Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : San Francisco - Canada - Seattle (juni-juli)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : San Francisco - Canada - Seattle (juni-juli)

Bericht door kalaman »

de volledige blog is nu afgewerkt met alle video's, zowel die met de GoPro op de voorruit als de "gewone" met reflexcamera.
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Erg leuk om jullie reizen op deze manier te kunnen volgen Rudi en amai (als ik dat mag zeggen als niet Belg) wat een schitterende natuurfoto's :clap: De video's ga ik nog een andere keer bekijken, daar is meer tijd voor nodig. Ik ben deze dagen veel te vinden op het forum, helemaal weer in de ban van Amerika en nu ook Canada :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Ria

Vanaf zondag proberen we "een beetje" sneeuwnatuur door te sturen naar de Lage Landen :wink:
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

:) Dat hou ik in de gaten Rudi!
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ralphnicole »

Ziet er allemaal goed uit.Wat is volgens jullie de beste instellingen voor je gorpo3 black??
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij filmen altijd op 1080p en 30fps. Behalve als de GoPro onder de DJI Phantom hangt, dan filmen we op 1080p en 60fps. Door die hogere framerate verdwijnt het storende jello-effect.

Vandaag overigens met de DJI en GoPro gevlogen/gefilmd in het besneeuwde Bryce Canyon NP. De video's komen later op de blog.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ems2012 schreef:kalaman, onverwachts kan ik me toch nog oriënteren op een mogelijke reis dit jaar naar de VS (aug) :mrgreen: en had meteen deze reis in m'n hoofd! Nu was ik het net eens aan het uitzetten in Google Maps en alles nog eens aan het terug lezen en ik vind het tempo vrij hoog liggen, klopt dit?

Had je achteraf op bepaalde plekken meer tijd gewild? Onderweg nog dingen tegen gekomen die je echt niet mag missen?
het was niet de eerste keer dat we naar deze regio gingen en daardoor wisten we beter wat we konden verwachten en hoe één en ander te plannen, zodat we, achteraf gezien, eigenlijk ook geen tekortkomingen hadden of zaken die we anders zouden gewild hebben.
Maar eigenlijk was onze reis niet een typische Canada- en/of Westkustreis, gewoon omdat we eigenlijk 2 totaal verschillende gebieden aangedaan hebben. Vandaar dat er ook een "rijdag" inzat (Hermiston - Cranbrook, 572 km).
Banff hebben we niet gedaan omdat we daar vroeger al geweest waren en we dit misschien nog eens plannen in een volgende reis naar die regio, idem voor Vancouver.
We vonden dat de reis goed uitgebalanceerd was met enkele stevige wandelingen, maar ook niet teveel dagen na elkaar. De hitte, in de beginweek,speelde ons uiteraard parten maar dat is nu éénmaal iets waar men zelf niet veel kan aan verhelpen.

Als je nog vragen mocht hebben, je weet ons te vinden :wink:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Juist omdat het niet zo'n "standaard" reis was (is) trok deze me dus ook zo. :D Ik zou graag nog eens terug gaan naar Yosemite NP, maar tegelijkertijd een voor mij nieuw deel rond Seattle meepakken. Het ziet er naar uit dat we een goede 3,5 week tot 4 weken ter plekke hebben, dus we zouden bijv. Vancouver nog kunnen toevoegen.

Je hebt geen blog van die eerdere Vancouver-reis online staan, wel?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ems2012 schreef:Je hebt geen blog van die eerdere Vancouver-reis online staan, wel?
nee, jammer genoeg niet (ook voor ons :( ). We zijn pas aan het bloggen geslaan in 2012 na onze trip naar Blue Canyon. Er was daar dan zoveel rond te doen op het forum dat ik dan elke avond een kort verslagje schreef in ons topic. Later heb ik dat dan in een blog gezet. Ondertussen is het echter "een beetje" uit de hand aan het lopen met onze blogs :wink: .

Je zou er bvb Olympic NP kunnen bijdoen en/of Vancouver Island. Dat vonden wij toen heel goed, alhoewel we ons beperkt hebben tot de oostkant ervan. We kwamen dan wel aan vanuit Prince Rupert met de Inside Passage. Het zou één van de mooiste vaartochten moeten zijn maar...wij zagen niet veel verder dan de boeg van het schip omwille van de mist/regen.
Toen we echter van VI terug naar Vancouver vaarden kregen we een onwaarschijnlijke, gratis, orca-show voorgeschoteld vóór en naast de boot. Precies of ze hadden op ons gewacht...
De "holy cows" waren de ganse overtocht niet uit de lucht :wink:

Vancouver is overigens een prachtige stad. Niet voor niets staat hij al jarenlang in de top 5 (3?) van meest leefbare steden ter wereld. Daar kunnen jullie gerust ook 1-2 dagen voor uittrekken. Wij zijn helemaal geen liefhebber van steden, maar Vancouver is echt wel een uitzondering. Dergelijk gevoel hadden we bvb ook in San Francisco en Kaapstad :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer