Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Niekpl: LV - SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
niekpl
Amerika-newbie

Reis Niekpl: LV - SF - LA

Bericht door niekpl »

Hallo allemaal,

Dit gaat onze eerste reis naar Amerika worden en we zijn toch nog op zoek naar wat tips en advies van de echte kenners over onze route.

- We willen begin september vertrekken voor ongeveer 21 - 23 dagen.
- We willen steden en natuur combineren maar we zijn niet echt de types die hele dagen gaan wandelen (kortere wandelingen zijn natuurlijk geen probleem).
- We deze route rijden met een auto en dus overnachten in hotels / motels.

Dit is de route zoals we hem nu in gedachten hebben:

1. Aankomst Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Page
5. Page - Monument Valley
6. Monument Valley - Moab
7. Moab
8. Moab - Bryce Canyon
9. Bryce Canyon - Zion
10. Zion
11. Zion - Death Valley
12. Death Valley - Mammoth Lakes
13. Mammoth Lakes - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17 .San Francisco
18. San Francisco - Carmel
19. Carmel - Psimo Beach
20. Psimo Beach - Los Angeles
21. Los Angeles
22. Vertrek Los Angeles

Waar ik graag jullie mening over zou willen hebben:
  1. 1. Zit de route een beetje logisch in elkaar? Is het te doen met de afstanden die we dagelijks zullen moeten rijden?
    2. We hebben nu een extra dag in Zion NP, dit zou natuurlijk ook in Bryce Canyon kunnen.
    3. Tussen Death Valley en Yosemite stoppen we nu in Mammoth Lakes, is dit een leuke plek voor een stop of raden jullie iets anders aan?
    4. In het laatste stuk langs de kust tussen SF en LA twijfelen we of 2 stops nodig zijn. Is het te doen qua tijd met 1 stop (overnachten in San Simeon)? Als we 1 stop doen dan hebben we een extra overnachting in LA. Wat raden jullie aan?
    5. Nog andere zaken die jullie zouden veranderen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondreis Niekpl: LV - SF - LA

Bericht door Marcopstal »

Tussen Grand Canyon en Monument Valley is Page niet de meest logische keuze, dat levert je algauw 2 uur extra in de wagen op. Beter vanuit GC naar Kayenta of MV zelf.

Mammoth lakes is best OK.

Misschien ipv Pismo Beach ietsje vroeger stoppen (Morro Bay, San Simeon, San Louis Obispo) het eerste stuk is het mooiste (en traagste stuk).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Moab uit de route halen. Het 1e stuk gaan jullie al vrij snel en Moab ligt wat uit de route en je hebt daar ondanks dat je geen grote wandelingen maakt te weinig tijd voor arches canyonlands en dead horse state park. Je komt als je naar page rijdt ook langs capitol reef en de ut12 en die zul je dan ook afraffelen. Niet doen, ga van de Grand Canyon naar Monument Valley en rij daarna naar Page en via de 89 naar Bryce.
Zet die extra 2 dagen Bij LA en Las Vegas zou ik zeggen.

Overigens zou ik dag 2 direct naar de Grand Canyon rijden en Las Vegas tussen Zion en death valley doen, behalve als je er dan op vrijdag en zaterdag zou zitten.

Paul
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Op zich kan het wel, maar tussen MV en Bryce gaat het net iets te snel. De tip van PSVwally om GC - MV - Page - Bryce - Zion te doen is een goed alternatief. Van Zion dan naar LV en van daar via Death Valley naar Yosemite. Een volle dag bij Zion heb je goed staan. Voor Bryce is dat niet echt nodig.

Dag 2 dan meteen gaan rijden richting GC. Het is een behoorlijk eind en je bent toch vroeg wakker vanwege de jetlag. Als je dan van Zion komt kan je een dag LV doen.

Death Valley kan je ook wel zonder overnachting. Dan een stop tussen LV en Yosemite, bijv in Bishop of Lone Pine. dan kan je een extra dag aan iets anders toevoegen (Yosemite ?)

1 aankomst LV
2 LV - GC
3 GC - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - LV (via Valley of Fire)
8 LV
9 LV - Death Valley
10 Death Valley - Lee Vinning
11 Lee Vinning - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - SF
14 SF
15 SF
16 SF - Carmel/Monterey
17 Carmel/Monterey - Pismo BeachMorro Bay
18 Pismo Beach/Morro Bay - LA
19 LA
21 LA
22 vertrek LA

Op zich kan jouw route wel, maar rond Moab ga je wel wat missen. Mocht je toch van Moab naar Bryce gaan, ga dan via de mooie 12 naar beneden en niet via de snellere 89.
Laatst gewijzigd door avsboz op 08 feb 2014, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan eventueel wel zo, maar het is inderdaad eigenlijk net iets te krap om Moab mee te nemen.
Rondom Page kun je ook de nodige tijd doorbrengen, misschien meeloten voor de Wave?
Ik vind een overnachting in Death Valley prachtig, je hebt dan ook de gelegenheid om een zonsondergang/opgang mee te nemen daar. Zie mijn 2011-verlsag voor mijn overnachting in september. En zie ons 2004- en 2013-verlsag voor het stuk van Las Vegas via DV en Mammoth Lakes naar Yosemite.
Marcopstal schreef:Tussen Grand Canyon en Monument Valley is Page niet de meest logische keuze, dat levert je algauw 2 uur extra in de wagen op. Beter vanuit GC naar Kayenta of MV zelf.
Maar als je naar Antelope Canyon of Horseshoe bend of Lake Powell wilt is de route via Page toch prima?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat hij niet doorgad dat ze van MV naar Moab gingen, dan is GC - Page - Monument Valley nl. wel goed gekozen qua route.
Marcopstal
Amerika-expert

Re: Reis Niekpl: LV - SF - LA

Er staat natuurlijk in het overzicht niet bij wat men wil gaan bezoeken.

Tussen Las Vegas en GC ben je toch minstens een 5 uur onderweg. (+ tijdsverschil) Je rijdt dan over de Hoover dam, dus logischer wijze zal je daar stoppen. Ofwel vertrek je dan heel vroeg in Vegas, maar daar is natuurlijk s'avonds veel te doen en ze zijn er ook maar één ganse dag + de dag van aankomst, ofwel vertrek je rond de middag. In ieder geval biedt dit niet zo veel tijd in GC.

Logischer wijze zal je dan ook een deel van het bezoek aan GC de volgende dag doen. Zet je dan als volgende bestemming Page met verschillende bezoeken aldaar, dan schuift je probleem ook daar weer vooruit. Blijft er dan voldoende tijd voor MV te doen diezelfde dag of niet ? Vooral als je de volgende dag naar Moab wil, wat uiteraard op zich te doen is, vooral om dat ze daar wel twee overnachtingen voorzien.

Het lijkt mij dus dat er iets te veel op het programma staat gedurende de eerste 6 dagen, vandaar dat ik Page links zou laten liggen en eerder direct richting MV gaan vanuit GC en daar iets meer tijd nemen. Zoals ik het nu zie heb je eigenlijk verschillende dagen dat je de bezoeken op de locatie niet de dag zelf kan afronden maar meeneemt naar de volgende dag. In het tweede deel van de reis is dat niet meer het geval.
niekpl
Amerika-newbie

Bericht door niekpl »

Bedankt voor alle reacties! Ga het allemaal even rustig doornemen en eventueel wat aanpassingen doen in onze route.
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Zoals ik het nu zie heb je eigenlijk verschillende dagen dat je de bezoeken op de locatie niet de dag zelf kan afronden maar meeneemt naar de volgende dag. In het tweede deel van de reis is dat niet meer het geval.
Dat is voor Grand Canyon en Monument Valley juist een plus punt. Deze plaatsen zijn op z'n mooist bij zons ondergang en zonsopkomst. Neem dan zeker een hotel in- of heel dichtbij het park, zodat je niet in het donker nog een heel eind hoeft te rijden.

Suc6 met plannen. Dat is voorpret :thumbup:
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Marcopstal
Amerika-expert

avsboz schreef:
Zoals ik het nu zie heb je eigenlijk verschillende dagen dat je de bezoeken op de locatie niet de dag zelf kan afronden maar meeneemt naar de volgende dag. In het tweede deel van de reis is dat niet meer het geval.
Dat is voor Grand Canyon en Monument Valley juist een plus punt. Deze plaatsen zijn op z'n mooist bij zons ondergang en zonsopkomst. Neem dan zeker een hotel in- of heel dichtbij het park, zodat je niet in het donker nog een heel eind hoeft te rijden.

Suc6 met plannen. Dat is voorpret :thumbup:
Ik doel niet op de zonsondergangen en zonsopgangen, die kun je uiteraard meenemen door de overnachting ter plaatse. Ik heb het meer over alle viewpoints e.d.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer