Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

politie rapport

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
naomi vd staal
Amerika-newbie

politie rapport

Bericht door naomi vd staal »

Hoi allemaal! Mijn naam is naomi en ik ben verlooft met mijn amerikaanse vriend. Op 11 feb moet ik naar het consulaat in amsterdam voor mijn laatste gesprek en daarna hoor ik of ik mag verhuizen naar hem of niet.. maar ik mis nog een document waar ik schijnbaar niet makelijk aan kan komen of ik weet veder gewoon echt niet waar ik naar toe moet bellen of heen moet om dit aan te vragen. Het gaat om een politie rapport. Zou iemand die hier meer van weet of iemand die al deze intervieuw heeft gehad mij mischien meer kunnen vertelen hier over?

Alvast heel erg bedankt!! :D
m-unit
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: politie rapport

Bericht door m-unit »

Bedoelen ze niet gewoon een VOG?

https://www.justis.nl/producten/vog/
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Ik denk dat je VOG '' bedoel. 'Verklaring omtrent het gedrag'
Ga naar deze website, print het aanvraagformulier uit en antwoord de vragen. Je kunt niet alles invullen omdat het via de Visum gaat en niet via een bedrijf. Ga dan naar je gemeentehuis en vraag de VOG aan en lever dit formulier in zij doen de rest voor je en binnen een paar dagen krijg je het thuis opgestuurd.

https://www.justis.nl/producten/vog/vog-aanvragen/

Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel. Succes!!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
naomi vd staal
Amerika-newbie

die heb ik gelukkig al! haha.
maar ik las ergens anders in een best wel oude topic dat alleen een bewijs van goed gedrag niet genoeg was ofzo. er staat op mijn lijstje van wat ik nodig heb iets over Police certificate en nog iets anders dat conviction court heet nou dacht ik dat die conviction court juist over het bewijs van goed gedrag ging maar dat heb ik dan zeker mis?
:blink:
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Er staat waarschijnlijk "If applicable" == indien van toepassing.

Dus als je je nog nooit voor een rechter hebt mogen verantwoorden, is dat niet nodig.
Volgens mij kon het consulaat niet meer zelf in de justiele documentatie kijken en moest je daarom een vog aanvragen.

let op de aanvraag kan max 4 weken duren, (het wordt opgestuurd) die van mij was er met een week maar je bent dus al redelijk laat met het aanvragen als je interview de 11e al is.
naomi vd staal
Amerika-newbie

nee komt helemaal goed die heb ik al gelukkig dus die hoef ik niet aan te vragen en die van mij was ook in een week binnen :) maar ik dacht dat ik een of ander politie rapport er bij moest hebben maar schijnbaar is dat dus niet zo :)
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

als ik op http://travel.state.gov/content/visas/e ... civil.html kijk dan zie ik onder het kopje Police Records ook staan:
was arrested for any reason, regardless of how long they lived there
was any age at that time
en dan onder de kolom
THEN the applicant needs a police certificate from…
staat helemaal niks.
Ik vind dat een beetje vreemd maar volgens mij hebben ze toch geen toegang tot de justiele documentatie.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Het lijkt erop dat ze dit inmiddels veranderd hebben sinds vorig jaar. Zomer 2013 zeiden de documenten nog duidelijk dat je er niet zelf achteraan hoefde te gaan en dat het consulaat zelf je 'police certificate' zou opvragen. Inmiddels zie ik dat niet meer staan in het document:

 POLICE RECORDS: Each applicant aged 16 years of over is required to submit a police certificate from the
police authorities from the country of the applicant’s nationality or current residence where the applicant has
resided for at least six months since attaining the age of sixteen. Police certificates must cover the entire period of
the applicant’s residence in that specific country. The certificate from your current country of residence must be of
recent date (not older that 6 months) when presented to the consular officer. Further information about police
certificates from specific countries can be found on the U.S. Department of State website under the “Visa
reciprocity and Country documents finder”: http://travel.state.gov/visa/fees/fees_3272.html. This website has
detailed information about how to obtain these records. The term ”police certificate” as used in this paragraph,
means a certification by the appropriate police authorities stating what their records show concerning each
applicant, including all arrests, and the disposition of each case where there is a record. Please note that a police
certificate with an entry must be accompanied by a certified English translation

(bron: http://photos.state.gov/libraries/nethe ... 1076K1.pdf)

Het ziet er overigens naar uit dat je alleen een VOG nodig hebt:

Police Records
Available. You need to apply for a certificate of good conduct or Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) via the Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG), an office within the Dutch Ministry of Justice.

In order to apply, you should visit the Ministry's and download the application form: http://www.justis.nl/vog.

Please note, all applicants will need to submit:

a completed application form; and
a copy of the supporting letter for Dutch VOG application(pdf 64KB) confirming you require a certificate of good conduct for the purpose of applying for visa to the United States.
Applicants residing in the Netherlands:

You will need to submit your application to the local municipality where you are registered.

(bron: http://travel.state.gov/content/visas/e ... ry/NL.html)
TheC0mrade

Bericht door TheC0mrade »

Ik heb een vraagje wat betreft de VOG. Bij vraag 2.4 (Algemeen screeningsprofiel) staat een lijst met een heleboel functieaspecten. Moet ik hier ook wat aankruisen gezien het niet om een sollicitatie o.i.d. gaat?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Er staat bij de toelichting
Alleen als u bij vraag 2.3 geen screeningsprofiel heeft aangekruist, kruist u bij vraag 2.4 de aspecten aan bij de functie/taak of ander doel.

Ik neem aan dat je bij vraag 2.3 "Visum en emigratie" heb aangekruist, dus dan zal 2.4 niet van toepassing zijn.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
TheC0mrade

Bericht door TheC0mrade »

Dutchess schreef:Er staat bij de toelichting
Alleen als u bij vraag 2.3 geen screeningsprofiel heeft aangekruist, kruist u bij vraag 2.4 de aspecten aan bij de functie/taak of ander doel.

Ik neem aan dat je bij vraag 2.3 "Visum en emigratie" heb aangekruist, dus dan zal 2.4 niet van toepassing zijn.
Oeh, onwijs stom van me dat ik niet eerst verder keek! Thank you!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer