Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Bericht door Martin & Marianne »

Sentinel Bridge (genoemd naar Sentinel Dome, de schildwacht) en El Capitan Meadow zijn niet heel speciaal. Je hebt overal in de vallei mooie meadows en uitzichten op Half Dome. Ik denk dat je veel meer tijd kwijt zult zijn in Yosemite Village, maar als aanzet is dit prima.
Als je niet uitgebreid wilt eten dan zou ik houden bij een broodje, een pizza is toch al redelijk veel, en zal je veel tijd kosten. Maar je kunt dat ter plekke bekijken want je moet voor de Mist Trail wel die richting op. Als het uitloopt kun je langer in de vallei blijven, daar eten en pas na het avondeten naar Wawona rijden. Het is wel wat onhandig om GP pas op de dag te doen dat je naar Sequoia gaat. Je zou om wat meer tijd te hebben voor de vallei eens kunnen kijken of je niet in de vallei kunt overnachten in plaats van in Wawona.
Om beren te spotten kun je het beste een wandeling gaan maken, vanuit de auto zal de kans kleiner zijn om iets te zien. Wij zagen er een toen we naar Tunnel Log liepen. Heb je voor Sequoia ons 2013-verlag bekeken? De Parker groep is ook de moeite van een stop waard.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

De El Capitan willen we wel zien hoor! We moeten er niet speciaal 30min bij stil staan, maar we willen er wel een leuke foto van nemen.
We willen gerust een broodje eten, maar het probleem is dat we er nog wel 1 moeten vinden...
Ik heb de pizza place genomen, omdat je in een eerdere post zei dat we daar de auto konden parkeren en verder te voet konden gaan nara de mist trail ;-)
Het is inderdaad onhandig om GP de dag erna te doen, maar ik hoor dat Mist Trail een echte must-do is, dus dan wil ik daar dan ook tijd voor maken zonder GP te schrappen...
Hotel willen we zeker niet veranderen, we hebben via een vriend dara een mooie korting gekregen ;-)

Heb het verslag van Sequoia 2013 gelezen ja, maar dat maakt het allemaal nog moeilijker :-P
So much to see, so little time...
Daarom dat we ook een serieuze planning voorzien, als we dan zien dat we te weinig tijd hebben, dat we kleine dingen (zoals bijvoorbeeld sentinel bridge) gewoon kunnen voorbij rijden.

Maar als ik het goed begrijp zou jij zowel mist trail als glacier point doen op 1 dag
en dan bijvoorbeeld Bridalveil Fall Trail laten vallen ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is goed om te weten wat de mogelijkheden zijn maar je zult toch een beetje flexibel moeten zijn. wat een broodje betreft: als je toch een koelbox koopt, schaf dan meteen wat brood, beleg, trailmix, drinken, etc aan. Er is ook een redelijk goed gesorteerde winkel in Curry Village, maar je hebt maar weinig tijd dus gebruik die dan zo goed mogelijk. Je kunt van curry village met de bus of lopend naar Happy Isles, kijk eens op het kaartje van de vallei.
Ik zou zeker proberen om zowel de Mist Trail als GP te doen, maar je hoeft Bridalveil Fall niet te laten vallen, dat is maar een half uur. Als je het te laat vindt worden voor GP doe je het de volgende dag, kan ook.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Broodjes zijn makkelijk te vinden.
In bijna elk benzine station kan je er kopen en in de meeste supermarkets/general stores.
Of stop vb tussen SF en Yosemite bij een Subway (langs de 120 in Manteca en Oakdale liggen er zeker)

Zelfde verhaal voor de dag dat je naar Sequoia gaat.
Onderweg ergens iets te eten kopen om dan op een leuke picknick plaats te eten.

Een pizza bij Curry Village kan je gemakkelijk veel meer tijd kosten dan 45 min. Als er wat volk is, heb je misschien pas na 45 min je pizza en dan moet je ook nog eten.
Met een broodje bv kan je ergens langs de Southside Drive of bij een picknick plek, eten en van het uitzicht genieten, zonder tijd te verliezen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

super, bedankt voor de tips ;-)

iets anders:
ingrid14 schreef:@Hawkery
In de reis van Jasmine vallen hun reisdagen 15/16/17 gelijk met Memorial Day weekend. Memorial Day is inderdaad 26 mei.

Groetjes,
Ingrid
Wij zijn dan ook in de states...
15/5 doen we bryce canyon & lake powell
16/5 antelope canyon, horseshoe bend & mexican hat
17/5 Grand Canyon
Gaat dit een probleem zijn ? Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden tijdens Memorial Day weekend ?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

reis Jasmine
REISdag 15 = 24 mei
REISdag 16 = 25 mei
REISdag 17 = 26 mei

Voor jullie is er geen probleem, jullie vliegen terug op 24 mei.
Misschien is het dan wel iets drukker dan normaal in LA, alhoewel Amerikanen er graag op uit trekken in deze verlengde weekends.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Oooooh, ik dacht dat het 15,16,17 mei was xD
Het is dus niet zo dat de 24ste een aantal dingen gesloten zijn?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Neen, alles is gewoon open

Groetjes,

Ingrid
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Okay, dit zou de dag planning zijn voor Donderdag 8 mei:

08u00: We vertrekken naar Yosemite NP (300km - 3u38m)
11u30: Bridalveil Fall Trail (wandeling van 30min)
12u00: Van Bridalveil Fall Trail naar Curry Village rijden (= 11min)
12u15: Wagen parkeren aan Curry Village en een broodje halen (als we er nog geen hebben)
12u30: Met de free shuttle bus naar Happy Isles
12u45: Vernal Fall Mist Trail bewandelen (+/- 2uur)
15u15: We rijden met de wagen naar Lower Yosemite Fall Trail
15u30: Lower Yosemite Fall Trail (30min wandelen)
16u00: We rijden naar El Capitan Meadow
16u15: Van El Capitan Meadow gaan we naar Yosemite Tunnel (Tunnel View)
16u30: We rijden verder naar Glacier Point (+/- 1uur rijden)
17u30: Glacier Point bewonderen
18u00: Van Glacier Point naar Wawona Hotel rijden (+/- 1uur rijden)

Overnachting: Wawona Hotel, Yosemite, Wawona Road, Yosemite Valley, Californië, Verenigde Staten

Indien GP niet open is kunnen we wat later vertrekken 's morgens en alles wat relaxter doen.
Stel dat alles uitloopt, is het dan te doen om GP de dag erna te doen? (zie onder)

Vrijdag 9 mei:
08u00: Vertrekken naar Glacier Point (+/- 1uur rijden)
09u00: Gacier Point bewonderen en weer terug naar wagen
09u30: We vertrekken naar Sequoia NP vanuit GP (233km - 4uur rijden)
13u30: komen we ongeveer aan in Sequoia National Park
>> General Sherman Tree, Door de Tunnel Log (Crescent Meadow Road) rijden, beren spotten, als er tijd is: Moro Rock wandeling
Overnachting: Comfort Inn and Suites Sequoia Kings Canyon Hotel, 40820 Sierra Drive, Three Rivers, CA, Verenigde Staten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou als je terugkomt van de Mist Trail de shuttlebus nemen naar de Lower Falls. Ik denk dat dat sneller is dan eerst met de bus terug te gaan naar Curry Village om de auto op te halen en dan een parkeerplaats zien te vinden. Bovendien is een ritje met de bus ook wel aardig, je hebt dan ook tijd om rond te kijken en als je geluk hebt een chauffeur die nog iets vertelt. Zie hier voor een kaartje van de shuttlebusroute. Dit staat ook in de Yosemite Guide die je bij de ingang krijgt.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Ik zou juist de wagen in curry village nemen om naar de trail te rijden, zodat we daarna geen tijd verliezen en kunnen door rijden
anders moeten we weer de bus nemen naar curry village om dan verder te rijden en we komen dan sowieso langs de trail...
Had het kaartje al gezien, toch bedankt ;-)

Ik zit gewoon met het wachten in mijn hoofd...
We zitten niet in de zomer periode he ? buiten de zomerperiode rijd de bus maar om het half uur... in zomer maanden rijd bus om de 10min las ik, dus dan zou het geen probleem zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De shuttlebussen rijden volgens mij ook in mei om de 10-20 minuten maar kijk ter plekke hoe druk het is en hoe gemakkelijk je kunt parkeren. Je kunt niet bij Happy Isles parkeren dus je zult moeten lopen vanaf CV of de Trailhead Parking.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Martin & Marianne schreef:De shuttlebussen rijden volgens mij ook in mei om de 10-20 minuten maar kijk ter plekke hoe druk het is en hoe gemakkelijk je kunt parkeren. Je kunt niet bij Happy Isles parkeren dus je zult moeten lopen vanaf CV of de Trailhead Parking.

Marianne
Jah, sowieso zou ik naar happy isles met de bus doen hoor.
Enkel naar de Lower Yosemite Fall Trail niet.
Als in mei de bussen ook om de 10-20 min rijden dan is dat natuurlijk wel een helemaal andere zaak :mrgreen:
Zullen we idd ter plekke bekijken dan.

Moesten we GP de dag erna doen, hebben we dan nog voldoende tijd voor Sequoia NP?
Zoals ik zei is eigenlijk General Sherman Tree & de Tunnel Log de enige must see's voor ons
Indien er tijd is willen we de Moro Rock wandeling nog doen en als er dan nog extra tijd is, dan gaan we denk ik ter plekke nog iets bedenken.
Tenzij er iemand is die zegt: dit is een echte must do in Sequoia...
Edit: ik bedacht net dat je zei dat De Parker groep ookde moeite was, dat zouden we er dan ook bijnemen moesten we voldoende tijd hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, op zich kan dat wel die tweede dag. Ik vind de Congress Trail ook erg mooi, daar kun je sowieso wel een stuk van meenemen als je naar de General Sherman gaat. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Alright, op naar Death Valley

Zaterdag 10 mei: Sequoia - Death Valley (540km - 5u40m)
09u00: We vertrekken richting Red Rock Canyon State Park (2u45m)
12u00: ****We zoeken iets om te eten aan red rock canyon****
13u00: We rijden naar Panamint Springs (1u44m) waar we nog even tanken, voor we door DV rijden
15u00: Van Panamint Springs rijden we verder naar Stovepipe Wells Village (38min)
16u00: Van Stovepipe Wells Village naar Furnace Creek (30min)
Overnachting: Furnace Creek Inn Highway 190, Death Valley, California, Verenigde Staten

Zondag 11 mei: Death Valley - Las Vegas
09u00: We gaan naar het Badwater Basin (20min)
09u20: Wandelen over de zoutvlakte
09u45: We rijden van het Badwater Basin naar Dantes View (65km - 1u04m)
10u50: We genieten van het uitzicht aan Dantes View
11u15: Vandaar rijden we naar de Hoover Dam (230km – 2u47)
14u00: We lunchen aan het High Scaler Cafe
14u30: We bekijken de Hoover Dam
15u00: We vertrekken naar… Vegas Baby! :-D (55km - 40min)
15u40: Inchecken in het Luxor Hotel

Zijn we iets vergeten dat een echte must is ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk niet dat je bij Red Rock Canyon iets kunt eten. Dus ook hier zou ik weer aanraden om je koelbox van te voren te vullen.
Tanken moet je eerder doen, in Panamint Springs is het ontzettend duur, net als verderop in het park (vorig jaar mei zelfs duurder in Panamints Springs dan in Furnace Creek).
Kijk even of je ook RRC SP wilt bezoeken. Je bent aan reistijd alleen al 6 uur kwijt, en je zult in DV toch ook nog wel wat stops willen maken, dat mis ik op die eerste dag. Stop bijvoorbeeld bij Stovepipe Wells om naar de Sand Dunes kijken. Je zou ook nog naar Dante's View kunnen rijden, of alvast naar Badwater.
Zabriskie Point vind ik prachtig voor een zonsopkomst. Vertrek op tijd, wacht tot de zon op is, en ga dan lekker uitgebreid ontbijten bij de Ranch (ik neem aan dat je in de Ranch overnacht en niet in de Inn). Kijk naar mijn 2011-verslag voor Zabriskie Point. Verder mis ik Devils Golfcourse, en Artist Point (beide langs de Badwater Road). Als het niet te warm is voor een korte wandeling zou in mei de wandeling langs de Salt Creek een mogelijkheid zijn, dan zie je visjes die zich aan het leven in de woestijn hebben aangepast.

Even iets anders: je hebt dit jaar best kans dat de Tioga Pass open als als je in Yosemite bent. Je zou kunnen overwegen om Three Rivers te laten vallen en in bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes te overnachten. Je hebt dan een mooiere en kortere route naar DV.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

mjah ik heb gewoon gekeken naar waar we ons ergens bevinden rond 12uur smiddags ;-)
We zoeken idd gewoon onderweg iets om te eten en ik vermoedde dat we wel ergens rond 12uur iets vinden om te eten, zoals je zei is een broodje ofzo halen ook een goede optie.
Geweldig dat je me zegt dat ik daar niet moet tanken! Ik ging er vanuit dat we daar echt moesten tanken omdat dat daar goedkoper zou zijn dan in het park. Weet je toevallig waar we dan wel het beste tanken?
RRC SP staat niet op de lijst om te gaan bekijken, tenzij jullie zeggen dat het wel een stop waard is?
Ik heb idd nog niet echt gedacht aan stops die eerste dag in DV, ik weet dat we er gaan maken, maar waar zijn we nog niet echt uit (zal er zometeen mijn hoofd eens over breken)
We overnachten toch in de Inn hoor... is dat zo slecht dan ? O_o
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, die is niet slecht (alleen maar duur :wink:) , maar ik dacht dat die al gesloten zou zijn in mei.
Ik dacht dat je ook nog Red Rock Canyon wilde bezoeken omdat je het expliciet noemde. Ik ken het zelf niet maar het schijnt wel mooi te zijn.

En wat vind je van het Tioga Pass-idee?

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Een vriend van ons heeft daar overnacht en die zei dat dat echt een dikke aanrader was, dus hebben we gevraagd aan het reisbureau om daar te overnachten.
Tioga Pass-idee: moest even wachten op reactie van mijn toekomstige vrouw :-P Ze wil kostte wat het kost general sherman tree zien... Dus overnachten in mammoth lakes is dus helaas uitgesloten.
Ik had het anders wel de moeite gevonden, maarjah, we gaan met 2 he :-)

Heb death valley wat meer ingevuld:

Zaterdag 10 mei: Sequoia - Death Valley (540km - 5u40m)
09u00: We vertrekken richting Red Rock Canyon State Park (2u45m)
12u00: ****We zoeken iets om te eten****
13u00: We rijden naar Panamint Springs (1u44m) we zorgen dat we voor PS tanken, want het is daar duur
15u00: Van Panamint Springs rijden we verder naar Stovepipe Wells Village (40min)
15u40: Na Stovepipe Wells gaan we naar Mesquite Flat (5min)
15u45: De Sand Dunes in Mesquite Flat bekijken
16u10: Van Mesquite Flat rijden we naar Badwater Basin (50min)
17u00: Wandelen over de zoutvlakte
17u30: We rijden terug naar Furnace Creek, maar stoppen nog bij Devil’s Golf Course (20min)
17u50: Devil’s Golf Course
18u10: We rijden naar Furnace Creek Inn (20min)
18u30: Inchecken
Overnachting: Furnace Creek Inn Highway 190, Death Valley, California, Verenigde Staten

Zondag 11 mei: Death Valley - Las Vegas
09u00: We vertrekken naar Zabriskie Point (als we eruit geraken voor zonsopgang, bij zonsopgang doen)
09u10: Genieten van het uitzicht
09u30: We rijden verder naar Dantes View (32km - 36min)
10u05: We genieten van het uitzicht aan Dantes View
10u30: Van daar rijden we naar de Hoover Dam (230km – 2u47)
13u30: We lunchen aan het High Scaler Cafe
14u00: We bekijken de Hoover Dam
14u30: We vertrekken naar… Vegas Baby! :-D (55km - 40min)
15u10: Inchecken in het Luxor Hotel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, je hebt ook sequoia's in Yosemite, maar goed.

Zabriskie Point zou ik veel en veel vroeger doen. Het is maar een paar minuten rijden vanaf de Inn. Vroeg opstaan en meteen er naar toe. Dan is het veel mooier en ook veel rustiger. Daarna terug, ontbijten en uitchecken en de rest van het programma doen.

Ik zou op weg van SPW naar Badwater zeker de wandeling bij Salt Creek overwegen. En als je van Badwater komt rij dan ook langs Artist Drive.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer