Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jasmine1988: SF-SF mei
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Jasmine1988: SF-SF mei
Ok goed om te weten! Wat is wél goed te doen in dat weekend? Heb niet zo'n zin in enorme drukte inderdaad!
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
En is het nou echt het weekend wat heel druk is of de dag zelf? Ik ken deze dag eigenlijk helemaal niet.. Is alles ook
Dicht of juist niet?
Dicht of juist niet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal het hele weekend druk zijn. Amerikanen hebben weinig vakantiedagen en gebruiken deze vrije dagen om er een lang weekend op uit te trekken. Voor Zion is het dan verstandig om in Springdale te overnachten. Je kunt dan met de shuttlebus het park in, dat scheelt weer parkeerproblemen. En zo vroeg mogelijk het park ingaan.
Ik denk dat alle winkels wel open zijn. Op zondag ois er trouwens in Springdale wel veel gesloten.
Marianne
Ik denk dat alle winkels wel open zijn. Op zondag ois er trouwens in Springdale wel veel gesloten.
Marianne
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je snelle reactie Marianne. Ik zit te twijfelen of het niet leuker is om in Vegas te zijn dat weekend (met de gedachte: daar is het niet erg als het druk is want al druk!) dus het e.e.a. te schuiven (bv SF aan het einde ipv aan het begin, ook handiger met het vroege wakker worden op dag 1
), zou dat iets zijn wat je aanraadt? Ik vind het zo zonde als Zion vol met mensen is!
Het was op maandagochtend om 9u - half 10 al zo druk dat we naar LV zijn gereden.
De zondag hebben we grotendeels in Bryce doorgebracht, dit was 's ochtends goed te doen, maar 's middags bij het uitrijden was het park niet toegankelijk meer voor auto's en kon je alleen per shuttlebus een deel van het park zien. We kwamen eind van de middag aan in Zion, in de hoop dat het dan wat rustiger zou zijn met vertrekkende "dagjesmensen", maar helaas..
In Las Vegas kwamen we ergens halverwege/eind van de middag aan en in het buffetrestaurant (Wicked Spoon) was het 's avonds zelfs rustig te noemen.
Ik kan dit jaar zelf niet in mei, maar als ik weer zou kunnen dan zou ik zeker de grotere NP (wandelingen/shuttle bussen) mijden tijdens Memorial Day weekend. Moet ik er misschien wel bij zeggen dat ik het niet zo heb op drukte, je zal me tijdens de eerste sale dagen ook niet in het centrum zien.
De zondag hebben we grotendeels in Bryce doorgebracht, dit was 's ochtends goed te doen, maar 's middags bij het uitrijden was het park niet toegankelijk meer voor auto's en kon je alleen per shuttlebus een deel van het park zien. We kwamen eind van de middag aan in Zion, in de hoop dat het dan wat rustiger zou zijn met vertrekkende "dagjesmensen", maar helaas..
In Las Vegas kwamen we ergens halverwege/eind van de middag aan en in het buffetrestaurant (Wicked Spoon) was het 's avonds zelfs rustig te noemen.
Ik kan dit jaar zelf niet in mei, maar als ik weer zou kunnen dan zou ik zeker de grotere NP (wandelingen/shuttle bussen) mijden tijdens Memorial Day weekend. Moet ik er misschien wel bij zeggen dat ik het niet zo heb op drukte, je zal me tijdens de eerste sale dagen ook niet in het centrum zien.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zou sowieso de volle dag SF op het einde zetten.
Je kan dan op dag 2 handig gebruik maken van het feit dat je vroeg wakker gaat zijn.
Op het einde van de reis geeft het je de kans om een wat meer relax te zijn voor je terug naar huis gaat.
Groetjes,
Ingrid
Je kan dan op dag 2 handig gebruik maken van het feit dat je vroeg wakker gaat zijn.
Op het einde van de reis geeft het je de kans om een wat meer relax te zijn voor je terug naar huis gaat.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Om precies die reden zijn wij dat weekend in LV en niet in een van de parken.
Zondag wel vertrek via DV naar Panamint Springs.
Op die manier Yosemite aan het eind.....alleen wel even afwachten of de Tioga Pass al open is.....
Zondag wel vertrek via DV naar Panamint Springs.
Op die manier Yosemite aan het eind.....alleen wel even afwachten of de Tioga Pass al open is.....
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Oke, wat fijn dat ik dit weet. Ik kom nu die zaterdag van memorial weekend uit Zion aan in Vegas en blijf daar tot maandagavond,waarna we richting Yosemita gaan (via Lone Pine, en inderdaad even afwachten hoe en wat met de Tioga Pass:)) belooft een mooi feestje te worden! Bedankt voor alle tips!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je met memorial day in Vegas zit, en al vanaf de zaterdag dan zie ik geen probleem. Buiten dat Vegas kwa hotel duurder zal uitvallen dan in de week.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Goed om te horen. En inderdaad de prijzen zijn even verviervoudigd
. Als iemand nog een creatief idee heeft hoe ik toch betaalbaar op de strip kan zitten die dagen dan is dat zeer welkom
maar volgens mij is dat onmogelijk dat weekend. Ach, de sfeer is er vast super.
Nog proberen een overnachting of 2 bij elkaar te spelen via MyVegas?
Gratis. 
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Als je op de strip zit zal het duurder zijn. Ik zie momenteel de TI staan aan 330 euro tot 350 euro (strip view) voor twee nachten. De Monte Carlo is iets goedkoper.
De Excalibur staat aan 258 voor twee nachten. (In de week kan je hier soms voor 20 euro een nacht hebben
)
De Excalibur staat aan 258 voor twee nachten. (In de week kan je hier soms voor 20 euro een nacht hebben
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal
Top tips dit! Hoop dat ik nog een ding aan jullie kan vragen.
Volgens mijn huidige schema rijden we vrijdag 23 mei van Moab (of Page dat is nog even een dilemma maar goed) naar Bryce. Dat betekent dat we Bryca Canyon op de vrijdag voor/van memorial day weekend zullen doen, in de middag. We verlaten dan zaterdag ochtend Bryce weer om naar Vegas te rijden (waar we het drukke weekend doorbrengen).
Is het die vrijdag al af te raden een NP te doen, of komt de drukte pas zaterdag ochtend? Als het vrijdag middag al volstroomt in Bryce dan wijzig ik wellicht de plannen nog.
Bij voorbaat veel dank!
Top tips dit! Hoop dat ik nog een ding aan jullie kan vragen.
Volgens mijn huidige schema rijden we vrijdag 23 mei van Moab (of Page dat is nog even een dilemma maar goed) naar Bryce. Dat betekent dat we Bryca Canyon op de vrijdag voor/van memorial day weekend zullen doen, in de middag. We verlaten dan zaterdag ochtend Bryce weer om naar Vegas te rijden (waar we het drukke weekend doorbrengen).
Is het die vrijdag al af te raden een NP te doen, of komt de drukte pas zaterdag ochtend? Als het vrijdag middag al volstroomt in Bryce dan wijzig ik wellicht de plannen nog.
Bij voorbaat veel dank!
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Oh en misschien kan iemand hier nog wat leuks over zeggen (al heb ik al veel aan voorgaande topics): mijn oorspronkelijke plan was GC --> Page --> Bryce --> LV maar ik heb besloten ipv Page Moab te doen. Dit omdat het landschap me prachtig lijkt in Moab, maar ook omdat de main attractie bij Page in mijn ogen antilope canyon/the wave zijn en the wave al geen kaartjes meer zijn en antilope canyon bij nader in zien niks voor mij zijn gezien ik enorm claustrofibisch ben. Zijn er nog mensen die zeggen: waanzin om Moab te doen ipv Page? Qua kilometers kom ik op iets meer uit, maar kan ik nog wel Monument valley in mijn schema inbouwen, wat er eerst niet inzat.
Nogmaals bij voorbaat dank!
Nogmaals bij voorbaat dank!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het is lastig om hier een visie op te geven.Jasmine1988 schreef:ik heb besloten ipv Page Moab te doen
Als je voor 1 overnachting naar Moab rijdt, zou ik zeggen niet doen. Vb Arches naar Balanced Rock is +/- 30 min rijden vanaf Moab. Vb Canyonlands naar Mesa Arch is 1 u rijden vanaf Moab.
Post nog eens je aangepaste route, dat is handiger.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moab ligt natuurlijk niet op de route dus je zult veel verder moeten rijden. Schrijf de route eens uit met Moab er in, dan kunnen we beter beoordelen of dat mogelijk is. Er is bij Page nog wel meer te zien dan alleen Antelope Canyon en de Wave. Ik heb zelf geen ervaring met de Upper, maar ik denk dat het daar wel mee zal vallen ook al ben je claustrofobisch. Verder is Horseshoe Bend prachtig en je zou naar Toadstool Hoodoo kunnen lopen, varen op Lake Powell, of gaan raften op de Colorado.
Ik mis Zion je je opsomming, ga je daar niet heen?
Marianne
Ik mis Zion je je opsomming, ga je daar niet heen?
Marianne
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Dit is de reis zoals ik hem nu in gedachten heb (met Moab ipv Page)
01 AMS-SF
02 SF
03 SF
04 SF – morro bay
05 morro bay – LA
06 LA
07 LA – Palm Springs
08 Palm Springs
09 Palm Springs
10 Palm springs – Grand Canyon
11 Grand Canyon - Monument Valley - Bluff
12 Bluff - Moab
13 Moab
14 Moab - Bryce canyon
15 (memorial weekend) Bryce canyon - LV
16 (memorial weekend) LV
17 (memorial day) Las Vegas - Lone Pine
18 Lone Pine - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite – SF (330 km) avond
22 SF- AMS
Om op jullie opmerkingen terug te komen (waarvoor dank): Moab lijkt me fantastisch en het omrijden waard. We zouden er op deze manier een hele en zeker een halve dag hebben. Page lijkt me ook mooi, maar trekt me om de een of andere reden minder (raften lijkt me niet zo speciaal en zoals gezegd de canyons wat claustrofobisch). Zion kan ik helaas niet doen op deze trip, ik zie daar echt te weinig ruimte voor.
Nogmaals vraag ik me dus af of ik alles goed plan rondom memorial day en het weekend ervoor, vanaf zaterdag tot en met maandag in vegas lijkt me geweldig, maar of die vrijdag in Bryce zo'n goed idee is...
Veel dank voor jullie reacties!
01 AMS-SF
02 SF
03 SF
04 SF – morro bay
05 morro bay – LA
06 LA
07 LA – Palm Springs
08 Palm Springs
09 Palm Springs
10 Palm springs – Grand Canyon
11 Grand Canyon - Monument Valley - Bluff
12 Bluff - Moab
13 Moab
14 Moab - Bryce canyon
15 (memorial weekend) Bryce canyon - LV
16 (memorial weekend) LV
17 (memorial day) Las Vegas - Lone Pine
18 Lone Pine - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite – SF (330 km) avond
22 SF- AMS
Om op jullie opmerkingen terug te komen (waarvoor dank): Moab lijkt me fantastisch en het omrijden waard. We zouden er op deze manier een hele en zeker een halve dag hebben. Page lijkt me ook mooi, maar trekt me om de een of andere reden minder (raften lijkt me niet zo speciaal en zoals gezegd de canyons wat claustrofobisch). Zion kan ik helaas niet doen op deze trip, ik zie daar echt te weinig ruimte voor.
Nogmaals vraag ik me dus af of ik alles goed plan rondom memorial day en het weekend ervoor, vanaf zaterdag tot en met maandag in vegas lijkt me geweldig, maar of die vrijdag in Bryce zo'n goed idee is...
Veel dank voor jullie reacties!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Overnachting in Bluff zou ik toch in beraad houden en eventueel in MV zelf blijven overnachten. Door naar Bluff te rijden win je maar een uurtje en dat lijkt het mij niet waard.
Wat je vraag mbt Bryce betreft. Het zal er de vrijdagavond reeds druk worden, maar dat zal het overal zijn. Wat is dan het alternatief ? Rechtstreeks door naar Vegas ? Dat is een lange rit.
Als Bryce je aanspreekt en je wil dit graag zien, houd het er dan gewoon in. De route erheen zal ook al leuk zijn.
Wat je vraag mbt Bryce betreft. Het zal er de vrijdagavond reeds druk worden, maar dat zal het overal zijn. Wat is dan het alternatief ? Rechtstreeks door naar Vegas ? Dat is een lange rit.
Als Bryce je aanspreekt en je wil dit graag zien, houd het er dan gewoon in. De route erheen zal ook al leuk zijn.
-
Jasmine1988
- Amerika-ontdekker
Helaas zit in MV alles vol.. ik had ook liever daar overnacht want wil graag de sunset zien in MV (lijkt me qua tijd mooi uitkomen ook) en dan niet nog een uur moeten rijden. Maar helaas, heb een annuleerbaar hotel geboekt in Bluff en hoop op een opening in Goudlings/View. Ik wil zeker Bryce zien! Dus je hebt een goed punt, en de route erheen lijkt me geweldig (reden ook om voor Moab te kiezen, mede die route erna naar Bryce). Ik wil zo vroeg mogelijk weg uit Moab en dan hopelijk nog enigzins op tijd in Bryce zijn.
bedankt!!!
bedankt!!!
Wat wil je doen op de kustroute? Met slechts 1 overnachting is het bijna niet te doen om daar nog iets te bekijken.
Ik vind je tijd voor PS erg ruim, met weinig tijd voor de GC en Moab. Voor Yosemite trek je dan weer relatief veel tijd uit.
Ik vind je tijd voor PS erg ruim, met weinig tijd voor de GC en Moab. Voor Yosemite trek je dan weer relatief veel tijd uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4261 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties