Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw "Only In America" Momentje
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Jouw "Only In America" Momentje
Mooie verhalen. Voor mij nr. 1 Op een ranch op onze veranda zitten, kijken naar de ondergaande zon en Enmio Moricone knoerthard op mijn ipodje. Op dat moment dacht ik echt eventjes.. wow, ik ben er echt.. het wilde westen..
Saskia
Saskia
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is staatsafhankelijk. Wij zien hier alleen wat standjes een paar weken voor 4 juli (waar we dan ook gauw ons vuurwerk voor Oud en Nieuw kopenBig_Mo schreef:Deze was ik vergeten. Het jaar door grote vuurwerk winkels langs de snel weg. Buy one get 100 free!!! LOL

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inderdaad staatsafhankelijk sad we don't get it here in Illinois!!! 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Winkels? Nix geen bunkers of brandbeveiliging: gewoon in een open tent op een grasveldje langs de weg .Big_Mo schreef:Deze was ik vergeten. Het jaar door grote vuurwerk winkels langs de snel weg. Buy one get 100 free!!! LOL

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Een bord in Bryce Canyon waarop staat:
Attention Dog Guardians
Pick up after your dogs. Thank you.
Attention Dogs
Grrrrr, bark, woof.
Good dog.

Attention Dog Guardians
Pick up after your dogs. Thank you.
Attention Dogs
Grrrrr, bark, woof.
Good dog.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tien dollar in 'wire fees' moeten betalen als ik m'n salaris overboek (Nb. van een Amerikaanse rekening naar een Amerikaanse rekening. Voor de internationale overboeking had ik al betaald (en dat was maar 8 dollar). Daarover klagen tegen Lief en dan horen dat toen hij nog bij Bank of America zat, het hem altijd 25 dollar kostte.
Dat maakt het ineens is het een stuk logischer dat iedereen hier alles nog per check doet. Misschien moet ik maar een klachtenbrief sturen met de Pony Express, of zo
En ook:
Elke maand een dollar moeten betalen omdat ik (ongevraagd) papieren rekeningoverzichten ontvang. Geen papieren rekeningoverzichten van mijn Credit Union meer willen ontvangen. Daarvoor me aan moeten melden bij een onafhankelijke service die dan al mijn bankdata ingevoerd wil hebben. Op geen enkele manier kunnen verifiëren of die service wel 'legit' is.
Holy bureaucracy, Batman!
Maar:
Ook door diezelfde CU uitgenodigd worden om een zitting bij te wonen en te komen stemmen over het lot van twee (van de vijf) CU-directeuren omdat zij zich niet aan de regels van de CU gehouden hebben.
Dat laatste waardeer ik dan wel weer

Dat maakt het ineens is het een stuk logischer dat iedereen hier alles nog per check doet. Misschien moet ik maar een klachtenbrief sturen met de Pony Express, of zo

En ook:
Elke maand een dollar moeten betalen omdat ik (ongevraagd) papieren rekeningoverzichten ontvang. Geen papieren rekeningoverzichten van mijn Credit Union meer willen ontvangen. Daarvoor me aan moeten melden bij een onafhankelijke service die dan al mijn bankdata ingevoerd wil hebben. Op geen enkele manier kunnen verifiëren of die service wel 'legit' is.

Holy bureaucracy, Batman!
Maar:
Ook door diezelfde CU uitgenodigd worden om een zitting bij te wonen en te komen stemmen over het lot van twee (van de vijf) CU-directeuren omdat zij zich niet aan de regels van de CU gehouden hebben.
Dat laatste waardeer ik dan wel weer

-
- Amerika-ontdekker
Van internationale naar NL rekening is bij Bank of America tegenwoordig al $35 ! En dan betaal je hier in NL natuurlijk ook nog, alhoewel dat met daar vergeleken niet zo veel voorstelt.smittenimmigrant schreef:Tien dollar in 'wire fees' moeten betalen als ik m'n salaris overboek (Nb. van een Amerikaanse rekening naar een Amerikaanse rekening. Voor de internationale overboeking had ik al betaald (en dat was maar 8 dollar). Daarover klagen tegen Lief en dan horen dat toen hij nog bij Bank of America zat, het hem altijd 25 dollar kostte.![]()
-
- Amerikakenner
Hemel! Dat is een hoop geld
. Ik weet niet of jij dergelijke overboekingen nog regelmatig moet doen, maar je zou wellicht eens kunnen kijken naar de diensten van WorldFirst. Ik maak vanaf mijn NL rekening mijn euros naar hen over, en zij boeken de dollars dan over naar mijn Amerikaanse account. Voor iets minder dan 5000 euro kostte me dat de laatste keer 8 dollar en ik kreeg een betere wisselkoers dan van mijn Nederlandse bank.
Stelletje geldwolven... *grrr*

Stelletje geldwolven... *grrr*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan veel goedkoper hoor. Kost mij maar 5 dollar. Kan max per keer $2999 overmaken. http://www.xoom.com
-
- Amerikakenner
8 dollar voor $6700 en een paar centen, tegen de wisselkoers van die dag) is volgens mij toch echt goedkoper dan 5 dollar voor max. $2999. Plus, dan zou ik dan al twee keer per maand geld moeten overmaken. World First doet transacties van +$10.000 trouwens gratis voor private personen, maar Xoom is wellicht voor kleinere overboekingen wel interessant.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij hebt het over van van ned naar amerikasmittenemigrant. Ik heb het over amerika naar ned.
-
- Amerikakenner
Oh, oke, dat was me niet duidelijk. Ik zal Lief eens vragen wat World First daarvoor vraagt.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou mooi zijn als dat nog beter was
Sorry om verder off-topic te gaan, maar voor grotere internationale transfer bedragen, zoals 5-10k is de exchange rate die je betaalt van meer impact dan de flat fee. $5 of zelfs $35 valt in het niet tegen 1% verschil in de wisselkoers.
Maar in ieder geval bedankt voor de referentie naar Xoom en World First. Ik had er nooit van gehoord en gebruik altijd Paypal.
Groeten,
Adriaan
Maar in ieder geval bedankt voor de referentie naar Xoom en World First. Ik had er nooit van gehoord en gebruik altijd Paypal.
Groeten,
Adriaan
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Afgelopen jaar waren wij in Las Vegas en wilde graag schieten, dus op naar de schootingfarm of hoe dat ook heet. We keken onze ogen uit.
Uiteindelijk voor een shotgun gekozen en stonden netjes in de rij te wachten tot we aan de beurt waren.
Ondertussen waren de mensen achter de balie een arsenaal aan wapens bij elkaar aan het verzamelen en een grote doos vol te stoppen met munitie. Een andere gast vroeg aandachtig wat het allemaal was.
Toen kwam er een man binnen, met een soort van cameraploegje, hij keek naar alle wapens die klaar waren gelegd met een big smile op zn gezicht, de andere gast vroeg: Dude, is that all for you?
Hij gooide zijn armen omhoog en schreeuwde: YEAH! THIS IS AMERIKA BABY! YEAH, YEAH AMERIKA, WHUAHHA !! en lachten dat hij deed.. echt een beetje freaky gewoon!
ik keek mn vriend aan en dacht toen.. Ja dit kan volgens mij alleen in Amerika hahahaha, ik kan er nog steeds om lachen.
Uiteindelijk voor een shotgun gekozen en stonden netjes in de rij te wachten tot we aan de beurt waren.
Ondertussen waren de mensen achter de balie een arsenaal aan wapens bij elkaar aan het verzamelen en een grote doos vol te stoppen met munitie. Een andere gast vroeg aandachtig wat het allemaal was.
Toen kwam er een man binnen, met een soort van cameraploegje, hij keek naar alle wapens die klaar waren gelegd met een big smile op zn gezicht, de andere gast vroeg: Dude, is that all for you?
Hij gooide zijn armen omhoog en schreeuwde: YEAH! THIS IS AMERIKA BABY! YEAH, YEAH AMERIKA, WHUAHHA !! en lachten dat hij deed.. echt een beetje freaky gewoon!

ik keek mn vriend aan en dacht toen.. Ja dit kan volgens mij alleen in Amerika hahahaha, ik kan er nog steeds om lachen.
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
Op feesten en partijen de "Electric Slide". De nederlandse vogeltjes-dans is daar niet mee te vergeleken.
Hahaha ja helemaal waar Wiepster!Ik was ook echt met stomheid geslagen toen ik hoorde dat de macarena en chicken dance ook enorm populair zijn op trouwfeesten!! 

Moest ook ongelovelijk lachen toen ik het limbo dansen zag komen!Ziva schreef:Hahaha ja helemaal waar Wiepster!Ik was ook echt met stomheid geslagen toen ik hoorde dat de macarena en chicken dance ook enorm populair zijn op trouwfeesten!!
-
- Amerika-ontdekker
Ben er inmiddels achter hoe je foto's plaatst, dus hierbij ook nog even de foto die hoort bij een eerder geplaatst bericht.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht