Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zwanger en K1 procedure willen starten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: Zwanger en K1 procedure willen starten

Bericht door Ziva »

Je gaat dus trouwen op een toeristenvisum? En welk visum ga je dan aanvragen (K1?) of blijf je in de VS?

En waarom zou het niet handig zijn dat zijn ouders co-sponsoren? Het lijkt me zo'n beetje de enige oplossing. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zullen zeggen "Ja, natuurlijk sponsor ik jou en je aanstaande kindje wel en ben ik feitelijk de komende 10 jaar verantwoordelijk voor jullie want als jullie het financieel niet redden en een beroep moeten doen op sociale voorzieningen hangt mij wellicht een gevangenisstraf boven het hoofd". Want dat is feitelijk het "contract" dat jouw co-sponsor met de Amerikaanse overheid aangaat. Iemand moet jou dus wel heel erg vertrouwen om zoiets te willen tekenen.

Verder is het wellicht toch handig als jouw vriend zo snel mogelijk een baan zoekt en wellicht pas weer gaat studeren als jij een baan gevonden hebt na de geboorte van je kindje. Of wellicht kan hij in de avonduren een studie doen naast een normale baan. Met inkomsten kan hij meedoen met het co-sponsorschap, zonder inkomsten is hij bij voorbaat al uitgesloten.

Ik wil je veel succes wensen. Het zal zeker niet makkelijk worden maar hopelijk komt alles goed voor jullie :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe lang ga je in de US blijven?
Wie gaat er voor de kosten opdraaien als je medische zorgen nodig hebt (ten gevolge van je zwangerschap)? (ik neem aan dat eigen verzekering niet de extra kosten van de US dekt?)
Alemae schreef: Ik ben dan 21 weken zwanger, dus ze kunnen me niet weigeren op het zwanger zijn.
Wie mag je niet weigeren? Immigrations mag je heel erg zeker weigeren, en de luchtvaartmaatschappij mag je ook weigeren als ze vermoeden dat er risico's verbonden zijn aan het toelaten van jou op de vlucht (wat ze normaalgezien niet zullen doen als jij er gezond uit ziet). Ik wil maar aangeven dat jij in deze geen rechten hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Niet onnodig bang maken. Je kunt niet alles verzekeren. Er zijn nog altijd miljoenen mensen zonder verzekering in dit land.
kastelke schreef:Hoe lang ga je in de US blijven?
Wie gaat er voor de kosten opdraaien als je medische zorgen nodig hebt (ten gevolge van je zwangerschap)? (ik neem aan dat eigen verzekering niet de extra kosten van de US dekt?)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, maar als je financieel al dik in de problemen zit, dan is het soms beter om met je verstand te denken en niet met je gevoelens. Kwestie van het niet nog erger te maken dan het al is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Fellow2012

TS heeft niet aangegeven dat ze in financiële problemen zit. Als je een sponsor nodig hebt willen toch niet zeggen dat je dik in de problemen zit?
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 18 feb 2014, 03:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

adam747 schreef:Niet onnodig bang maken. Je kunt niet alles verzekeren.
Klopt, je kan niet alles verzekeren. Maar voor medische kosten die je tijdens een reis kan oplopen kan je je wel verzekeren. Juist daarvoor bestaan reisverzekeringen en eventuele aanvullende ziektekostenverzekeringen.

Iemand adviseren om dat niet te doen, want ja, zoveel mensen zijn onverzekerd vind ik op zijn netst gezegd zéér onverantwoord als je weet dat iemand al zwanger is en dus een groter risico loopt op medische hulp nodig hebben.
Fellow2012

Ik ging ervan uit dat reisverzekering acute medische problemen dekt en dat het zeer waarschijnlijk zwangerschapsgerelateerde issues uitsluit.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

adam747 schreef:Ik ging ervan uit dat reisverzekering acute medische problemen dekt en dat het zeer waarschijnlijk zwangerschapsgerelateerde issues uitsluit.
:shock: En dus zeg je dat kastelke haar onnodig bang maakt, in plaats van te zeggen dat Alemae dit moet navragen bij haar verzekeraars? :shock:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Alemae, dank voor de update. Het is altijd prettig als iemand terugkomt om te vertellen hoe het geheel verlopen is of hoe het nu gaat. Maar een paar dingetjes denk je mijns inziens toch wat te licht over.
Alemae schreef:Ik ben dan 21 weken zwanger, dus ze kunnen me niet weigeren op het zwanger zijn.
Kastelke heeft het ook al gezegd, maar zowel Immigrations als de luchtvaartmaatschappij kunnen en mogen ze weigeren. Ze zullen bekijken wat voor hun het risico is en niet wat jullie het beste uitkomt.
Alemae schreef:Dan zitten we alleen nog met het financiële plaatje. Zijn ouders willen compleet voor mij en ons kindje zorgen, maar het is nog steeds niet handig als zij onze co-sponsor zouden worden. Daarom ben ik van plan om met mijn schoonmoeder te gaan overleggen, of zij iemand weet en zoiets toevertrouwd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze gelijk 'ja' zeggen, maar dan zijn we er in ieder geval actief mee bezig.
Sponsorschap van een immigrant is een zeer grote en langdurige verantwoordelijkheid die je niet moet onderschatten. Zoals Ziva al zei is de sponsor financieel verantwoordelijk en dat 10 jaar lang. Als je dat jouw schoonouders niet aan wil doen, waarom zou een "vreemde" dat voor jullie dan wel op zich nemen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Die 'miljoenen' mensen kunnen wel naar de ER - ook al zijn ze illegaal in de US - en de kosten worden gedragen door de county in question en degenen met wel verzekering.
TS moet niet alleen informeren bij verzekeraar maar ook bij de county waar haar vriend woont. Veel staten hebben pre- en postnatal programs waar de meeste in de US aanwezige vrouwen voor in aanmerking komen - ongeacht hun status.

De sponsorship is niet voor tien jaar in dit geval. TS kan drie jaar na het sluiten van het huwelijk US citizen worden. Daarmee vervalt de verantwoordelijkheid van de sponsor(s) aangezien ze dan voor alle voorzieningen van US overheid - Fed. zowel als staat - in aanmerking komt.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hockey schreef:
Alemae schreef:Ik ben dan 21 weken zwanger, dus ze kunnen me niet weigeren op het zwanger zijn.
Kastelke heeft het ook al gezegd, maar zowel Immigrations als de luchtvaartmaatschappij kunnen en mogen ze weigeren. Ze zullen bekijken wat voor hun het risico is en niet wat jullie het beste uitkomt.
Het lijkt me toch wel heel stug dat immigrations iemand weigert het land binnen te laten zuiver omdat ze zwanger is.
Waarom zouden ze dat doen :?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Een kind dat in de US is geboren mag in de US blijven. Bovendien mogen veel illegale moeders blijven tot het kind meerderjarig is. Al zie je af en toe op het nieuws dat ouders het land uitgezet worden terwijl de kinderen wel mogen blijven. Maar er zijn dus heel veel moeders die naar de US komen als ze zwanger zijn met het plan hier te bevallen zodat hun kind Amerikaan zal zijn. Een zwangere buik kan dus een reden zijn voor immigrations om moeilijk te doen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Als je zwanger bent en met je Amerikaanse partner vanuit Nederland naar Amerika probeert te vliegen lijkt me dat juist een extra reden voor de Immigratiedienst om je tegen te houden. Juist omdat het risico dat je niet meer terugkomt dan veel groter is. Dus zoals gezegd, het is helemaal niet vanzelfsprekend dat de Immigratiedienst je toelaat.

En inderdaad, zoals USInisder al zei, het sponsorship vervalt inderdaad nadat je US Citizen geworden bent maar dat moet je dan wel zo snel mogelijk doen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Het visum gedeelte van het hele verhaal is mij ook nog niet duidelijk, terwijl me dat juist het belangrijkste deel is. Je geeft dat je in Nederland wilt trouwen, prima, maar wat dan? Je zult dan alsnog een CR-1 visum aan moeten vragen (K1 is alleen voor niet-getrouwde verloofden), en dat moet je man vanuit de VS doen. Terwijl je wel op bezoek mag in de VS, is het niet de bedoeling dat je er blijft voordat je visum rond is. Het lijkt nu alsof je op een toeristenvisum naar de VS wil om daar je visum aan te vragen, maar dit is absoluut niet de bedoeling van de Amerikaanse wetgeving. De enige manier om op een touristenvisum de VS binnen te komen en dit dan om te zetten naar een groene kaart, is om als toerist naar de VS te vertrekken, zonder enige trouwplannen, daar de liefde van je leven tegen te komen, dan te trouwen, en dan via een Adjustment of Status een groene kaart aan te vragen. Aangezien jij al getrouwd bent voor je VS in komt, kan dit niet.

Misschien heb ik er overheen gelezen, of misschien wil je dit niet delen, maar onderschat dit onderdeel niet. Als jij zwanger en wel met je amerikaanse man bij immigrations staat, heb je groot kans dat ze je een te groot immigratie gevaar vinden en je terugsturen.

En dan nog een hele vervelende vraag: waar wil je bevallen? In Nederland zal dit geen probleem zijn, maar in de VS wel. Vroeger kon je geen ziektekosten verzekering krijgen als je zwanger was (want: pre-existing condition). Misschien dat dit onder Obamacare veranderd is, maar dit wil je wel uitzoeken, want een bevalling kan aardig in de kosten lopen.

I don't mean to rain on your parade, maar zoek dit heel goed uit voordat je stappen neemt..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Aangezien de vriend op dit moment geen inkomen heeft bij mijn weten en TS als ze in de US komt niet meteen werk heeft, zullen ze zich moeten melden bij de exchange van de staat waarin de vriend woont. Ze zullen dan in aanmerking komen voor MedicAid. MedicAid wordt in de meeste staten geadminstreerd door de county. Daar moeten vriend/dan man en TS zich denk ik eveneens aanmelden.
Probleem van MedicAid is dat veel dokters die vorm van verzekering niet accepteren. Je kunt met MedicAid ook niet naar willekeurig welk ziekenhuis maar alleen naar een ziekenhuis dat een contract heeft.

Er zijn mogelijkheden dus, maar die zijn per staat/county verschillend. Als TS en haar vriend ouders kunnen worden, moeten ze toch ook in staat zijn deze basic rules uit te vogelen. Idem food stamps, extra hulp voor zwangeren, postnatalen, babies (heet hier SNAP). Vervolgens de rechten van het kind op hulp zoals ADFC. Ook Section 8, enz.

De ongedocumenteerde ouders 'mogen' niet blijven, ze vliegen onder de radar en dat kan omdat hier geen burgerlijke adm. is. Ze werken of zwart of via een legale bemiddelaar of hebben een eigen bedrijfje. Hun kind mag in principe in de US bliijven maar dan moet er wel een familielid zijn die het kind kan opvangen. Illegale immigranten leven altijd in angst voor laMigra.
Iedere keer als er gesproken wordt over meer deportaties komen de boeren hier in het geweer overigens. Want de ongedocumenteerde arbeid is hard nodig hier.

Ik weet niet of er zoveel as. moeders speciaal naar de US komen om hun kind te krijgen. Het wordt gezegd maar ik heb daarover nooit een statistiek mogen zien (?) Voor Mexicanen die aan de grens leven is het niet alleen het citizenship, maar ook de betere zorg in een US ziekenhuis.
De oplossing is heel simpel: pas de wet aan - dat een van de ouders legal status moet hebben.
Maar het hele gebeuren is een politiek mijnenveld geworden inmiddels.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

USInsider schreef:Aangezien de vriend op dit moment geen inkomen heeft bij mijn weten en TS als ze in de US komt niet meteen werk heeft, zullen ze zich moeten melden bij de exchange van de staat waarin de vriend woont. Ze zullen dan in aanmerking komen voor MedicAid.
Is het niet zo dat je als groene kaart houder pas recht hebt op medic aid op het moment dat je 40 credits verdiend hebt? Volgens mij kan je als LPR naar alle sociale voorzieningen fluiten, of heb ik dat mis?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

@USInsider, toen we nog in Utah woonden was er een docu op tv over moeders die naar Utah kwamen om te bevallen. Weet niet meer welke omroep dat was, maar wel dat het me zo vreemd leek dat ze naar die staat kwamen omdat het niet in de buurt van een grens of zee is. Maar ze hadden interviews met ouders die naar Utah waren gekomen om daar te bevallen en hoe moeilijk het was om zo te leven. Inderdaad, ze hebben niet het recht om hier te blijven, maar in de praktijk gaat het vaak jarenlang goed. Kinderen gaan ook gewoon naar school en vaak weet de school wel het een en ander over de thuissituatie. (Dat onderwerp werd ook meerdere keren behandeld in mijn Early Childhood Bachelor's degree, kinderen van illegale imigranten en hoe dat op te vangen in de klas.)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dixiechick, je hebt gelijk, een LPR moet vijf jaar in de US zijn om recht te hebben op voorzieningen.
Maar een staat kan aanvullende voorzieningen hebben.
Ik ging uit van de geschetste situatie en zwangere vrouwen die hier legaal zijn hebben meestal recht op MedicAid. Pasgeborenen ook.

Plus ACA ObamaCare is voor alle legaal aanwezigen en daarmee is de vijf-jaar regel niet meer van kracht (?)
En iedereen in de US aanwezig heeft recht op Emergency MedicAid. (Dat alleen al kost CA iets van 2 miljard per jaar las ik).

The 40 credits waar je het over hebt zijn de requirement voor MediCare.

LIttlePhoenix, ik zou zo graag statistieken zien. TV programmas zeggen me weinig - ik weet hoe die gemaakt worden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

USInsider schreef: ik zou zo graag statistieken zien. TV programmas zeggen me weinig - ik weet hoe die gemaakt worden.
Cijfers kan je ook maken.
A Pew Hispanic Center study of Census Bureau data found that as many as 340,000 of the 4.3 million babies born in the U.S. in 2008 had at least one illegal immigrant parent.
http://www.businessweek.com/articles/20 ... ntegration
The government estimates that there were 7,462 births to foreign residents in 2008. The Center for Immigration Studies said close to 40,000 births each year are to 'birth tourists' - however that number could be as high as 200,000.
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z2tiOgHMzj
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Met statistieken bedoelde ik getallen van Fed. overheid en van staten die veel (illegale) immigratie zien.

Als LittlePhoenix beschrijft hoe kids van illegal immigrants in haar opleiding een study-topic waren, dan geeft dat toch aan dat we over een regelmatig voorkomend fenomeen spreken.
Waar ik woon zijn ook grote aantallen ongedocumenteerden. Echter in mijn ervaring werken ze meestal of hebben een eigen bedrijfje.
Het feit dat ze 'illegaal' zijn betekent niet meteen dat ze aan alle kanten US voorzieningen gebruiken/misbruiken. Daar gaat het me om.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer