste zijn volgens wat ik heb gelezen.
Op ontdek-amerika.nl staat er dat tussen 12 en 14u je geen last hebt van schaduwen, dus dat je de mooiste foto's kan nemen.
>> daarom zouden we opteren om dit ook op de middag te bezichtigen...

Maar als er hier anderen zijn die een andere indeling aanraden...
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Wij hebben beiden gedaan, upper en lower. De upper had een mooiere lichtinval vond ik, maar de lower was 'spannender' en een leukere ervaring. Beiden zijn erg mooi en beiden erg de moeite waard, dus welke je ook kiest, gegarandeerd dat het indruk maakt. Als je weinig tijd hebt, is de lower misschien handiger. Daar kun je gewoon op eigen houtje naartoe rijden. De upper moet je je met een groep melden in het stadje en dan ga je met open auto's er eerst nog naar toe rijden. Kost allemaal een stuk meer tijd.

Horseshoe bend hebben we dacht ik aan het einde vd middag gedaan. Was ook prachtig. Volgens mij maakt dat niet zo heel gek veel uit.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Hey allen,

Het komt nu al heel dichtbij en ben nog eens onze reis aan het bekijken.

ivm bryce canyon:
1) Van welke viewpoint kunnen we de mooiste zonsondergang meemaken? Heb al gehoord dat we best naar het amphitheatre gaan, maar welke van de 5 points is dan het beste? (tenzij 1 van de andere punten nog mooier is ofcourse)

2) We willen alle view points gedaan hebben: Black Birch Canyon, Poderosa Canyon, Agua Canyon, Bryce Natural Bridge, Fairview Point, Piracy Point, Fairview Point, Swamp Canyon, Paira View, Bryce Point ,Inspiration Point, Sunset Point, Sunrise Point & Fairyland Point.
Hoe lang denken jullie dat we hierover doen? Zouden we met 3uur toekomen of is dit te weinig?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom wil je alle viewpoints doen? Dat geeft niet echt veel meerwaarde lijkt me, maar ik moet bekennen dat we na een aantal bezoeken aan Bryce nog steeds niet alle viewpoints gedaan hebben. Reken op 2 tot 3 uur als je het allemaal wilt doen. Ik zou me echter beperken tot het amfitheater, en dan een wandeling naar beneden. Op die manier ben je net zo veel of minder tijd kwijt en zie je Bryce op heel verschillende manieren. Als je naar het eind wilt rijden is het uitzicht en de wandeling bij Yovimpa Point (die mis ik nog in je opsomming!), de Bristlecone Loop, wel mooi.
Voor de zonsondergang kun je naar sunset of sunrise point. Of ga naar Paria View om de hoodoos ook van de andere kant te zien.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer