Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helikoptervlucht ervaringen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pepita1967
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Helikoptervlucht ervaringen?

Bericht door pepita1967 »

Hai

we overwegen een helikoptervlucht, maar het is nogal kostbaar met zijn 4tjes.
Nu hebben we een overnachting in Bright Angel waar we denk ik in de loop van de ochtend aankomen, de dag erna vertrekken we weer, is het dan teveel van het goede misschien?
Ik heb geen idee of je dan lang moet rijden om bij de helikopter te komen nl.

Wel hebben we twee overnachtingen in Las Vegas, is het misschien beter om het vanaf daar te doen?
Welke helikoptercompany/tour heeft jullie voorkeur? Is het de moeite waard?

alvast bedankt
Jacq
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Helikopter vlucht ervaringen??

Bericht door ingrid14 »

Van Bright Angel naar Tusayan (waar de helikopters vertrekken) is iets van 15 min rijden.

Heb even in je route topic gekeken:
jullie komen van Page en gaan na GC naar Needles?

Je zou dan ook op de dag dat je weggaat een helikopter vlucht kunnen doen, vb rond 9u
Kijk bij tours die bij Grand Canyon NP - South Rim - Tusayan vertrekken
http://www.papillon.com/grand-canyon-national-park

Edit: ZEKER NIET vanuit Las Vegas doen, dan ga je naar Grand Canyon west en dat is niet zo mooi als South Rim.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
pepita1967
Amerika-ontdekker

hoi Ingrid,
Nee de GC is onze allerlaatste stop, daarna rijden we in 1 keer naar Santa Monica toe waar we 4 dagen bijkomen :newb:
Ik ga even kijken dan, 15 minuten is indd zo dichtbij dat moet lukken, het is dus echt heel mooi en de moeite waard?
groetjes!
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

PRACHTIG --- zeker een aanrader!
pepita1967
Amerika-ontdekker

Weten jullie toevallig nog met welke maatschappij jullie zijn gegaan?
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Zeker de moeite om eens te doen hoor. Wij hebbe dat toen met pappilon gedaan (die hier int topic vermeld staat)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Mitchel1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mitchel1986 »

Wij hebben vorig jaar ook een helikopter vlucht over de GC gemaakt met Papillon. Een absoluut hoogtepunt, ondanks het prijskaartje!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Ook wij hebben vorige jaar een Grand Canyon helicopter tour gedaan met Papillon vanaf de South Rim en het was bijzonder mooi moet ik zeggen! We hebben gekozen voor een vlucht met een luxe EcoStar helikopter, wat zeker een aanrader is!
Hieronder een kaartje van de routes van de South Rim Helicopter tours. Voor meer (Nederlandstalige) informatie over de Grand Canyon helikoptervluchten vanaf de South Rim + Aanbiedingen, zie hier. Veel plezier alvast! :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edman! op 22 jan 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Zeker doen,een echte aanrader.Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief van Papillon,heb je soms ook nog wel eens leuke aanbiedingen.
En niet vanuit Vegas zoals Ingrid14 ook al schrijft dan zie je de echte Grand Canyon niet.
Albert.
pepita1967
Amerika-ontdekker

super bedankt ik ga kijken!
carmenedwin
Amerika-ontdekker

Bericht door carmenedwin »

Ik zou ook graag voor ons gezin een helikoptervlucht reserveren. Maar ik heb wel een vervelende vraag: met welke maatschappij heb je de meeste ruimt binnenin? Wij zijn namelijk een lang gezin met man en 1 zoon van ruim 2 meter en een zoon en ikzelf van ruim 1m9O. Ik wil met plezier mijn geld hieraan spenderen maar dan wel dat we toch wat zicht hebben. Zoniet, dan kunnen wij hiervan niet genieten en vind ik het zonde van de vele euro's.
Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee.

Gr
kaatje1965
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door kaatje1965 »

Zeker Papillon! http://www.papillon.com/grand-canyon-national-park

Ik boek bewust niet van te voren, er is altijd wel plaats.
Met grote regelmaat is het heiig weer in de Grand Canyon en dan heb je aan duur betaalde een vlucht niet veel. Ook is het boeken ter plekke goedkoper, er liggen overal kortingsvouchers.
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Mijn mening is dat reserveren van te voren juist meer voordelen heeft dan ter plaatsen boeken, namelijk:
- Van te voren reserveren is echt goedkoper. Met een eventuele gevonden kortingsvoucher (ter plaatse) krijg je korting op de Retail/full prijs en dan nog ligt de online prijs lager bij vooraf reserveren.
- Er zeker van zijn dat je op een bepaald tijdstip ook echt terecht kunt. Vorig jaar juni had ik van te voren online gereserveerd bij Papillon. We namen ongeveer als laatste plaats in de wachtruimte en na 20 min. wachten (=ons gereserveerde tijdstip) werden we als eerste naar voren geroepen. Na afloop van onze vlucht zagen we nog steeds dezelfde mensen in de wachtruimte zitten die ter plaatse geboekt hadden, wat er op neer komt dat ze dus echt al minimaal een uur hebben moeten wachten. We waren dus achteraf erg blij dat we van te voren hadden gereserveerd! Kun je nagaan hoe druk het kan zijn in het echte hoogseizoen (juli-aug)!
- Mochten de weersvooruitzichten niet optimaal zijn dan kun je de geboekte vlucht altijd nog 24 uur van te voren kosteloos annuleren. Bij erg slechte weersomstandigheden wordt de vlucht sowieso geannuleerd door Papillon en wordt er gekeken naar een ander moment om de vlucht te maken (of anders geld terug). Overigens is het weer 's ochtends in de Grand Canyon meestal het helderst. Bij voorkeur dus in de ochtend vliegen.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
pepita1967
Amerika-ontdekker

bedankt Edman voor de duidelijke info, wij overnachten in Bright Angel, ik begreep dat het 15 minuten rijden is naar de luchthaven van Papillon, klopt dat?
Aangezien wij vervolgens nog een stuk moeten rijden naar onze eindbesteming in Santa Monica (815 km) wilde ik de eerste vlucht van 08.15, is dat haalbaar en genoeg licht zo vroeg?
alvast bedankt
Jacqueline
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Klopt Jacqueline, het is iets meer dan 15 min. rijden vanaf the Bright Angel lodge.
Om 08.15uur is het al goed licht hoor en reken op 7.5/8 uur rijden rechtstreeks naar Santa Monica. Is een behoorlijke rit (misschien nog een extra overnachting inplannen?).
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Oooh wat hadden wij dit ook graag gewilt, maar op de dag dat we zouden kwam er een sneeuwstorm en steeg er niets meer op. Alles gecanceled, nu moeten we dus ooit nog weer eens terug. :roll:
pepita1967
Amerika-ontdekker

Re: Helikoptervlucht ervaringen?

helaas gaat een extra overnachting niet lukken, de overnachtingen in Santa Monica zijn al gereserveerd en betaald nl.
Maar zo'n helikoptervlucht neemt een half uur in beslag, en vervolgens rijden we met zijn tweeen die 8 uur dus dat weegt toch wel op
tegen de helikopt erervaring?
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Ik heb het geluk gehad een vlucht te mogen doen met Papillon en tijdens een volgende reis met Maverick. Het is allebei enorm de moeite, maar ik vond de mensen van Maverick veel vriendelijker en behulpzamer. Voorbeeld: bij Papillon moet je betalen voor een groepsfoto bij de helicopter (zij nemen hem zelf), bij Maverick vraagt de piloot zelf of hij een foto moet trekken bij de heli.
Het zit hem in de details? :)
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Ann09
Amerika-ontdekker

Bericht door Ann09 »

Wij zitten ook enorm te twijfelen of we een helicoptervlucht zullen maken.. Gezien de kosten toch wel iets om goed over na te denken.

We slapen 2 nachten in Tusayan. We komen van Page (niet heel ver) en we gaan naar Moab (is best een flink stuk).

We hebben dus een volle dag in GC en willen graag een lange wandeltocht gaan maken (in de vroege ochtend via één van de trails een stuk de canyon in en weer omhoog). Van horen/zeggen krijg je wel echt het 'canyon' gevoel als je er echt te voet in bent geweest. Maar met een helicopter krijg je wellicht een beter beeld van de omvang van de gehele canyon, weer heel anders dan een wandeling. Maar voegt het ook echt wat toe als we ook een dagtocht gaan wandelen?
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Wij hebben in 2007 een helikopter vlucht boven de Grand Canyon gemaakt en wat ons betreft was geweldig.
We hadden achteraf spijt dat we de korte vlucht hadden genomen ipv iets langere.
Kortom wat ons betreft een aanrader.

Sjon en Bianca

EVT voor de liefhebbers

[youtube]Obq1BxGBbME[/youtube]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer