Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drie dagen Moab en omgeving...hoe indelen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Drie dagen Moab en omgeving...hoe indelen?

Bericht door Martin & Marianne »

Goblin Valley ligt niet op de route, maar je kunt er natuurlijk langsrijden. Reken op ongeveer een uur.. Je kunt dan ook nog naar Little Wild Horse Canyon. Kijk voor beide eens op http://www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de tijd die je er nodig hebt.
Het lijkt mij jammer om Dead Horse Point SP niet te combineren met Canyonlands want dat ligt redelijk dicht bij elkaar en je hebt er in principe meer dan genoeg tijd voor op je volle dag Canyonlands.
In welke tijd van het jaar ben je er? Hou er rekening mee dat je op tijd vertrekt voor de wandeling naar Delicate Arch. Het is mooi om er ruim op tijd te zijn zodat je een mooi plekje kunt veroveren en uitgebreid kunt genieten van het laatste zonlicht.
In plaats van DHP SP zou je ook iets door kunnen rijden op de I70 en dan via de UT128 naar Moab rijden. Dit is een prachtige weg. Zie voor die route en voor Goblin valley en Delicate Arch bij zonsondergang ons 2013-verslag.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, de UT128 kun je doen op weg van Provo naar Moab, of beter gezegd op weg van Goblin Valley naar Moab, je rijdt sowieso weer langs de I70.
Zie voor dit stuk ook ons 2008-verslag, toen reden we via Salina langs de I70. Dat is een prachtige weg.

Het ging me niet zozeer om de temperatuur maar om het tijdstip van zonsondergang. In september zal het vroeg donker zijn dus je moet op tijd naar Delicate Arch gaan. Als de zon om half 8 onder gaat zou ik al om 5 uur van Moab vertrekken want je rijdt al gauw een half uur naar de parking. En dan is nog ongeveer een uur lopen.

Ik begrijp je redenering wat Goblin Valley betreft niet helemaal. Je rekent een uur + de reistijd van Provo naar Moab, maar je moet daar ook nog de reistijd naar Goblin valley bij tellen. Reken op ruim 6 uur voor Provo -Goblin valley - Moab incl het bezoek aan Goblin valley. Goblin Valley zal je dus ongeveer 3 uur extra kosten vergeleken met de rechtstreekse rit Provo-Moab

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even flink inzoomen. :wink: Vanuit Moab onder Arches langs naar het noordoosten, langs de Colorado River. Je kunt Cisco gebruiken in googlemaps.

Je hebt inderdaad voldoende tijd voor Goblin valley; ik vind het moeilijk te zeggen of het de moeite waard is, ik vond het leuk maar het viel mij persoonlijk een beetje tegen.

Marianne
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Goblin Valley is mooi maar als je het gaat bezoeken zou ik zeker Wild Horse Canyon opnemen in de planning.
Is idd wel minder "afgeborsteld mooi" als Antelope maar het is gratis, je bent vrij, is veel groter en je loopt er zo kort of zo lang in als je wil.
Goblin Valley alleen vind ik de omweg niet waard, dan neem je GV best mee in combi met Capitol Reef, Escalante en andere.

De UT128 loopt ten noorden van het centrum van Moab aan de Colorado noordoost naar de I70 autosnelweg, kijk maar even op Google Maps.
Heel mooie weg met zichten van de Colorado en de omliggende rotsen en enkele wandelingen zoals Fisher Towers, Amphitheater loop, Neon Canyon ea.
Bijna tegen de I70 heb je langs de UT128 het spookstadje Cisco.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Als je beslist toch naar Goblin Valley te gaan, zou ik er zeker Little Wild Horse Canyon bijnemen, anders vind ik het omrijden persoonlijk niet de moeite waard.
LWHC liet bij ons een veel grotere indruk na dan GV. Wij bezochten vorig jaar ook Antelope Canyon, maar dat is een heel andere ervaring.

Andere mogelijkheid : toch van Provo rechtstreeks naar Moab rijden, via UT 128, en onderweg de hike doen naar Fisher Towers. Wij deden vorig jaar in juli deze hike en vonden die echt de moeite waard. Ons kostte het toen een kleine 4u, maar we hebben het op ons gemak gedaan en wij zijn ook niet meer piepjong
(50), maar met een vrij goede conditie. We waren daar nagenoeg alleen, wat ook wel leuk was.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

als je wilt zien welke prachtige weg de UT-128 is (overigens 1 van de mooiste van de ganse regio) : zie onze blog van 24 december 2013 bij een prachtig sneeuwlandschap of 06 april 2013 bij een bewolkte lucht (wel een "klein" verschil in schoonheid :wink: ).
Voor Goblin Valley : 05 april 2013
Laatst gewijzigd door kalaman op 19 feb 2014, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bjornnieuwenhuizen schreef:Bedankt Kalaman! Uw links werken echter niet:
De pagina die je in deze blog zoekt, bestaat helaas niet.:error:
Maar ik zoek zelf even op uw site.... :thumbup:
oeps :? , blijkbaar is er iets veranderd in het posten van url's? Ik heb ze aangepast en nu werken ze wél.
bjornnieuwenhuizen schreef:Even een vraag tussendoor: Rijd ik ook niet over de UT128 als ik de dag erna van Moab naar Canyonlands ga? :think:
nee hoor, de UT-128 is de weg van Moab die oostwaarts richting Cisco gaat. Langs dezelfde weg liggen oa de Fisher Towers (de moeite om er langs te wandelen, zie ook onze blog van 06 april 2013).
Geef Moab en Cisco maar eens in bij Google Maps.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: :wink:

voor de "mooie" filmpjes van het Zuidwesten moet je echter hier zijn : Kalaman Films :wink: of hier : Videopagina Blog
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mocht je nog wat inspiratie zoeken we waren er in 2010 en 2012 (zie blogs in links onderaan). Arches niet alleen sunset mooi, ook Devils Garden is geweldig en Fiery Furnace.
Canyonlands np ook niet overslaan.
Naast reisverslag staan er op 2012 ook ideetjes die we niet allen uitvoerden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Canyonlands vond ik zelfs mooier dan de Grand Canyon.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Kurt10 schreef:Canyonlands vond ik zelfs mooier dan de Grand Canyon.
Ik kan niet anders dan dit voor de volle 100% onderschrijven :thumbup: .
Wij hebben de GC eigenlijk altijd al één van "minste" parken gevonden. Je moet het gewoon eens gezien hebben, maar voor de rest : zo snel mogelijk wegwezen van die hyperdrukke bedoening :shock: .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan ben ik nummer 3

Het is bij mij niet dat ik de Grand Canyon niet mooi vond...bij ons viel de drukte overigens ook gelukkig nog wel mee, maar bij Canyonlands stond ik helemaal alleen bij de Green River overlook
en had ik echt een mega WOW gevoel.

niet mijn foto overigens
Afbeelding
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Dat bedoelde ik dus :thumbup:
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

that's exactly what I mean :wink:

Afbeelding
2013-12-22 Dead Horse SP-Canyonlands NP by Kalamans Travel, on Flickr
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Prachtig, fijn dat ik daar ook over 6 maanden ook zit :D. Is dat de Green River Overlook Paul?
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

beide foto's zijn Green River Overlook...met 6 maand verschil :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik zou sowieso de viewpoints langs de weg doen en de Windows Section. Vervolgens doorrijden tot helemaal op het einde waar je Devil's Garden, met oa Landscape Arch en Double O' Arch kunt doen. Die laatste vonden wij overigens de lange hike niet waard. Bij ons was het dan ook nog eens bijzonder gevaarlijk door ijs en sneeuw. Zie onze blog van 21 december 2013.
Als er nog tijd overblijft dan kan je nog de hike doen naar Delicate Arch. Zie hiervoor 20 december 2013.
Zie ook deze laatste link voor de Windows Section en video's van de volledige Scenic Drive....mét sneeuw :wink: .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mrvanilla schreef:Prachtig, fijn dat ik daar ook over 6 maanden ook zit :D. Is dat de Green River Overlook Paul?
Inderdaad ja. Ook de grand view overlook is machtig mooi trouwens.

Overigens is het uitzicht richting de La Sal mountains bij de petrified sanddunes ook een plekje om even van te genieten.

Heeft iemand overigens ooit de park avenue trail gelopen? Is dat iets?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

PSVwally schreef:Heeft iemand overigens ooit de park avenue trail gelopen? Is dat iets?
Wij niet, om de eenvoudige reden dat je over vervoer moet beschikken als je niet heen en terug wilt lopen. Er wordt wel vriendelijk gevraagd om hikers mee te nemen maar...vermits wij er in dec zo goed als alleen waren, was dat geen optie :wink:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij hebben dat gedaan. Is heel erg de moeite hoor. Je loopt gewoon heen en terug, zo ver is dat niet hoor. Het is een gemakkelijke hike met mooie zichten voor relatief weinig inspanning. Alleen als je terugdraait heb je wel eventjes een beetje een klimmetje (op de heenweg vd hike is dat dus een bergafje :wink: )

Zie ons verslag http://www.usa4ever.com, dagen 43 t/m 46.
Moab is echt geweldig je kan er (zeker als je van wandelen houdt) gemakkelijk 10 dagen blijven.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer