Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Gerd: kustweg LA - SF en verder ?
Reis Gerd: kustweg LA - SF en verder ?
Wie heeft er tips om de kustroute in te lassen in een rondrit van ongeveer 20 dagen . GC , Zion , MV , BC , Yellowstone hebben we al gedaan . We hadden graag Yosemite bezocht en welke parken raden jullie ons nog aan ? Is San Diego de moeite ? Is deze reis te doen met een camper of toch beter een auto huren voor LA ?
Bedankt .
Bedankt .
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Kustweg LA - SF en verder ?
San Diego is zeker de moeite, maar waar begin en eindig je?
Het is natuurlijk nogal afhankelijk van je hele route hoe je de kustroute kan zien.
Het is natuurlijk nogal afhankelijk van je hele route hoe je de kustroute kan zien.
-
USAInsider
Re: Kustweg LA - SF en verder ?
San Diego, geen idee. Nooit geweest, want geen liefhebber van steden. Wel van natuur.
Misschien San Diego - Seattle? Of San Diego - Phoenix? Of San Diego - SLC, of San Diego - Las Vegas. Allemaal Yosemite en de kustweg in te passen.
Ik raad aan:
o.a.: Valley of Fire, Alabama Hills, de UT-12, Goblin Valley, Joshua Tree NP, omgeving van Sedona (Jerome, Tuzigoot, Montezuma Castle, Prescott, Granite Dells, etc.), omgeving van Tuscon (Saguaro, San Xavier Del Bac, etc.) en Death Valley.
Met een auto ben je veel wendbaarder en flexibeler dan met een camper.
Misschien San Diego - Seattle? Of San Diego - Phoenix? Of San Diego - SLC, of San Diego - Las Vegas. Allemaal Yosemite en de kustweg in te passen.
Ik raad aan:
o.a.: Valley of Fire, Alabama Hills, de UT-12, Goblin Valley, Joshua Tree NP, omgeving van Sedona (Jerome, Tuzigoot, Montezuma Castle, Prescott, Granite Dells, etc.), omgeving van Tuscon (Saguaro, San Xavier Del Bac, etc.) en Death Valley.
Met een auto ben je veel wendbaarder en flexibeler dan met een camper.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Gerd: kustweg LA - SF en verder ?
Wij vonden San Diego zeker de moeite waard om te bezoeken.Gerd schreef:Is San Diego de moeite ?
Onlangs plaatste ik een bericht over San Diego in een ander topic.
Lees mee: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p878551
Hartelijk bedankt , we gaan het eens bekijken .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In welke tijd van het jaar wil je gaan?
Behalve Yosemite kun je ook naar Sequoia en Kings Canyon, dat zijn ook prachtige parken. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag, en voor Yosemite ook in onze andere reisverslagen. Death Valley en Joshua Tree zijn ook mooi, maar dat zou je van de periode af kunnen laten hangen. Ook is het handig om te weten of de Tioga Pass open is als jullie gaan.
Marianne
Behalve Yosemite kun je ook naar Sequoia en Kings Canyon, dat zijn ook prachtige parken. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag, en voor Yosemite ook in onze andere reisverslagen. Death Valley en Joshua Tree zijn ook mooi, maar dat zou je van de periode af kunnen laten hangen. Ook is het handig om te weten of de Tioga Pass open is als jullie gaan.
Marianne
Wij zouden in mei al gaan . Ik heb net een reisverslag gelezen van Ko-Mar , en die zijn met de camper door Death Valley gereden , ik dacht dat je daar alleen met een auto/jeep door mocht ? Hun reisverslag van 2009 staat me wel aan , alleen moeten wij dat wel inkorten omdat John niet zolang achter mekaar verlof mag opnemen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het rondje uit 2009 was eigenlijk het klassieke rondje wat veel mensen als eerste doen. Wel een rondje van bijna 5 weken.
San Diego vonden wij erg leuk en willen we best nog wel eens terug. Wij waren in oktober in Death Valley, een geweldige ervaring. Volgens mij mag je bij de meeste camperverhuurders niet tussen 15 juni en 15 september met de camper door Death Valley. Alleen Cruise America is hierop een "uitzondering" Alhoewel het volgens mij ook bij hun nog steeds op eigen risico is.
In Mei heb je als je naar Yosemite gaat nog kans op sneeuw en een gesloten Tiogapas.
Wij vonden ook de route door Anza Borrego, via Julian een erg mooie route. Dat zouden jullie ook kunnen doen!.
En tja camper of auto. Wij houden van reizen met de camper. Het is "a way of life". Het heeft allebei voor en nadelen. Maar met de camper is het zeker wel mogelijk om het rondje te maken.
San Diego vonden wij erg leuk en willen we best nog wel eens terug. Wij waren in oktober in Death Valley, een geweldige ervaring. Volgens mij mag je bij de meeste camperverhuurders niet tussen 15 juni en 15 september met de camper door Death Valley. Alleen Cruise America is hierop een "uitzondering" Alhoewel het volgens mij ook bij hun nog steeds op eigen risico is.
In Mei heb je als je naar Yosemite gaat nog kans op sneeuw en een gesloten Tiogapas.
Wij vonden ook de route door Anza Borrego, via Julian een erg mooie route. Dat zouden jullie ook kunnen doen!.
En tja camper of auto. Wij houden van reizen met de camper. Het is "a way of life". Het heeft allebei voor en nadelen. Maar met de camper is het zeker wel mogelijk om het rondje te maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mei is mooi, maar houd rekening met de drukte in het Memorial Day weekend, en inderdaad: de Tioga Pass kan gesloten zijn.
Misschien kunnen jullie wat ideeën opdoen uit ons 2013-verslag voor onze reis in mei.
Je mag buiten de zomermaanden wel met een camper door DV en met sommige verhuurder ook in de zomer.
Marianne
Misschien kunnen jullie wat ideeën opdoen uit ons 2013-verslag voor onze reis in mei.
Je mag buiten de zomermaanden wel met een camper door DV en met sommige verhuurder ook in de zomer.
Marianne
Marenko , wij hebben twee keer Amerika gedaan met de camper en vinden dat nog steeds de max. We willen dat natuurlijk graag overdoen. Ons probleem is dat het kort dag is en John momenteel geen tijd heeft om een route samen te stellen daar hij op het werk met een groot project bezig is en daar ook elke avond nog aan moet verder werken. Ik zoek nu een route die we kunnen overnemen zodat we zo snel mogelijk kunnen boeken en toch kunnen vertrekken in mei . 5 weken hebben we echter niet . Ik zoek wel verder , toch bedankt voor de hulp .Marenko schreef:Het rondje uit 2009 was eigenlijk het klassieke rondje wat veel mensen als eerste doen. Wel een rondje van bijna 5 weken.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Boek gewoon, en knutsel aan de hand van je aankomst en vertrekpunt een route in elkaar.
Zodra je hebt geboekt, is er binnen een uurtje wel een goeie route in elkaar gezet hier.
Zodra je hebt geboekt, is er binnen een uurtje wel een goeie route in elkaar gezet hier.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een beetje lastig omdat je al wel in een aantal parken bent geweest. Moab mis ik in je opsomming, maar is wat lastig combineren met Yosemite. Willen jullie alles op je gemak doen? Zijn er parken of steden die je nog wel eens wilt bezoeken?
Je zou in SF kunnen beginnen, dan via de kust naar San Diego, dan Joshua Tree, Death Valley, via de 395 richting Lee Vining (zie voor dat stuk ons 2013-verslag), dan naar Yosemite als de Tioga Pass open is, en anders via Lake Tahoe of de CA88 naar Yosemite. Als er dan nog tijd over is kun je naar Kings Canyon en sequoia (zie weer ons 2013-verslag) en eindigen in SF. Of LA. Kan zowel met camper als met de auto. Kijk goed hoe je moet reserveren in Yosemite. Morgen boeken als je gaat kamperen, 16.00 uur! Zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Marianne
Je zou in SF kunnen beginnen, dan via de kust naar San Diego, dan Joshua Tree, Death Valley, via de 395 richting Lee Vining (zie voor dat stuk ons 2013-verslag), dan naar Yosemite als de Tioga Pass open is, en anders via Lake Tahoe of de CA88 naar Yosemite. Als er dan nog tijd over is kun je naar Kings Canyon en sequoia (zie weer ons 2013-verslag) en eindigen in SF. Of LA. Kan zowel met camper als met de auto. Kijk goed hoe je moet reserveren in Yosemite. Morgen boeken als je gaat kamperen, 16.00 uur! Zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Marianne
Buiten SF hoeven we niet noodzakelijk steden te doen want dan huren we beter een auto denk ik .Heel erg bedankt , ik ga eens kijken wat ik met die info kan doen . Jammer dat je morgen al moet boeken , we weten nog niet eens welke dag we daar gaan aankomen . Zijn daar in de buurt eventueel nog camping waar je kunt staan ?
Wij hebben een poging gedaan om een route in de routeplanner van Tioga Tours te zetten maar het lukt niet . Er komt altijd een foutmelding . Misschien lukt het morgen wel .
Kijken jullie of deze route haalbaar is ?
24-05-2014: Brussel - San Francisco
Overnachting in San Francisco.
25-05-2014: San Francisco
26-05-2014: San Francisco
27-05-2014: SF ophalen camper - Sacramento
28-05-2014: Lake Tahoe
6. 29-05-2014: Mono Lake
7. 30-05-2014: Yosemite (in het park)
8. 31-05-2014: Yosemite (in het park)
Overnachting in Yosemite (in het park).
9. 01-06-2014: Sequoia / Kings Canyon
10. 02-06-2014: Sequoia / Kings Canyon
Overnachting in Sequoia / Kings Canyon.
11. 03-06-2014: Death Valley
12. 04-06-2014: Death Valley
Overnachting in Death Valley.
13. 05-06-2014: Lake Isabella
14. 06-06-2014: Joshua Tree
15. 07-06-2014: San Diego
16. 08-06-2014: Los Angeles
17. 09-06-2014: Santa Barbara
18. 10-06-2014: Carmel/Monterey
19. 11-06-2014: San Francisco
12-06-2014: Camper inleveren in San Francisco
13-06-2014 : SF – Brussel
Beknopt
Camper ophalen in: San Francisco d.d. 27/05
Camper inleveren in: San Francisco d.d. 12/06
Aantal nachten: 19
Totale afstand: 3228 kilometer / 2006 mijl
24-05-2014: Brussel - San Francisco
25-05-2014: San Francisco
26-05-2014: San Francisco
27-05-2014: SF ophalen camper - Sacramento
28-05-2014: Lake Tahoe
6. 29-05-2014: Mono Lake
7. 30-05-2014: Yosemite (in het park)
8. 31-05-2014: Yosemite (in het park)
Overnachting in Yosemite (in het park).
9. 01-06-2014: Sequoia / Kings Canyon
10. 02-06-2014: Sequoia / Kings Canyon
Overnachting in Sequoia / Kings Canyon.
11. 03-06-2014: Death Valley
12. 04-06-2014: Death Valley
Overnachting in Death Valley.
13. 05-06-2014: Lake Isabella
14. 06-06-2014: Joshua Tree
15. 07-06-2014: San Diego
16. 08-06-2014: Los Angeles
17. 09-06-2014: Santa Barbara
18. 10-06-2014: Carmel/Monterey
19. 11-06-2014: San Francisco
12-06-2014: Camper inleveren in San Francisco
13-06-2014 : SF – Brussel
Beknopt
Camper ophalen in: San Francisco d.d. 27/05
Camper inleveren in: San Francisco d.d. 12/06
Aantal nachten: 19
Totale afstand: 3228 kilometer / 2006 mijl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het even wat beknopter opgeschreven zodat het wat beter te zien is hoe lang jullie ergens zitten.
24-mei Brussel - San Francisco
25-mei San Francisco
26-mei San Francisco
27-mei San Francisco - Sacramento
28-mei Sacramento - Lake Tahoe
29-mei Lake Tahoe - Mono Lake
30-mei Mono Lake - Yosemite
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite - Sequoia
2-jun Sequoia
3-jun Sequoia - Death Valley
4-jun Death Valley
5-jun Death Valley - Lake Isabella
6-jun Lake Isabella - Joshua Tree
7-jun Joshua Tree - San Diego
8-jun San Diego - Los Angeles
9-jun Los Angeles - Santa Barbara
10-jun Santa Barbara - Monterey
11-jun Monterey - San Francisco
12-jun San Francisco
13-jun San Francisco - Brussel
Het zou kunnen zijn dat de Tioga Pass nog gesloten is, maar dat zul je pas over een paar maanden met wat meer zekerheid kunnen zeggen. Je zou de route ook om kunnen draaien en eerst de kustweg doen en Yosemite zo laat mogelijk in de route. Je izt er dan ook niet in het (drukke) weekend. Hebben jullie er al gereserveerd? Zo nee, kijk dan op http://www.recreation.gov of er nog iets vrij is. Je zou dan de route af kunnen laten hangen van de mogelijkheid om nog in het park te overnachten.
Heb je de route met de Tioga Tours planner uitgezet? Bekijk het dan ook eens met googlemaps. Ik vind dat prettiger omdat je bij de planner van TT niet goed ziet wat je doet.
Ik zou zelf Lake Isabella op de route van Sequoia naar DV doen.
Als jullie iets van LA en San Diego willen zien zul je er wat meer tijd voor uit moeten trekken. Misschien ten koste van Lake Tahoe?
Ik zou zelf zoiets doen:
25-mei San Francisco
26-mei San Francisco
27-mei San Francisco - Monterey
28-mei Monterey - kust
29-mei kust - Los Angeles
30-mei Los Angeles
31-mei San diego - Joshua Tree
1-jun Joshua Tree - Sequoia
2-jun Sequoia
3-jun Sequoia
4-jun Sequoia - Lake Isabella
5-jun Lake Isabella - Death Valley
6-jun Death Valley
7-jun Death Valley - Lee Vining
8-jun Lee Vining - Yosemite
9-jun Yosemite
10-jun Yosemite
11-jun Yosemite - San Francisco
12-jun San Francisco
Marianne
25-mei San Francisco
26-mei San Francisco
27-mei San Francisco - Sacramento
28-mei Sacramento - Lake Tahoe
29-mei Lake Tahoe - Mono Lake
30-mei Mono Lake - Yosemite
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite - Sequoia
2-jun Sequoia
3-jun Sequoia - Death Valley
4-jun Death Valley
5-jun Death Valley - Lake Isabella
6-jun Lake Isabella - Joshua Tree
7-jun Joshua Tree - San Diego
8-jun San Diego - Los Angeles
9-jun Los Angeles - Santa Barbara
10-jun Santa Barbara - Monterey
11-jun Monterey - San Francisco
12-jun San Francisco
Het zou kunnen zijn dat de Tioga Pass nog gesloten is, maar dat zul je pas over een paar maanden met wat meer zekerheid kunnen zeggen. Je zou de route ook om kunnen draaien en eerst de kustweg doen en Yosemite zo laat mogelijk in de route. Je izt er dan ook niet in het (drukke) weekend. Hebben jullie er al gereserveerd? Zo nee, kijk dan op http://www.recreation.gov of er nog iets vrij is. Je zou dan de route af kunnen laten hangen van de mogelijkheid om nog in het park te overnachten.
Heb je de route met de Tioga Tours planner uitgezet? Bekijk het dan ook eens met googlemaps. Ik vind dat prettiger omdat je bij de planner van TT niet goed ziet wat je doet.
Ik zou zelf Lake Isabella op de route van Sequoia naar DV doen.
Als jullie iets van LA en San Diego willen zien zul je er wat meer tijd voor uit moeten trekken. Misschien ten koste van Lake Tahoe?
Ik zou zelf zoiets doen:
25-mei San Francisco
26-mei San Francisco
27-mei San Francisco - Monterey
28-mei Monterey - kust
29-mei kust - Los Angeles
30-mei Los Angeles
31-mei San diego - Joshua Tree
1-jun Joshua Tree - Sequoia
2-jun Sequoia
3-jun Sequoia
4-jun Sequoia - Lake Isabella
5-jun Lake Isabella - Death Valley
6-jun Death Valley
7-jun Death Valley - Lee Vining
8-jun Lee Vining - Yosemite
9-jun Yosemite
10-jun Yosemite
11-jun Yosemite - San Francisco
12-jun San Francisco
Marianne
Heel erg bedankt , ik ga de route straks aan John laten zien . Dat ziet er idd heel goed uit .
We zouden met de camper niet door DV mogen rijden . Hoe kunnen we nu DV best vermijden ? Heeft iemand tips ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je rijdt dan van Lee Vining of Bishop via Tonopah naar Las Vegas.
Dat geeft je meer tijd voor Yosemite (had je nu iets al iets geboekt of niet?) of Sequoia.
Had je daarvoor al ons 2013-verslag bekeken?
Marianne
Dat geeft je meer tijd voor Yosemite (had je nu iets al iets geboekt of niet?) of Sequoia.
Had je daarvoor al ons 2013-verslag bekeken?
Marianne
Daar ben ik mee bezig Marianne . Ons probleem blijft dat er momenteel te weinig tijd over is om iets degelijk te organiseren . John zou er zich vanavond nog eens mee bezighouden , hopelijk krijgen we het nog voor het eind van de maand in orde . Jij bent zeker al bedankt .
We hebben nog niets geboekt omdat we nog niet wisten in welke richting we de route willen beginnen . We hebben ook niet echt een vriendelijk contactpersoon bij Tioga Tours
We hebben nog niets geboekt omdat we nog niet wisten in welke richting we de route willen beginnen . We hebben ook niet echt een vriendelijk contactpersoon bij Tioga Tours
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1656 Weergaves
-
Laatste bericht door Raziel
-
- 11 Reacties