Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Glimp van Mickey of Minnie :)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
engeltje84
Amerika-ontdekker

Glimp van Mickey of Minnie :)

Bericht door engeltje84 »

Kunnen jullie mij pleassee helpen.

Ik zit met een dilemma over de parken in Orlando.

Vorig jaar ben ik nog naar Parijs Disneyland geweest en ook heel even naar de studio's. Ik heb het idee dat ik daardoor geen bezoek hoeft te brengen aan Magic Kingdom en Disney Hollywood studio's.

Waarom het dilemma zo groot voor mij is, is omdat ik maar 1 park wil bezoeken en max 2 en 1 waterpark. Daarom kan ik de keuze niet zo goed maken.

Wel wil ik het disney gevoel ervaren en misschien een glimp opvangen van Mickey en Minnie..Zoals ik naar bijvoorbeeld Epcot kijk, heb ik niet echt het idee dat ik daar het disney gevoel ga krijgen.

Kunnen jullie advies geven?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Glimp van Mickey of Minnie :)

Bericht door Njit »

Disneyland Parijs is qua sfeer niet te vergelijken met Orlando. Het park in Parijs is best leuk alleen jammer dat het in Frankrijk staat :)
Als je Mickey en Minnie tegen wilt komen dan zou ik gewoon lekker naar Magic Kingdom gaan. In Epcot zijn er wel wat Disney figuren maar geen Mickey en Minnie. Zie ook http://www.charactercentral.net/R2_Disn ... World.aspx

Haal een button met First Visit en je dag kan helemaal niet meer stuk..

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
engeltje84
Amerika-ontdekker

Hoi Njit,

hihi jaa echt he want dat Frans is niet echt mijn sterkte punt en kan idd nog wel wat minpunten verzinnen.

Ohh ok dus het is toch wel echt anders Magic Kingdom...dankjewel voor de link. Ga het vanavond op de bank eens goed bekijken.

oohhh wat gebeurd er dan :) ?? en hoe kom ik aan deze buttom of staat dat in de link.. :oops:
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Ik ben het helemaal eens met Njit, Disneyland Parijs is niet te vergelijken met Disneyworld in Orlando :-)

Er zijn in Orlando vier themaparken, twee waterparken, een groot winkel- en uitgaansgebied en tientallen resorts die ook stuk voor stuk een bezoek waard zijn, mocht je daar de tijd voor hebben.

Wat je kiest als je maar één dag naar een park wilt gaan, is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je interesses zijn en wat je leuk vindt om te doen qua attracties.
Persoonlijk vind ik dat je het Disney gevoel op het gehele grondgebied van Disney krijgt, al vanaf het moment dat je onder de Disney-poorten het grondgebied oprijdt.

De vier themaparken zijn niet met elkaar te vergelijken maar uiteraard hebben Magic Kingdom en de Studio's wel veel overeenkomsten met Parijs qua attracties maar naar mijn idee niet qua beleving en sfeer.
Wil je echt iets anders, dan zou ik Animal Kingdom of Epcot kiezen. Als het echt om Mickey en Minnie zelf gaat zou ik Magic Kindom kiezen maar in Animal Kingdom zijn ze dacht ik ook te zien.
En verder vinden wij de waterparken van Disney misschien nog wel fantastischer dan de thema parken zelf en die staan ook altijd hoog op ons lijstje om te bezoeken, dus super dat je daar ook tijd voor reserveert.
Ook in de waterparken zijn Disney figuren te zien, we hebben super leuke foto's van onze kinderen met Goofy in zwembroek :-)

Ik weet niet wat de reden is waarom je maar één a twee dagen naar een park wilt? Als het om tijd gaat, is het inderdaad een lastige keuze.
Als het om de hoge toegangsprijzen gaat, zou ik het Disney gevoel opzoeken in Downtown Disney (gratis) of door een resort te bezoeken.
Vooral de duurdere resorts zijn geweldig om rond te lopen, alles is in thema en je zou bijvoorbeeld een ontbijt met Disney figuren kunnen reserveren. Dat kan namelijk ook als je geen gast bent.
Als je parkeert bij Disney's Boardwalk kun je om het meer wandelen en bijvoorbeeld Disneys Beach and Yacht Club bezoeken. Ik weet niet of het Cape May Café daar nog steeds ontbijt met Disney figuren heeft maar die kan ik van harte aanbevelen.

Veel plezier bij de voorbereidingen!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

engeltje84 schreef:oohhh wat gebeurd er dan :) ?? en hoe kom ik aan deze buttom of staat dat in de link.. :oops:
elke castmember zal je aanspreken of begroeten ;) Zie http://www.wdwinfo.com/celebration-buttons.htm voor meer info.
Voel je je extra extra Magical die dag :lol:
engeltje84
Amerika-ontdekker

Dankjewel beiden voor jullie reactie.

De reden waarom ik maar 1 à 2 parken wil en 1 waterpark is niet zozeer financieel maar ik ga met mijn vriend en mijn ouders die beiden 60 zijn. Ik wil ze niet alle 8 dagen (excl reisdagen) met de parken 'opzadelen' :oops:

Ze vinden het wel leuk om naar iets te gaan maar niet alles. Daarom ben ik beetje lastig in mijn keuze.
Ooh die buttom ga ik dan wel halen. Leuk!

Als jullie nog tips hebben om iets te doen met mijn ouders van beide 60 hoor ik het graag.

Vind het erg leuk dat we dit met z'n 4 kunnen doen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

engeltje84 schreef:Ik wil ze niet alle 8 dagen (excl reisdagen) met de parken 'opzadelen' :oops:
Ja, daar ga je al... fout #1: jullie gaan te kort ;)

En verder kan ik mezelf alleen maar aansluiten met de ander wat betreft de vergelijking Magic Kingdom en Disneyland Parijs. Qua concept hetzelfde (kasteel in het midden, vrijwel dezelfde gebieden - Tomorrowland, Adventureland, Fantasyland etc - maar qua ritbeleving van de attracties zijn wat anders. Zo is Space Mountain heel anders. Ja, bij beide is het een achtbaan... maar in Parijs is het één lange trein - zoals de python - maar in Orlando is het een klein karretje. Of Tower of Terror... In Parijs gaat ie van op-en-neer. In Orlando rijdt hij ook nog een klein stukje rond :) )

Maar als je inderdaad maar één dag 'hebt' en je wilt toch iets nieuws.... Dan zou ik zeggen: Animal Kingdom (of Epcot) :)

PS, ik heb in 2011 een button met 'happy birthday' op gehad... Nou, ik kan je zeggen: ik voelde me écht jarig :D Ik denk dat ik nog nooit in mijn hele leven - wat zeg ik, in mijn hele leven totaal - zoveel gefeliciteerd ben :D
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
engeltje84
Amerika-ontdekker

Haha SpaceAce ja helaas niet langer maar dat ging helaas niet. Ben al blij met de dagen wat we nu doen. Ik weet dat het kort is maar genieten willen we en het gaat ook om de tijd samen :wink:

Hihihi leuk dat je je zo jarig voelde. Ik ben niet in de vakantie jarig helaas. 5 dagen eerder. Kon helaas niet op mijn verjaardag omdat de prijzen dan een stuk hoger lagen. Jarig in de Kids vakantie. :roll:

Ik zal er over nadenken om misschien 2 parken te doen. Ik zal eens even kijken wat de anderen willen

Misschien magic kingdom en animal kingdom
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je mag ook best een verjaardagsbutton halen hoor. Het is niet dat ze naar je paspoort vragen..
engeltje84
Amerika-ontdekker

Oh ok :D hahaha hmm ik denk dat ik voor mijn first visit ga :wink:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Wij zijn vorig jaar met mijn ouders gegaan die midden en eind 70 zijn en zijn veel van de dagen naar de parken geweest. Vroeg erheen omdat je dan de minste tijd kwijt bent aan het wachten voor de attracties en halverwege de middag wat anders gaan doen als afwisseling.

Vergeet overigens "Rope Drop" niet bij Magic Kingdom, dit is de openingshow die 's morgens een 15 minuten voor opening begint, erg leuk om te zien. Let wel op of er op de door jouw geplande dag geen magic hours zijn want dan is die show 15 minuten voor aanvang van de magic hours.

En zoals andere ook aangeven behalve een globale overeenkomst zijn de parken niet vergelijkbaar, sfeer en ervaring is veel hoger in Orlando.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
engeltje84
Amerika-ontdekker

Dankjewel Jeroen. Leuk te horen dat zij ook nog alle parken erg leuk vonden.

Euh wat zijn Magic Hours? Is dit iets speciaals?

jaa dat dacht ik ook al wel dat de sfeer een stuk beter is dan in Parijs..Het weer is al stukken beter ;) haha

Ik ben er al wel uit welk waterpark..dat wordt Typhoon Lagoon :) :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zie hier: https://disneyworld.disney.go.com/plann ... ark-hours/

Het park is dan langer open voor Disney hotelgasten.
engeltje84
Amerika-ontdekker

Jeetje jullie helpen mij wel echt heel erg. MERCI!!

Wel leuk dat ze dat doen voor de Disney gasten. Helaas geen Disney gast maarja hihi :)

Kan niet wachten totdat het mei is.. :)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Even gehéél offtopic...

... maar ik zie dat je jezelf geregistreerd hebt op dit forum op 26 maart 2009... Leuke datum :) Toen zijn Martijn (Njit) en ik getrouwd :love3:
Sorry, viel me ineens op :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Als je pas in Disney Parijs geweest bent zou ik zeker niet naar Disney in Orlando gaan, er zijn nog andere parken genoeg om te bezoeken. Zo heel veel verschillen tussen Parijs en Orlando zijn er namelijk niet, sommige reisgidsen zeggen zelfs dat het park in Parijs mooier is dan dat in Orlando, en eigenlijk moeten we die reisgidsen gelijk geven, want sommige deeltjes van het park zien er wat ouderwets uit!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
engeltje84
Amerika-ontdekker

Ohjee ToonW echt waar?? help haha...goss ik ben alleen van het waterpark zeker..de rest blijf ik een hele moeiiljke keus vinden :oops:

Hi SpaceAce aah wat leuk!!! Die dag valt dan extra op.. :) Leuk toch, al vele mooie jaren samen 1 :wink:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Toonw, wanneer ben jij voor het laatst in de 2 parken geweest vlak achter elkaar ?

Ik ben het nml. totaal niet met je eens, ik ben vorig jaar 2x in Orlando geweest en 1x in Parijs in het Magic Kingdom en er zijn nog steeds heel veel verschillen tussen deze parken. Ja sommige attracties zijn of ogen hetzelfde maar dat zijn er slechts een paar. Tevens is er afgelopen jaren in Orlando hard gewerkt aan een nieuw gedeelte van het park waarbij er nieuwe attracties zijn gekomen die je ook niet hebt in Parijs.

Ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
engeltje84
Amerika-ontdekker

Jeroen ook bedankt voor je imput

Het is ook zo lastig en het hele lastige is, het is persoonlijk..de mening maar ook de keuze..en dat maakt het zo moeilijk maar ik ben wel erg blij dat jullie je mening geven. Zo kan ik hopelijk voordat het mei is een keuze maken ;)

Ik zal ook nog moeten overleggen met mijn mede reizigers maar goeddd, de 30e jarige bepaald vind ik :D
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Ik zou dan eerder naar Sea World gaan dan naar een Disney Park. Is toch wat relaxter en anders. OK, geen Disneysfeer of Mickey en Minnie, maar Shamu is ook best leuk en dan kunnen de ouders rustig wat shows bekijken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer