Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Bericht door Petra/VS »

LOL, dat lijkt onze voorspelling wel ;). Ben nu wel bezorgd want in zuidwest Virginia sneeuwt het al hard, veel eerder dan voorspeld en onze oudste zit erin vast :(
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en hier gaat het mooi weer worden. Ik kijk er naar uit
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben vannacht wel een pakje gekregen, 30 cm: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0bbbbbbbbb
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ongelooflijk!! :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik zat ietsje verder naar het noorden dan gepland, en ook daar 30cm. En van dat hele natte zware met de glibberigste wegen. Bleeh, vies spul, maar het zag er wel erg mooi uit in de bossen. Mijn snowblower had er moeite mee, ik heb een paar shearpins op het ijs gebroken. Vanochtend erg vroeg weg, lange commute naar Boston, maar ik ben er. Vannacht, na de late dienst van man, terug naar het noorden en dit weekend lekker langlaufen :thumbup:! Met een paar inches sneeuw zaterdagavond. Want daar hebben we nog niet genoeg van, hahaha.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heerlijk, langlaufen! Ik heb gisteren mijn sneeuwschoenen ondergebonden, helaas is nu alles geruimd en ik kan ik ze hier in de buurt niet meer gebruiken. Denk er wel over morgen naar Great Falls te gaan en daar te gaan lopen. Wij schijnen vannacht ook nog een beetje te krijgen, maar halverwege volgende week warmt het eindelijk een beetje op.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb echt met jullie te doen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jullie hebben toch ook een heel koude winter, Elke? Mijn broer in Ottawa belde gisteren om te horen hoeveel sneeuw wij hadden en vertelde dat het voor hen zelfs te koud was om te gaan langlaufen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra, Ottawa, dat is een andere wereld! Men zegt hier wel eens dat het deel van Toronto tot Burlington in een 'bubble' zit. (waar ze dan een twee dingen mee bedoelen, maar 1 ervan is het weer: minder sneeuw, meer zon).
Hier was het -2 en de afgelopen week is er 0,5 cm sneeuw gevallen. Overal hangen ijspegels van het smelten.
We krijgen wel terug koudere temperaturen (gevoelstemperaturen tussen de -10 en -24 overdag), maar wel met veel zon, maandag 5-10cm sneeuw en de andere dagen <1cm sneeuw.

Edit: fout gekeken, dat zijn de nachttemperaturen. Tot maandag zitten we nog rond de -13, en dan wordt het weer warmer, we komen zelfs boven het vriespunt uit, met gevoelstemperaturen rond de -2 tot -4.
Elke
dutchieinquebec
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 533

Bericht door dutchieinquebec »

van mij mag het warm water gaan regenen.
heb nou wel genoeg van die witte rommel.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

In delen van Amerika nu al weken achter elkaar behoorlijke tot extreme kou, in het zuiden van Engeland staat het water nu al weken totaan de knieeen en in Nederland was het vandaag 12 graden! Het moet niet gekker worden :shock:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ja, RiverCola, raar weer over de hele wereld. Global weirding. Ik persoonlijk heb liever al deze sneeuw dan de wateroverlast in Engeland. Mijn zus in NL vertelde me dat ze 's nachts wakker was en zag dat het buiten 13C was. Alles staat op uitbotten of bloeit in haar tuin. Als mijn sneeuwklokjes hun kopjes boven de sneeuw willen uitsteken, moeten ze eerst 2m omhoog groeien :lol:.

Dit was het beste langlauf weekend van deze winter tot nu toe. Verse sneeuw, net onder vriespunt, blauwe lucht, en zon. Perfect, ik heb genoten!

En vanmiddag meer sneeuw. Het mag van mij nu ook wel ophouden. Alleen al om het feit dat mijn snowblower zondagavond een raar geluid begon te maken, die heeft er dus ook duidelijk genoeg van :lol:. Maar ze mag er nog even niet de brui aangeven, ik ben d'r hard nodig.
Amerikanist
Amerikafan

Bericht door Amerikanist »

Idiote winter is dit... Had best twee weekjes van die sneeuw en kou willen hebben hier. Maar meer ook niet!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanochtend weer een vers laagje sneeuw, maar morgen wordt het maar liefst 12 graden, hoera! Maar ik heb ook liever sneeuw en koude blauwe luchten daarna dan de hele tijd regen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hier tegen de 20C vandaag. Van het weekend weer wat kouder. Maar ja het is nog winter natuurlijk
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hier voelt het nu echt als lente. Al dagen achter elkaar temperaturen rond of boven de 10 graden, redelijk zonnig, vogels fluiten én de dagen worden weer langer. Alles bij elkaar wordt ik er wel echt vrolijk van. Zondag al mijn balkonnetje een beetje aan het opknappen geweest, in m'n planten zitten al kleine knoppen. Het is nog net te koud om in de zon op een terrasje te gaan zitten :lol: Lekker hardlopen 's avonds met ondergaande zon. Wat een mens gelukkig kan maken :thumbup:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben vorige week eindelijk een plens regen gekregen, maar dat was bij lange na niet genoeg om de droogte te verhelpen. Ondertussen is het weer redelijk zonnig en warm. Misschien weer regen over 10 dagen, maar dat is al vaker voorspeld en niet uitgekomen.

Op onze veranda staan twee aubergineplanten vrolijk te bloeien, en we hebben al vijf vruchten. Nog niet groot genoeg om te oogsten, maar toch wel een beetje vroeg voor het seizoen...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

goldenhills schreef:Misschien weer regen over 10 dagen, maar dat is al vaker voorspeld en niet uitgekomen.
Hahahaha, vanuit een Nederlands perspectief gezien klinkt dat echt hilarisch!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

het was hier vandaag bijna 20 graden, afgelopen zondag hadden we nog een sneeuwbui.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben 10cm sneeuw gekregen tegen de ochtend aan. We zitten nu aan 90cm sneeuw die al gevallen is dit seizoen. Het meeste dat we in de voorgaande 3 jaren gevallen is, is 75cm. En de winter is nog niet voorbij.
In de tuin ligt er trouwens een pak van bijna 50cm! Het smelt dus niet erg weg met al die diepvriezer-temperaturen. Maar tegen het weekend zouden we naar 4 graden gaan. Met veel regen. Dus erg veel smeltwater...
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer