Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reis2014: AZ-NM-TX
Reis Reis2014: AZ-NM-TX
Hallo iedereen,
Na twee Amerika-reizen in 2011 en 2012 geraken ik en mijn vriendin niet verlost van de America-microbe en zijn we aan het denken voor een derde trip naar Amerika.
Op onze vorige reizen hebben we al een groot stuk van de westkust gezien van La-SF tot Monument Valley en boven tot Yellowstone NP. De meeste nationale parken hebben we bezocht. We zouden het dit jaar iets korter houden (15-16 dagen).
Na een eerste onderzoek had ik de volgende route in gedachten: http://img21.imageshack.us/img21/4952/o0s0.png
- landen in Phoenix
- bezoek aan Saguaro NP
- bezoek aan White Sands NP in NM
- rit naar Albuquerque
- ten noorden van Gallup zou ik een drietal dagen spenderen
- doorrijden naar Santa Fe
- santa fe naar carlsbad (grotten bezoeken)
- doorrijden nar TX
- San Antonio en Houston bezoeken
- vertrek in Houston
Dit is in zeer grote lijnen en ik moet nog opzoeken wat er allemaal te bezichtigen valt. Het laatste stuk hebben we toegevoegd omdat we de sfeer van het diepe zuiden ook wel eens willen opsnuiven.
Mogelijke alternatieven zijn:
1) Dezelfde route tot santa fe, maar dan naar Oaklhoma City en dan over Dallas naar Houston (terugvlucht)
2) Dezelfde route tot santa fe, maar dan naar Sedona en Flagstaff, naar Kanab en naar Las Vegas (terugvlucht)
Wat zeggen de kenners?
Grtn!
Na twee Amerika-reizen in 2011 en 2012 geraken ik en mijn vriendin niet verlost van de America-microbe en zijn we aan het denken voor een derde trip naar Amerika.
Op onze vorige reizen hebben we al een groot stuk van de westkust gezien van La-SF tot Monument Valley en boven tot Yellowstone NP. De meeste nationale parken hebben we bezocht. We zouden het dit jaar iets korter houden (15-16 dagen).
Na een eerste onderzoek had ik de volgende route in gedachten: http://img21.imageshack.us/img21/4952/o0s0.png
- landen in Phoenix
- bezoek aan Saguaro NP
- bezoek aan White Sands NP in NM
- rit naar Albuquerque
- ten noorden van Gallup zou ik een drietal dagen spenderen
- doorrijden naar Santa Fe
- santa fe naar carlsbad (grotten bezoeken)
- doorrijden nar TX
- San Antonio en Houston bezoeken
- vertrek in Houston
Dit is in zeer grote lijnen en ik moet nog opzoeken wat er allemaal te bezichtigen valt. Het laatste stuk hebben we toegevoegd omdat we de sfeer van het diepe zuiden ook wel eens willen opsnuiven.
Mogelijke alternatieven zijn:
1) Dezelfde route tot santa fe, maar dan naar Oaklhoma City en dan over Dallas naar Houston (terugvlucht)
2) Dezelfde route tot santa fe, maar dan naar Sedona en Flagstaff, naar Kanab en naar Las Vegas (terugvlucht)
Wat zeggen de kenners?
Grtn!
Re: Route AZ-NM-TX
Houston en Dallas vind ik niet zo bijzonder, San Antonio heb ik wel leuke dingen over gehoord maar ik heb een zwak voor Sedona dus als je daar nog nooit geweest bent is dat een aanrader en zou ik voor optie 2 gaan.
Als alternatief voor Carlsbad Caverns kan je ook aan de Kartchner Caverns denken http://azstateparks.com/parks/kaca/. Ik heb me laten vertellen dat deze mooier zijn dan Carlsbad (ben wel in de Kartchner caverns geweest, nooit in Carlsbad)
Je rijdt er toch langs als je via Saguaro NP naar NM rijdt.
Als alternatief voor Carlsbad Caverns kan je ook aan de Kartchner Caverns denken http://azstateparks.com/parks/kaca/. Ik heb me laten vertellen dat deze mooier zijn dan Carlsbad (ben wel in de Kartchner caverns geweest, nooit in Carlsbad)
Je rijdt er toch langs als je via Saguaro NP naar NM rijdt.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Reis2014: AZ-NM-TX
Wat wij ooit deden
Albuquerque (dag 1+2) - Santa Fe (dag 3+4) - Roswell (dag 5) - via Carlsbad naar Alamogordo (dag 6) - via White Sands naar Las Cruces (dag 7) - via Ft Bowie naar Willcox (dag 8 ) - Chiricahua NP (dag 9) - Tombstone (dag 10) - Tucson (dag 11+12) - Sedona (dag 13+14) - Grand Canyon (dag 15+16) - Monument Valley (dag 17) - Canyon de Chelly (dag 18) - Albuquerque (dag 19) - dag 20 terug naar huis
Wij waren er toen in oktober (luchtballon festival in Albuquerque).
Overal was het een zeer aangename temperatuur, enkel in GC was het kouder (we hadden er sneeuw).
Vorig jaar was ik in Tucson en Phoenix in juli en het was 40+.
Groetjes,
Ingrid
Albuquerque (dag 1+2) - Santa Fe (dag 3+4) - Roswell (dag 5) - via Carlsbad naar Alamogordo (dag 6) - via White Sands naar Las Cruces (dag 7) - via Ft Bowie naar Willcox (dag 8 ) - Chiricahua NP (dag 9) - Tombstone (dag 10) - Tucson (dag 11+12) - Sedona (dag 13+14) - Grand Canyon (dag 15+16) - Monument Valley (dag 17) - Canyon de Chelly (dag 18) - Albuquerque (dag 19) - dag 20 terug naar huis
Wij waren er toen in oktober (luchtballon festival in Albuquerque).
Overal was het een zeer aangename temperatuur, enkel in GC was het kouder (we hadden er sneeuw).
Vorig jaar was ik in Tucson en Phoenix in juli en het was 40+.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
het verloop van vooral het begin je route is niet optimaal.
Je gaat van Las Cruces naar het noorden (Santa Fe met zijsprong naar Gallup) en dan weer helemaal terug naar Carlsbad.
Al eens uitgerekend hoeveel km dat zijn ?
Er is een andere mogelijkheden waaarbij je niet onnodig op en neer rijdt: (ik noem alleen de route, de indeling van de dagen komt later wel)
Vanaf Phoenix via Apache Trail naar Petrified Forest, Canyon de Chelly, Gallup (Bisti Badlands) Santa Fe (Bandelier, Kasha Katuwe Tent Rocks) , Albuquerque, Las Cruces, White Sands,
Alamogordo, Carlsbad Caverns, Guadelupe Mts, Big Bend, San Antonio, Houston.
Je gaat van Las Cruces naar het noorden (Santa Fe met zijsprong naar Gallup) en dan weer helemaal terug naar Carlsbad.
Al eens uitgerekend hoeveel km dat zijn ?
Er is een andere mogelijkheden waaarbij je niet onnodig op en neer rijdt: (ik noem alleen de route, de indeling van de dagen komt later wel)
Vanaf Phoenix via Apache Trail naar Petrified Forest, Canyon de Chelly, Gallup (Bisti Badlands) Santa Fe (Bandelier, Kasha Katuwe Tent Rocks) , Albuquerque, Las Cruces, White Sands,
Alamogordo, Carlsbad Caverns, Guadelupe Mts, Big Bend, San Antonio, Houston.
- SummerONeill
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ooit 3 weken alleen door Texas heen getrokken, er valt daar genoeg te zien maar het hangt er erg vanaf wat je leuk vindt. Ik vond zelf de steden in Texas minder interessant. In Dallas is alleen het Sixth Floor Museum interessant (over de moord op Kennedy), maar verder valt hier vind ik weinig te beleven. San Antonio is leuk voor een dag, maar dan heb je het wel gezien (even ergens eten in één van de vele restaurants langs de rivier en natuurlijk de Alamo zien). Wat wij in Texas het gaafst vonden, maar dat is echt een goed eind verder is Big Bend National Park aan de grens met Mexico. Prachtige natuur, veel oude spookstadjes en 'echte' Texanen, bv in Terlingua. De Chihuahua Desert daar is fenomenaal mooi, wij hebben daar in een motel gezeten midden in die woestijn (meer cactus en rotswoestijn dan zand) en dat was echt geweldig. Ook leuk is Marfa, een karakteristiek stadje met de beroemde Marfa Mystery Lights. Moet je maar eens op googelen, wij hebben ze met eigen ogen gezien. Als je van geschiedenis houdt, is Alamo Village leuk waar de geschiedenis van de Alamo herleeft. Het zijn zomaar wat Texas tips, doe er je voordeel mee 

Onderweg naar upstate New York!
Iedereen bedankt voor de leerrijke reactie!
De Apache-trail (inclusief de tussenstops) hebben we op de eerste reis gereden. Deze ken ik nog vrij goed uit het hoofd.
Ik had ook al gelezen over het luchtballon-festival maar helaas zijn wij dan al terug in België. De reis is voorlopig voorzien in de eerste helft van september.
Sedona ga ik zeker trachten op te nemen om er te hiken. De volgende dag hebben we dan een korte verplaatsing naar Flagstaff (zeer gezellig centrum in de avond).
De route van Cees A is op het eerste gezicht een stuk beter. Enkel een bezoek aan Saguaro NP lijkt dan moeilijk. Misschien dan landen op Tucson? Tucson-Phoenix is maar een dikke 2 u rijden, maar alles hangt ook af van de prijzen (denk dat vliegen op Phoenix goedkoper uitvalt).
De tips van SummerONeill zijn van waarde! Als we daar een aantal dagen verblijven, en ons bezoek aan TX beperken tot de regio, hebben we de sfeer van TX kunnen proeven. Het probleem is dan wel om een terugvlucht te nemen..
In ieder geval genoeg stof om een en ander grondig te herbekijken. Ik kom binnenkort met een nieuw ontwerp!
Dank voor de tips en keep 'em coming!
Grtn
De Apache-trail (inclusief de tussenstops) hebben we op de eerste reis gereden. Deze ken ik nog vrij goed uit het hoofd.
Ik had ook al gelezen over het luchtballon-festival maar helaas zijn wij dan al terug in België. De reis is voorlopig voorzien in de eerste helft van september.
Sedona ga ik zeker trachten op te nemen om er te hiken. De volgende dag hebben we dan een korte verplaatsing naar Flagstaff (zeer gezellig centrum in de avond).
De route van Cees A is op het eerste gezicht een stuk beter. Enkel een bezoek aan Saguaro NP lijkt dan moeilijk. Misschien dan landen op Tucson? Tucson-Phoenix is maar een dikke 2 u rijden, maar alles hangt ook af van de prijzen (denk dat vliegen op Phoenix goedkoper uitvalt).
De tips van SummerONeill zijn van waarde! Als we daar een aantal dagen verblijven, en ons bezoek aan TX beperken tot de regio, hebben we de sfeer van TX kunnen proeven. Het probleem is dan wel om een terugvlucht te nemen..
In ieder geval genoeg stof om een en ander grondig te herbekijken. Ik kom binnenkort met een nieuw ontwerp!
Dank voor de tips en keep 'em coming!
Grtn
Hallo iedereen,
Na heel wat opzoekingswerk heb ik een nieuwe route samengesteld.
Het zou nu om de volgende route gaan in grote lijnen:

Iemand suggesties om aanpassingen door te voeren?
Enkele q.:
- waar zouden jullie starten? Naar boven of naar beneden?
- ik heb geen stopplaats ingelast in El Paso. Ik heb nl. vernomen dat dit niet echt de moeite zou zijn: vuil en eerder onveilig. Is Las Cruces beter?
- ik ben nog op zoek naar enkele overnachtingen in Texas rond Big Bend -> tips zijn zeer welkom
Alvast bedankt.
mvg
Na heel wat opzoekingswerk heb ik een nieuwe route samengesteld.
Het zou nu om de volgende route gaan in grote lijnen:

Iemand suggesties om aanpassingen door te voeren?
Enkele q.:
- waar zouden jullie starten? Naar boven of naar beneden?
- ik heb geen stopplaats ingelast in El Paso. Ik heb nl. vernomen dat dit niet echt de moeite zou zijn: vuil en eerder onveilig. Is Las Cruces beter?
- ik ben nog op zoek naar enkele overnachtingen in Texas rond Big Bend -> tips zijn zeer welkom
Alvast bedankt.
mvg
Niemand suggesties voor aanpassingen? De vlucht werd gisteren vastgelegd!
Misschien heb je nog iets aan ons verslag, kijk eens op http://www.usa4ever.com bij USA '12.
In Big Bend is de Santa Elena canyon erg mooi. Wij wandelden er Window trail en Lost Mine trail. Devil's Den ziet er ook de moeite uit. Ross Maxwell scenic drive is heel mooi. Er is ook ergens een plaats in Big Bend waar je op een bankje kan zitten en waar 's avonds de tarantula's gewoon voorbij je voeten komen lopen. Weet niet meer juist waar, is ergens op 1 van de gemakkelijke trails. Wij hebben die beesten daar toen niet gezien, waren daarvoor te vroeg weg. Wij hebben toen geslapen in Fort Stockton, was telkens een serieuze rijtocht naar het park.
Hebben jullie Kasha KAtuwe tent rocks al gezien? White Sands is ook een aanrader.
Lilo
In Big Bend is de Santa Elena canyon erg mooi. Wij wandelden er Window trail en Lost Mine trail. Devil's Den ziet er ook de moeite uit. Ross Maxwell scenic drive is heel mooi. Er is ook ergens een plaats in Big Bend waar je op een bankje kan zitten en waar 's avonds de tarantula's gewoon voorbij je voeten komen lopen. Weet niet meer juist waar, is ergens op 1 van de gemakkelijke trails. Wij hebben die beesten daar toen niet gezien, waren daarvoor te vroeg weg. Wij hebben toen geslapen in Fort Stockton, was telkens een serieuze rijtocht naar het park.
Hebben jullie Kasha KAtuwe tent rocks al gezien? White Sands is ook een aanrader.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ik zou de route rechtsom doen. De hoge gebieden van AZ en NM eerst en het diepe zuiden als laatste. Al maakt het binnen zo'n korte termijn weinig uit.
Je zou meer in detail kunnen beschrijven wat je wil zien. Tussen Gallup en ABQ? Waarom geen nacht in Chinle en de ochtendwandeling naar White House Ruin? Lodging in Chinle is wel duur. Je kunt i.p.v. Gallup ook in het rustige Grants overnachten. Heeft ook een Walmart.
White Sands heeft vanaf halverwege de middag tot sunset het mooiste fotolicht. Roswell valt je misschien tegen en misschien wil je dichter in de buurt van White Sands overnachten.
Carlsbad Caverns zeker de moeite waard. Ga via de natural entrance naar binnen en met de lift er weer uit.
Big Bend ligt in een uithoek en kom je misschien nooit weer. Dat was voor mij reden om daar 3 nachten te plannen. Ik zat in The Mission Lodge, net buiten het park op de splitsing 118 en 170. Restaurant aan de overkant van de weg en een supermarkt aan op de route naar het park. Bijna alle wandelingen in Big Bend heb ik bewust 's ochtends gedaan, vanwege de hitte. Ik was er in april. Het is bovendien een groot park.
Probeer de route Terlingua - Presidio in de route op te nemen, 1 van de mooiste stukken in TX. Via Marfa en Fort Davis is ook een aanrader. Ik heb in Fort Davis in een cabin op de campsite overnacht en ook nog in Van Horn. Beide budget. Het Fort (national historic site) van Fort Davis is interessant.
Johan
Je zou meer in detail kunnen beschrijven wat je wil zien. Tussen Gallup en ABQ? Waarom geen nacht in Chinle en de ochtendwandeling naar White House Ruin? Lodging in Chinle is wel duur. Je kunt i.p.v. Gallup ook in het rustige Grants overnachten. Heeft ook een Walmart.
White Sands heeft vanaf halverwege de middag tot sunset het mooiste fotolicht. Roswell valt je misschien tegen en misschien wil je dichter in de buurt van White Sands overnachten.
Carlsbad Caverns zeker de moeite waard. Ga via de natural entrance naar binnen en met de lift er weer uit.
Big Bend ligt in een uithoek en kom je misschien nooit weer. Dat was voor mij reden om daar 3 nachten te plannen. Ik zat in The Mission Lodge, net buiten het park op de splitsing 118 en 170. Restaurant aan de overkant van de weg en een supermarkt aan op de route naar het park. Bijna alle wandelingen in Big Bend heb ik bewust 's ochtends gedaan, vanwege de hitte. Ik was er in april. Het is bovendien een groot park.
Probeer de route Terlingua - Presidio in de route op te nemen, 1 van de mooiste stukken in TX. Via Marfa en Fort Davis is ook een aanrader. Ik heb in Fort Davis in een cabin op de campsite overnacht en ook nog in Van Horn. Beide budget. Het Fort (national historic site) van Fort Davis is interessant.
Johan
- ingrid14
- Amerika-expert
Gaan jullie dit nog steeds in 15-16 doen? (want dan is dit wel behoorlijk veel)
Post anders je route eens in een van-naar schema, dat is handiger om tips te geven.
Groetjes,
Ingrid
Post anders je route eens in een van-naar schema, dat is handiger om tips te geven.
Groetjes,
Ingrid
Thx aan allen voor de reacties. Alles wordt zorgvuldig genoteerd en in het achterhoofd gehouden.
- de richting gaat eerst naar beneden en dan naar boven (ik had een voorkeur voor de andere richting maar op deze manier pikken we (1) las cruces enchilada festival en (2) balloon festival in ABQ mee).
- de tijdsduur bedraagt 19 dagen in totaal. We landen op 24.09.2014 om 18.00u, en vertrekken terug op 12.10.2014 in de vroege ochtend. Hierdoor hebben we 17 volledige dagen te besteden.
Zodra ik een meer gedetailleerd ontwerp van schema heb, post ik hier het schema.
Mvg!
- de richting gaat eerst naar beneden en dan naar boven (ik had een voorkeur voor de andere richting maar op deze manier pikken we (1) las cruces enchilada festival en (2) balloon festival in ABQ mee).
- de tijdsduur bedraagt 19 dagen in totaal. We landen op 24.09.2014 om 18.00u, en vertrekken terug op 12.10.2014 in de vroege ochtend. Hierdoor hebben we 17 volledige dagen te besteden.
Zodra ik een meer gedetailleerd ontwerp van schema heb, post ik hier het schema.
Mvg!
Inmiddels ben ik druk bezig met het schema uit te tekenen (veel schrap- en plakwerk..).
Ik heb nog op zoek naar activiteiten waar ik mijn vriendin een plezier mee kan doen (er zitten blijkbaar te veel 'hike-dagen' in het schema tot dusver..).
De vorige keren passeerden wij telkens enkele dagen in LA, maar dat is dit jaar niet het geval.
Iemand een idee of iets in het programma kan steken? Ik heb de indruk dat de grote steden (Phoenix, Tucson, ABQ) die wij aandoen niet echt een 'hippe buurt' hebben zoals in LA/SF te vinden is met een bruisend avondleven.
Dank bij voorbaat!
Ik heb nog op zoek naar activiteiten waar ik mijn vriendin een plezier mee kan doen (er zitten blijkbaar te veel 'hike-dagen' in het schema tot dusver..).
De vorige keren passeerden wij telkens enkele dagen in LA, maar dat is dit jaar niet het geval.
Iemand een idee of iets in het programma kan steken? Ik heb de indruk dat de grote steden (Phoenix, Tucson, ABQ) die wij aandoen niet echt een 'hippe buurt' hebben zoals in LA/SF te vinden is met een bruisend avondleven.
Dank bij voorbaat!
Hallo iedereen,
HET ONTWERP VAN REISSCHEMA IS KLAAR
Klik:
Klik voor reisschema
De dagindeling is voorlopig de volgende:
Dag 1 – 25.09
Rit van Phoenix naar Tucson.
De rit van Phoenix naar Tucson gaat over de I-10 (190km).
Onderweg bezoeken we het ‘Saguero National Park’. Het NP is opgesplitst in twee delen, met in het midden de stad Tucson. Het duurt een uur om van west naar oost te rijden.
Verder bezoeken we het ‘Arizona-Sonora Desert Museum’. Dit is een botanische tuin, dierentuin en natuurhistorisch museum met een oppervlakte van 8,5 ha. Het museum is gevestigd in Pima County (Arizona), 19 km ten westen van Tucson.
Tot slot bezoeken we de ‘Mission San Xavier’.
Overnachten in Tucson.
Dag 2 – 26.09
De hele dag wordt uitgetrokken voor de ‘Chiricahua - Heart of Rocks Loop’ in ‘Chiricahua National Monument’. Het is een hike van 8,7 mijl, die ongeveer 6 uur duurt. Hierna rijden we door naar Las Cruces, waar we overnachten.
Dag 3 – 27.09
In de ochtend rijden we naar ‘White Sands National Monument’. De hele voormiddag bezoeken we het NM. Er zijn vier bewegwijzerde hikes mogelijk (500m tot 7,4 km). Daarna ga we naar ‘The Whole Enchilada Fiesta’ in Las Cruces, waar het festival begint om 17.30u.
We overnachten een tweede maal in Las Cruces.
Dag 4 – 28.09
Vandaag bezoeken we de tweede dag van ‘The Whole Enchilada Fiesta’ in Las Cruces. Daarna rijden we Texas binnen richting Big Bend NP, langs de ‘Rio Grande’ met bestemming Marfa.
Dag 5 – 29.09
Op dag 5 rijden we van Marfa naar het Big Bend NP. Hierbij wordt de scenic route 67, en de 170 vanaf Presidio naar Terlingua gevolgd. Deze rit duurt 3u.
Een tussenstop rond de middag kan worden ingelast met een bezoek aan Terlingua. Dit spookdorp ligt op 5’ van de ingang van het park.
Na de middag kan Big Bend NP een eerste maal worden bezocht.
Overnachting in Big Bend.
Dag 6 – 30.09
Bezoek Big Bend.
Dag 7 – 01.10
Bezoek Big Bend.
Doorrijden naar Fort Stockton.
Overnachting in Fort Stockton.
Dag 8 – 02.10
Vertrek naar Carlsbad Cavern NP.
Daarna rijden we door naar Roswell.
Eind september-begin oktober vindt er de ‘Eastern New Mexico State Fair’ plaats in Roswell.
Overnachting in Roswell.
Dag 9 – 03.10
Een rit van 3u naar Albuquerque.
In de namiddag wordt de stad bezocht. Hier kan de Breaking bad tour van Lonely planet worden gevolgd.
Overnachting in ABQ.
Dag 10 – 04.10
Voormiddag bezoek aan het Balloon Festival.
Namiddag in ABQ in te vullen.
Eventueel 's avonds opnieuw naar het Balloon Festival.
Overnachting in ABQ.
Dag 11 – 05.10
Rit naar Gallup. In Grants wordt de I 40 verlaten, om de scenic route 53 te nemen. Onderweg bezoeken we El Malpais NM, the wild spirit wolf sanctuary en El Morro NM.
Overnachting in Gallup.
Dag 12 – 06.10
Vandaag staat een lange rit naar de Havasupai Hilltop op het programma. Dit rit duurt 6u33’.
Na 2u rijden kan een stop worden ingelast nabij Winslow, om het ‘Little Painted Desert County Park’ te bezoeken (1u detour).
Overnachten op de parking van de Havasupai Hilltop.
Dag 13 – 07.10
Afdalen naar Supai. Deze hike neemt ongeveer 4u in beslag.
Bezoek Supai.
Overnachten in Supai.
Dag 14 – 08.10
Hike naar de Colorado river. Deze hike neemt ongeveer 10u in beslag.
Overnachten in Supai.
Dag 15 – 09.10
Terugkeren naar Havasupai Hilltop.
Over de oude route 66 en de 89A doorrijden naar Phoenix.
Overnachten in Phoenix.
Dag 16 – 10.10
Bezoek aan Phoenix/uitrusten van de reis.
Overnachten in Phoenix.
Dag 17 – 11.10
Overnachten in Phoenix.
Dag 18 – 12.10
’s morgens vroeg vlucht terug naar Schiphol.
Wat zeggen de kenners? Waar zijn verbeteringen/aanpassingen mogelijk? Wat heb ik over het hoofd gezien en wat kan worden geschrapt?
Mvg
HET ONTWERP VAN REISSCHEMA IS KLAAR

Klik:
Klik voor reisschema
De dagindeling is voorlopig de volgende:
Dag 1 – 25.09
Rit van Phoenix naar Tucson.
De rit van Phoenix naar Tucson gaat over de I-10 (190km).
Onderweg bezoeken we het ‘Saguero National Park’. Het NP is opgesplitst in twee delen, met in het midden de stad Tucson. Het duurt een uur om van west naar oost te rijden.
Verder bezoeken we het ‘Arizona-Sonora Desert Museum’. Dit is een botanische tuin, dierentuin en natuurhistorisch museum met een oppervlakte van 8,5 ha. Het museum is gevestigd in Pima County (Arizona), 19 km ten westen van Tucson.
Tot slot bezoeken we de ‘Mission San Xavier’.
Overnachten in Tucson.
Dag 2 – 26.09
De hele dag wordt uitgetrokken voor de ‘Chiricahua - Heart of Rocks Loop’ in ‘Chiricahua National Monument’. Het is een hike van 8,7 mijl, die ongeveer 6 uur duurt. Hierna rijden we door naar Las Cruces, waar we overnachten.
Dag 3 – 27.09
In de ochtend rijden we naar ‘White Sands National Monument’. De hele voormiddag bezoeken we het NM. Er zijn vier bewegwijzerde hikes mogelijk (500m tot 7,4 km). Daarna ga we naar ‘The Whole Enchilada Fiesta’ in Las Cruces, waar het festival begint om 17.30u.
We overnachten een tweede maal in Las Cruces.
Dag 4 – 28.09
Vandaag bezoeken we de tweede dag van ‘The Whole Enchilada Fiesta’ in Las Cruces. Daarna rijden we Texas binnen richting Big Bend NP, langs de ‘Rio Grande’ met bestemming Marfa.
Dag 5 – 29.09
Op dag 5 rijden we van Marfa naar het Big Bend NP. Hierbij wordt de scenic route 67, en de 170 vanaf Presidio naar Terlingua gevolgd. Deze rit duurt 3u.
Een tussenstop rond de middag kan worden ingelast met een bezoek aan Terlingua. Dit spookdorp ligt op 5’ van de ingang van het park.
Na de middag kan Big Bend NP een eerste maal worden bezocht.
Dag 6 – 30.09
Bezoek Big Bend.
Dag 7 – 01.10
Bezoek Big Bend.
Doorrijden naar Fort Stockton.
Overnachting in Fort Stockton.
Dag 8 – 02.10
Vertrek naar Carlsbad Cavern NP.
Daarna rijden we door naar Roswell.
Eind september-begin oktober vindt er de ‘Eastern New Mexico State Fair’ plaats in Roswell.
Overnachting in Roswell.
Dag 9 – 03.10
Een rit van 3u naar Albuquerque.
In de namiddag wordt de stad bezocht. Hier kan de Breaking bad tour van Lonely planet worden gevolgd.
Overnachting in ABQ.
Dag 10 – 04.10
Voormiddag bezoek aan het Balloon Festival.
Namiddag in ABQ in te vullen.
Eventueel 's avonds opnieuw naar het Balloon Festival.
Overnachting in ABQ.
Dag 11 – 05.10
Rit naar Gallup. In Grants wordt de I 40 verlaten, om de scenic route 53 te nemen. Onderweg bezoeken we El Malpais NM, the wild spirit wolf sanctuary en El Morro NM.
Overnachting in Gallup.
Dag 12 – 06.10
Vandaag staat een lange rit naar de Havasupai Hilltop op het programma. Dit rit duurt 6u33’.
Na 2u rijden kan een stop worden ingelast nabij Winslow, om het ‘Little Painted Desert County Park’ te bezoeken (1u detour).
Overnachten op de parking van de Havasupai Hilltop.
Dag 13 – 07.10
Afdalen naar Supai. Deze hike neemt ongeveer 4u in beslag.
Bezoek Supai.
Overnachten in Supai.
Dag 14 – 08.10
Hike naar de Colorado river. Deze hike neemt ongeveer 10u in beslag.
Overnachten in Supai.
Dag 15 – 09.10
Terugkeren naar Havasupai Hilltop.
Over de oude route 66 en de 89A doorrijden naar Phoenix.
Overnachten in Phoenix.
Dag 16 – 10.10
Overnachten in Phoenix.
Dag 17 – 11.10
Overnachten in Phoenix.
Dag 18 – 12.10
’s morgens vroeg vlucht terug naar Schiphol.
Wat zeggen de kenners? Waar zijn verbeteringen/aanpassingen mogelijk? Wat heb ik over het hoofd gezien en wat kan worden geschrapt?
Mvg
Laatst gewijzigd door REIS2014 op 03 mar 2014, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
Balloon Fiesta: dit moet je 's ochtends doen, namiddag wordt er niet gevlogen
http://www.balloonfiesta.com/event-info/event-schedule
Groetjes,
Ingrid
http://www.balloonfiesta.com/event-info/event-schedule
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Klopt wat Ingrid zegt. De ballons gaan 's ochtends om 7 u locale tijd de lucht in. Al om 6:30 stijgen de eerste ballonnen op in het donker. De Dawn Patrol. Dat zal je waarschijnlijk nooit nog ergens zien. Toch is ook het avondprogramma een aanrader. De ballonnen staan als lampionnen op het veld en de afsluiting is met een giga vuurwerk. Kijk hier naar de reportage van 3 op reis in 2012 toen wij zelf deelnemer waren. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveri ... t#00:24:21
Zorg wel dat je er in de ochtend op tijd bent. Best om 6 uur. Er komen elke dag 100.000 bezoekers en dat heeft nogal wat verkeersopstoppingen tot gevolg.
Zorg wel dat je er in de ochtend op tijd bent. Best om 6 uur. Er komen elke dag 100.000 bezoekers en dat heeft nogal wat verkeersopstoppingen tot gevolg.
Thx voor de tip, het reisschema is aangepast 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen jaar ook een klein stukje gedaan in het gebied waar jullie naar toe gaan. We kwamen vanuit oost Texas bij Big Bend NP en het statepark en hebben daar overnacht in Lajitas. Vonden we erg mooi. We waren daar overigens in juli en hebben helaas de hele dag alleen maar heel veel regen en grauwe grijze wolken gehad, in het park zelfs een aantal plekken waar flashfloods gevaarlijk over de weg stroomden. Heel raar want de omgeving ziet er uit alsof het er nooit regent, maar het kan dus wel. We hadden maar 1 dag uitgetrokken voor Big Bend en vanwege het weer was dat ook niet erg. Het is echter wel een echt groot park. Ik vond het gedeelte bij de rivier het mooiste, maar ik denk dat wij geen goed beeld gehad hebben vanwege het grijze en de stortregens. Van Lajitas zijn we via heel mooie en eenzame routes naar Alamogordo gereden voor white sands. Dat vond ik echt schitterend. Wat ik overigens best heel apart vond was overal de patrouilles van de grensbewaking te zien, en dat je vaker check-points tegenkomt waar je je paspoort moet laten zien. Ik vond er een bepaalde spanning hangen die ik nergens in Amerika ben tegengekomen. Van white sands zijn wij naar Tucson gereden waar we Saguaro oost hebben bekeken. We hebben hier overnacht in een heel goedkoop maar wel mooi casino-hotel waar we nog heerlijk hebben gezwommen. De dag erna hebben we Saguaro west gedaan dat ik zelf iets mooier vond. Daarna door naar Phoenix en we eindigden in Las Vegas. Ik moet zeggen dat we dit laatste stuk allemaal iets minder intensief bekeken hebben, we waren deze reis begonnen in Atlanta en tegen dat we bij Big Bend kwamen hadden we al iets van 5000 kilometer en 8 verschillende staten er op zitten. Ik vond het echter zo'n mooi, verlaten en eenzaam gebied dat we er dit jaar weer terug willen gaan om het in wat rustiger tempo te bekijken.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
In verband met dag 8 (bezoek aan Carlsbad Caverns): wees je bewust van de bezoekuren. Via de natural entrance moet je om 14 u00 binnen zijn, via de liften om 15u. 30.
Om 17 u00 begint men iedereen richting uitgang te verwijzen. Het bezoek in de grot zelf komt al gauw (alles rustig bekijken soms eens een foto nemen) op anderhalf uur. Via de natural entrance mag je er nog een uur bij tellen, maar eigenlijk niet te missen.
Het bezoek is 'self guided'.
Big bend: ruim op tijd reserveren! In verband met de lagere temperaturen is het najaar er topseizoen!
Wij logeerden in het Chisos mountain Lodge middenin het centrum van het park. Leuk, van op de porch 's ochtends het dal inkijken en de kolibri's bewonderen. heb je wat geluk dan zie je ook herten en heel misschien beren.
Ze hebben er ook een klein winkeltje en een restaurant. Het eten in het restaurant was lekker en gewoon geprijsd.
Om 17 u00 begint men iedereen richting uitgang te verwijzen. Het bezoek in de grot zelf komt al gauw (alles rustig bekijken soms eens een foto nemen) op anderhalf uur. Via de natural entrance mag je er nog een uur bij tellen, maar eigenlijk niet te missen.
Het bezoek is 'self guided'.
Big bend: ruim op tijd reserveren! In verband met de lagere temperaturen is het najaar er topseizoen!
Wij logeerden in het Chisos mountain Lodge middenin het centrum van het park. Leuk, van op de porch 's ochtends het dal inkijken en de kolibri's bewonderen. heb je wat geluk dan zie je ook herten en heel misschien beren.
Ze hebben er ook een klein winkeltje en een restaurant. Het eten in het restaurant was lekker en gewoon geprijsd.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1839 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties