Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd in Houston

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ghanzel
Amerika-newbie
Partner van: talla84
Aantal x V.S. bezocht: 3

Overstaptijd in Houston

Bericht door Ghanzel »

Wij zijn bezig met het plannen van een reis van Amsterdam naar Las Vegas via Houston.
Nu heb ik alleen ervaring met overstappen via Londen en daar hadden we ruim een uur wat net aan was.
Nu heb ik voor deze vlucht de keuze voor een overstaptijd van 1 uur en 45 minuten of 3 uur en 45 minuten.
Iemand ervaring hiermee?
2011: Noord-Oost Amerika
2012: Het Diepe Zuiden
2014: Las Vegas - San Francisco
2015: New England, Orlando
2018: Orlando en Miami
mtl
Amerika-expert

Re: Overstaptijd in Houston

Bericht door mtl »

Een uur en 45 minuten is over het algemeen voldoende.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Bericht door harryh »

Ben er een aantal keren overgestapt, meestal iets van 30 minuten wachten.
Als je het precies wilt weten, op dezelfde dag vorig jaar bijvoorbeeld, zie deze tool http://awt.cbp.gov/ voor de gemiddelde wachttijden.

Gr,
HarryH
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik ben een aantal keer in Houston overgestapt en mijn overstaptijd is meestal minder dan 2 uur.
De wachttijden bij Immigration kunnen enorm verschillen. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik er binnen 20 minuten door was, maar ook al twee keer dat het meer dan een uur duurde. Eén keer heb ik de aansluitende vlucht gemist, maar ik werd meteen op de standby lijst voor de eerstvolgende vlucht gezet. Op deze vlucht kon ik nog mee en kreeg ik een stoel bij de nooduitgang.

Kortom, 1:45 uur is meestal genoeg tijd. Mocht het niet genoeg zijn, dan zorgt de vliegmaatschappij er voor dat je op een volgende vlucht geboekt wordt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Houstn kan soms snel gaan, maar de keren dat ik er was heb ik altijd wel een uur over immigrations gedaan. Laatste keer was ik na 1.45u pas net bij customs volgens mij, dan ga je het dus echt niet halen. Houston is berucht, ik zou het daar niet durven gokken. Tenzij er nog meerdere vluchten die dag naar je eindbesteming gaan en je het niet erg vindt dan uiteindelijk nog lateraan te komen.
Terug in Texas!
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Vorig jaar ook gedaan. Landen in Houston en 1 uur en 3 kwartier overstaptijd. Voor een vervolgvlucht naar Denver komende vanuit Amsterdam. Vervolgens een rij! Pffff.
We kwamen (al rennende, en het was Ver) nét op tijd aan. Ze waren bij de gate eigenlijk verbaasd dat we het nog gered hadden (Amsterdam is here?!) :mrgreen: Waren nog een aantal die het gehaald hadden maar ook een flink aantal niet. We hadden anders toch 2,5 uur extra moeten wachten. Ik neem volgende keer toch minimaal 2,5 uur overstaptijd. Maar goed, geloof best dat het ook makkelijk te doen kan zijn als er geen rij is.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Oei, wij hebben in Houston maar 58 minuten overstaptijd... Wel in het terugvliegen naar Amsterdam. Zou dit een probleem zijn? :?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Geen probleem. Op de terugweg hoef je niet via immigratie of een security check: je loopt direct van gate naar gate. Kan in 10 minuten gepiept zijn.
De bagage gaat direct door dus hier heb je ook geen omkijken naar.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mits je eerste deel vd terugvlucht geen vertraging heeft natuurlijk.
jdeinum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jdeinum »

Twee jaar geleden had ik samen met mijn broertje ruim 2 uur de tijd om over te stappen in Houston en toen moesten we uiteindelijk rennen omdat het zo lang duurde, ook kwam een van onze koffers met de volgende vlucht want die had het niet gered. Uiteindelijk kwam die koffer nog geen uur later omdat vanaf Houston aan de lopende banden vluchten gaan naar Las Vegas. Als je twijfels hebt kun je gemakkelijk bellen met United, dan delen ze je in op een andere vlucht, dit is kosteloos.

Terug via Houston heb je aan 58 minuten voldoende, ik zelf heb in mei ook maar 57 minuten maar dat is uitstappen, naar volgende gate lopen en weer instappen.
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
jmhr
Amerika-ontdekker

Bericht door jmhr »

Wij vliegen 9 juni dit jaar ook via Houston naar Las Vegas met 2 uur overstap tijd (we vliegen met United).

Weet iemand of de bagage automatisch doorgestuurd wordt of dat we deze moeten ophalen en opnieuw inchecken?

Ik ben in 2008 via Houston naar Buenos Aires gevlogen en toen werd de bagage automatisch doorgestuurd.
jdeinum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jdeinum »

Op de heenreis moet je je bagage ophalen en later weer inleveren, op de terugreis gaan je koffers wel automatisch door naar het volgende toestel
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
Ghanzel
Amerika-newbie
Partner van: talla84
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ghanzel »

Dan is het misschien handig om toch voor de langere overstaptijd te kiezen. Bedankt voor de goede en snelle reacties.
2011: Noord-Oost Amerika
2012: Het Diepe Zuiden
2014: Las Vegas - San Francisco
2015: New England, Orlando
2018: Orlando en Miami
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Je hoeft niet in de rij om je bagage weer apart in te checken. Je hoeft je bagage alleen maar af te geven. Op je label staat de eindbestemming al en je boarding pass voor de volgende vlucht heb je ook al. 2 uur moet voldoende zijn om je volgende vlucht te halen.
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

De laatste jaren is Houston steeds drukker geworden. Heeft veel te maken met de grote groei van de olie en gas industrie. De US is volop bezig met het exploiteren van schalie gas en olie. En Houston is het technisch centrum voor deze industrie.
Dit heeft extra vluchten meegebracht : oa Singapore Airlines, Emirates, Air China, Turkish Airlines, Qatar Airways. Lufthansa vliegt zelfs al anderhalf jaar met een Airbus 380.
Op sommige momenten zijn werkelijk alle loketten voor immigratie in dienst !

Daar komt nog bij : vluchten van Mexico : dus op begin en eindtijdstippen van vakantieperiodes, komen die toeristen er nog eens bij !

mvg

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Wij zijn van plan komende zomer naar Guatemala te gaan met op de heenweg een tussenstop van een paar dagen in New York.

Nu kan ik tickets vinden van New York naar Guatemala met een overstap in Houston van 36 minuten. Mij lijkt dit ontzettend krap, zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en weten of dit te doen is?

Anders ga ik liever voor een duurdere vlucht met een ruimere overstaptijd denk ik, zodat we zonder stress aan onze rondreis door Guatemala kunnen beginnen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als die vlucht van NY naar Guatemala op 1 ticket is dan moet de maatschappij jou op een andere vlucht zetten mocht je de aansluitende vlucht missen. Maar wil je op zeker spelen en bijv. voorkomen dat je pas een dag later arriveert dan zou ik voor de ruimere overstaptijd gaan.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@Lydiam1: Zo'n schema geeft toch geen stress! Het is toch wel redelijk zeker dat een overstap op een POE in 36 minuten niet lukt.

MTL heeft gelijk, je komt heus wel op je bestemming als je je aansluitende vlucht mist, de vraag is alleen wanneer. Gaat er wel een volgende vlucht die dag en heeft die nog plaats? Zijn er mogelijkheden bij een andere maatschappij binnen de (indien aangesloten) Alliantie of zelfs bij de concurrent. Iets om rekening mee te houden als het prijsverschil aanzienlijk is...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Het is toch wel redelijk zeker dat een overstap op een POE in 36 minuten niet lukt.
Ik begrijp dat er vanuit NY vertrokken wordt met een overstap in Houston, dus is Houston niet de "port of entry".
36 Minuten kan in dit geval voldoende zijn als de eerste vlucht geen vertraging heeft.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad, overheen gelezen :oops:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida