Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis anjabt: Tips gevraagd! Campertrip Forest City - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anjabt
Amerika-ontdekker

Reis anjabt: Tips gevraagd! Campertrip Forest City - Las Vegas

Bericht door anjabt »

Na in 2013 een weekje in New York te zijn geweest, is het Amerika virus weer gaan kriebelen. We gaan dan ook in juni weer een trip naar de USA maken en wel van Forest City naar Las Vegas. We gaan een nieuwe camper ophalen bij de fabriek en brengen deze naar LV.

We hebben al twee keer een rondreis gemaakt door de USA, waarna we destijds al wisten wat we in een eventuele derde rondreis toch echt niet mochten missen. We hebben namelijk het gebied tussen Denver en Las Vegas nooit uitgebreid bekeken en hebben nu enkele must sees voor deze reis. Zo staan Arches, Mesa Verde, Momument Valley nog op ons to do lijstje. Ook willen proberen permits voor the Wave te bemachtigen en kan ik als fotografie-liefhebber ook Antelope Canyon niet laten liggen.
In 2008 hebben we een klassiek rondje westkust gedaan, waar we in sneltreinvaart in twee weken dit rondje reden: LA - SF - Yosemite - Kings Canyon - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Grand Canyon - Yoshua Tree - LA.
In 2009 hebben we een wat rustiger rondje gepland, waarbij we enkele dagen in elk park bleven. In het kort: Denver - RMNP - Grand Teton - Yellowstone - Mount Rushmore - Custer SP - Denver.

Nu lopen we een beetje vast met plannen. Boven in mijn bericht heb ik de must sees al beschreven, maar daarnaast houden we er erg van om ook wat wild te kunnen spotten. Met name het zien van beren vonden wij een gewelige ervaring.
We zouden graag Yosemite nog eens bezoeken, maar zien niet hoe dat in deze reis in te kunnen plannen.

Ook de eerste dagen vind ik wat lastig plannen. Hoeveel km rijd je zoal per dag met een camper? En wat is er te zien in Iowa/Nebraska?

We halen op 5 juni de camper op en moeten hem 23 juni weer inleveren, dus hebben 18 vrije nachten om in te plannen.
We zouden graag in Moab enkele nachten blijven en ook in Page lijkt me genoeg te zien om wat langer te verblijven (zeker als we permits voor the Wave zouden kunnen bemachtigen ;-) ).

Zoals we het nu bekijken zouden we voor de eerste helft van de reis een ommetje langs Yellowstone en Grand Teton kunnen maken om aan onze wildlife behoefte te kunnen voldoen, maar daar zijn we in 2009 al een week geweest. Het zijn geweldige parken, daar ligt het niet aan, maar er zijn nog zoveel dingen die we niet of nauwelijks hebben kunnen ontdekken.
Ook hebben we plannen om de Grand Canyon wat uitgebreider te bekijken, omdat we in 2008 veel hebben gezien maar nergens tijd hadden om echt goed rond te kijken.
In Las Vegas eindigen we, maar daar hoeven we geen extra tijd door te brengen.

Onze globale route tot nu toe:

Forrest City
.....?
RMNP?? of Yellowstone en Grand Teton??
Moab (enkele dagen)
Mesa Verde
Monument Valley
Page (enkele dagen)
Grand Canyon??
Las Vegas

Ik heb me de afgelopen weken weer intensief gestort op het lezen van berichten op dit forum en reisverslagen, wat me weer veel duidelijkheid heeft verschaft maar ook weer nieuwe vragen heeft opgeroepen. Omdat ik dit een geweldig forum vind, waar men elkaar zo fijn helpt met het plannen en voorbereiden van de verschillende reizen, heb ik besloten om mijn (enigszins lange) verhaal met de vele vragen toch te plaatsen. Ik kijk uit naar jullie tips en reacties!
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd! Campertrip van Forest City naar Las Vegas

Bericht door CaroLine »

Ik vind het moeilijk om advies te geven want ook wij zijn er nog niet helemaal uit.
Wij zijn in 2006 in Yellowstone geweest en vinden dat een schitterend park vandaar dat we het in de planning opnemen. In Colorado zijn we nog nooit geweest vandaar onze keuze voor Denver en Rocky Mountain NP.
Moab en omgeving is prachtig, maar toch was ik die rode rotsen alweer snel moe. Ik wilde terug naar het groen.
Tussen Forest City en Yellowstone of RMNP zou je kunnen kiezen voor Badlands en Custer.
LindaH
Amerikafan
Partner van: RemcoUSA
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd! Campertrip van Forest City naar Las Vegas

Bericht door LindaH »

Je kunt van Forrest City richting Custer State park rijden daar zitten ook o.a. N.M. Mount Rushmore en Cave wind N.P. en vervolgend naar beneden rijden?

