Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kfijneman: SF-SLC en eindigen in NY (4 weken), tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kfijneman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis kfijneman: SF-SLC en eindigen in NY (4 weken), tips gevraagd.

Bericht door kfijneman »

Hallo allemaal!

Dit is de route die ik nu heb. We reizen met 3 personen 4 weken door Amerika van 17 mei t/m 13 juni.

Dag 1 Zaterdag 17 mei
Amsterdam – San Francisco (ochtend aankomst)

Dag 2 Zondag 18 mei
San Francisco – Yosemite National Park

Dag 3 Maandag 19 mei
Yosemite National Park

Dag 4 Dinsdag 20 mei
Yosemite National Park – Los Angeles

Dag 5 Woensdag 21 mei
Los Angeles

Dag 6 Donderdag 22 mei
Los Angeles – Las Vegas

Dag 7 Vrijdag 23 mei
Las Vegas

Dag 8 Zaterdag 24 mei
Las Vegas – Page (Horseshoe Bend bezoeken)

Dag 9 Zondag 25 mei
Page – Moab (Antelope Canyon in de ochtend, 11.30 uur tour)

Dag 10 Maandag 26 mei
Moab (Canyonlands National Park & Dead Horse Point)

Dag 11 Dinsdag 27 mei
Moab

Dag 12 Woensdag 28 mei
Moab – Grand Junction

Dag 13 Donderdag 29 mei
Grand Junction – Estes Park

Dag 14 Vrijdag 30 mei
Estes Park

Dag 15 Zaterdag 31 mei
Estes Park – Mt. Rushmore

Dag 16 Zondag 1 juni
Mt. Rushmore

Dag 17 Maandag 2 juni
Mt. Rushmore

Dag 18 Dinsdag 3 juni
Mt. Rushmore – Yellowstone National Park

Dag 19 Woensdag 4 juni
Yellowstone National Park

Dag 20 Donderdag 5 juni
Yellowstone National Park

Dag 21 Vrijdag 6 juni
Yellowstone National Park – Grand Teton

Dag 22 Zaterdag 7 juni
Grand Teton

Dag 23 Zondag 8 juni
Grand Teton – Salt Lake City

Dag 24 Maandag 9 juni
Salt Lake City – New York (ochtendvlucht)

Dag 25 Dinsdag 10 juni
New York

Dag 26 Woensdag 11 juni
New York

Dag 27 Donderdag 12 juni
New York

Dag 28 Vrijdag 13 juni
New York – Amsterdam (avondvlucht)

Ik heb inmiddels een offerte aangevraagd bij Kuoni en gekeken wat het kost als ik alles zelf boek. Bij Kuoni kom ik net onder de €10.000,- uit, als ik het zelf boek (o.a. via Booking.com) net onder de €8.000,-. We zijn nog geen 25, dus we moeten helaas een behoorlijke young driver's fee betalen. Ik ben vooral op zoek naar bespaartips. Goedkope autohuur, betaalbare accomodaties met een goede ligging, hotels waarbij je gratis of voor weinig geld kunt parkeren, etc. Qua vlucht zitten we denk ik wel goed, bovendien zijn het nu Werelddeal Weken bij KLM dus daar kunnen we nog een slaatje uit slaan :)
Al mijn reisverslagen zijn te lezen op: http://kfijneman.waarbenjij.nu/

2011 Orlando
2012 Rondreis West-Amerika
(2013 Zuid-Afrika & Swaziland)
2013 New York
2014 Rondreis West-Amerika
2015 Rondreis Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips gevraagd! Rondreis (4 weken), SF-SLC en eindigen in NY

Bericht door Martin & Marianne »

Voordat je tickets gaat boeken: waarom niet NY in het begin? Nu verlies je een volle dag met de vlucht van SLC naar NY.

Ik heb je route even in het kort uitgeschreven zodat het wat makkelijker te beoordelen is.

17-mei ams - SF
18-mei SF - Yosemite
19-mei Yosemite
20-mei Yosemite - LA
21-mei LA
22-mei LA - Las Vegas
23-mei Las Vegas
24-mei Las Vegas - Page
25-mei Page - Moab
26-mei Moab
27-mei Moab
28-mei Moab - Grand Junction
29-mei Grand Junction - Estes Park
30-mei Estes Park
31-mei Estes Park - Mt Rushmore
1-jun Mt Rushmore
2-jun Mt Rushmore
3-jun Mt Rushmore - Yellowstone
4-jun Yellowstone
5-jun Yellowstone
6-jun Yellowstone - Grand Teton
7-jun Grand Teton
8-jun Grand Teton - SLC
9-jun SLC - NY
10-jun NY
11-jun NY
12-jun NY
13-jun NY - AMS

De rit van MT Rushmore naar Yellowstone lijkt mij wat te veel in 1 dag. En je mist nogal wat in het zuidwesten zoals Zion, Bryce en de Grand Canyon. Willen jullie daar niet naar toe? Ik zou RMNP en South Dakota laten vallen en deze parken toevoegen. Dan zou je zoiets kunnen krijgen:

17-mei ams - SF
18-mei SF - Yosemite
19-mei Yosemite
20-mei Yosemite - LA
21-mei LA
22-mei LA - Las Vegas
23-mei Las Vegas
24-mei Las Vegas - Zion
25-mei Zion
26-mei Zion - Bryce
27-mei Bryce - Page
28-mei Page - Grand Canyon
29-mei Grand Canyon - Monument Valley
30-mei Monument Valley - Moab
31-mei Moab
1-jun Moab
2-jun Moab - ?
3-jun ? - Yellowstone
4-jun Yellowstone
5-jun Yellowstone
6-jun Yellowstone - Grand Teton
7-jun Grand Teton
8-jun Grand Teton - SLC
9-jun SLC
10-jun NY
11-jun NY
12-jun NY
13-jun NY - AMS

Meer tijd voor SF en Yosemite zou ook wel mooi zijn. Wil je SF niet bezoeken?
kfijneman schreef: Ik ben vooral op zoek naar bespaartips. Goedkope autohuur, betaalbare accomodaties met een goede ligging, hotels waarbij je gratis of voor weinig geld kunt parkeren, etc. Qua vlucht zitten we denk ik wel goed, bovendien zijn het nu Werelddeal Weken bij KLM dus daar kunnen we nog een slaatje uit slaan :)
Als je goedkoop wilt overnachten koop dan een tent en andere kampeerspullen. Dat scheelt je heel veel geld in vooral de parken.
Voor autohuur schijnt http://www.usa-reisen.de goede prijzen te hebben bij bestuurders onder de 25, kijk ook eens in het vervoer-forum. Parkeren is buiten de steden bij de accommodatie gratis.
Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk boekt voor het weekend van Memorial day; de goedkoopste mogelijkheden zullen snel weg zijn.
Wij hadden vorig jaar veel moeite om in die periode iets betaalbaars te vinden. Zie ons verslag voor onze accommodatie in bijvoorbeeld Moab en Grand Junction.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis kfijneman: SF-SLC en eindigen in NY (4 weken), tips gevraagd.

Bericht door Yeehaw »

Ja, het maar net wat je belangrijk vindt. Heel weinig tijd voor San Francisco. Los Angeles tussen Yosemite en Las Vegas is een behoorlijke omweg. Je mist death Valley en Grand Canyon om nog maar niet te spreken van Zion en Bryce en dan wil je de dag voor Memorial day van Page naar Moab met een toer in Antelope Canyon (Upper of Lower?) van 11.30 am om ca 1.30 pm naar Moab rijden en dan waarschijnlijk Monument Valley rechts laten liggen En idd Memorial Day weekend in Moab is heel druk. En Moab naar Grand Junction daarentegen is weer een kort ritje. Black Hills naar Yellowstone kan wel in een lange reisdag maar dan mis je weer bv Devils Tower onderweg. Ik zou ook langer in Yell blijven en korter in GTNP.
Yeehaw
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Oeps, vergeten erbij te vermelden. Vorig jaar zijn we al naar Grand Canyon, Monument Valley, Death Valley, Zion, Bryce, San Francisco, e.d. geweest. We vliegen alleen op San Francisco om vanuit daar naar Yosemite te gaan. Los Angeles en Las Vegas hebben we ook al eens gedaan, dus hier gaan we alleen kort heen om nog wat dingetjes te zien die we toen hebben gemist.

Kamperen is niet ons ding, we willen wel graag in hotels verblijven. Ik zal inderdaad eens op die Duitse site kijken, we kwamen nu bij Sunny Cars op €1283,- en bij Alamo op €1260,- (de rest wil je niet eens weten haha).

Ik vind in New York beginnen prima, maar de rest van ons groepje wil liever in San Francisco beginnen omdat daarna de vlucht vanuit New York naar huis korter is.

De route tussen Mt. Rushmore en Yellowstone is inderdaad erg lang, sowieso ligt Mt. Rushmore niet erg handig in de route... Je moet er speciaal voor 'omrijden', maar de natuur schijnt er prachtig te zijn dus we willen het ook weer niet schrappen.

Lastige keuzes!

Edit:
Net gekeken op http://www.usareisen.de/ Helaas geen Midsize SUV's meer beschikbaar :( Alleen standaard, maar dan komen we met de one way fee alsnog op €1332,- dus dat haalt helaas niks uit.

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

kfijneman schreef: Ik vind in New York beginnen prima, maar de rest van ons groepje wil liever in San Francisco beginnen omdat daarna de vlucht vanuit New York naar huis korter is.
Even een aantal voordelen om in NYC te beginnen:

- Deze stad 'sloopt' je. Aan het begin van je vakantie ben je nog vol energie en kun je meer van de stad genieten dan wanneer je al een intensieve rondreis door het westen hebt gemaakt.
- Als je van SF naar NY vliegt zijn 9 uren gewoon weg. 6 uren vliegen en 3 uren vooruit in de tijd.
- Van Amsterdam naar NY en dan naar SF minder last van jetlag.

Je bent alleen een paar dagen van het padje wanneer je weer naar huis gaat, maar dat is het allemaal waard geweest :thumbup:
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Ja dat is inderdaad qua tijd e.d. wel voordeliger! Ben dit jaar in New York geweest (6 dagen) en ook dat was erg vermoeiend. We gaan het eens in overweging nemen.

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht