Ja helemaal nieuw sinds net. Ik mag mijzelf dit jaar weer geluk prijzen ik dit jaar naar New York zal gaan van 6 tot en met 11 april. Ik ben zelf al eens in New York geweest 17 tot en met 22 december 2012. ( Tijdje terug
Laat ik beginnen met een kort verslag van New York 2012.
De zenuwen stonden er goed in toen ik voor het eerst van mijn leven in het vliegtuig stapte. Het zou zelfs zo zijn ik twee maal moest vliegen. Amsterdam - Philidelphia - > New York La Guardia. Het eerste was een groot vliegtuig met een lange zit daarna een klein vliegtuigje met een fantastische kijk over New York met alle mooie lichten het was nacht toen ik aankwam.
Ik had toen ook een verblijf van 5 dagen. Ik had een krap budget omdat ik toch wel een stukje minder verdiende. 162 euro hotel, 500 euro ticket, 450 dollar. Hierdoor heb ik dus wat slimmer moeten handelen. Waar iemand het anders in één dag dit over de balk zou gooien deed ik het gespreid. Met om precies te zijn 9 doller 42 dollarcent terug in Nederland gekomen haha!
Wat heb ik voor die 5 dagen gedaan? Taxirit van en naar vliegveld, Times Square bezocht, Harry Potter Exhibition, Staten Island Ferry, The Bronx Zoo, Metro System, Starbucks meerdere malen op een dag ( wat een fantastische sfeer! ), MoM, National Museum of History, op de foto gegaan met een politieagent, ground zero, m&m store, hersheys, hop on hop off tour. Als je dit alles bij elkaar optelt kom je inderdaad al vrij snel aan mijn budget haha. Dit heb ik dus gedaan als 19 jarige helemaal op mijzelf.
April 2014 : New York?
Na al die dingen die ik al gedaan heb moet er nog heel veel te doen zijn daar ben ik zeker van. Maar goed hopelijk kan iemand hier nog wat leuke dingen aandragen. Nu weet ik dat ik heel stom ben geweest en het belangrijkste heb overgeslagen.... Central Park en Central Park Zoo. Al goed staat dat natuurlijk gelijk op de planning.
- Wederom ga ik lekker in een goedkoop hotel. Waarom geld aan luxe uitgeven als je toch alleen maar een bed nodig hebt?
- Budget : 1500-2000 dollar ( 5 dagen ) Hier is vliegticket en hotel al van betaald.
- What to do next?
Groetjes!