Van Forest City naar Yellowstone is wel "erg" om volgens google maps van Custer State park naar yellowstone 533 mijl...
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
anjabt
Amerika-ontdekker

Re: Reis anjabt: Tips gevraagd! Campertrip Forest City - Las Vegas

Bericht door anjabt »

Ik geloof dat jij het goed verwoordt CaroLine; ik ben ook bang dat wij het groen gaan missen tussen al dat rode gesteente. Vandaar dat we nog wat groens aan onze reis willen toevoegen.
En Custer SP is inderdaad een optie. Maar ook een paar nachtjes RMNP zou zeker een optie zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet naar Yellowstone gaat zou je misschien tijd voor Colorado uit kunnen trekken. In juni is Yosemite erg mooi, maar dat wordt echt te ver in 18 dagen. Misschien heb je wat aan ons 2013-verslag voor onze route van Denver naar LA (via Las Vegas).
Voor de Wave moet je denk ik deze maand meeloten? Ik vraag me wel af of je met een camper bij het begin van de wandeling kunt komen.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik vraag me wel af of je met een camper bij het begin van de wandeling kunt komen.
Onder droge omstandigheden geen probleem wij hebben er al meerdere keren (huur)campers op de parking bij het trailhead zien staan.
Tijdens of kort na regen heb je wel een probleem.
anjabt
Amerika-ontdekker

Bericht door anjabt »

Mochten we worden ingeloot voor the Wave en de weg is dusdanig slecht om bij het beginpunt te komen, dan huren we voor die dag een auto. Als je de permits weet te bemachtigen, moet je ook kunnen gaan.

Je brengt me trouwens nu aan het twijfelen... Wij gaan er vanuit dat we in februari moeten inschrijven voor de loting voor the Wave.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je hebt gelijk, het is inderdaad februari. Zie http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html

Marianne
anjabt
Amerika-ontdekker

Bericht door anjabt »

Dit zal, zoals het er nu voor staat, onze route worden;

4/6 Vlucht Amsterdam - Chicago - Minneapolis
5/6 Camper ophalen in Forest City en rijden tot Sioux Falls
6/6 Sioux Falls - Rapid City
7/6 Rapid City - Cody
8/6 Cody - Yellowstone NP
9/6 Yellowstone NP
10/6 Yellowstone NP - Grand Teton NP
11/6 Grand Teton NP
12/6 Grand Teton NP - Salt Lake City
13/6 Salt Lake City - Moab
14/6 Arches NP
15/6 Arches NP
16/6 Moab - Mesa Verde NP
17/6 Mesa Verde NP - Bluff
18/6 Bluff - Monument Valley - Page
19/6 Page
20/6 Page
21/6 Page - Grand Canyon NP
22/6 Grand Canyon NP
23/6 Grand Canyon NP - Las Vegas en camper inleveren
24/6 Vlucht Las Vegas - Houston - Amsterdam
25/6 Aankomst NL

Mochten jullie nog tips hebben als je dit lijstje ziet, dan hoor ik het graag. Mochten we bijvoorbeeld ergens niet goed met de camper kunnen komen e. d. Ook tips voor RV parks zijn welkom.

Wij onderzoeken op dit moment ook nog de mogelijkheid om via de Beartooth Highway Yellowstone binnen te rijden. Is deze weg te rijden met een camper in deze tijd van het jaar. En waar zou je dan het beste overnachten i.p.v. Cody?

Alvast weer bedankt voor jullie hulp.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Prachtige route!
Meestal moet je de camper in de ochtend inleveren dus zul je de 22e al richting Las Vegas moeten vertrekken.
Ik denk dat we dezelfde vlucht terug naar Nederland hebben.

Carola
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij onderzoeken op dit moment ook nog de mogelijkheid om via de Beartooth Highway Yellowstone binnen te rijden. Is deze weg te rijden met een camper in deze tijd van het jaar. En waar zou je dan het beste overnachten i.p.v. Cody?
Is even afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw die er deze winter valt maar normaal gezien moet het geen probleem zijn.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2011.html dag 16.
Cody is een mogelijkheid maar ook Red Lodge is een mogelijkheid.
Meestal moet je de camper in de ochtend inleveren dus zul je de 22e al richting Las Vegas moeten vertrekken.
Klopt en dan voor 11:00 dus dat ga je niet redden als je nog van GC NP moet komen.
anjabt
Amerika-ontdekker

Bericht door anjabt »

Ik heb de reispaieren er op nageslagen en daar staat over het inleveren van de camper: "Inlevertijd: voor 15.00, bij inleveren op zaterdag voor 11.00". Dan zouden we het wel kunnen redden, dacht ik.
Over vervoer van de inleverlocatie naar het hotel lees ik trouwens dat dat op eigen gelegenheid gaat. Wat is gebruikelijk? Een soort shuttle? Of een taxi nemen?
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Weet je al in welk hotel jullie overnachten?
Het zal een hotel bij het vliegveld zijn. Wij nemen dan altijd de shuttle.
anjabt
Amerika-ontdekker

Bericht door anjabt »

CaroLine, wij overnachten in het Excalibur.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als de verhuurder geen zelf geen shuttleservice heeft ben je in Las Vegas aangewezen op taxivervoer de hotels hebben geen shuttleservice zeker niet naar/van een camperverhuurder.
Best Western is dacht ik een van de weinige hotels die een eigen airportshuttle hebben.
Excaliber heeft er sowieso geen want daar sapen wij altijd de eerste nacht in LV en zijn dan aangewezen op een taxi.
rick073
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rick073 »

anjabt schreef:Na in 2013 een weekje in New York te zijn geweest, is het Amerika virus weer gaan kriebelen. We gaan dan ook in juni weer een trip naar de USA maken en wel van Forest City naar Las Vegas. We gaan een nieuwe camper ophalen bij de fabriek en brengen deze naar LV.

We hebben al twee keer een rondreis gemaakt door de USA, waarna we destijds al wisten wat we in een eventuele derde rondreis toch echt niet mochten missen. We hebben namelijk het gebied tussen Denver en Las Vegas nooit uitgebreid bekeken en hebben nu enkele must sees voor deze reis. Zo staan Arches, Mesa Verde, Momument Valley nog op ons to do lijstje. Ook willen proberen permits voor the Wave te bemachtigen en kan ik als fotografie-liefhebber ook Antelope Canyon niet laten liggen.
In 2008 hebben we een klassiek rondje westkust gedaan, waar we in sneltreinvaart in twee weken dit rondje reden: LA - SF - Yosemite - Kings Canyon - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Grand Canyon - Yoshua Tree - LA.
In 2009 hebben we een wat rustiger rondje gepland, waarbij we enkele dagen in elk park bleven. In het kort: Denver - RMNP - Grand Teton - Yellowstone - Mount Rushmore - Custer SP - Denver.

Nu lopen we een beetje vast met plannen. Boven in mijn bericht heb ik de must sees al beschreven, maar daarnaast houden we er erg van om ook wat wild te kunnen spotten. Met name het zien van beren vonden wij een gewelige ervaring.
We zouden graag Yosemite nog eens bezoeken, maar zien niet hoe dat in deze reis in te kunnen plannen.

Ook de eerste dagen vind ik wat lastig plannen. Hoeveel km rijd je zoal per dag met een camper? En wat is er te zien in Iowa/Nebraska?

We halen op 5 juni de camper op en moeten hem 23 juni weer inleveren, dus hebben 18 vrije nachten om in te plannen.
We zouden graag in Moab enkele nachten blijven en ook in Page lijkt me genoeg te zien om wat langer te verblijven (zeker als we permits voor the Wave zouden kunnen bemachtigen ;-) ).

Zoals we het nu bekijken zouden we voor de eerste helft van de reis een ommetje langs Yellowstone en Grand Teton kunnen maken om aan onze wildlife behoefte te kunnen voldoen, maar daar zijn we in 2009 al een week geweest. Het zijn geweldige parken, daar ligt het niet aan, maar er zijn nog zoveel dingen die we niet of nauwelijks hebben kunnen ontdekken.
Ook hebben we plannen om de Grand Canyon wat uitgebreider te bekijken, omdat we in 2008 veel hebben gezien maar nergens tijd hadden om echt goed rond te kijken.
In Las Vegas eindigen we, maar daar hoeven we geen extra tijd door te brengen.

Onze globale route tot nu toe:

Forrest City
.....?
RMNP?? of Yellowstone en Grand Teton??
Moab (enkele dagen)
Mesa Verde
Monument Valley
Page (enkele dagen)
Grand Canyon??
Las Vegas

Ik heb me de afgelopen weken weer intensief gestort op het lezen van berichten op dit forum en reisverslagen, wat me weer veel duidelijkheid heeft verschaft maar ook weer nieuwe vragen heeft opgeroepen. Omdat ik dit een geweldig forum vind, waar men elkaar zo fijn helpt met het plannen en voorbereiden van de verschillende reizen, heb ik besloten om mijn (enigszins lange) verhaal met de vele vragen toch te plaatsen. Ik kijk uit naar jullie tips en reacties!
Beste Anjabt,

We gaan bij elkaar in het vliegtuig zitten want wij gaan ook een camper in Forest City ophalen. Voor ons is het de eerste keer dus wij maken wat meer miles gaan door tot San Fransisco. Wij gaan niet zoveel parken als jullie bezoeken en gaan wat meer dagen in Las Vegas en San Fransisco doorbrengen...

Rick..
anjabt
Amerika-ontdekker

Bericht door anjabt »

Rick073, jullie vertrekken dus ook op 4 juni? Ga je ook naar de infodag van Travelhome?
rick073
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rick073 »

Hoi Anjabt,

Ja klopt. Wij gaan ook op 8 feb naar de informatiedag in Geldrop..
We hebben daar eerder al een camper bekeken om een beetje een indruk te krijgen wat voor camper je in Forest City krijgt..

Groetjes,
Rick.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer