Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meer tijd voor de steden..?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pluisjeshaar
Amerika-newbie

Meer tijd voor de steden..?

Bericht door Pluisjeshaar »

Hoi Hoi,

Mijn vriend en ik willen graag een reis gaan plannen door california. Wij zijn geen van beide ooit in amerika geweest dus we zijn nog behoorlijk leek.

Nu heb ik al veel forums gelezen. Ik zie hier dat iedereen de meeste tijd in de NP door brengt en niet in de steden.
Is dit omdat je voor de steden niet zo veel tijd nodig hebt?

Want ik in eerste instantie zou ik verwachten dat je in de steden het meeste tijd nodig hebt.
Wat moet je gezien hebben in de grote steden en welke steden moet je gezien hebben? en hoe veel tijd heb je nodig als je een stad goed wilt verkennen?

Vrolijke groetjes,
Dylan en Helen :thumbup:
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Meer tijd voor de steden..?

Bericht door harryvanrooy »

Dat hangt er vooral van af wat jullie willen. Wij zijn niet echt natuurmensen, maar in het zuidwesten kun je niet echt om de natuur heen. Dus hebben wij die parken gedaan maar niet echt elke uithoek of zo,Kunnen we wel mee leven. Veel leden van het forum willen echt alles overal gezien hebben en dat is mooi als je veel kunt gaan en veel tijd hebt, ik ben daar wel een beetje jaloers op hoor! maar nogmaals, je moet zelf beslissen wat En tot hoever je alles wil zien. Over de steden, idem dito, wij vonden vooral SF een super stad, LV, oké voor enkele dagen, dit moet je eens gezien hebben. lA, wij zaten in Santa Monica en dat is best wel leuk, maar wij vonden LA niet echt een hoogtepunt van onze reis, buiten enkele standaard toeristische dingen gerekend. Anderen zullen dan weer iets anders zeggen, Ik zou zeggen, zie voor jezelf wat je prioriteiten zijn en beslis dan voor jezelf. In ieder geval, je gaat een reis tegemoet die je leven zal veranderen :D
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Hangt er vooral vanaf waar je intresses liggen. Ik ga bijvoorbeeld graag stadions gaan bekijken daar heeft een ander waarschijnlijk minder aan terwijl ik weinig belang hecht aan pretparken.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

In aanvulling van wat hier boven gezegd wordt: het mooi van het zuidwesten van Amerika vind ik dat je steden en natuur heel goed kan combineren. Ik vind beide leuk, maar je moet mij niet twee weken in de natuur zetten. Vind het heerlijk om s'ochtends ook eens naar Starbucks te kunnen of s'avonds naar een bar. Als je een 'typische' zuidwest reis maakt doen veel mensen L.A., S.F. en Las Vegas aan. Daartussen bezoeken ze parken als Yosemite, Death Valley en Grand Canyon. Ideale combinatie. Wij deden meestal twee volle dagen voor de steden.

Maar uiteindelijk komt het erop aan waar je je tijd het liefst besteed: tussen het beton van de stad of tussen de bergen van de wildernis.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb hetzelfde. Al moet ik zeggen dat mijn laatste reis van LA naar Denver alleen de eerste 5 dagen en de laatste dag stad me ook erg goed is bevallen.

Ik probeer altijd een combi te maken. Al zou ik makkelijk ook een week in bv LA, San Francisco of Las Vegas kunnen doorbrengen, de parken zoals de Grand Canyon, Moab, Zion en Yosemite zijn eigenlijk niet in 1 dag te doen als je op zo'n dag ook nog 300+ km moet rijden.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Inderdaad , ik vind een combinatie tussen steden en natuur ook super dat is het mooie aan dit soort reizen , de afwisseling... en elke dag is anders.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pluisjeshaar schreef: Nu heb ik al veel forums gelezen. Ik zie hier dat iedereen de meeste tijd in de NP door brengt en niet in de steden.
Is dit omdat je voor de steden niet zo veel tijd nodig hebt?
Dat is zoals gezegd helemaal afhankelijk van wat je allemaal wilt doen en zien in de steden en in de parken. Wil je veel winkelen, musea bekijken, ben je geïnteresseerd in architectuur, etc dan zul je voor de steden wel wat tijd uit moeten trekken. Het westen is echter vooral zo uniek vanwege de natuur. Als je daar iets van wilt zien zul je zo nu en dan de auto uit moeten, en zeker als je gaat wandelen, fotograferen en je wilt eens ranger activiteiten bijwonen, dan kost dat behoorlijk wat tijd.
Kijk voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl. Voor de steden (en het zal dan met name gaan om San Francisco, Los Angeles en Las Vegas) kun je wat reisboeken uit de bibliotheek halen. Lees je goed in en kijk wat je aanspreekt en plan aan de hand daarvan de benodigde tijd in. Als je weet wat je wilt zien kun je ook met hulp van het forum kijken hoeveel tijd dat zal kosten.

Marianne
Pluisjeshaar
Amerika-newbie

Bericht door Pluisjeshaar »

Iedereen heel erg bedankt. Ben al een stukje wijzer!

Ik zelf ben iemand die erg graag de cultuur heel erg op snuift en mijn vriend zal waarschijnlijk wel wat voetbalstations willen zien.
Iemand hier nog een goede tip voor?

groetjes,
Helen
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Ik zou zeker niet te veel dagen in de steden reserveren. Drie jaar geleden had ik drie volledige dagen in SF, waarvan ik de laatste heb geannuleerd, en vroeger ben vertrokken. Op twee volledige dagen krijg je mi een goed beeld van de stad, en in september is het daar snel zéér koud (jas-weer), wat minder aangenaam is. in LA kan je in de zomer natuurlijk elke dag op het strand gaan liggen, en dan duurt het verblijf zolang als je wil.
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Buiten New York en Las Vegas vind ik 2 dagen voor een stad toch ook voldoende.
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Grappig hoe dat verschilt, en dat geeft meteen ook de moeilijkheid aan, waardoor er geen eenduidig advies is te geven.
Ik zou twee weken in San Francisco kunnen doorbrengen, maar langer dan twee dagen Las Vegas is voor mij te veel.

Tegelijk zal ik geen 4 dagen aan een stuk in Yosemite gaan zitten.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alhoewel ik Yosemite mooi vind, zie ik wel veel vergelijkingen met de alpendorpen...ik vind Zion en vooral Moab mooier en specialer. Ook de grand canyon is wel een must see als je er in de buurt bent, maar om de een of andere reden had ik na een aantal uitkijkpunten een gevoel van dit is veel van hetzelfde qua uitzicht...
Pluisjeshaar schreef: en mijn vriend zal waarschijnlijk wel wat voetbalstations willen zien.
Iemand hier nog een goede tip voor?
Voetbal..... Niet echf de sport in Amerika en de enige die ik zo weet wat echt voetbal is is het stadion van de LA Galaxy. En dat is het stubhub center. Ook de rose bowl in Pasadena wordt nogal eens voor soccer gebruikt. Maar het zijn voornamelijk honkbal en nfl stadiums en basketball/ijshockey hallen.

Zo heb je in LA het staples center, het colloseum, dodgers stadion en iets zuidelijker in Anaheim het Angels stadion.
In San Francisco heb je candelstick park voor het nfl stadion en at&t park voor het giants honkbal. Ook in Oakland aan de overkant van de baai heb je een mooi complex waar basketball honkball en nfl dicht bij elkaar liggen in het coliseum complex

Las Vegas heeft volgens mij geen echte sportteams, wel een indoor hall waar kan worden gebasketbald, al zou dat ook in wat hallen van sommige hotels makkelijk kunnen :wink:
Wel zou je in het noorden van Vegas naar een Nascar/indycar oval kunnen en daar zelf rijden.. Ik weet dat LA ook ovals heeft, maar ik weet zo niet of je daar ook kunt rijden.

Eigen ervaring trouwens is dat ik de rose bowl erg vind tegenvallen al gaan daar 90000+ mensen in en ook rond het colliseum vond ik het niet het fijnste buurtje van LA.
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

PSVWally,

Wat kan u aanraden voor Phoenix op sportgebied?

mvg
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben nog nooit in Phoenix geweest.... Ik weet wel dat er een soort arena achtig stadion in Glendale ligt. Dat is een km of 30 vanaf het vliegveld van Phoenix. Ik neem aan dat het Diamondbacks stadion en vooral het basketballstadion vd suns wel wat meer in het centrum liggen, maar dat weet ik niet zeker.

En je mag wel 'je' zeggen hoor :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer