Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis HansJoke: incl. Yellowstone, G.Canyon, L.Vegas, advies gevr.
Reis HansJoke: incl. Yellowstone, G.Canyon, L.Vegas, advies gevr.
Hallo allemaal,
Mijn vriend (36jr) en ik (30jr) zijn van plan in juni voor 3,5 week naar de USA te gaan (vertrek 7 juni, terug +-2 juli). Zelf ben ik in 2006 al eens in de USA geweest, heb toen rondje SF gedaan
(Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, LV, Grand Canyon, Yoshua Tree, LA en highway 1)
Nu willen wij ons richten op in ieder geval YELLOWSTONE, GRAND CANYON, en beginnen of eindigen in LAS VEGAS. Ik denk dat we Bryce, Moab, Arches en Canyonlands in de route zullen opnemen, maar hoor dus ook graag nog extra tips.
De bedoeling is om een auto te huren waarmee we van A naar B gaan, in de NP's wllen we misschien wel kamperen, maar daar zal ik later nog wel op terugkomen en het eea over uitzoeken.
Ik ben natuurlijk al een tijdje aan het speuren op dit forum en heb al allerlei routes gezien die dicht in de buurt komen.
Als eerste wil ik mij richten op de route en dan dus ook de tickets gaan boeken, daarna natuurlijk de finetuning. Maar alvorens ik de tickets ga boeken heb ik voor nu de volgende vragen:
* One way Las Vegas - Denver of Las Vegas - Salt Lake City? Het lukt me niet heel concreet de juiste info hierover te vinden. Weet iemand ook iets over de drop-off kosten?
* Starten of eindigen in Las Vegas?
* Heb zelf de Grand Canyon al gezien maar wil het graag nog eens zien, North Rim aan te bevelen?
1. Zat 7 juni AMS- aankomst Las Vegas of Denver of Salt Lake City?
2. Zon 8 juni
3. Ma 9 juni
4. Di 10 juni
5. Woe 11 juni
6. Don 12 juni
7. Vrij 13 juni
8. Zat 14 juni
9. Zon 15 juni
10. Ma 16 juni
11. Di 17 juni
12. Woe 18 juni
13. Don 19 juni
14. Vrij 20 juni
15. Zat 21 juni
16. Zon 22 juni
17. Ma 23 juni
18. Di 24 juni
19. Woe 25 juni
20. Don 26 juni
21. Vrij 27 juni
22. Zat 28 juni
23. Zon 29 juni
24. Ma 30 juni
25. Di 1 jul1
26. Woe 2 juli Vertrek Salt Lake City of Denver?
27. Don 3 juli Aankomst A'dam
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes Joke
Mijn vriend (36jr) en ik (30jr) zijn van plan in juni voor 3,5 week naar de USA te gaan (vertrek 7 juni, terug +-2 juli). Zelf ben ik in 2006 al eens in de USA geweest, heb toen rondje SF gedaan
(Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, LV, Grand Canyon, Yoshua Tree, LA en highway 1)
Nu willen wij ons richten op in ieder geval YELLOWSTONE, GRAND CANYON, en beginnen of eindigen in LAS VEGAS. Ik denk dat we Bryce, Moab, Arches en Canyonlands in de route zullen opnemen, maar hoor dus ook graag nog extra tips.
De bedoeling is om een auto te huren waarmee we van A naar B gaan, in de NP's wllen we misschien wel kamperen, maar daar zal ik later nog wel op terugkomen en het eea over uitzoeken.
Ik ben natuurlijk al een tijdje aan het speuren op dit forum en heb al allerlei routes gezien die dicht in de buurt komen.
Als eerste wil ik mij richten op de route en dan dus ook de tickets gaan boeken, daarna natuurlijk de finetuning. Maar alvorens ik de tickets ga boeken heb ik voor nu de volgende vragen:
* One way Las Vegas - Denver of Las Vegas - Salt Lake City? Het lukt me niet heel concreet de juiste info hierover te vinden. Weet iemand ook iets over de drop-off kosten?
* Starten of eindigen in Las Vegas?
* Heb zelf de Grand Canyon al gezien maar wil het graag nog eens zien, North Rim aan te bevelen?
1. Zat 7 juni AMS- aankomst Las Vegas of Denver of Salt Lake City?
2. Zon 8 juni
3. Ma 9 juni
4. Di 10 juni
5. Woe 11 juni
6. Don 12 juni
7. Vrij 13 juni
8. Zat 14 juni
9. Zon 15 juni
10. Ma 16 juni
11. Di 17 juni
12. Woe 18 juni
13. Don 19 juni
14. Vrij 20 juni
15. Zat 21 juni
16. Zon 22 juni
17. Ma 23 juni
18. Di 24 juni
19. Woe 25 juni
20. Don 26 juni
21. Vrij 27 juni
22. Zat 28 juni
23. Zon 29 juni
24. Ma 30 juni
25. Di 1 jul1
26. Woe 2 juli Vertrek Salt Lake City of Denver?
27. Don 3 juli Aankomst A'dam
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes Joke
Re: Advies gevraagd, route incl Yellowstone, Grand Canyon en Las Vegas
Of toch geen one-way? Zou een rondje/ retour Las Vegas óf een rondje/retour Denver ook logisch zijn met bovenstaand verhaal? Scheelt namelijk nogal met vliegtickets én autohuur (one way fee)
Ik zou iets doen in de trant van:
LV - Grand Canyon (South Rim) - Page - Monument Valley - Moab - tussenstop (bv. Vernal) - Jackson - Grand Teton - Yellowstone - Salt Lake City - Bryce Canyon - Zion - LV. Je hebt dan een mooi rondje en alles gezien wat je opnoemt.
LV - Grand Canyon (South Rim) - Page - Monument Valley - Moab - tussenstop (bv. Vernal) - Jackson - Grand Teton - Yellowstone - Salt Lake City - Bryce Canyon - Zion - LV. Je hebt dan een mooi rondje en alles gezien wat je opnoemt.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Afhankelijk van de richting kan Ofwel Salt Lake City ofwel Las Vegas. De roundtrip vermijdt kosten.
Denver zit eigenlijk uit de route, tenzij je in het noorden nog andere bezoeken dan yellowstone voorziet. (bvb naar South Dakota)
Je kan beide routes uitwerken en dan nog bekijken welke je neemt in functie van de vluchturen en prijs.
Denver zit eigenlijk uit de route, tenzij je in het noorden nog andere bezoeken dan yellowstone voorziet. (bvb naar South Dakota)
Je kan beide routes uitwerken en dan nog bekijken welke je neemt in functie van de vluchturen en prijs.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wij doen in juni Salt lake naar Las vegas voor de tickets scheelde dat volgens mij iets van 20 euro p.p en bij alomo is de one way fee ongeveer $ 150,-
wij hebben ook een rondje overwogen, maar er zijn in Salt lake een paar plekken die wij willen bezoeken.
Gr Karin
wij hebben ook een rondje overwogen, maar er zijn in Salt lake een paar plekken die wij willen bezoeken.
Gr Karin
Bedankt voor jullie reacties. Als ik dat zo lees, zou een retour prima kunnen. Fijn om te lezen dat we dus zowel Grand Canyon als Yellowstone kunnen doen, ik twijfelde hier nogal over en was al aan het bedenken welke van de twee ik zou moeten schrappen.
Als ik kijk naar ticketprijzen dan is vliegen op Salt Lake City aanzienlijk duurder tov Las vegas (830 tegen 620 euro)
Dus dan is de keuze snel gemaakt. Neig dus naar een retour Las Vegas. Mis ik dan nog bepaalde parken die eigenlijk ook heel erg de moeite waard zijn?
Als ik kijk naar ticketprijzen dan is vliegen op Salt Lake City aanzienlijk duurder tov Las vegas (830 tegen 620 euro)
Dus dan is de keuze snel gemaakt. Neig dus naar een retour Las Vegas. Mis ik dan nog bepaalde parken die eigenlijk ook heel erg de moeite waard zijn?
Karin, doen jullie Yellowstone dan niet aan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 3,5 week kun je een prachtige route maken.
Een voorbeeld:
7-jun. Amsterdam - Las Vegas
8-jun. Las Vegas - Grand Canyon North Rim
9-jun. Grand Canyon North Rim
10-jun. Grand Canyon North Rim - Page
11-jun. Page
12-jun. Page - Monument Valley
13-jun. Monument Valley - Moab
14-jun. Moab
15-jun. Moab
16-jun. Moab - Jackson
17-jun. Jackson - Grand Teton
18-jun. Grand Teton - Yellowstone
19-jun. Yellowstone
20-jun. Yellowstone
21-jun. Yellowstone
22-jun. Yellowstone - SLC
23-jun. SLC - Capitol Reef
24-jun. Capitol Reef
25-jun. Capitol Reef - Bryce
26-jun. Bryce - Zion
27-jun. Zion
28-jun. Zion - Las Vegas
29-jun. Las Vegas
30-jun. Las Vegas
1-jul. Las Vegas
2-jul. Las Vegas
Je kunt ook Yellowstone zo laat mogelijk in de route plaatsen, dan heb je wat aangenamere temperaturen, zeker als je gaat kamperen. Dan zou je zoiets kunnen doen:
8-jun. Las Vegas - Zion
9-jun. Zion
10-jun. Zion - Grand Canyon
11-jun. Grand Canyon
12-jun. Grand Canyon - Page
13-jun. Page
14-jun. Page - Bryce
15-jun. Bryce - Capitol Reef
16-jun. Capitol Reef
17-jun. Capitol Reef - Monticello
18-jun. Monticello - Moab
19-jun. Moab
20-jun. Moab
21-jun. Moab - Jackson
22-jun. Jackson - Grand Teton
23-jun. Grand Teton - Yellowstone
24-jun. Yellowstone
25-jun. Yellowstone
26-jun. Yellowstone
27-jun. Yellowstone - Craters of the Moon
28-jun. Craters of the Moon - SLC
29-jun. SLC - Las Vegas
30-jun. Las Vegas
1-jul. Las Vegas
2-jul. Las Vegas
Er zitten wat lange ritten in, tussen Moab en Jackson zou je ook nog een stop kunnen maken.
Ik ben in beide route uitgegaan van de North Rim. Is een aanrader! Je kunt er prachtig kamperen. Als je in de lodge wilt zitten zul je op tijd moeten reserveren.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor een combinatie van Yellowstone met het zuidwesten.
Marianne
Een voorbeeld:
8-jun. Las Vegas - Grand Canyon North Rim
9-jun. Grand Canyon North Rim
10-jun. Grand Canyon North Rim - Page
11-jun. Page
12-jun. Page - Monument Valley
13-jun. Monument Valley - Moab
14-jun. Moab
15-jun. Moab
16-jun. Moab - Jackson
17-jun. Jackson - Grand Teton
18-jun. Grand Teton - Yellowstone
19-jun. Yellowstone
20-jun. Yellowstone
21-jun. Yellowstone
22-jun. Yellowstone - SLC
23-jun. SLC - Capitol Reef
24-jun. Capitol Reef
25-jun. Capitol Reef - Bryce
26-jun. Bryce - Zion
27-jun. Zion
28-jun. Zion - Las Vegas
29-jun. Las Vegas
30-jun. Las Vegas
1-jul. Las Vegas
2-jul. Las Vegas
Je kunt ook Yellowstone zo laat mogelijk in de route plaatsen, dan heb je wat aangenamere temperaturen, zeker als je gaat kamperen. Dan zou je zoiets kunnen doen:
8-jun. Las Vegas - Zion
9-jun. Zion
11-jun. Grand Canyon
12-jun. Grand Canyon - Page
13-jun. Page
14-jun. Page - Bryce
16-jun. Capitol Reef
17-jun. Capitol Reef - Monticello
18-jun. Monticello - Moab
19-jun. Moab
20-jun. Moab
21-jun. Moab - Jackson
22-jun. Jackson - Grand Teton
23-jun. Grand Teton - Yellowstone
24-jun. Yellowstone
25-jun. Yellowstone
26-jun. Yellowstone
27-jun. Yellowstone - Craters of the Moon
28-jun. Craters of the Moon - SLC
29-jun. SLC - Las Vegas
30-jun. Las Vegas
1-jul. Las Vegas
2-jul. Las Vegas
Er zitten wat lange ritten in, tussen Moab en Jackson zou je ook nog een stop kunnen maken.
Ik ben in beide route uitgegaan van de North Rim. Is een aanrader! Je kunt er prachtig kamperen. Als je in de lodge wilt zitten zul je op tijd moeten reserveren.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor een combinatie van Yellowstone met het zuidwesten.
Marianne
Nee, wij bewaren Yellowstone voor een volgende keer, ik heb er nog wel even naar gekeken, maar we hebben besloten dat we liever wat meer tijd hebben voor de andere tussen liggende plaatsen.HansJoke schreef:Karin, doen jullie Yellowstone dan niet aan?
Wij hadden waarschijnlijk een goed moment de tickets geboekt, wij waren 600 euro p.p kwijt .
Re: Reis HansJoke: incl. Yellowstone, G.Canyon, L.Vegas, advies gevr.
Hoi hoi,
Super bedankt voor de reacties. Het heeft ons tot nu toe zeker op weg geholpen.
Wij hebben besloten om een ticket Las Vegas heen en terug te boeken.
Ben nu voornamelijk aan het oriënteren op de route. Heb eea (aan de hand van de tips) weer in een planning gezet.
Het ziet er nu als volgt uit:
8-jun. Las Vegas - Zion
9-jun. Zion
11-jun. Grand Canyon
12-jun. Grand Canyon – Monument Valley
13-jun Monument Valley - Page
14-jun. Page - Bryce
16-jun. Capitol Reef
17-jun. Capitol Reef
18-jun.
19-jun.
20-jun. Moab
21-jun. Moab
22-jun. Moab
23-jun. Moab - Jackson
24-jun. Jackson - Grand Teton
25-jun. Grand Teton - Yellowstone
26-jun. Yellowstone
27-jun. Yellowstone
28-jun. Yellowstone
29-jun. Yellowstone - SLC
30-jun. SLC - Las Vegas
1-jul. Las Vegas
2-jul. Las Vegas -AMS
Zouden jullie reactie willen geven op de planning? Ik ben erg benieuwd naar reacties/tips.
* hoe de lege dagen in te vullen? Ergens langer blijven?
* aardig wat dagen in Moab, moet dit minder of juist niet?
* dag van Moab naar Jackson haalbaar?
* zag in de tips van bovenstaande routes moticello staan, kan er niet helemaal achter komen, maar wat is daar zoal te doen wat de moeite waard is? heb het dus uit het schema gehaald.
Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes Joke
Super bedankt voor de reacties. Het heeft ons tot nu toe zeker op weg geholpen.
Wij hebben besloten om een ticket Las Vegas heen en terug te boeken.
Ben nu voornamelijk aan het oriënteren op de route. Heb eea (aan de hand van de tips) weer in een planning gezet.
Het ziet er nu als volgt uit:
8-jun. Las Vegas - Zion
9-jun. Zion
11-jun. Grand Canyon
12-jun. Grand Canyon – Monument Valley
13-jun Monument Valley - Page
14-jun. Page - Bryce
16-jun. Capitol Reef
17-jun. Capitol Reef
18-jun.
19-jun.
20-jun. Moab
21-jun. Moab
22-jun. Moab
23-jun. Moab - Jackson
24-jun. Jackson - Grand Teton
25-jun. Grand Teton - Yellowstone
26-jun. Yellowstone
27-jun. Yellowstone
28-jun. Yellowstone
29-jun. Yellowstone - SLC
30-jun. SLC - Las Vegas
1-jul. Las Vegas
2-jul. Las Vegas -AMS
Zouden jullie reactie willen geven op de planning? Ik ben erg benieuwd naar reacties/tips.
* hoe de lege dagen in te vullen? Ergens langer blijven?
* aardig wat dagen in Moab, moet dit minder of juist niet?
* dag van Moab naar Jackson haalbaar?
* zag in de tips van bovenstaande routes moticello staan, kan er niet helemaal achter komen, maar wat is daar zoal te doen wat de moeite waard is? heb het dus uit het schema gehaald.
Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes Joke
Willen jullie naar de North of South Rim van de GC? Nu lijkt het me namelijk een beetje een vreemde kronkel in de route.
Wij hebben vorig jaar de route van Moab naar Jackson onderbroken in Vernal. Dit geeft je wat tijd voor het Dinosaur NM en onderweg voor Flaming Gorge. Wij zouden het absoluut te ver rijden vinden voor 1 dag, maar het zou kunnen.
Wij hebben vorig jaar de route van Moab naar Jackson onderbroken in Vernal. Dit geeft je wat tijd voor het Dinosaur NM en onderweg voor Flaming Gorge. Wij zouden het absoluut te ver rijden vinden voor 1 dag, maar het zou kunnen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat ik Monument Valley niet meegenomen heb in mijn tweede voorstel. Het ging mij hier niet om Monticello zelf, maar om de route tussen Monticello en Capitol Reef, via de prachtige ut95. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-verslag. Voor Monticello zou je in dat voorstel ook Monument Valley kunnen doen. Ik denk dat die route wat logischer is dan jouw voorstel maar je zou eens beide mogelijkheden in googlemaps kunnen zetten. Bedenk dat de route van Page/GC North Rim naar MV niet echt mooi is, net als de I15 tussen SLC en Las Vegas.
Ik zou in elk geval een extra dga voor Page uittrekken, er is daar meer dan genoeg te doen.Je zou ook mee kunnen loten voor de Wave (Coyote Buttes North), zie daarvoor hier maar ook zonder Wave kun je 2 nachten Page nemen. Een extra dag Yellowstone is ook niet verkeerd.
Marianne
Ik zou in elk geval een extra dga voor Page uittrekken, er is daar meer dan genoeg te doen.Je zou ook mee kunnen loten voor de Wave (Coyote Buttes North), zie daarvoor hier maar ook zonder Wave kun je 2 nachten Page nemen. Een extra dag Yellowstone is ook niet verkeerd.
Marianne
Monticello is beter gelegen dan Moab voor het Needles deel van Canyonlands. Moab 'lijkt' dicht bij Canyonlands te liggen, maar je rijdt wel zo'n 2u enkele tijd om in het Needles deel te geraken vanuit Moab.
Je hebt geen 3 nachten nodig voor Capitol Reef.
Lilo
Je hebt geen 3 nachten nodig voor Capitol Reef.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Hallo allemaal,
Na een tijd lang brainstormen lezen enz enz zijn wij tot de volgende route gekomen. We hebben het rondje nu omgekeerd, dus eerst omhoog richting Yellowstone. Dit, omdat we in Yellowstone wel een camping willen reserveren, aangezien we in het begin van onze reis iets beter kunnen inschatten wanneer we in Yellowstone aankomen is dacht ik de route dan zo te doen.
Wat vinden jullie hiervan? Zijn we ergens te lang of te kort? Ik hoor het graag
7 juni AMS - LV
8 juni LV – Zion
9 juni Zion – Bryce
10 juni Bryce
11 juni Bryce – SLC
12 juni SLC – Yellowstone
13 juni Yellowstone
14 juni Yellowstone
15 juni Yellowstone
16 juni Yellowstone – Grand Teton
17 juni Grand Teton – Jackson
18 juni Jackson – overnachting op weg naar Moab
19 juni Moab
20 juni Moab
21 juni Moab
22 juni Moab
23 juni Moab – Capitol Reef
24 juni Capitol Reef
25 juni Capitol Reef – Page
26 juni Page
27 juni Page – Monument Valley
28 juni Monument Valley – Grand Canyon
29 juni Grand Canyon
30 juni Grand Canyon - LV
1 juli LV
2 juli LV - AMS
Na een tijd lang brainstormen lezen enz enz zijn wij tot de volgende route gekomen. We hebben het rondje nu omgekeerd, dus eerst omhoog richting Yellowstone. Dit, omdat we in Yellowstone wel een camping willen reserveren, aangezien we in het begin van onze reis iets beter kunnen inschatten wanneer we in Yellowstone aankomen is dacht ik de route dan zo te doen.
Wat vinden jullie hiervan? Zijn we ergens te lang of te kort? Ik hoor het graag
7 juni AMS - LV
8 juni LV – Zion
9 juni Zion – Bryce
10 juni Bryce
11 juni Bryce – SLC
12 juni SLC – Yellowstone
13 juni Yellowstone
14 juni Yellowstone
15 juni Yellowstone
16 juni Yellowstone – Grand Teton
17 juni Grand Teton – Jackson
18 juni Jackson – overnachting op weg naar Moab
19 juni Moab
20 juni Moab
21 juni Moab
22 juni Moab
23 juni Moab – Capitol Reef
24 juni Capitol Reef
25 juni Capitol Reef – Page
26 juni Page
27 juni Page – Monument Valley
28 juni Monument Valley – Grand Canyon
29 juni Grand Canyon
30 juni Grand Canyon - LV
1 juli LV
2 juli LV - AMS
-
Edne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het nadeel van Yellowstone vroeg in de maand is dat de kans op winters / koud weer groter is. Ik was er een paar dagen later, maar op zich prima hoor.
Over de weg van Bryce naar SLC en Yellowstone, prima route, maar houd er wel rekening mee dat je meer dan een halve dag kwijt bent aan rijden. Dat is op zich helemaal niet erg en Yellowstone is dat zéker waard, maar ik had het fijn gevonden als iemand mij dat van te voren had verteld
Over de weg van Bryce naar SLC en Yellowstone, prima route, maar houd er wel rekening mee dat je meer dan een halve dag kwijt bent aan rijden. Dat is op zich helemaal niet erg en Yellowstone is dat zéker waard, maar ik had het fijn gevonden als iemand mij dat van te voren had verteld
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
-
Edne
- Amerikafan
- Contacteer:
En ik zou mij ook voor kunnen stellen dat je, in plaats van aan het einde twee nachten Las Vegas, dat juist aan het begin doet om een beetje te acclimatiseren. Vanuit Nederland land je meestal in de namiddag en om de volgende dag dan direct vier uur te gaan rijden... Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk! Ik zou het omdraaien als dat mogelijk is.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom zouden jullie twee nachten Bryce doen ? Dat heeft niet echt een meerwaarde. Ik zou dan eerder twee nachten Zion doen.
Na Bryce zou ik wel eerst Capitol Reef doen, dat ligt op de route en is naar mijn gevoel hier logischer in de totaliteit van de route. Je kan tussen beide dan de route 12 doen. Vanuit Capitol reef is het dan ook weer iets minder ver naar SLC.
Vanuit Moab is het logischer om eerst naar Monument Valley, dan naar Page en zo naar Grand Canyon te gaan.
Ik denk dat als je dit in afstand uitzet je toch een pak kilometers minder doet en iets minder lange ritten. Ik kom met jullie route tussen Moab en GC op 1150 km en via mijn route op 650 km (hierbij moet je dan wel nog de extra kilometers tussen Bryce en SLC tellen, dat zijn er ongeveer 100) Je spaart dus 400 km uit, wat toch weer 4 uur minder in de auto is + minder brandstof.
Het door "Edne" aangehaalde probleem zie ik niet, integendeel, de eerste nacht ben je lekker vroeg en fris wakker, dus geen enkel probleem. Beter om op het einde nog even tot rust te komen.
Na Bryce zou ik wel eerst Capitol Reef doen, dat ligt op de route en is naar mijn gevoel hier logischer in de totaliteit van de route. Je kan tussen beide dan de route 12 doen. Vanuit Capitol reef is het dan ook weer iets minder ver naar SLC.
Vanuit Moab is het logischer om eerst naar Monument Valley, dan naar Page en zo naar Grand Canyon te gaan.
Ik denk dat als je dit in afstand uitzet je toch een pak kilometers minder doet en iets minder lange ritten. Ik kom met jullie route tussen Moab en GC op 1150 km en via mijn route op 650 km (hierbij moet je dan wel nog de extra kilometers tussen Bryce en SLC tellen, dat zijn er ongeveer 100) Je spaart dus 400 km uit, wat toch weer 4 uur minder in de auto is + minder brandstof.
Het door "Edne" aangehaalde probleem zie ik niet, integendeel, de eerste nacht ben je lekker vroeg en fris wakker, dus geen enkel probleem. Beter om op het einde nog even tot rust te komen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Edne
- Amerikafan
- Contacteer:
Het is ook persoonlijk denk ik. Ik heb altijd behoorlijk last van de lange vliegreis (snel rugklachten etc.) en tijdsverschil kan ik slecht aan wennen (oost of west... maakt voor mij niet uit). Ik acclimatiseer graag. Maar is heel persoonlijk, dus dit hoeft voor een ander geen probleem te zijn.Marcopstal schreef:
-
ingerverhoef
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vlakbij Las Vegas is nog een erg gaaf park: Valley of Fire. Een absolute aanrader! 
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mij valt dit ook op. Ik zie meer mensen wel eens de rit Moab - Jackson in één dag doen. Ik heb dit vorig jaar ook in 2 dagen gedaan met een stop in Vernal. Die route zou ik ook niet in 1 dag aanbevelen (mede ook omdat het stuk tussen Vernal en Rock Springs erg mooi is. Maar stel je doet dit in 1 dag rijden dan de meesten via Salt Lake City? Ben zelf ook even aan t oriënteren op volgend jaar omdat we wrs een deel toch dezelfde route als 2013 gaan doen.Ems2012 schreef:Wij hebben vorig jaar de route van Moab naar Jackson onderbroken in Vernal. Dit geeft je wat tijd voor het Dinosaur NM en onderweg voor Flaming Gorge. Wij zouden het absoluut te ver rijden vinden voor 1 dag, maar het zou kunnen.
Het stuk Moab - Ut128 - Loma - 139 - 64 vanaf Rangely naar Dinosaur en dan de 40 naar Vernal en vanaf daar de 191 tot bijna in Jackson is op sommige plekken te mooi om niet even een 20 min uit te stappen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1132 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 4 Reacties