Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Statement of Confirmation.
Re: Statement of Confirmation.
Ron, ook mijn condoleances, en sterkte voor de komende periode.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het leven heeft soms onaangename verrassingen in petto. Gecondoleerd en sterkte in de komende tijd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Als je de verklaring van behoud nederlandschap bekijkt die ik
Gepost heb moet je even de 2e zin lezen. Scroll even naar boven.
Zo te zien is de verklaring niet een garantie of zie ik dat verkeerd?
Bedankt nogmaals
Ron
Gepost heb moet je even de 2e zin lezen. Scroll even naar boven.
Zo te zien is de verklaring niet een garantie of zie ik dat verkeerd?
Bedankt nogmaals
Ron
Volgens mij betekent die zin alleen maar dat je nog steeds de plicht hebt om minstens elke 10 jaar je paspoort te vernieuwen.
Die zin staat trouwens op mijn verklaring niet (afgegeven in 2008).
Die zin staat trouwens op mijn verklaring niet (afgegeven in 2008).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Staat in de voorwaarden van de wet op het Nederlanderschap. Elke 10 jaar officieel melden dat je Nederlander wilt blijven. Makkelijkste is om ervoor te zorgen dat je altijd een geldig Nederlands paspoort hebt.
Was makkelijk te onthouden toen het paspoort vijf jaar geldig was, nu even wat meer opletten en eens in de zoveel tijd kijken wanneer het afloopt.
En: die verklaring van behoud Nederlanderschap heet volgens mij in het Nederlands niet voor niets: verklaring van BEHOUD Nederlanderschap. Eenmaal zo'n verklaring, altijd die verklaring lijkt mij logisch (tenminste als in dit geval logica meetelt, daar ontbreekt het soms wel eens aan bij overheidsregeltjes).
Overigens: het idee van een 'vliegende brigade' die het land doortrekt om paspoorten uit te geven lijkt mij een goeie. Weet iemand of dit er echt komt?
Was makkelijk te onthouden toen het paspoort vijf jaar geldig was, nu even wat meer opletten en eens in de zoveel tijd kijken wanneer het afloopt.
En: die verklaring van behoud Nederlanderschap heet volgens mij in het Nederlands niet voor niets: verklaring van BEHOUD Nederlanderschap. Eenmaal zo'n verklaring, altijd die verklaring lijkt mij logisch (tenminste als in dit geval logica meetelt, daar ontbreekt het soms wel eens aan bij overheidsregeltjes).
Overigens: het idee van een 'vliegende brigade' die het land doortrekt om paspoorten uit te geven lijkt mij een goeie. Weet iemand of dit er echt komt?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ze zijn in ieder geval al 1 keer langsgekomen; laten we hopen dat ze ermee doorgaan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
Bennogr
- Amerika-expert
@Dutchess: vertel eens meer! Ik hoorde laatst heel toevallig over die vliegende paspoorten brigade. Hoe ging dat? Heeft het plaatselijke (honorair) consulaat daar reclame voor gemaakt? Hoe heb je gehoord dat ze langs kwamen? En hoe vlot (of 'vlot') ging het allemaal?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Toen we onlangs in San Franciso waren om mijn man zijn paspoort te verlengen hoorde ik de medewerker iets zeggen over 'als ik elders in de staat ben voor consulaire aangelegenheden. Dat klonk me inderdaad als een 'vliegende brigae' in de oren. Maar ik kon er on-line geen info over vinden.
Misschien is het een proef ?
Misschien is het een proef ?
Op één of andere manier belandde ik op dit oudere draadje en besefte tot mijn schrik dat ik kennelijk Benno's vraag nooit heb beantwoord of mijn antwoord is op mysterieuze wijze verdwenen. Bij deze dus: ik heb de vliegende brigade zelf nog niet hoeven gebruiken dus kan er verder weinig over vertellen. Ik zag bij onze plaatselijke Hollandse winkel een brief (van de honoraire consul) op de deur geplakt dat ze langs zouden komen en om het honorair consulaat te bellen om een afspraak te maken. Of er op andere plaatsen ook geadverteerd werd weet ik niet. Ik ben dus van plan om ongeveer een jaar voor het verlopen van mijn paspoort het consulaat te bellen om te informeren wanneer de vliegende brigade weer langs komt. In San Francisco werd ons verteld dat mensen die reisbeperkingen hebben (b.v. om medische redenen niet of moeilijk naar een echt consulaat kunnen reizen) voorrang zouden krijgen, maar dat ze verwachten dat anderen er ook geholpen zullen worden.
USInsider - ik meen me te herinneren dat er in Denver een proef was gedaan.
USInsider - ik meen me te herinneren dat er in Denver een proef was gedaan.